[#61] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #58

Jak sie bedziesz bardzo nudzil i nie zwazal za bardzo na prawa to zawsze pozostaja Blackthorne od Blizzarda czy Lost Vikings 2. A co do Prince Of Persia 2, to zobacz moze wersje na SNES, moze tam jest latwiej. Albo skontaktuj sie ze dlfsilver na EAB, on jest dobry w rypaniu i w konwersji grafiki.

link
1
[#62] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #56

Wyglada na to, ze w ten sposob da sie dzielic (bez reszty) przez 3, 6, 12, 24, 48, 96 itd. Moze to sie komus przyda, jesli z divu byloby zbyt wolno.
2
[#63] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #61

Narazie tu mam roboty na rok każdy level w aelectrobody to inne kafle, duże mapy, inne obiekty w grze, a teraz będę mieć trudniej bo w oryginale nie przejdę dalej niż do drugiego levelu więc pozostaje jedynie przyglądanie się filmikowi z youtube.

Poza tym dostałem od pana Macieja Miąsika przepisany kod Electromana do pythona, ale nic nie rozumiem z tego języka, więc raczej na nic mi się to zda niestety. Postanowiłem że napiszę tą grę według swoich spostrzeżeń. Nie będzie wersja 1:1, a raczej na tyle podobna ile jestem w stanie dostrzec.

Teraz może o tym jakie bugi jak widzę w grze:
- na starcie źle wprowadziłem pozycje pająków przy strzelaniu. W oryginale każdy strzelający pająk ma swoją ilość klatek ruchu, po czym staje i strzela. U mnie to stała współrzędna pozycji pająka
- nasze strzały są zawsze na wierzchu ekranu, pomimo siatek, które tworzą przedni playfield. Próba wstawienia strzału pod siatkę powoduje spowolnienie przy strzelaniu wielkim łukiem, ponieważ pobierany jest duży wycinek grafiki i wklejany na grafikę boba łuku podczas strzału. Jednocześnie pobierany jest też wycinek grafiki naszego bohatera, który też musi go zasłonić siatką żeby był efekt Dual Playfieldu
- jeszcze to, o czym specjalnie nie pisałem wcześniej bo chciałem sprawdzić czy nikt nie przyczepi się do tego, ale widzę, że nikt tego raczej nie zauważył. Zjechałem ilość bitplanów do 6, czyli tu grafika nie jest 256- kolorowa, a 64. Niech mi nikt nie próbuje tłumaczyć, że wypadałoby zredukować jeszcze do 32 kolorów i puścić to w A500, bo to jie jest dobry pomysł. Blitter w A500 jest 4 razy wolniejszy więc to nie przejdzie.
2
[#64] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #61

Oooooo! Dzięki, że przypomniałeś Blackthorne. Świetna gierka. Kiedyś się w nią mocno zagrywałem. Muszę do niej wrócić.
2
[#65] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #63

Kontaktowałeś się z Maciejem Miąskiem? Czyli masz właściwie oficjalne „ok” na tworzenie swojej wersji. Super!
Pythona w podstawowym zakresie nauczysz się w 3 dni jeżeli programowałeś już w jakimkolwiek w miarę dzisiejszym języku.
1
[#66] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #63

Ja w ta gre nie gralem, ale jezeli nie jest ona zbyt liniowa to odtwarzanie logiki gry moze nie byc proste. Jakies sekrety, ukryte komnaty czy bonusy, albo kombinacje, ktore cos otwieraja lub zamykaja. W kazdym razie powodzenia.
[#67] Re: Electroman dla Amigi

@MDW, post #65

Tak kontaktowałem się. Licencja gry to CC-SA, więc nie ma problemu.

@Don_Adan: gra raczej jest liniowa, taka różnica że są inne obiekty w kolejnych levelach. 8 level jest najtrudniejszy do skaflowania bo w tle jest grafika z księżycem i takimi drzewami. Tam jednolitych kafli nie stworzę, ale poradzę sobie na pewno z tym. No i pełna wersja będzie w LHA. Nie będę się bawić w ADFy.
1
[#68] Re: Electroman dla Amigi

@Don_Adan, post #66

Oto, z czym zacząłem walczyć:)


W oryginale mapki są rysowane sekwencyjnie, czyli najpierw sufrowe kafle, potem elementy takie, jak rurki itp, potem elemenry do zestrzelenia takie jak telefony, potem pewnie są algorytmem wstawiane cienie od nich a na końcu obiekty ruchome. Mnie się nie chce bawić w takie wywijasy, dlatego wolę sobie stworzyć więcej kafli do pamięci.
2
[#69] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #1

az by sie prosiło o remake grafiki w tej amigowej wersji, oczyma wybrazni widziałbym te gre w mniej więcej takim stylu




ale szacun za to ze ci sie chciało , to co zrobiles kosztowało mase pracy

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2023 13:05:28 przez Azakiel
[#70] Re: Electroman dla Amigi

@Azakiel, post #69

W takiej kreskówkowej grafice? Ja dzisiaj jeszcze brudniejszą robotę miałem, bo Irfan View mi ustawił zupełnie inną paletę kolorów i teraz żeby wstawiać boby itd musiałem szukać kolorów wykorzystywanych przez boby, przestawiać kolory w nowej palecie i przerysowywać PPaintem. 3 razy się po drodze wysypał z przekroczenia pamięci. No ale już większość kolorów mam ustawione.
1
[#71] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #70

W takiej kreskówkowej grafice?


taki typ grafiki moim zdaniem pasowałby do tej gry (moze nieco paleta barw moglaby być bardziej stonowana w stosunku do przykładu jaki zamiesciłem)
[#72] Re: Electroman dla Amigi

@Azakiel, post #71

Główna postać jest zdecydowanie lepsza w elektromanie, niż ten klocek na tej grafice co zamieściłeś. Gra jest wzorowana na elektromanie z Ms-Dos.
[#73] Re: Electroman dla Amigi

@Azakiel, post #71

Jest już trochę gier w takim stylu i może wystarczy. Electro Body to jak by nie patrzeć specyficzny, ale klasyk.
[#74] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #70

Ależ to jest fajneOK. Gratulacje, czekam na finał.
1
[#75] Re: Electroman dla Amigi

@AD99, post #74

Dziękuję, ale trochę czekania będzie :D

Jak przeglądałem level 2, to dla mnie tydzień jest na samo rozgryzienie teleportów, bo tego tam jest mnóstwo. Po pierwsze mapa jest dużo większa, po drugie jest sporo zamkniętych miejscówek, gdzie dostajemy się telportem, a kolejnym przechodzimy w bardzo podobne miejsce, ale w innej lokacji mapy. Każdy teleport to osobna litera w mojej ściądze. Tu brakło liter alfabetu i doszły greckie litery, więc jeszcze czeka mnie słownik chyba :D

Dla ciekawych oto screen z 2 levelu:
2
[#76] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #75

Obejrzalem calego longplaya z tej gry na yutubie.
Procz dosc mdlej grafiki komnat w oczy rzuca mi sie jeszcze jedno... mianowicie im dalej tym nudniej.

Tej grze brakuje jakichs ciekawostek po drodze.
Samo zbieranie amunicji w kolejnych komnatach jest nudne po prostu.
Wiec moze sie rzucisz na jakies urozmaicenie i dodasz jakies ciekawe elementy, co by wyszlo jakies "elektrobody deluxe"
2
[#77] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #76

Może i jest nudne, ale weź tam dojdź. Drugi level nie jest do przejścia i mówię to ja, co potrafię w to grać. Longplay jest przechodzony z trainerem, a drugi level nie dość że trudny już na starcie, to potem są okropne labirynty. Im dalej brnę w przepisywanie tej gry, tym nowe rzeczy odkrywam. Teraz dotarłem do komnat, gdzie są wyświetlane takie minimapki ale to tylko stałe kafle.
[#78] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #77

no to az prosi sie o zmiany w grze, 100 zyc na poczatek albo lepiej wieksza ilosc energii
[#79] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #76

Obejrzalem calego longplaya z tej gry na yutubie.
Procz dosc mdlej grafiki komnat w oczy rzuca mi sie jeszcze jedno... mianowicie im dalej tym nudniej.


No więc tak - jeśli się czepiać, to po pierwsze ta gra ma być odzwierciedleniem oryginału, a po drugie, to nudne jest czytanie postów bez polskich znaków (które były już dostępne na Atari 8bit, i to nawet w Basic'u, jeśli ktoś potrafił zrobić własny generator znaków, czyli po ludzku - pętla z POKE i liniami DATA).

Sorry, ale zrzędzisz Panie selur, jak stara baba w kolejce.
[#80] Re: Electroman dla Amigi

@karolb, post #79

czy zrzedze czy nie stala sie nie zmienia i jest konstans C64>ZX Spectrum>Atari ok, racja
a Amiga zjada te kompuciory na sniadanie ok, racja
[#81] Re: Electroman dla Amigi

@selur, post #80

Bardzo bym prosił, abyś założył wątek w HP, gdzie udowodnisz że: "ZX Spectrum > Atari XL/XE".
Oczywiście ze strony technicznej, a nie "widzi mi się" ;)

OK
[#82] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #1

Proszę Państwa, oto przedstawiam port gry, którego tworzę chyba od półtora miesiąca. Poza pinballem, który nie był do końca przekonujący, to moja druga próba stworzenia czegoś pod AGA.


A ja tylko podziękuję za pracę nie jestem malkontentem więc, bardzo mi się podoba czekam na kolejne wersje
1
[#83] Re: Electroman dla Amigi

@karolb, post #81

Hehe będzie udowodnione jak wyjdzie Tony na 8-bitowce akurat koder od ZX Spectrum jest wymiataczem i cuda wyprawia.

@Selur: tu jest nieskończoność żyć, ale zaufaj mi, będziesz mieć i tak trudno w drugim levelu, gwarantuję ci to i tu na pewno nie dojdziesz, bo to koniec levelu szeroki uśmiech :


@mike100: póki co prędko nie będzie kolejnej aktualizacji... level 2 to jest tragedia. Daję sobie tydzień na przeklepanie mapek, bo tego jest dużo. Kolejny tydzień na rozlokowanie teleportów, bo to jest jeszcze bardziej zagmatwane. Kolejny tydzień na wprowadzenie nowych obiektów, a te są bardzo nietypowe (lasery blitowane przez całą planszę, czołgi stojące w miejscu i strzelające do nas, czy jak tu na zdjęciu te niebieskie kule, które też strzelają).

Niestety musiałem poprzerabiać lekko kafle w grze, trochę ukrócić ich urozmaicenie, przez co nie jest już tak identycznie, ale to nie ma praktycznie wpływu na rozgrywkę.
[#84] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #83

póki co prędko nie będzie kolejnej aktualizacji... level 2 to jest tragedia.


Poczekamy, spokojnie najważniejsze by powstało 😀
1
[#85] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #83

A może jednak pomogłyby te źródła z Pythona zamiast odtwarzać całą logikę gry od nowa dla każdego levelu?
[#86] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #85

Ciekawe czy w wersji pythonowej odtworzono poprawnie logikę i mechanikę oryginału. No ale na pewno fajnie byłoby rozpracować tę wersję choćby dlatego żeby nie dziubać się z tworzeniem leveli. Rozpracować jak są wczytywane i interpretowane dane w plikach leveli i tak samo zaimplementować żeby się wyczytały do wersji amigowej. Sporo roboty by odeszło.
3
[#87] Re: Electroman dla Amigi

@MDW, post #86

Tak też o tym sobie pomyślałem, bo skoro na to mnóstwo czasu pójdzie, to rozgryzienie tych źródeł byłoby może lepszą inwestycją dla Tukinema (wraz z poznaniem Pythona) i po prostu zrobiłby sobie wędkę, zamiast łopatologicznie to odwzorowywać na oko. Byle tylko gra została ukończona, bo to klasyk
1
[#88] Re: Electroman dla Amigi

@Jacques, post #87

Spokojnie, ja to ukończę. Na pewno gra będzie w LHA, bo nie będę się babrać z ADFami. Nie chcę się uczyć pythona i sobie mieszać. Poza tym w oryginale zupełnie inne jest rysowanie poziomów. Ja korzystam z jak najmniejszej ilości kafli. W oryginale komnaty są rysowane sekwencyjnie, bo najpierw są tła, potem wyższe elementy i ich cienie, potem kolejne, kolejne itd. Nie wiem jak działa VGA w PC, a na pewno trzeba by kompletnie przepisać rysowanie grafik na boby. Moim zdaniem mój szkielet gry oparty na kodzie z Tonego jest w sam raz pod Amigę. Oczywiście mistrzowie asemblera by to przyspieszyli diametralnie, ale dla mnie to tylko trening kodowania. Obiecuję, że grę ukończę, bo dla mnie to też klasyk jeszcze z dzieciństwa. Jeśli ktoś by chciał źródła w pythonie, to na pw mogę podesłać. Ja tego języka nie będę rozkminiać
2
[#89] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #88

Dzięki, super, że gra będzie ukończona OK
[#90] Re: Electroman dla Amigi

@tukinem, post #88

Wersja w py jest tutaj: https://github.com/tosiabunio/pyelectroman

Chyba że to inna?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem