Myślę, że już na tyle gra dojrzała, że można ją przedstawić światu.
Proszę Państwa, oto przedstawiam port gry, którego tworzę chyba od półtora miesiąca. Poza pinballem, który nie był do końca przekonujący, to moja druga próba stworzenia czegoś pod AGA. Tym razem jest lepiej.
Wszystko rippowałem sam ręcznie po zrzutach ekranu z Dosboxa-x. Zdarzenia dźwiękowe z serwisu Youtube zgrabbowałem do IFF. Muzykę do gry stworzyłem sam w Protrackerze. Silnik gry jest w dużej mierze kopią silnika z Tonego, ponieważ gry są bardzo podobne do siebie. Do rzeczy.
Przedstawiam amigową wczesną wersję (alfa?) Electroman, czyli wersję zagraniczną gry Electrobody, stworzoną kiedyś przez panów Janusza Pelca i Macieja Miąsika na platformę MS-DOS. Gra, jak pisałem wymaga Amigi z AGA. Narazie dobrze mieć fast ram, ale ostatecznie nie trzeba będzie go posiadać żeby płynnie pograć.
TUTAJ można sobie pobrać grę.
- sterowanie uniwersalne joy/klawiatura ze spacją
- gdy staniemy na teleporcie, to sterując w dół przenosimy się w inne miejsce w grze
- cała mapa pierwszego levelu jest odtworzona
- mamy kilka rodzajów strzelania, wszystko odtworzone
- przeciwnicy są w pełnej animacji odtworzeni, jednak jeszcze została mi ich logika, kiedy chodzą i kiedy stają i strzelają
- animacja głównego bohatera moim zdaniem jest w miarę wiernie odwzorowana, chociaż zawsze można było by lepiej
- na upartego wystarczą 2MB chip ram bez fast ramu, ale w niektórych komnatach będzie wolniej (dokładnie tam, gdzie jest część grafiki nakładana na gracza), ale to będzie naprawione z biegiem czasu
- oczywiście są miejsca z lekkimi błędami, bo to wczesna wersja
- nie ma jeszcze wszystkich zdarzeń dźwiękowych
- nie ma jeszcze wszystkich kolizji obiektów oraz kolizji strzałów z kaflami
Nie użyłem tu bitmapy z kolizjami, jak zwykle to robię. Wszystko opiera się na kaflach mapy, co z jednej strony jest oszczędniejsze co do pamięci RAM, ale jest trudniejsze i wolniejsze w wyliczaniu.
To teraz kilka screenów: