[#331] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #330

No to punkt 2 - kod na bazie "znajdziek".

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2023 12:34:06 przez mailman
[#332] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #331

A może po prostu po przejściu etapu wyświetlałby się kod który możba wpisać żeby grać od danego poziomu?
[#333] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #332

Zakładałem, że to będzie "od strzała"
[#334] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #333

narazie jest LAmiga+RAmiga+nr poziomu :)
[#335] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #332

Może by ci się chciało napisać własny extra level, dla osób, które przeszły całą grę? No i przydałoby się jakieś dobre outro, zamiast planszy z gratulacjami.
[#336] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #335

Narazie wprowadziłem takie cuś:
1) podczas ładowania 1 poziomu oraz ładowania save'u gry


2) podczas ładowania kolejnego

3) podczas save'owania


No niestety nie wstawię tej dyskietki na ekran gry, bo palety kolorów menu głównego i każdego z leveli są inne.
[#337] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #336

A może na etykietce dyskietki dać L - gdy odbywa się wczytywanie i S - gdy zapis? Tak dla bajeru Żółtym kolorem...

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2023 18:28:41 przez mailman
[#338] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #334

narazie jest LAmiga+RAmiga+nr poziomu :)


To raczej w ramach "tips 'N tricks"
[#339] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #337

To takie jedno kolorowe byłoby rysowane ręcznie komendami Line :) szkoda powielać shape'a który jest na całą szerokość ekranu wstawiany.

Bardziej zastanawiam się nad intro, bo chciałbym wstawić właśnie komnatę z Electrobody, czyli kafle z poziomu 6 i te napisy wyświetlające na jakiej maszynie uruchamiamy grę.
[#340] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #336

Czy przy Save może ta dyskietkach jechać od lewej do prawej? Albo jakoś to pokazać procentowo?
[#341] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #340

Piszę to prościutko, czyli przełączenie na bitmapę z menu głównego i wyświetlenie grafiki dyskietki. Żeby takie coś zrobić, o czym piszesz musiałbym dodatkową bitmapę tworzyć za każdym razem i pisać podwójne buforowanie, a to tylko jednorazowe wyświetlenie.

Stwierdziłem, że stworzę intro-level przed wejściem do menu głównego gdzie będą informacje o Amidze. Tam z tego co pamiętam są 3 komnaty w Electrobody i na tym się będę wzorować. Według palety z poziomu 6 dorobiłem kafelki i to mniej więcej wygląda tak (kafle 24x24 pix):


To po lewej to kafle, które są jako przednia warstwa graficzna (efekt Dual Playfield, które wyświetlają się na pierwszym planie przed bobem głównego bohatera). Oczywiście jeśli ktoś wejdzie w te grafiki, to znajdzie się pod nimi dlatego muszę je tak umieścić żeby nie dało się w nie wejść

Tak jak pisałem wcześniej, Blitz Basic nie wykrywa 68060, dlatego stworzyłem kafelek "040+".
[#342] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #341

Można prosić jakiś link, gdzie można złożyć donację?
[#343] Re: Electroman dla Amigi

@readwrite, post #342

No co wy :) bez przesady, przecież to nie jest gra wymyślona przeze mnie, tylko przeportowana gra. Chociaż praktycznie pisana od początku przeze mnie, a nie przekompilowana. No i nie jest kopią 1:1.

Na itch.io można dobrowolnie złożyć 2$
2
[#344] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #341

Ogarnąłem level intro :D

Jutro pododaję teleporty, pająki i wyjście Cały mini-poziom wzięty z Electrobody, którego nie było w Electromanie.

Pierwsza komnata (wykrycie fast RAM)


Druga komnata (wykrycie procka)


Kolejne komnaty:






2
[#345] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #343

To mi przypomina jak w ubiegłym wieku portowano inne gry, np. Nintendo. Bez otrzymania żadnych wskazówek, kodu. Dostawano ewentualnie automat z grą i "panie pisz sobie grę".
[#346] Re: Electroman dla Amigi

@mailman, post #328

Ale możesz to zrobić z jajem.

Weź sprite głównej postaci, zrób jej dymek jak w komiksie i niech w tym dymku będzie napisane "Extra RAM detected" albo coś innego co dla bajeru sprawdzasz.


To mozna zrobic z jeszcze wiekszym jajem. Np. podczas gry w neutralnym miescu postac sie zatrzymuje, rozklada rece i w dymku mowi: z ta 020 bez fastu to ja sie ty strasznie mecze :). Takich losowych tekstow moze byc przezciez nieskonczona ilosc, to zalezy tylko do wyobrazni. Albo tego typu teksty podczas ladowania kolejnych level'i. Pamietacie taka zajebista giere wookiesoft'u chyba: LOST IN MINE. Tam to bylo fajnie zrobione, te teksty pomiedzy planszami.
1
[#347] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #343

...to nie jest gra wymyślona przeze mnie, tylko przeportowana gra.

Chyba nie do końca. Port to by był gdybyś zmuszał oryginalny kod do działania na Amidze, a Ty tę grę właściwie piszesz od nowa analizując oryginał i korzystając z jego grafiki. Jest to jakiś odłam portowania ale jednak taki znacznie bardziej zaangażowany.

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2023 20:33:33 przez MDW
[#348] Re: Electroman dla Amigi

@MDW, post #347

Masz rację. To nie do końca port a tylko moja interpretacja gry. Z oryginału nie użyłem żadnych plików. Grafiki grabowane, mapy tworzone ręcznie w edytorze który sam napisałem, cała logika napisana przeze mnie a właściwie rozwinięta logika z Tonego.

Dzisiaj stworzyłem muzykę przejścia z poziomu do poziomu. Wyszła lepiej o wiele niż ta startowa która tu gra w menu. Wyłączyłem wszystkie SFXy w levelu 0 (tym nowym) i będzie w nim grała właśnie ta muzyka. W oryginale też tak było.
[#349] Re: Electroman dla Amigi

@Mokry, post #346

Każdy tekst w dymku to byłaby kolejna grafika w pamięci. No i grafik ze mnie lichy więc to chyba nie jest dobry pomysł mogę za to sporo kafli pododawać z napisami które będą się wyświetlać na murku. Tylko co tu napisać na tych murkach
[#350] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #349

mogę za to sporo kafli pododawać z napisami które będą się wyświetlać na murku. Tylko co tu napisać na tych murkach


Tutaj rowniez ogranicza nas tylko wyobraznia! Od klasycznego Amiga ruleZ!, po dedykowane teksty w zaleznosci od konfigu amigi. Jezeli kazdy z nas podpowie tylko jeden tekst, to bedziesz mial az nadmiar ;).
[#351] Re: Electroman dla Amigi

@Mokry, post #350

Ale będzie ciekawie :) można zrobić kafel z PPA.pl, kafel z Blitz Basic 2, kafel z logo Amigi i Commodore :) coś się wymyśli, śmiało dawajcie pomysły :)

gdyby ktoś chciał popikslować kafle 24x24, to tu podrzucam paletę kolorów :)


Kolor 17 to kolor nietransparentny czarny. Kolor 0 będzie prześwitujący i będzie pod nim widać kafelek tła.
[#352] Re: Electroman dla Amigi

@Mokry, post #350

Widać że to już nie pasuje za bardzo:




Poza tym to przednia warstwa grafiki i tak się wyświetla jeśli wskoczymy w nią:


Ostatnia aktualizacja: 04.12.2023 08:52:46 przez tukinem
[#353] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #352

Daj te loga nad lub pod postacią
[#354] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #353

Jeszcze taka propozycja siatki:


Jeśli dam te loga na górnej części komnaty to i tak będzie w środku pusto, chyba że dodam do pierwszego tilesetu te loga.

Albo tak:


Ostatnia aktualizacja: 04.12.2023 09:12:43 przez tukinem
[#355] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #354

Narazie zrobiłem dodatkowe kafle i to wygląda tak:







Ewentualnie tak?


Ostatnia aktualizacja: 04.12.2023 10:07:46 przez tukinem
1
[#356] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #355

Widzę brak propozycji, więc póki co ostatni bajer:
jeśli posiadamy fast ram, co daje kopa Amidze, to będzie taki dymek na starcie:


Jeśli nie mamy fastu, to będzie inny napis.
2
[#357] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #356

Widzę brak propozycji


No mysle czlay czas. Przyszly mi jeszcze do glowy te teksty co sa w SysInfo jako komentarze przy roznych konfigach. Jezeli mozna tych tekstow uzyc i nie koliduje to z zadnymi prawami autorskimi.

I pomysl z tym dymkiem jest super. Mozna by to podpiac pod kazdy rodzaj konfigu/procesora z roznym tekstem? Czy za duzo pamieci to zje?
1
[#358] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #352

Poza tym to przednia warstwa grafiki i tak się wyświetla jeśli wskoczymy w nią


To moze dac te grafiki nie na obszar planszy po ktorej sie chodzi, tylko poza? I tak przeciez beda widoczne podczas gry.
[#359] Re: Electroman dla Amigi

@Mokry, post #358

No i tak zrobię, że te kafelki z napisami będą poza obszarem, po którym się poruszamy. Tylko wtedy znowu będzie pusta komnata

Dymków mogę dać całkiem sporo, bo tu nie ma przeciwników oprócz pająków więc grafiki dymków mogą zastąpić te z laserów / czołgów czy innych cudów.

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2023 19:46:33 przez tukinem

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2023 19:46:44 przez tukinem
[#360] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #359

Jakiś akcent Polski
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem