[#1] CD32-AKIKO
wyczytalem w wiki:
Akiko chip zapewniający sprzętową konwersję Chunky to Planar

czy zatem gry FPP nie powinny lepiej chodzić albo lepiej je można by portować? wydajny ten chip jeśli chodzi o ten tryb?
[#2] Re: CD32-AKIKO

@dario35, post #1

temat wałkowany wiele razy. Akiko to nic nadzwyczajnego. Daje kopka giercom które to wykorzystują gdzieś tak do poziomu amigi 1200 z fastem.


Benedykt Dziubałtowski
[#3] Re: CD32-AKIKO

@Benedykt Dziubałtowski, post #2

podziękował, poczytałem więcej tu i tam jednak i fakt szału nie ma
[#4] Re: CD32-AKIKO

@Benedykt Dziubałtowski, post #2

Być może mnie pamięć zawodzi, ale chyba ciut więcej niż A1200 z fastem.

Były podawane porównania Dooma pod A1200 chyba z 030 i Dooma pod CD32 z jakiegoś zagramanicznego testu.
[#5] Re: CD32-AKIKO

@Duracel, post #4

Na amiga.org ktoś testował pod CD32 (z fastem):

I have here an A1200 with an 8MB/FPU card, an A1200 with 32MB/030/FPU, and a CD32 with SX32 and 8MB/FPU. I ran the Doom benchmark test using DoomAttack, which seems to be the best DOOM port for lower-end machines. It needs more than 2MB RAM so I can't test it on an unexpanded CD32.

To run the test yourself, use this command line: DoomAttack -forcedemo -timedemo demo3

Here are the results I got:

A1200 030/50Mhz 32Mb (Optimised 020 C2P) - 8481 realtics (8.8 fps)
Amiga CD32 68020/14Mhz 8Mb (Optimised 020 C2P) - 18971 realtics (3.9 fps)
Amiga CD32 68020/14Mhz 8Mb (Optimised Akiko C2P) - 12872 realtics (5.8 fps)

So there you go, Akiko DOES work.
[#6] Re: CD32-AKIKO

@kjb666, post #5

Wow ! 88 FPS na A1200 i 39 i 58 na CD32. REWELACJA !
[#7] Re: CD32-AKIKO

@odo, post #6

Nie zauważyłeś kropek ?
[#8] Re: CD32-AKIKO

@Hubez, post #7

ojj... :(
[#9] Re: CD32-AKIKO

@dario35, post #1

Odgrzewam kotleta.

Pierwsza sprawa to gry dla CD32 które wymagają/ korzystają z Akiko:
Okazuje się, że osławiony " Microcosm" z akiko bezpośrednio nie korzysta (świetnie działa pod emulatorem na A1200 z Fastem), to samo tyczy się AB3D, wersja CD32 nie jest moim zdaniem ani trochę szybsza (ma za to świetną ścieżkę dźwiękową ok, racja )

Grą która na pewno korzysta z Akiko i daje widocznego kopa jest.. "Wing Commander"
Gra odpalona na A1200 z fastem i patchem C2P działa wyraźnie wolniej niż na CD32 z fastem (przystawka SX). Różnica jest duża, widoczna gołym okiem.

Kolejną grą która korzysta z Akiko jest Gloom i Gloom Deluxe.
Gloom Deluxe odpalony na CD32 z fastem (C2P=Akiko_1, pełny ekran, piksele 2x1) działa szybciej niż na A1200 z fastem (C2P 020_1, pełny ekran, piksele 2x1), ale nie jest to różnica powalająca.

Kolejna gra pozwalająca przetestować Akiko to DooMAttack.
Przy grze na detalach low i pełnym ekranie (ogólnie jest dość wolno) zyskujemy około 1FPS, czyli wyniki podobne do tych znanych już z internetu (cytowanych powyżej).

Jak znajdę jeszcze jakieś gierce korzystające z Akiko to dam znać (jest kilka playerów video/animacji które taką funkcję posiadają).
[#10] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #9

zawsze wydawało mi się że Gunship korzystał z Akiko, ale nie dam sobie uciąć ręki czy jest to prawda.
[#11] Re: CD32-AKIKO

@dario35, post #1

MC68030 przy programowej konwersji spokojnie radzi sobie z Akikko.
Pomysł ze sprzętowym C2P dobry, wykonanie fatalne.

Jak to w Commodore, za wolno, za mało i za późno.
[#12] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #9

Riva MPEG player - leciuchne przyspieszenie. Większe animacje to zawsze pokaz slajdów na cd32.
Przydałby się format dedykowanej animacji, np cdxl ze wspomaganiem.
Pozdr
[#13] Re: CD32-AKIKO

@tom256, post #11

Zamiast Akiko mogli dać 2mb fastu i procesor 28 MHz. Zamiast 1kb NV-ram slot na karty pamięci. I byłaby fajna konsola.
[#14] Re: CD32-AKIKO

@twardy, post #13

Mogli coś dorzucić :) Myślę że w tym celu powstał port rozszerzeń. C= upada, zrobimy tu zaraz konsolę na której zarobimy .. elektroniki mamy kupę z A1200 i 4000. Tylko to upchać do mniejszej obudowy dołożyć CD drogo nas to nie wyniesie. Sukces zagwarantuje duża biblioteka gier wydanych już na Amigi a jak 3D się rozwinie wrzucimy do sprzedaży rozszerzenia 050 po 400$ zaprzęgniemy Akiko do roboty i znów zarobimy :) . Commodore to była przecież ogromna firma, nie wypuścili by produktu co do którego nie było by jakiś planów na przyszłość. Szkoda że wyszło inaczej, pozostaje się cieszyć że są chociaż drogie jakieś rozszerzenia typu promodule czy SX.
[#15] Re: CD32-AKIKO

@companiero, post #14

Prototyp karty 68030 do CD32



+ FAST + IDE

i kartę wpinamy do CD32 Expansion board link
[#16] Re: CD32-AKIKO

@dario35, post #1

c2p Gloom 1x1 256 kol.

68020/14 - 61.6 ms
68020/14+fast - 54.6 ms
68020/14+akiko - 24.2 ms
68030/50+fast - 21.7 ms
68040/25+fast - 18.6 ms
68020/14+fast+akiko - 17.6 ms



Ostatnia aktualizacja: 02.05.2016 15:20:03 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#17] Re: CD32-AKIKO

@twardy, post #13

Niektórzy zapominają, że Akiko to głównie kontroler CD i timery, zaś C2P jest tylko dodatkiem.
1
[#18] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

Mój wynik:

A1200 BlizzardPPC + 68060/60+fast - 8.5 ms
A1200 BlizzardPPC + 68060/66+fast - 8 ms

Pytanie, jaki będzie wynik na SX32Pro 68030/50+fast+akiko?
[#19] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

A ja pamiętam jak czytałem w MA że to Akiko to nic specjalnego bo byle 030 robi szybciej to co on. Aż tak się nie znali czy aż tak kłamali?
[#20] Re: CD32-AKIKO

@ZbyniuR, post #19

To tak jak z blitterem.
[#21] Re: CD32-AKIKO

@ZbyniuR, post #19

Być może nikt tego wtedy nie wykorzystywał.
[#22] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

Popatrzmy na te wyniki:

Wychodzi na to, że akiko z fastem jest szybsze przy pixelu 1x1 (17ms), bo wynik dla 2x1 to 19ms- trochę dziwne!?
[#23] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #22

Dziwne. Bardziej wiarygodne wydają mi się te benchmarki (zrobione przez Cammy):

DoomAttack

Amiga A1200 020/14Mhz 8Mb (Optimised 020 C2P) - 22976 realtics (3.3 fps)
Amiga A1200 020/14Mhz 8Mb (Blitter 020 C2P) - 20660 realtics (3.6 fps)
Amiga CD32 68020/14Mhz 8Mb (Optimised 020 C2P) - 18971 realtics (3.9 fps)
Amiga A1200 030/28Mhz 64Mb (Optimised 020 C2P) - 17732 realtics (4.2 fps)
Amiga CD32 68020/14Mhz 8Mb (Akiko Optimised C2P) - 12872 realtics (5.8 fps)
Amiga A1200 030/28Mhz 64Mb (Blitter 020 C2P) - 12727 realtics (5.8 fps)
Amiga A1200 030/50Mhz 128Mb (Optimised 020 C2P) - 8696 realtics (8.6 fps)
Amiga A1200 030/50Mhz 128Mb (Blitter 020 C2P) - 8296 realtics (9.0 fps)
[#24] Re: CD32-AKIKO

@recedent, post #23

Tak, te wyniki są zbliżone do tego co uzyskałem w DoomAtack (obserwacja licznika FPS, w tooltypes -FPS).
Z tym, że różnica pomiędzy CD32 AKIKO 8 FAST (5-6 FPS), a A1200 8 FAST Blitter była nieznaczna i wynosiła max 1 FPS (ok 4-5 FPS)

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2016 10:40:38 przez BULI
[#25] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #24

Brzmi nieźle!
Czy gra jest grywalna przy większej ilości potworów?
Alien breed 3d też był b.wolny, a i tak grałem..
[#26] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #22

Porobiłbym testy dla porównania, ale mam tylko gołą CD32.
[#27] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #26

Tak jak pisałem pod Glumem Deluxe na FullScreen piksel 2x1 jest nieźle już pod A1200 + Fast (szybciej niż DoomAttack), z Akiko (cd32 + FAST) jest nieznacznie płynniej ok, racja

Pytanie jak zrobić te testy, żeby Gloom Deluxe wypluł jakiś czas "time demo", lub "time refresh"?
[#28] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #27

Miałem pamięć fast w A1200. W CD32 od początku mogli zainstalować szybszy procesor, bo Akiko po prostu marnuje się na 020/14 nawet z fastem.

Testy można zrobić TimeC2P z GloomC2P10, nowsze c2p są z ostatnimi wersjami Glooma.

Przykład z CLI: TimeC2P akiko_1 1

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2016 16:47:51 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#29] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #28

Dzięki, posprawdzam przy okazji ok, racja
[#30] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #28

Kiedyś wpadłem na taką niepotwierdzoną oto informację (chyba gazeta amigowa, a może Internet), że podobno byli tacy, którzy kastrowali CD32 i kombinowali z lutowaniem AKIKO w A1200.
Ciekawe czy taka operacja jest możliwa, zadziała to?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem