[#241] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #240

Każdy prostokąt to osobna komnata.
[#242] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #234

Elegancko! OK
[#243] Re: Electroman dla Amigi

@mastaszek, post #242

Porażka :D

Właśnie zaktualizowałem do dobrej wersji i usunąłem jedną minę.

Tam był fatalny błąd w kodzie, bo jadę na deweloperskiej wersji i nie miałem rozdzielonych min. Są miny i miny2. Tu zauważyłem, że nie było min2, czyli górnych min.

@zzielinski: jeśli chcesz, skompiluję Ci specjalną wersję, która będzie uruchamiać kolejne levele, jeśli się wciśnie klawisze 1-3. No chyba, że na czas pisania gry całkowicie to wprowadzić? Na pewno każdy chciałby sobie eksplorować nowe poziomy.

Teraz test dla asemblerowców. W katalogu DAT jest plik GAME.SAV. Ktoś spróbuje go rozszyfrować? :) Szczerze ja próbowałem z kalkulatorem windows i nie potrafiłem znaleźć w nim liczby 3, która prezentuje level do wczytywania. Ale pod Blitzem ładuje wszystkie dane z save prawidłowo. Jako wskazówkę dodam, że w tym pliku siedzą teraz 2 liczby, ale kod gry odczytuje z nich 5 liczb :) Kto to rozszyfruje otrzyma ode mnie udostępnienie gry na Githubie pełnej ze źródłowym kodem, źródłowymi grafikami i plikami z danymi obiektów.
[#244] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #243

a wziales pod uwage ze PC zapisuje inaczej format liczb niz Amiga ?
1
[#245] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #244

Nie wiem jak pc zapisuje, ale te liczby w pliku save są zapisane przez kod gry. Sam odpaliłem grę w danym levelu i wcisnąłem F2. 5 liczb jest zamieniane na dwa longi i te longi jeden pod drugim zapisują się do pliku GAME.SAV.

Ogólnie żeby odpalić level, to potrzeba 7 bajtów. Ostatni się nie liczy i jest pusty. Dodam jeszcze, że te 2 longi są zapisane w systemie dziesiętnym.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2023 23:35:37 przez tukinem
[#246] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #245

jak dane sa bajtach to nie ma problemu jak powyzej to bajty sa zamienione kolejnoscia




Ostatnia aktualizacja: 13.10.2023 23:37:47 przez selur
[#247] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #241

No ja to rozumiem. Nie rozumiem natomiast dlaczego schodząc umownie na poziom -1, na mapie pokazuje, że jestem na poziomie 1?
[#248] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #246

Nie rozumiem tego Endiana, ale ani duży ani mały nie pokazują nic konkretnego. W tych liczbach są dwa wordy i 3 bajty. Mam dalej zdradzać, czy sam spróbujesz rozszyfrować? Zapis do pliku to coś takiego:
If WriteFile(0,"DAT/GAME.SAV")
   FileOutput 0
   NPrint Peek.l (?GAMESAV)
   NPrint Peek.l (?GAMESAV+4)
   CloseFile 0
EndIf

...

GAMESAV:
Dc.l 0,0


Znasz Amosa, więc otwarcie pliku do zapisu i Peek.l nie powinno stanowić dla Ciebie problemu. No może w Amosie zamiast Peek.l jest Leek nak dobrze mi coś świta.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2023 23:51:40 przez tukinem
[#249] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #247

Sprawdzałem na różne sposoby i mapa działa prawidłowo. Gdybyś miał w tym samym rzędzie dalej czerwony prostokąt, to nie wczytałaby się nowa komnata, bo to jedzie na tych samych zmiennych: roomx i roomy.
[#250] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #248

amiga ma BigEndian czyli jak masz slowo amigowe (16-bit) to liczac od adresu mniejszego do wiekszego najpierw jest mlodszy bajty a pozniej starszy a w PC jest dokladnie odwrotnie, najpierw starszy a pozniej mlodszy.
Czyli jak masz wartosc dwubajtowa 65281 to w amidze zapisana jest w pamieci jako bajty 1 i 255 (1+255*256=1+65280) a w PC jako 255 i 1.
[#251] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #250

No to używaj Big Endiana. Ja próbowałem jednefo i drugiego i na nic to. Mogę sobie to w asemblerze nawet napisać, ale rozszyfrować tych dwóch liczb nie potrafię hehe.

No to jeszcze prościej. Pierwszy long w pliku to są dwa wordy. Drugi long, to są 3 bajty. W tych 3 bajtach nie potrafię znaleźć bajta równego 3 odpowiedzialnego za numer ładowanego levelu. Wczytywanie przez kod gry działa jak należy, bo na filmiku widać jak ładowany jest 3 level przez klawisz F3.
[#252] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #251

ale zaraz co wlasciwie chcesz wyciagnac ztego naglowka 8 bajtow ?


napisz tu te bajty po kolei, bo nie wiem o jakim pliku mowa.

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2023 00:06:42 przez selur
[#253] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #252

Chcę wyciągnąć bajt który jest równy 3. Pobierz grę z itch.io. potem z pliku DAT/GAME.SAV weź te dwie liczby i znajdź w nich bajt równy 3. Bo Amiga zapisuje ładnie i odczytuje, a PC jakoś nie potrafi. Próbowałem programem HxD czy jakoś tak i lipa. Albo ja jestem za głupi albo PC.

Równie dobrze mógłbym zapisać kolejno te 5 liczb do pliku z save gry, ale chciałem trochę utrudnić, żeby nie było łatwo sobie odpalić gry z dalszego levelu.
[#254] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #247

TUTAJ nagrałem Ci filmik z 1 levelu jak działa mapa. Po przejściu do każdej innej komnaty zmienia się odpowiednio położenie czerwonego prostokąta. Nagrywałem telefonem, więc kolory są liche, ale idzie rozróżnić.

@Saberman: jeszcze raz zaktualizowałem grę, bo nie dało się przejść nawet do tego miejsca, do którego Ty doszedłeś w filmiku przez to, że miny są teraz odpowiednio. Musiałem lekko zmienić platformy, a właściwie to jedną wysunąć, bo w mojej wersji przeskakując z komnaty do komnaty lekko skraca się skok, przez co nie dało się przeskoczyć jednego miejsca. Teraz przeszedłem cały level, czym się mogę pochwalić :D więcej aktualizacji nie planuję w tym tygodniu :P kolejna będzie z czwartym levelem, ale to potrwa, bo tu jest sporo nowości. Dodam też wtedy możliwość wyboru levelu na starcie klawiszami 1-4.

Proszę się uzbroić w cierpliwość. Myślę, że z 2-3 tygodnie mi zejdzie. Aaa może znajdzie się chętny grafik? Liznąłem trochę kafli 4 levelu, lecz bardzo jaskrawe tło mi wyszło. Brakuje mi już kolorków w palecie, a chciałbym nieco przyciemnić to, ale tak żeby nie ingerować zbytnio w grafikę. Może więcej na priv? Chodzi o kafel rozmiaru 96x96 pikseli. Tu komnaty będą trochę inaczej rysowane, tzn przed blitowaniem kafli komnaty będzie właśnie to tło na początku blitowane Blockiem, następnie kafle Blitem, potem Blity obiektów, BBlity (boby) i na pierwszym planie Blity zasłaniające boby. Do tej pory wszystko było identycznie, lecz bez Blocków tła.
[#255] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #254

Sorry, chyba mnie wczoraj przyćmiło. Jeden kafel=to jeden ekranOK.
Przetestowałem i działa tak jak pisałeś, prawidłowoszeroki uśmiech
[#256] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #255

No to dobrze. Pobierz sobie aktualną wersję, bo tamta była nie do przejścia i z błędami.

@zzielinski: proponuję tamten filmik usunąć, a nakręcić nowy, bo zarówno nie ma w tym levelu wiszących min, nie dało się przejść l, a level myślę, że łatwiejszy od drugiego. I nakręć to przy ustawieniu cycle exact, bo dalej ekran lubi mrugnąć z tego co widziałem
[#257] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #253

Jak wrzucisz te dane z GAME.SAV jako np. $0011223344556677 z levelu 2 i z levelu 3 to pewnie bedzie proste do znalezienia. To moze byc np. %xxxx0011 jako 3 a %xxxx0010 jako 2.
[#258] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #257

Jednak kalkulator z Windy dobrze pokazuje. W drugim longu wartość to dosłownie: $00-03-01-01, czyli pierwsze dwa bajty to komnata, trzeci bajt to nr levelu, czwarty bajt pusty, czyli:
%00000000 00000011 00000001 00000001. No to zdradziłem mój styl zapisu w pliku .sav, ale zawsze mogę jeszcze namieszać jakby co

od razu dodam, że w pierwszym lognu siedzą dwa wordy, czyli startowa pozycja X i Y naszego bohatera w komnacie

też się zgadza:
%0100 1000 0000 0000 0001 1110
czyli dziesiętnie w wordach:
%0100 1000 = 72 - pozycja X
%0001 1110 = 30 - pozycja Y

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2023 15:27:19 przez tukinem
[#259] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #258

Zawsze mozesz zakodowac eor-em.
[#260] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #259

Zawsze mogę taki plik potraktować Imploderem
[#261] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #260

8 bajtow? To nie zawsze dziala. Zbyt krotkich plikow niektore pakery nie pakuja.
[#262] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #261

no ten plik raczej by się powiększył chyba...

Imploder w drugim longu zapisuje rozmiar pliku po wypakowaniu, a gdzie miejsce na dane :D

Chociaż sam plik nie zajmuje 8 bajtów, tylko 16.
[#263] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #254

@Tukinem
Postaram się w weekend nagrać kolejny gameplay z Electromanem.
[#264] Re: Electroman dla Amigi

@zzielinski, post #263

Na spokojnie, chociaż może lepiej zaczekaj, aż będzie level 4 a wraz z nim wczytywanie leveli klawiszami?
[#265] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #264

Tych min nie można przeskoczyć, czy mi się wydaje?
[#266] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #265

Nie można. W oryginale też tak jest. Trzeba z drugiej strony właśnie wejść :) właśnie tych górnych min brakowało na filmiku Sabermana.
[#267] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #266

Czy ja dobrze rozumuję, że jak nie weźmiesz na początku gry pierwszej części teleportu, to potem już nie można wrócić i zebrać? Mam właśnie dwie części i wracam na górę, ale nie mogę znaleźć przejścia na samą górę w pierwszym bunkrze.
[#268] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #267

A o który level pytasz? Jeśli o level 3 to ja później wrzuciłem na itch.io aktualizację z poprawionym levelem ale tam nie dało się doskoczyć do trzeciego chipu. Może jeszcze gdzieś jest błąd, ale nie testowałem tego.
[#269] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #268

Zapomniałem napisać, tak 3 lev. Start jest w bunkrze nr 1. Ja zebrałem dwie części w pozostałych lokacjach i chciałem wrócić do pierwszego bunkra, ale się nie da. To jest na poziomie końcowego teleportu, idąc w lewo są miny u góry i na dole. Nie ma możliwości przeskoczenia tego i nie ma teleportu.
[#270] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #269

Poszukaj sobie w google map z gry i prześledź jak to wygląda. Może ja gdzieś popełniłem błąd. Ja później dopiero usiądę i zobaczę co tam może być źle.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem