[#121] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #120

a moze to jest po prostu tak, ze w latach 90'ych malo kto skupial sie na testowaniu produktu koncowego i wydawano zabugowane gry... i ten korytarz powinien byc wyzszy.
[#122] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #121

Akurat gra jest dopracowana bo widzę jak wygląda 2 level. 34 teleporty, gdzie każdy spełnia swoją rolę. To są po prostu miejsca, które mają zastanawiać. Nie trzeba zbierać wszystkich puszek, szczególnie że tam kilka komnat dalej jest koniec 1 levelu. Gra powstała w 9 miesięcy łącznie z grafiką, muzyką i zaprojektowaniem. Nie wiem jak kolejne levele, ale to jest naprawdę z głową zaprojektowane.

Wyskakiwanie w górę jak na zdjęciu 1 to mój błąd i już tego nie zmienię. Łatwiej mi będzie zmienić nieco układ ścian w komnatach, niż całe sterowanie (opadanie skakanie i lądowanie).
[#123] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #122

Jednak sprawdziłem dokładnie skakanie w bok i faktycznie czasem się zdarzy że wpadając w ścianę stajemy na niej. Będę to musiał dokładnie prseanalizkwać i poprawić. Mam nadzieję że mi się to uda. Jeśli w momencie końca podskakiwania zaczynamy opadać a ściana się znajduje przy nas to staje na niej. Trudno trafić w taki moment bo to zależbe jest od współrzędnych przed skakaniem. Widzę dwie opcje. Albo poprzestawiam punkty kolizji z kaflami, albo przebuduję skakanie i opadanie i napiszę to od nowa. Popołudniu siądę do tego.
[#124] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #123

dla kierunkow glownych (G/D, L/P) dalbym sprawdzanie 2 punktow kolizji a dla skosow 3
[#125] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #124

Będę kombinować. Szkoda, bo na piątek planowałem pochwalić się drugim levelem gry. Teraz się przeciągnie. Ale dobrze ze ktoś wyłapuje błędy.
1
[#126] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #125

Co do trudnosci gry to mozesz jeszcze wprowadzic do Amigowej wersji mozliwosc kontynuacji gry za pomoca kodu. Tak, ze wystarczy przejsc jeden poziom, zeby potem grac juz od drugiego. Sa dwa rodzaje kodow w grach, zwykle czyli tylko okreslajace, ktory level to jest i spersonalizowane, gdzie oprocz levelu sa jeszcze przenoszone dane typu ilosc zyc i aktualny wynik, bodaj Desert Strike takich uzywal o ile dobrze pamietam. Oczywiscie tam byla tez suma kontrolna, zeby nie mozna byla sobie dowolnego kodu wpisac.
[#127] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #126

Ja bym nie kombinował w ten sposób, po prostu trainer z wyborem:
- niekończąca się energia: TAK / NIE
- niekończąca się liczba żyć: TAK / NIE
- jakiś klawisz skip-level: TAK / NIE

A sama gra niech będzie jak w oryginale.
[#128] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #127

Trainer to dobry pomysł, ale najpierw muszę uporać się z poprawą sterowania, bo są błędy. Moim zdaniem i z trainerem będzie trudno, bo niektóre teleporty są złośliwe i nas cofają, zamiast pchać do przodu, ale to są nieliczne i da się to wyczuć. Wyłączenie kolizji poprzez nietykalność to dobra sprawa. Nieśmiertelność to co innego, bo tu nie ma liczby żyć. Sam mam dosboxa odpalonego już ponad tydzień z drugim levelem żeby nie stracić tego co udało mi się przejść
[#129] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #127

Wlasnie dodawanie w grze przez tworcow trainera to jest przekombinowanie. Ulatwianie graczowi przechodzenia gry do maksimum, czyli juz za pierwsza proba jest mozliwosc przejscia calej gry. W latach 90-tych nie bylo takich gier. Trzeba bylo troche w gre pograc, zeby moc ja przejsc, a nie jedna wlaczenie gry, ukonczenie gry i koniec z gra. Teraz to taki PC-towy standard sie robi na Amidze. Amigowe gry mialy cheat kody, ale je trzeba bylo znalezc lub zdobyc. Opcja z kodem do levelu to i tak duze ulatwienie. Sprobuj przejsc takiego Rick Dangerous-a bez trainera, jak przejdziesz to jestes dobrym graczem.
2
[#130] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #128

Poprawiłem to przez zmianę punktów kolizji oraz sposobu wyliczania kafli kolizji, i teraz te miejsca nie mają już błędów:



Bardzo ładnie teraz działa, jak w oryginale. Wiem natomiast, że tu jeszcze jest problem skacząc z prawej strony na tą skarpę:


Od początku wiedziałem, że tu będzie największy problem, bo nasze Y tutaj jest ujemne. I tak nieźle sobie poradziłem z ominięciem wyjścia poza tablicę kafli w komnacie, mimo ujemnej pozycji Y na mapie. No niestety tutaj wpadamy lekko w ziemię i nie da się przejść, a jedynie z powrotem odskoczyć w bok.

Zajmę się teraz dalej wprowadzaniem danych do 2 levelu. Jak mówiłem na początku, aktualizacje będę wrzucać w piątki.
1
[#131] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #129

W epoce były trainery, niech będzie jak oryginał a trainer może być odautorski lub "crackerski".
[#132] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #130

Poprawka... To miejsce z ostatniego obrazka właśnie poprawiłem :) raczej już nie ma się do czego przyczepić.

Teraz moim zdaniem już raczej wszystko działa tak jak w oryginale. Nie widzę różnic.
1
[#133] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #117

Ile będzie zajmowała ta gra? Jakiej spodziewasz się wielkości ?
Mam pomysł jakby to odpalić na dyskietkach.
[#134] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #131

Oryginalne gry nie mialy trainerow aktywowanych (przynajmniej zadnej gry nie kojarze). Za to trainery dodawane do crackow byly. Rysiek (jak go nazywa Selur) ten od Reshoot-ow sie wkurzyl jak mu dorobili trainer, bo wedlug niego mu gre popsuli (bodaj do Reshoota 2), bo on bodaj najlepsze wyniki w necie mial zbierac/wyswietlac.
1
[#135] Re: Electroman dla Amigi

@Norbert, post #133

Póki co ADF ma 215kB wolnego miejsca. Drugi level narazie to 170kB ale dojdzie jeszcze kilka kB bo chcę animowane miny wprowadzić. Licząc levele choćby po 200kB no to jakoś około 2MB cała będzie zajmować. W końcu to 8 leveli. Ale nie jestem w stanie przewidzieć czym mnie dalej gra zaskoczy. Zostaje jeszcze grafika ekranu po przejściu levelu i moduł muzyczny z muzyką po przejściu, ale to na spokojnie jak będę już za połową gdzieś. Narazie to mnie martwi że jestem w lesie dopiero. Grafiki takie jak ta z ekranu startowego nie będą w IFF który dużo zajmuje. Zauważyłem że lepiej skonwertować do pliku RAW i pakować imploderem. Jedynie osobny pliczek z paletą kolorów muszę mieć. Różnica w rozmiarach jest naprawdę zaskakująca.

Pominąłem w drugim levelu takie kafle ze skrzynkami i animowane kamery. Szkoda mi się w to bawić, a i blitter muszę oszczędzać. Jak gra będzie skończona, to może wtedy pomyślimy?
[#136] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #130

Odniosę się do tego drugie obrazka - jeżeli spadniesz właśnie tak jak teraz, to czy masz szansę przeskoczyć na prawo(po Twoich zmianach)? Bo jeżeli nie, to jesteś zaklinowany na amen.
[#137] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #136

Jeśli tu wpadniesz to pozostaje tylko iść w lewo i dać się zabić przez kwas z rury. No niestety to już tak zaprojektowana plansza przez autorów oryginału. Moim zdaniem ten przeskok to najtrudniejsze miejsce w 1 levelu
[#138] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #137

Już obcykałem jak to bez czitowania przejść OK. Poziom trudności nie jest ogromny, przynajmniej w pierwszym levelu i ja osobiście nie widzę potrzeby wprowadzania nieśmiertelności. Przechodzę na luzie, na jednym życiu.
Dawaj panie drugi level, bo zacznę przechodzić pierwszy na czas
[#139] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#140] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #138

No to gratuluję :) drugi level postaram się wrzucić w piątek. Jestem teraz na etapie dodawania pająków/robotów. Jak się z tym uporam, to zostanie mi jedynie dodać puchy/akumulatorki z amunicją i usprawnić, bo niestety lasery pożerają blitter i na A1200 bez fastu jest wolniej w niektórych komnatach. Ale nie przejmuję się tym. Zool 2 i Ducktales również spowalniał na gołych Amigach 500, więc "jeśli chcesz płynnie, to sobie odpalaj z fast ramem" :)

Aha no i będę musiał napisać przechodzenie z levelu do levelu, ale jeśli się nie wyrobię to po prostu wrzucę wersję z startującym od razu 2 levelem. Przeskakiwanie poziomów może być kiedy indziej.
2
[#141] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#142] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#143] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#144] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#145] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#146] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#147] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#148] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#149] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Electroman dla Amigi
[#150] Re: Electroman dla Amigi

@karolb, post #149

Dlatego ja wprowadzam sterowanie uniwersalne klawiatura/joy. Zarówno w Electromanie jak i w Tonym.
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem