[#151] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #135

Wiesz, wedlug mnie dobra gra Amigowa powinna miec mozliwosc wyboru rodzajow grafiki, muzyki czy efektow dzwiekowych. I w zaleznosci jaki procesor ktos ma, czy ma fast, czy ma 2MB chip to moze sobie wybrac wersje full wypas gry, ze wszystkimi bajerami czy po prostu tylko wersje basic, gdzie nie ma wszystkiego co gra oferuje. Oczywiscie to wymaga wiecej roboty od programisty ale taki uzytkownik Amigi widzi, ze moze warto cos do niej jeszcze dokupic.
[#152] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #151

Gdybym znał dobrze hardware Amigi, to bym zrobił wersję ECS/AGA, gdzie wersja ECS działałaby w 32 kolorach, ale wiem że blitter w ECS nie poradzi sobie z tym kodem, a po drugie procesor 7MHz jest zbyt wolny. Przekonałem się o tym w Tonym. Przy AGA ratuje mnie FMODE, 2MB chip ramu, gdzie nie braknie pamięci nawet w gołej A1200, oraz co chyba najważniejsze, procesor 68020 14MHz.

Tu grafika jest nietypowa jak dla Amigi. Kafle 24x24 pix, shape'y (boby) ponad 16 pix szerokości, nawet bitmapa nietypowa, bo 312x192 pix. Uciekłem kolorami do 6 bitplanów, bo 7 nie ogarnie ani blitter z taką ilością "bobowania" w Blitzu, ani ja bym nie ogarnął przygotowując grafikę. Sam to portuję, więc zarówno kod, dźwięki, muzyka i grafika wychodzą ode mnie. Często różne grafiki i animacje przygotowuję pikslując samemu, np. lasery w 2 levelu. Z resztą jutro każdy się przekona jak działa drugi level i jak poprawiłem sterowanie.

A tak poza tym małe pytanko. Skoro to ma być wersja z dwoma levelami, to w jaki sposób Wam udogodnić szybkie obejście 1 levelu? Na pewno każdy, kto pobierze chciałby zagrać i zobaczyć jak odtworzyłem drugi level. Może po prostu podczas gry, jeśli się wciśnie np. F10 to przenosi nas dalej?
3
[#153] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #152

Można przed rozpoczęciem gry wyświetlić napis: "Level 1 or 2?" i wtedy po wciśnięciu klawisza 1 odpala się pierwszy etap, a klawisz 2 to drugi etap. Wtedy w pętli głównej nie musisz mieć sprawdzania klawisza F10.
[#154] Re: Electroman dla Amigi

@mastaszek, post #153

Pospieszyłem się i będzie startować menu z napisami o ukończeniu 1 levelu i wystartujemy z ddrugim levelem, ale wychodząc klawiszem ESC do menu będziemy grać od 1 levelu. To tak na szybko.

LINK się nie zmienił. To będzie ostatnia pełna/niepełna wersja gry w ADF. Zostało 14kB miejsca szeroki uśmiech Można testować i życzę powodzenia, a przyda się. Sam nie potrafię tego przejść...

Przypomnę, że najlepiej wyłączyć Fastest possible i JIT, bo po jakimś czasie winuae dziwnie zwalnia. Najlepiej zwykłe 020 + AGA (mile widziany fast ram), no i ewentualnie cycle exact.
[#155] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #152

W przypadku tej gry to myslalem o opcjach typu "AGA", "AGA + fast"", "AGA + 68030" i w zaleznosci od wybranej opcji, byloby wiecej bajerow na ekranie gry. A co do testowania drugiego levelu, to po prostu daj 2 exeki, jeden z level 1 a drugi z level 2. Albo zrob wybor na starcie gry.
[#156] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #154

A to ciekawe jak JIT zwalnia, moze jakis blad znalazles, typu przepelnienie bufora przeznaczonego na JIT.
[#157] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #156

To kwestia emulatora. AD99 już pisał wcześniej o tym, że czasem mu migały jakieś śmieci i właśnie wyłączenie JIT pomogło. Na mojej A1200 z 8MB fastu działa ok. Na ustawieniu z cycle exact też.

Teraz gra startuje z 2 levelu, ale ostatecznie ADF będzie z levelem 1 ruszać i tylko level 1 będzie mieć jako demo. Pełna wersja będzie w .lha.

Co do samej gry to jestem ciekaw czy się znajdzie ktoś kto przejdzie drugi level.
[#158] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #157

Co do samej gry to jestem ciekaw czy się znajdzie ktoś kto przejdzie drugi level.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę, przejdziem Electromana.
Trzeba było zostawić start z lev1, zabrałeś marchewkę niektórym
1
[#159] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #158

To tylko do testów żeby każdy mógl spróbować ja nie potrafię przejść. Wersję PC przechodziłem 3 dni do pierwszego teleportu, ta wersja jest z jednej strony trochę łatwiejsza, z drugiej trudno przeskakuje się miny gdy mamy zaraz sufit nad głową. Ale po 15 minutach przeszedłem do teleportu i tam już jest baza która zapisuje naszą pozycję. Dalej jest jeszcze gorzej no i chyba tam brakuje jednej puszki z amucją jak przechodziłem ale to już następnym razem będzie. Koniecznie chciałem zaprezentować to co zrobiłem, a i ekran lrzejścia levelu pikslowałem od wczoraj, bo tu jest taki bajer że tło w ekranie menu pochodzi z gry Electrobody, a napisy z Electromana. Nie potrafiłem odtworzyć tła z Electromana, a w sumie stwierdziłem, że niech z Electrobody też coś będzie. Maciej Miąsik nie miał zastrzeżeń i według niego jest ok.
4
[#160] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #159

z drugiej trudno przeskakuje się miny gdy mamy zaraz sufit nad głową.


tego typu rzeczy zaliczam do błędów w projektowaniu a nie do przemyslanej trudnosci, wiele gier tamtych czasów miało rózne niedoróbki
[#161] Re: Electroman dla Amigi

@Azakiel, post #160

To nie jest błąd. Może u mnie odbijanie się od sufitu trochę inaczej działa, ale trudność jest ta sama. Mogę zawsze jeszcze kolizje zmniejszyć, żeby można było bardziej na minę wejść, bo faktycznie w oryginale to jest trochę łatwiejsze.
[#162] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #161

przeciez sam napisałeś "z drugiej trudno przeskakuje się miny gdy mamy zaraz sufit nad głową." wiec czemu piszesz ze trudnosc jest teraz ta sama? nie rozumiem
[#163] Re: Electroman dla Amigi

@Azakiel, post #162

Bo w orginale też się trudno przeskakuje tylko tutaj trochę inaczej to wygląda. Trzeba podejść bliżej miny.
[#164] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #163

Fajnie byłoby gdyby prace zmierzały do identycznego zachowania/sterowania jak w oryginale OK
[#165] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #163

Nagrałem kolejny film Electromana tym razem z poziomu 2. Trudny ten poziom...
3
[#166] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #164

Raczej nie bedzie identycznie z tego co pamietam to Electrobody dzialalo na PC-cie na dzojstiku analogowym, ale moze cos zle pamietam.
[#167] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #166

Działało normalnie na klawiaturze, więc sterowanie było zupełnie cyfrowo-normalne ;) Możliwość użycia joysticka analogowego nie ma nic do rzeczy, da się, ale nie działa to tak, że postać chodzi szybciej lub wolniej Na analogowym quickshocie grałem nawet w MK na PC w ramach próby

Chodzi mi choćby o skoki, odbijanie się od sufitu, itp. Mechanika powinna być moim zdaniem wiernie oddana, jeśli gra ma być udaną konwersją.

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2023 10:27:23 przez Jacques
[#168] Re: Electroman dla Amigi

@zzielinski, post #165

Zastanawiam się, dlaczego tak mruga ekran. Czy nagrywałeś to przy ustawieniu fastest possible + JIT?
[#169] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #168

Znalazłem chyba błąd

nie można tu na prawo spaść.

Drugi


Nie działa teleport, a laser zaczyna mrugać.
[#170] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #169

W tym obrazku wyżej stojąc po lewej stronie miny trzeba skoczyć w prawo nad miną do komnaty obok. Faktycznie wchodząc z tamtej komnaty do tej, platforma nas dźwiga. Wiem, że nie powinno tak być.

W tym na dole ten teleport nigdzie nie prowadzi. Właśnie to jeden z teleportów, które są po to, żeby zmylić. Ten teleport obok weźmie cię do góry i możesz zebrać amunicję, a ogólnie to w komnacie po lewej masz teleport w górę i tam już trzeba sobie znaleźć dalszą drogę.
[#171] Re: Electroman dla Amigi

@zzielinski, post #165

Obejrzałem ten gameplay i nie wiem jak to ująć w słowa, z tej gry bije taka monotonnia rozgrywki że aż usypia. Ja wiem Panowie że to klasyka itd ale po co tracic czas na robienie portów gier które nie oszukujmy się są słabe i nikomu nie bedzie sie chciało w nie grać (co najwyżej odpali z ciekawosci na chwile)

Chciałbym zobaczyc amigową wersję tego sztosiora (najlepiej na AGA) ...tak wiem marzenia te duże i te maleńkie

https://youtu.be/1uHys7Vr-FY?si=Yt-enrHquIS1FGkK
[#172] Re: Electroman dla Amigi

@Azakiel, post #171

Naucz mnie obsługi scrolla pionowego w Amidze i przekonaj Selura do stworzenia grafiki na miarę Amigi to pogadamy a tak serio, to gra może i monotonna, ale postanowiłem ją przeportować i to moja pierwsza gra, którą piszę pod AGA. Chciałem zrezygnować z ograniczeń jakie daje goła A500 z ECS i 0,5MB slow ram. Chciałem mieć do dyspozycji od razu lepszy procek i 2MB chip na start. Moim zdaniem jak na dwie ręce, jedną głowę i laptopa z 2014 roku, to sporo zrobiłem. Grafiki, dźwięki, kod plus stworzenie muzyki w pliku .MOD do gry.

Jeśli ktoś chce normalnie pograć od 1 levelu, to TUTAJ na itch.io utworzyłem profil gry.
4
[#173] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #172

bardzo doceniam twój ogromny wysiłek i poswiecony czas w robienie portów gier, naprawde, to jest masa pracy
[#174] Re: Electroman dla Amigi

@Azakiel, post #173

Myślisz, że nie chciałbym stworzyć lepszej gry? Pewnie, że chciałbym. Naprawdę wiele prób było. Były scrollowanki poziome, pionowej nie próbowałem bo nie potrafię się ogarnąć z tym w Blitzu. Próbowałem ścigałkę z widokiem nie z góry, ale dodanie kilku bobów na ekran spowolniło wszystko. Była próba czegoś na wzór Puzzle Bobble z Neo Geo, lecz wykrycie odpowiednich kulek do zestrzelenia było co najmniej dziwne. Był pinball, co już wszyscy widzieli i też to nie było to. Tak szczerze, to zdaję sobie sprawę, że żadna z moich gier nigdy nie była ideałem, ale staram się wiernie odtwarzać gry dłubiąc w Blitzu i w Brilliance na tyle, ile potrafię, a co chwilę odkrywam nowe rzeczy.

Dzisiaj zająłem się trzecim levelem, a ustawienie odpowiedniej palety stanowiło dla mnie taki problem, że użyłem palety z 1 levelu i nawet to wyszło moim zdaniem. Grafika jest biedna w tym levelu i pewnie nie jeden przyzna mi rację.

Tu zdjęcie z oryginału (256 kolorów):

a tu screenshot z edytora leveli (64 kolory w palecie levelu 1), który napisałem do platformówek:
1
[#175] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #174

Nie ma co narzekać, na świecie piszą o Twoim porcie.
[#176] Re: Electroman dla Amigi

@lord_spider, post #175

[Kommentare: 0]
3
[#177] Re: Electroman dla Amigi

@recedent, post #176

widocznie nikt nie czyta

ogólnie na tej stronie malutko komentarzy jest

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2023 21:39:32 przez tukinem
[#178] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #177

No i 2 lev klepnięty





Poziom trudności jest o wiele większy. Mnie osobiście wkurzały miny przy laserach, reszta nie była taka zła.
Posiłkowałem się mapą, którą podałeś wcześniej, bo tak to bym jeszcze długo błądził. Może rzeczywiście dobrym pomysłem pod klawiszem M dać mapę?

Na emu czasem zaczął się sypać obraz

Pomogło zaznaczenie JIT tym razem.
1
[#179] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #178

No jestem pod wrażeniem. Gratuluję.

Powiem szczerze że nie znam przyczyny psucia się tego ekranu. U mnie w emulatorze działa dobrze zarówno przy JIT jak i z cycle exact, ale jak się dłużej pogra to faktycznie coś tam miga.

Zauważyłem że jeszcze kilka błędów mam podczas przerysowywania, ale to też wyeliminuję. Narazie jadę z 3 levelem który wydaje się łatwiejszy. Dorwałem wersję na PC w której działają cheaty więc mogę sobie sprawdzać wszystkie komnaty jak działają na spokojnie.
1
[#180] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #178

Jeśli chodzi o emulację na Pc to rozsądnie jest ustawienie procesora na 68040 a w zakładce chipset wyłaczyć wszystkie Cycle-exact. Ułatwisz sobie życie i swojemu Pcetowi.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem