[#181] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@selur, post #179

Poprawki do dźwigu by wyglądał jak w rzucie "top down 45 degree". Do tego poprawiony jastrząb!

[#182] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #181

obróciłbym niewiele
[#183] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #182

Ale wówczas nie byłby to rzut "top down 45 degree", tylko izometryczny, albo wręcz trójwymiarowy. Raczej zostanę przy tym rzucie bo uważam, że jest najbardziej naturalny by przedstawić obiekty, które mają wysokość, w rzucie z góry.

No i przyznam, że nastręcza najmniej problemów. Obracanie tego dźwigu wiązałoby się w praktyce z jego ponownym narysowaniem.

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2017 10:59:11 przez Hexmage960
[#184] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #183

Tak więc zbierzmy dotychczasową grafikę do kupy...

Oto połączenie narysowanych elementów w jeden podgląd ekranu dowodzenia + mój stary rysunek Mentora Harkonnenów (bardzo poprawiony).

Mentor wymaga jednak jeszcze wielu poprawek jeśli miałbym zamieszczać go w grze (czego w tym momencie nie planuję, są rzeczy istotniejsze).

Podobnie Fremen w prawym dolnym rogu jest ozdobnikiem.

Ale to pole będzie wykorzystywane np. do wyświetlenia aktualnego paska progresu, stanu jednostki itp. Okienko na środku ekranu też na pewno znajdzie zastosowanie.

Przyciski w panelu dowodzenia będę rysował nowe. Wiem, że już narysowałem je dawniej, a Koyot nawet je poprawiał w wątku o Pikselach, ale niestety tamte przyciski nie pasują do nowej kolorystyki.

Widać na rysunku również pasek na komunikaty.

Zgodnie z zamierzeniami ekran główny będzie zawierać wszystkie elementy sterowania grą. Nie będzie "sub-ekranów".

Szacuję, że grafika jest gotowa gdzieś tak w 10%-20%. Pozostały przyciski w panelu, jednostki, wybuchy, pociski. No i oczywiście więcej rodzajów budynków. Na koniec trzaskamy logo, menu itp. No i kod gry w międzyczasie. szeroki uśmiech

[#185] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #184

"Szacuję, że grafika jest gotowa gdzieś tak w 10%-20%"

Zgodzilbym sie tak gdzies na 1%-2% Sam zobacz ile tego jest.
To teren z DUNE 2 a jeszcze dochodza wszystkie obiekty ruchome oraz ikony GUI.
[#186] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@selur, post #185

Kwestia różnej konfiguracji połączeń murów, piasku i skały to żadna robota, grafikę wystarczy narysować tylko raz. Co do rodzajów budynków i jednostek to nie będzie ich aż tyle, przynajmniej w demie.

Ale dobrze, załóżmy, że przesadziłem i grafika jest w 5%-10% gotowa.

Przesyłam obrazek z panelem dowodzenia namalowanym przez Koyota.



Ostatnia aktualizacja: 26.05.2017 22:01:05 przez Hexmage960
[#187] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #186

Drobne poprawki twarzy postaci oraz moja wersja przycisków panelu dowodzenia. Kolorystycznie chyba bardziej pasuje.

Postać może być trochę za szczupła (chodzi o policzki). Już to poprawiłem (jeszcze nie wkleiłem).



Ostatnia aktualizacja: 27.05.2017 00:27:17 przez Hexmage960
[#188] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #187

Hehe,juz widzialem ale znowu wkleiles.Facjata tego czleka jest niemożebna
[#189] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Aniol, post #188

Wkleiłem dla ozdoby, wersję mocno poprawioną. Nie będę rozwijał tematu rysowania twarzy, bo to trudna sztuka.

Proszę, oto porównanie. Nowy rysunek po lewej stronie.



Ostatnia aktualizacja: 27.05.2017 00:59:06 przez Hexmage960
[#190] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #189

Zmieniłeś uczesanie, kolor oczu, ale to co czyni twarz niemożebną są te usta. Poprawiłeś ale wciąż są za duże i przerysowane. Jak u klauna, przez to o wygląda trochę jak psychol.
[#191] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@adam_mierzwa, post #190

To od kiedy ponętność ust czyni człowieka psychopatą? Harkonnenowie mają ponętne usta, może wziąłem to zbyt dosłownie. Usta jednak poprawiłem również, ale nie zmniejszałem ich obfitości.
[#192] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #189

To sa "modele" po botoksie
[#193] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@selur, post #192

Po czym? Dajcie już spokój, wygląda jak człowiek? Wygląda. Nabieram wprawy w rysowaniu (nie tyle twarzy, ile w ogóle), te usta zmniejszę, choć dla mnie nie ma zdrożności.
[#194] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #193

Moim zdaniem przesadziliście. Nie wiem teraz co zrobić z tą postacią, żeby nie wywoływała takich dziwnych skojarzeń. Chyba przestanę ją wklejać po prostu. Uważam, że nowa wersja jest ładna i wygląda jak człowiek, wszystkie proporcje jak u człowieka są zachowane. Jak na mój niewielki staż artystyczny postać wyszła nieźle.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2017 01:39:45 przez Hexmage960
[#195] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #189

Ciężko wykorzystać te Twoje rysunki jako bazę, Robercie, dlatego lepiej byłoby narysować je od nowa, ale kilka maźnięć tu i tam zmieniają nieco wygląd twarzy, a szczególnie ust. Zobacz dla przykładu:



Masz kilka wersji ust. Rozumiem, że te cienkie nie będą Cię interesować, ale zamieściłem je tylko dla porównania (bo one stanowią prostą bazę do powiększania). Ja za Diuną specjalnie nie jestem, stąd nie wiem, jak powinien wyglądać Harkonnen i jego 'ponętne' usta. Mam nadzieję, że Ci się to do czegoś przyda. Free to use. Działaj z tą grą i nie zmieniaj zainteresowania na inną, bo szkoda Twojego potencjału OK
[#196] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Umpal, post #195

z ust mi to wyciagnales OK szeroki uśmiech
[#197] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #193

Z takimi ustami wyglada jak ksiadz zapraszajacy malego krzysia na zachrystie!
[#198] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Geeman, post #197

Rozwiniesz myśl?

@wątek:

Może koledze Hexmage chodziło o to, że mentaci (ze względu na nad/używanie soku z Safo) mieli czerwone plamy na ustach. Tu przykład jak przedstawiono to w filmikach do gry, bodajże "Dune 2000":

[#199] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@recedent, post #198

@Umpal
Dzięki za wrzutę. Twój menat jednak w mojej opinii trochę taki smutny się zrobił i bez wyrazu.

Ponętne usta i bardzo bujne brwi to cecha charakterystyczna mentatów. I dotyczy to zarówno mentata Harkonnenów Petera de Vries, jak i Atrydów - Thufira Hawata. W filmie widać to bardzo wyraźnie.

Cała afera z powodu ust. Tutaj na szybko poprawka ust w wersji "z zarostem". Pozwoliłem zachować niegodziwy uśmieszek. Przecież mam prawo do własnej inwencji. Pamiętam, że Piter już w pierwszym rozdziale książki pozwala sobie na śmiech (który jest ukrócony przez Barona). Mam nadzieję, że już jest OK.

Nie zamierzam "zmieniać zainteresowania". Po prostu poraził mnie komentarz o "psychopacie". Kilka czerwonych pikseli? Lepiej będzie jak zajmę się pozostałą grafiką do gry.



Tutaj Freddie Jones w roli Thufira Hawata oraz Brad Dourif w roli Pitera de Vries:





Ostatnia aktualizacja: 27.05.2017 10:58:13 przez Hexmage960
[#200] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #199

Umpal zmienił też uszy, oczy i nos, bonusowo, a według mnie one nie muszą być zmieniane.
Jeżeli wystawiasz publicznie efekty swojej pracy z prośbą o opinię to nie powinieneś być zdziwiony tym że ktoś ją ma, a już na pewno nie "porażony".
Jeśli poraziło cię słowo "psychopata" - równie dobrze mogłem użyć słów "klaun","małpa" albo "żaba". Chodzi o to że uśmiech był zupełnie nienaturalny, nieproporcjonalny. Nie wierzę że nie widzisz jak na twoim rysunku środek ust jest sztucznie ściągnięty w dół (w wersji do której się odnosiłem).
Progres u ciebie jest widoczny, ale "pixel art" polega właśnie na opanowaniu takich detali.
Jak się rozwiniesz i będziesz przeglądał swoje stare prace z większym dystansem niż masz do nich teraz sam zauważysz o co chodziło rozmówcom z którymi się nie zgadzałeś.
[#201] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@adam_mierzwa, post #200

OK, nie było kłótni, nie ma o czym mówić. Te usta jakoś specjalnie mi nie przeszkadzały, były po prostu charakterystyczne. Teraz rzeczywiście jak spojrzę, widzę to ściągnięcie w dół.
[#202] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #201

Poprawiłem twarz tego Pana. Wygląda trochę inaczej i chyba ładniej. Myślę, że nie będzie wzbudzać już żadnych kontrowersji. W sumie mógłbym dodać parę klatek animacji jak mówi.

Generalnie chciałbym zamknąć już temat tej postaci. W kolejności chyba zabiorę się za narysowanie jednostki piechoty.

[#203] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #202

Zupelnie sie nie przejmuj tym co powiem , ale Umpal dobrze ci pokazal jak nalezy zrobic usta,nos,oczy.Nie chodzi mi o wyraz twarzy ale o to gdzie stawial pixele aby wydobyc np. dolna warge.Sory ale twoja ver. wyglada jak namalowana przez dziecko kredkami.Jak pisalem, nie obrazaj sie o to OK
[#204] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Aniol, post #203

Zupelnie sie nie przejmuj tym co powiem , ale Umpal dobrze ci pokazal jak nalezy zrobic usta,nos,oczy.Nie chodzi mi o wyraz twarzy ale o to gdzie stawial pixele aby wydobyc np. dolna warge.

No wiesz, Umpal wrzucił swoją wersję, przyznam, że ładną, ale nie robił mi instruktażu rysowania twarzy.

Sory ale twoja ver. wyglada jak namalowana przez dziecko kredkami.Jak pisalem, nie obrazaj sie o to OK

To jest kolejny Twój niejasny i niesprecyzowany komentarz.

Nie obrażam się, przyjmuję krytykę, ale lepiej byłoby gdybyś pisał dokładniej, czyli krytykował konstruktywnie, aniżeli rzucał ogólniki. Po tym komentarzu nie wiem tak naprawdę na co zwrócić uwagę.

Krytykując spróbuj postawić się w roli partnera.

Grafika postaci jest przeciętna, ale moim celem nie jest namalowanie pięknego portretu, tylko funkcjonalnej grafiki do gry.

Poza tym udowodniłem nie raz, że współpracuję. Uważam, że moja grafika jest na etapie dojrzewania, ale osiągnęła już dostateczny poziom atrakcyjności.

Pisałeś już o tym, że "pierwsze wersje mają charakter" itp., ale tak naprawdę nie wiem po takich komentarzach o co Ci dokładnie chodzi, bo tego nie precyzujesz. Teraz jest podobnie.

Jeżeli uważasz, że grafika jest do kitu, lub że nic ze mnie nie będzie to po prostu przemilcz sprawę. Spójrz jednak na postęp jaki osiągnąłem w dość krótkim czasie i wyciągnij wnioski jeszcze raz.
[#205] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #202

podniósłbym usta i rozjaśnił krawędź styku warg


Ostatnia aktualizacja: 27.05.2017 15:29:11 przez Schizo_
[#206] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Aniol, post #203

Aniele amigowy strozu moj, ty zawsze przy Minniacie stoj,
rano, w dzien po obiedzie, w nocy badz mu zawsze ku pomocy
pilnuj tworczosci jego, jak siebie samego
i doprowadz do Dune 3 zakonczenia szczesliwego

[#207] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #205

Dziękuję serdecznie, też mi ta warga nie pasowała. Bardzo Ci dziękuję, za świetną pomoc.

Ta wersja jest super. A czy mógłbyś przesłać jeszcze wersję z zamkniętymi ustami (w której nie widać zębów)?
[#208] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #204

Pisalem, ze twoje pierwsze ver. choc czasami nieporadne maja charakter ktory potem wraz z poprawkami zanika i niekoniecznie to jest dobre.Jednak twarz jest przypadkiem szczegolnym, bo zle narysowana zwyczajnie bardziej boli widza niz bledy w swiatlocieniu na planecie itp.
Jasne, ze nie ma co robic tu jakiegos zaawansowanego portretu.Jednak przyjrzyj sie na dobrych pracach jak sa wypikslowane np. usta o ktorych wspominalem.U Umpala to nie sa 2 czerwone kreski i jedna czarna.Dolna warga jest na przyklad jedynie podkreslona tym doleczkiem pod nia.Te wszystkie sprawy musisz sobie sam poodkrywac, najlepiej analizujac prace innych.I oczywiscie wcale nie uwazam, ze nic z tego nie bedzie. Masz talent, upor i to co najwazniejsze, czyli niepochamowane cisnienie aby cos tworzyc i pokazywac to ludziom.Tak trzymaj OK
[#209] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #207

proszę bardzo, dodałem płaszcz może wykorzystasz gdzieś taki pomysł
[#210] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #209

Jak zobaczyłem ten obrazek odebrało mi mowę. Cóż rzec. Ręka mistrza. Cieszę się, że moja skromna praca posłużyła jako baza do tego przepięknego dzieła. Dziękuję.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem