[#211] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #209

OK
[#212] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #209

Obrazek wygląda super. OK
[#213] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #209

Arek bazował na mojej skromnej grafice postaci i wzbogacił ją o wiele przepięknych elementów typu płaszcz. Uwypuklił też kilka elementów twarzy i fryzurę.

Co mnie bardzo cieszy w pomocy Arka to to, że bazował na mojej grafice i nie zmienił istoty mojej grafiki, przez co świetnie komponuje się z całą resztą.

Czy wykorzystam tą postać? Chciałbym, ale oczywiście muszę najpierw zapytać się kolegę Arka o pozwolenie.

Z drugiej strony nie chcę już angażować Arka w dodatkową pracę nad grafiką do tej gry. Bo skoro jest mentor Harkonnenów, to pewnie będę potrzebował też mentora Atrydów.

Jestem mu ogromnie wdzięczny za to, że poświęcił czas by pokazać mi jak można pięknie wzbogacić postać i dodać też elementy typowe dla Uniwersum Diuny jak insygnia. Jestem pod wrażeniem jego talentu, wyobraźni i pomysłowości.

Z mojej strony będę starał się rysować pozostałe elementy grafiki typu jednostki piechoty, czołgi itp.
[#214] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #181

a nie prościej dać budynkom tak jak jednostkom kolor frakcji po prostu? emblemat fajny ale moim zdaniem niepotrzebny. Nie zakładamy raczej sytuacji że wrogie bazy będą koło siebie tak żeby mogło się to pomylić. Jeśli do tego nie planujesz rozróżniać architektonicznie budynków jednej strony od drugiej to zaznaczenie ich kolorem w zupełności wystarcza (o ile w ogóle jest potrzebne... w końcu wszystkie nie twoje budynki to wrogie budynki), albo tylko kolorem na minimapce. W ostateczności jak już musi być oznaczone który czyj (np w przypadku przejęcia) to mały proporczyk z 7 pikseli styknie. A ja wcale bym nie dawał takich oznaczeń bo jak Sabotażysta przejmie budynek to nie wywiesza flagi i transparentu "Heloł! Tera to nasze!, Tu napieprzać!"
[#215] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@softiron, post #214

Emblemat oznacza do jakiego rodu należy budynek, zaś kolor flagi określa frakcję.

Prawdopodobnie nawet te budynki, które pełnią tą samą rolę będą wyglądać inaczej w przypadku Atrydów i Harkonnenów. Uważam jednakże, że dodanie emblematu uatrakcyjni ich wygląd.

W przeciwieństwie do Dune 2 planuję różne kolory niezależne od rodów. Na planszy mogą być np. dwie wzajemnie ze sobą walczące frakcje Harkonnenów.
[#216] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #213

Czy wykorzystam tą postać? Chciałbym, ale oczywiście muszę najpierw zapytać się kolegę Arka o pozwolenie.

Grafika jest Twoja. Możesz ją wykrzystywać i przerabiać do woli OK
Dziękuję za miłe słowa, cieszę się że mogłem pomóc.
[#217] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #213

Może zwerbuj jakiegoś grafika do projektu, a sam zajmij się kodem
[#218] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hellena, post #217

Właśnie. Przecież przyniosło to już w przeszłości doskonałe efekty w przypadku gier "Arcymag" i "Nurek"...
[#219] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hellena, post #217

Do kodu muszę dojrzeć, być wystarczająco zdrowy. Nie wiem kiedy to konkretnie nastąpi, ale zapewniam Was, że postęp w tej materii jest ostatnio bardzo duży. Dosłownie z dnia na dzień koduje mi się coraz lepiej, a zapewniam, że staram się codziennie.

Także już żadnych zapowiedzi, obietnic nie składam, stawiam sprawę jasno - będę gotowy to kod napiszę.

Bardzo ważne jest to, że grafika już teraz mi wychodzi. Jestem zadowolony ze swoich prac i mam nadzieję, że Wy również.

W tym tygodniu będę nieco mniej aktywny, bo mam bardzo ważną pracę do wykonania poza tą grą. Ale spróbuję, o ile to możliwe, zagospodarować trochę czasu by narysować kolejne elementy grafiki.
[#220] Re: Grafika w DPaincie i innych programach
Jak/gdzie w DP IV można ustawić paletę kolorów. Chcę na przykład wybrać sobie wszystkie 16 do trybu z taką zdefiniowaną ilością barw.
Nigdy wcześniej tego nie stosowałem, używałem po prostu domyślnej 32 kolorowej.
[#221] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #220

A klawisz "P" nie włącza trybu edycji palety?
[#222] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #220

Pierwsza zakladka menu Pic. -> Screen Format -> i na dole jest Pallete size.
Lub w trakcie edycji Colour -> Palette -> Mixer lub po prostu klawisz "p" jak rzecze Recenzent.
[#223] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@selur, post #222

Lub prawym klawiszem myszki na kwadraciku, pokazującym aktualnie używany kolor do rysowania. (z kolei lewym aktywujemy pipetę, do zlokalizowania koloru z rysunku na palecie)
[#224] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #220

Tutaj jest Video i ktoś pokazuje PixelArt na żywo. link



Wczoraj był Live.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2017 14:24:10 przez TechNineWonder
[#225] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@TechNineWonder, post #224

To jest pewnie ten grafik z grupy Amiga Wave - Jojo073.
Widac po "kresce" ok, racja
[#226] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@TechNineWonder, post #224

Fajna sprawa. W sumie też myślałem o czymś podobnym ale prostszym. Zapisuję swoje bazgroły (postępy) co jakiś czas i wpadło mi do głowy, żeby zmontować z tego gifa. Na mojej konfiguracji A1200+4Mb pewnie się nie da tak nagrywać.

recedent, agrajek, selur dzięki za pomoc.
[#227] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #226

Do GIFów masz Personal Painta, który działa spoko również na gołej A1200.
[#228] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #227

Jak na gołej A1200 zrobić animgifa ze zrzutów ekranu obrazujących postęp prac, załóżmy że rysujemy w 320x256 8bit, ile klatek damy radę poskładać na gołej a1200?

No właśnie, takie "spoko" oparte na amigowych legendach :)
[#229] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@agrajek, post #228

Jest to sprawdzone w praktyce. PPainta 6.4 miałem dołączonego do zestawu Amiga Magic, czyli golutkiej A1200. Ten program jest przeznaczony do pracy na tej konfiguracji, choć nie pogardzi pamięcią typu Fast.

W PPaincie jak i DPaincie można robić animacje wieloklatkowe, bo stosują bardzo wydajną kompresję. Zapamiętywane są tylko różnice między klatkami.

W moich rozważaniach nie opieram się na legendach, bo używam A1200 na co dzień.

P.S. Oczywiście oryginalne dyskietki z PPaintem 6.4 oraz książeczkę z instrukcją nadal posiadam.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2017 22:47:42 przez Hexmage960
[#230] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #229

Chyba po prostu nie zrozumiałeś co autor postu #226 miał na myśli.
[#231] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@agrajek, post #230

Niewykluczone, poczekajmy zatem, może ów kolega się do tego odniesie.
[#232] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #231

Animowanego gifa planowałem zmontować na blaszaku. Pomyślałem też o Scali i zrobieniu slideshow ale nie wiem czy dałoby się później to wszystko wyeksportować do w/w formatu. Programu jak PP nie znam ale skoro jest taka możliwość może spróbuję o ile będzie miało sens tzn. Amiga da radę wyrenderować plik składający się z 16-24 slajdów 320x256x16, prędkość 2 klatki/s. Z nagrywaniem miałem na myśli to, że szanse są marne aby na mojej konfiguracji dało się odpalić jakiś grabber i czy w ogóle jest taki soft na stare Amigi.

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2017 12:33:00 przez Schizo_
[#233] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #232

Nie wiem czy do końca mówię prawdę, ale PPaint potrafi chyba skorzystać z pamięci "niby wirtualnej" chodzi o to że nie potrzebuje do tego MMU.
Ale możliwe że dotyczy to innego programu.

Soft jakiś jest, ale to raczej nowszy i potrzebuje na pewno mocnego kompa.
Najlepiej sprzętowy grabber kupić szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2017 12:48:23 przez Hellena
[#234] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #232

Odpal w tle program do grabowania ekranu.
Możesz zdefiniować nawet kombinacje klawiszy jaka będzie uaktywniac działanie.
Potem już tylko połączenie tego w animgif.
[#235] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #232

Sądzę, że bez najmniejszych problemów zrobisz to na Amidze. Przynajmniej do formatu ANIM, potem można skonwertować.

PPaint 7.1 z tego co pamiętam ma jakiś skrypt ARexxa do animowanych GIFów. W tej chwili nie mam tej wersji programu na dysku, ale mam go na którymś kompakcie (z Aminetu chyba ta wersja zniknęła i jest dostępna w usłudze AmiStore).

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2017 14:37:01 przez Hexmage960
[#236] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #235

Na EAB jest link.
[#237] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Hexmage960, post #235

Przynajmniej do formatu ANIM, potem można skonwertować.


Oooo, a czym można skonwertować Anim5 do AnimGif?
Na Amidze albo pececie, obojętnie.

Bo jeśli robić Anim5 tylko po to żeby potem z powrotem rozbijać na klatki, to bez sensu...

edit------
A sorry, widzę że TechNineWonder zapodał całego ppainta 7.1 ze skryptami



Ostatnia aktualizacja: 23.06.2017 15:15:18 przez agrajek
[#238] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@TechNineWonder, post #236

Ja mam jeszcze PPainta 7 na płycie kompaktowej Amiga Format disc 26. Znalazłem też wersje PPainta 6.4 PL na MACD 3. Zapewne mam też jakąś wersję na Cover CD ACS.

Ze strony ppaint.com można pobrać wersję darmową. Ciekawy jestem czy wersja płatna jest warta zakupu.

Jeszcze dopiszę, że Eric Schwartz robił wielominutowe animacje (z dźwiękiem) na różnych Amigach w standardowej konfiguracji posługując się różnymi programami na Amigę (w tym Art Department Pro).

@Agrajek

PPaint 7 ma wsparcie dla AnimGIF. Nawet jest takie archiwum na Aminecie od Cloanto:
http://aminet.net/package/gfx/ppaint/AnimGIF_Update

Pozwala zapisać AnimBrusha jako AnimGIF.

Ogólnie to program o dużych możliwościach.

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2017 15:23:27 przez Hexmage960
[#239] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Norbert, post #234

PPaint sam w sobie też ma graber ekranów o ile dobrze pamiętam.

Potwierdzam, PPaint ma wbudowane mechanizmy "wirtualnej pamięci" deklaruje się przestrzeń na dysku, jednak sam z tego nigdy nie musiałem korzystać.

Co do obsługi PPainta to w wielu miejscach jest ona bliźniacza jak w DeluxePaint ok, racja
[#240] Re: Grafika w DPaincie i innych programach

@Schizo_, post #226

Najmniej pamięciożernym rozwiązaniem będzie konwersja wszystkich klatek na format gif, a następnie użycie programu whirlgif (CLI), który połączy klatki w animację. Można użyć też Gif Toolkit, ale ten zeżre nieco więcej pamięci, ale za to korzysta z MUI. PPaint jednak daje najmniejsze rozmiary bo uwzględnia różnice pomiędzy klatkami, ale zje jednak więcej pamięci, bo jednocześnie cały animbrush musi się tam zmieścić.
Np. animacja aerotoons 145 klatek:
- animbrush 127 604 B
- whirgif 261 451 B
- ppaint 53 223 B
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem