[#241] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #240

Mówisz, masz:
[#242] Re: CD32-AKIKO

@michal_zukowski, post #241

Dziękuję ale miała być z kosmosu
[#243] Re: CD32-AKIKO

@Jacques, post #238

A ja właśnie myślę, że jakby wyszedł konfig z fastem i wykorzystywali by Akiko częściej niż to było robione, to konsola sprzedała by się w większej ilości egzemplarzy a co za tym idzie wyprodukowano by więcej urządzeń typu SX32 Pro i co znowu za tym idzie powstały by gry jeszcze lepsze wykorzystujące FAST, Akiko oraz procek 68030. Wtedy byłby odlot. A tak to w tamtych czasach mityczne Akiko w ogóle nie działało więc zainteresowanie CD32 zmalało.


edycja:

Inna sprawa, że teraz sobie mówimy iż mogli dać więcej FAST'u, bo jest tani. Ale w tamtych czasach taka ilość pamięci była dosyć droga i znacząco wpłynęłaby na cenę samej Amigi. Pamiętam, że rozszerzenie FAST do A1200 kosztowało chyba połowę ceny komputera, ale może się mylę.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2018 18:29:06 przez AmmigaCDTV
[#244] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #243

No wreszcie ktoś to wymyślił. Teraz tylko przesłać tą wiadomość w przeszłość i świat będzie lepszy.
[#245] Re: CD32-AKIKO

@ZbyniuR, post #244

Patrząc na obecne ceny to się dziwię, że ktoś nie wykupił jeszcze praw do technologii firmy Commodore i nie produkuje masowo Amig. Ciekawe ile kosztowałoby dzisiaj stworzenie chipsetów AGA w ilości powiedzmy 100 000 sztuk. Do tego płyty główne, kondensatory, procki 68040. I wystawić taką Amigę w pudełku Amiga Magic 040 za 1499zł nówkę. Ja bym kupił.

Pewnie najdroższa z wszystkich rzeczy byłaby klawiatura i obudowa. Stawiam, że jakieś 100zł w produkcji masowej.
[#246] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #245

"..że ktoś nie wykupił jeszcze praw do technologii firmy Commodore i nie produkuje masowo Amig"

Bardzo kiepski pomysl jak na dzisiejsze czasy.
Wystarczy zapytac ile sprzedalo sie Next-genow, zeby zrozumiec, ze to murowana plajta.
[#247] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #245

Myślę że za taką cenę to może nawet z naście tysięcy ludzi by chciało kupić, tylko że nikt nie da rady tyle wyprodukować za taką cenę.

No chyba że w środku będzie Malinka z emulatorem. Nadal chcesz kupić?
[#248] Re: CD32-AKIKO

@ZbyniuR, post #247

Next-Geny nie mają fan boyów, takich jak my :D

Odkładając na bok prawa patentowe oraz projektowanie od zera, to chyba zrobienie układu AGA z 1992 roku w ilości 100 000 sztuk to nie byłby jakiś wielki koszt w przeliczeniu na sztukę. Wszystkie plany już są, więc wystarczy tylko dać do produkcji. Obecne procesory montowane w smartfonach są dużo bardziej skomplikowane niż chipsety Amigi a kosztują grosze. Zdaję sobie sprawę, że zrobienie jednej sztuki może być drogie, bo trzeba maszynę ustawić oraz inne rzeczy o których nie mam pojęcia. Ale przy ilości liczonej w dziesiątkach tysięcy to cena jednostkowa powinna być mega niska.

No chyba że świat w 2018 roku nie poradziłby sobie z technologią z lat 90-tych :D
[#249] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #248

Wszystkie plany już są, więc wystarczy tylko dać do produkcji.


A gdzie są dostępne?
[#250] Re: CD32-AKIKO

@_Skiba, post #249

Przepraszam, ale czasami stosuję skróty myślowe i nie wychodzi mi to na dobre. Chodziło mi o to, że osoba która wykupiła by pełne prawa do nazw oraz technologii firmy Commodore, byłaby w posiadaniu takich praw. No chyba że jest inaczej niż myślę i wszystko zostało zniszczone po upadku firmy i nigdzie nie ma już planów. Wtedy to rzeczywiście odtworzenie tego byłoby bardzo praco i czaso chłonne bo by trzeba znowu Deva Hayniego zatrudnić a i nie wiadomo, czy odtworzyłby to tak samo jak działało kiedyś.

edycja:

Ale w sumie to chyba tak nie może być, bo według czego odtworzyliby kości AGA twórcy Vampire ? Wydaje mi się mało prawdopodobne że zrobili to od zera, no ale wszystko możliwe.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2018 19:48:05 przez AmmigaCDTV
[#251] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #250

Ale w sumie to chyba tak nie może być, bo według czego odtworzyliby kości AGA twórcy Vampire ?

Na podstawie tego samego na podstawie czego powstało WinUEA - reverse engineering i udostępnionej przez Commodore dokumentacji dla programistów, serwisantów i twórców peryferiów.
Jak nawet istnieją jakieś schematy chipów to i tak dużo by nie wniosły, bo z jednej strony trzeba by je wklepać ręcznie do dzisiejszych systemów ( bo to pewnie jakieś maski w formie klisz czy przeźroczy ) do projektowania układów ( VHDL ), na podstawie masek z lat 90` nikt już pewnie nie produkuje układów, nie ma linii produkcyjnych.
Dziś układy opisuje się w języku VHDL, testuje w układach FPGA, a jak powstanie finalna wersja to na podstawie tego kodu produkuje się fizyczne układy ASIC
a to co już powstało ( Vampire, minimig itd ) to w wielu miejscach przewyższa oryginalne kości z 1992, wystarczy teraz kilkaset K$ i możemy mieć całych chipset Amiga z 68080, PPC603 ( brat chyba PPC405 jest do licencjonowania w formie kodu VHDL ), SAGA, 3D w jednym scalaku 1x1 cm , nawet i z 512MB ram by tam zmieścił i to wszystko pracująca z zegarem 1-2 GHz



Ostatnia aktualizacja: 22.06.2018 20:48:25 przez UJP
[#252] Re: CD32-AKIKO

@UJP, post #251

OK, czyli jeden problem byłby z głowy.
[#253] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #252

Kurka wodna, kliknąłem edycja, naprodukowałem się i wyskoczył komunikat, że po 20 minutach nie można edytować.

No więc nie chce mi się już drugi raz tego pisać, więc napiszę w skrócie:

Obecnie ludzie robią nowe płyty główne do Amig w małej ilości, więc raczej jest możliwe wyprodukowanie 100 000 sztuk takich płyt w jakiejś rozsądnej cenie ( cena za płytę spada pewnie wraz z ilością ).

Spidi też jakoś daje radę z Wichrem i nie jest on masakrycznie drogi w porównaniu do ilości jaką on tworzy.

Musiałby się Spidi wypowiedzieć ile by kosztowało wyprodukowanie płyt głównej, chipsetu oraz procesora 68040, gdyby ilość była w okolicy 100 000 sztuk. Myślę, że można to jakoś oszacować. A 100 000 sztuk to już chyba jest ilość dla jakiej warto nawet zaprojektować w tym całym VDL czy jak mu tam. Taki projekt na pewno nie kosztuje 10 000 000$ ale bardziej w granicy 50 000$. Dzieląc to na 100 000 płyt to wychodzi że koszt projektu to 0,5$ za sztukę.

Wiadomo, że ludzie piszą że nie opłaca się projektować gdy chcą zrobić 100 sztuk czegoś ( wtedy 50 000$ dzielone na 100 sztuk wychodzi 500$ za sztukę ). Ale 100 000sztuk? To chyba jest różnica.
[#254] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #253

Widzę że w koledze sentyment to retro obudził się dość niedawno i musi przejść kolejne stadia tej choroby, które inni już tu wałkowali przez parę lat. Ta faza nazywa się "no przecież to jest na pewno możliwe", potem będzie "a może jeszcze da się coś zrobić?"...

Obawiam się że stopień skomplikowania scalaków nie ma aż tak dużego wpływu na cenę, jak ilość sprzedaży. A na ARMy jest ogromny popyt, produkuje się ich setki milionów rocznie. Tymczasem na 040 skusiłoby się może kilka może naście tysięcy i koniec. A inwestycja w produkcję scalaków to jednak znacznie większe kwoty niż zamówienie na płytki drukowane.

Nawet na tym forum jest parę osób które to ostatnie potrafią zorganizować, ale w całej Polsce nie ma nikogo kto potrafi zorganizować produkcję scalaków.

Może za kilkadziesiąt lat te technologie tak stanieją że będzie można sobie taką produkcję zamówić w ramach pracy dyplomowej, a może nawet wydrukować sobie na drukarkach 3D. O ile nadal będzie żył ktoś kogo będzie obchodziło coś tak starego.

Założyłbym się że wcześniej dożyjemy takiej miniaturyzacji FPGA, że do scalaczka wielkości paznokcia dorobi się obudowę aby na wierzchu wyglądał jak zabytkowa Motorolka.

Pogódź się z tym że ceny są jakie są. Trzeba było nie wyrzucać. Więcej ludzi kojarzy marki związane z Amigą z porażką niż sukcesem, dlatego marzenia o tworzeniu potęgi na podstawie praw do nich to tylko mrzonki.

A w ramach łagodzenia objawów obecnej fazy zalecam kontemplację wiersza Adama Asnyka "Trzeba z żywymi naprzód iść".
[#255] Re: CD32-AKIKO

@ZbyniuR, post #254

Ale jak pisałem już wcześniej, wpakowanie wszystkiego do jednego układu nijak ma się do realnego sprzętu. Teraz też mogę umieścić raspberry pi w obudowie Amigi, ale to zupełnie nie o to chodzi.

Za kilkadziesiąt lat nikt nie będzie pamiętał o Amidze. Ja daję jej raptem 15 lat ( osoby, które w czasach jej świetności miały 15 lat mają teraz około 38 lat i myślę że tak do 55 roku życia jeszcze będą się nią interesować ).

Odnośnie cen, to tu wypowiedź jednego pana. Zakładając, że to prawda, to wcale nie jest taka droga produkcja scalaków:

" Śledzę forum od jakiegoś czasu, ale postów nie wysyłałem. Ale teraz chyba przyszedł czas bo za dużo mitów krąży. Pracuje w biznesie projektowania układów scalonych i uwierzcie mi, że wszyscy obiecujący jakieś układy ASIC od dłuższego czasu to SCAM.
Zaprojektowanie takiego układu to kwestia 1godziny. Dosłownie!!! Ponieważ kod verilog do niektórych płytek jest dostępny, więc wystarczy go zsyntetyzować (godzina czasu) i mamy układ scalony zaprojektowany. Produkcja to kwestia góra 3 miesięcy. Zaprojektowałem dziesiątki ASICów w życiu. I nie są to jakieś milionowe kwoty jak tu niektórzy piszą. Dla takiego ITE to koszt około 12tyś dolarów za jakieś 15-20sztuk scalaka. Ilość prototypowa, produkcja np 200sztuk jest już kilka razy tańsza, a tysiące to już grosze. Ja na uniwerku robiłem dość duże powierzchniowo układy (cena zależy od powierzchni) i koszt to mniej więcej:
-5tyś dolców roczna subskrypcja w "fabryce"
-ok 7tyś dolców za 15-20sztuk scalaka (cena zależy od powierzchni)
Na prototypy czeka się 3 miesiące, ale serie produkcyjne docierają szybciej.
Jeżeli chcemy być drobiazgowi to jest jeszcze koszt oprogramowania do projektowania (drogie dla zastosowań komercyjnych), ale jak ktoś to ma to po prostu ma. A nawet możecie sprawdzić w firmach, które projektują scalaki. Wysłać im kod veriloga i spytać ile kosztuje scalak z tego. Nie są to kwoty astronomiczne. To prostu jest to prosta sprawa.
Nie znam powodu dla którego nikt nie robi ASICów. Zgaduję, że małym firmom brakuje odwagi, a dla dużych to po prostu żaden biznes.
Ja pracuje w dużej firmie, i u nas jak nie ma klienta na milion sztuk rocznie to firma mówi, że się tego nie podejmą. A rynek bitcoin to pewnie max 1000sztuk rocznie. "



Wypowiedź z forum forum.bitcoin.pl , autor maniana , link:

https://forum.bitcoin.pl/viewtopic.php?t=4629&start=10#p45736
[#256] Re: CD32-AKIKO

@ZbyniuR, post #254

Z tym stopniem skomplikowania układów to z pewnością prawda, do dziś malutki procesor C64 nie został do końca rozszyfrowany co tam w nim siedzi a bariery które miały go ograniczać zostały złamane nie wiem ile już razy.
Tak więc kto wie co tam w prawdziwej Agacie czy też Akiko siedzi :D
[#257] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #256

Jeszcze taki tyci cytat z pounet.net na temat Akiko :P

Well, Akiko was a chip with integrated chunky-to-planar-converter. But as far as I remember it wasn't really used that much because some people figured out some trick to do the c2p-conversion faster with the CD32-CPU (68020) than with the Akiko-chip.
[#258] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #255

Z czystej ciekawosci jaka bylaby cena wersji ASIC czegos takiego jak Apollo Core 68080? Powiedzmy 1000, 5000 i 10000 sztuk.
[#259] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #255

Ale jak pisałem już wcześniej, wpakowanie wszystkiego do jednego układu nijak ma się do realnego sprzętu

a co ma stopień integracji do "realności" sprzętu ?
Po co zwielokrotniać koszty i robić w osobnych scalakach procka, poszczególne chipy chipsetu i jeszcze RAM ?
w latach 80` miało to sens, technologia nie pozwalała zbudować chipów większych niż kilkaset tyś tranzystorów ( MC68000 składała się z około 68 tyś tranzystorów, pierwszy procesor Intela 4004 składał się z 2300 , a pełna MC68060 to już 2,5 miliona tranzystorów ), dziś np. taki chip Geforce GTX 1080 ma 7,2 miliarda ( 7 200 000 000 ) tranzystorów, przy wielkości samego chipu około 3cm2 (2x1,5 cm) i nie Wmówisz mi że taki GTX1080 to nie realny sprzęt.
Nie wiem czy cały chipset A500 łącznie z CPU ( z wyłączeniem pamięci które są bardziej upakowane, składają się z powtarzalnych elementów ) składał się z więcej niż miliona tranzystorów.
dziś w scalaku będącym 10% takiego GTX1080 zmieścił by się taki Vampire V4 z pamięcią i może PPC ?

Zaprojektowanie układu to duży koszt, jak długo powstaje Vampire II ? i jeszcze jest dużo do zrobienia do finalne wersji
A koszt wyprodukowania układu ASIC zależy od stopnia skomplikowania i wybranej technologii, koszty przygotowania maski jednej tylko warstwy metalizacji to kilkanaście tyś $, a taki układ nie składa się z jednej. Jak już Masz takie maski to trzeba wynająć fabrykę żeby wykonała fizyczną strukturę, a tu koszt zależy od partii produkcji, pewnie te 100 tyś sztuk o których Pisałeś by wystarczyło do uzyskania korzystnej ceny, ale nawet jeśli byłoby to kilka $ za sztukę to i tak trzeb byłoby wyłożyć jednorazowo kilka milionów zł żeby to wyprodukować, Masz kogoś kto ma taką kasę do zaryzykowania ?

Myślę że ApolloTeam nieśmiało myśli o wykonaniu kiedyś w przyszłości Vampire w ASIC, ale bez jakieś zbiórki na Kickstarterze to się nie uda, wątpię żeby zarobili tyle kasy na sprzedaży Vampirów V2 i V4 w FPGA

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2018 01:07:19 przez UJP
[#260] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #257

Jeśli to prawda, to czy ma ktoś porównanie szybkości Doom'a w wersji na CD32 Akiko i na gołej A1200 z tą samą wielkością okna? Ja akurat jestem w trakcie kupowania Amigi 600, więc nie sprawdzę, ale pewnie wiele osób z forum posiada gołą Amigę 1200 z Fast Ram i mogłyby włączyć Doom'a w takiej samej rozdzielczości i wielkości jak na filmiku i umieścić swój zrzut na youtube, wtedy byśmy mieli porównanie.

A co do kosztów produkowania układów itp. itd. to mi chodziło o inwestora, który ma te 200-300mln$ a nie 200 czy 300 tysięcy złotych. Na zrzutkach się tyle nie uzbiera. To musiałaby być osoba, której pieniądze łatwo przyszły ( np. zarobiła w szczycie na Bitcoinie ), żeby mogła zaryzykować w taki sposób. Rozsądny inwestor nie zainwestuje w taki projekt, bo szansa na powodzenie to tak 50/50. A co do umieszczania wszystkiego w jednym chipie, to nie chciałbym się kłócić, każdy ma swoje powody, ale ja nie dałbym 1500zł za Amigę w jednej kości. Nie wiem dlaczego, po prostu bym nie dał. Ale za Amigę 1200 z oryginalnymi kośćmi, RAM'em 128MB, prockiem 68040 i w pudełku dałbym tyle. Zresztą pewnie nie tylko ja tak myślę, stąd Wicher cieszy się takim powodzeniem, podobnie Furia i to mimo tego, że można kupić lapka za 500zł ( albo jeszcze taniej ) i do tego WinUAE i będziemy mieli nawet 68060 i inne cuda.

edycja:

Ale w sumie nie upieram się przy swoim, może tylko ja tak uważam i tylko dla mnie to jest ważne, że sprzęt jest taki sam jak sprzed 20 laty. Po prostu ostatnio licytowałem Amigę 1200 na Allegro w obudowie Infinitiv z kartą 68030 z 32MB RAM. Dawałem za nią 1553zł. 1553zł!!! za ponad 20 letni komputer, który lada chwila może paść. Więc jeśli ktoś by mi zaproponował taką samą nową Amigę ale z lepszymi parametrami i z gwarancją, to bez wahania dałbym 1499zł. Mimo tego, że mam komputer klasy PC i emulator WinUAE i mogę bez problemu uruchamiać gry i programy na Amigę. Tylko że dla mnie to już nie to samo, ale może tylko ja tak mam i rzeczywiście nikt nie dałby tyle pieniędzy za nową Amigę ( chociaż z drugiej strony ktoś jednak mnie przelicytował, więc istnieje w Polsce druga taka osoba, dla której oryginalny sprzęt jest jednak coś wart ).


Ostatnia aktualizacja: 23.06.2018 07:34:52 przez AmmigaCDTV
[#261] Re: CD32-AKIKO

@UJP, post #259

@UJP te kwoty co przytoczyłeś wyglądają prawdopodobnie, ale też te od gościa cytowanego przez @AmmigaCDTV. Bo zaprojektowanie gęsto upakowanego ASICa we w miarę nowym procesie technologicznym to jest gruba kasa, ale stawiam dychę że istnieje sporo przedsiębiorstw, które produkują taniej prototypy gdzie maski są niezbyt optymalnie generowane z automatu z kodu VHDL/Verilog po to, by po prostu sprawdzić rzeczy. Zwłaszcza że nie wszystkie ASICi dzisiaj to są rewolucyjne scalaki, niektóre mają po prostu określone zadanie, czasami niezbyt ambitne ale wymagające działania w konkretnym reżimie czasowym, nieosiągalnym dla mikrokontrolerów.

Przytoczone wcześniej ceny kart turbo i nowych płyt głównych - produkcja PCB mocno staniała ostatnimi czasy, jest dostępna dosłownie na klik i mówimy tu nie tylko o płytkach 2-4 warstwowych ale 6-8 też można dostać, w odpowiednio wyższej cenie oczywiście.

W sumie niezbyt rozumiem niechęć do FPGA, bo to po prostu nowszy proces produkcyjny, który praktycznie przyniósł projektowanie układów scalonych do zasięgu możliwości współczesnego hobbysty. A to, że taka kość nie ma na stałe skonfigurowanych połączeń? Co z tego? Nawet lepiej, można poprawiać błędy zamiast kupować co chwilę nową. Jakoś nikt o EPROMach nie mówi negatywnie w porównaniu z jednorazowo "palonymi" fabrycznymi kośćmi kickstartów. ;) A to że wszystko jest w jednej kości? A przypadkiem scalak Gary nie powstał tylko i wyłącznie po to żeby zmniejszyć liczbę scalaków na PCB względem A1000? Miniaturyzacja i oszczędność dzięki której cały chipset Amigi można upchnąć i wlutować na płytce 10x10cm za dolara. Jeszcze się nawet zmieszczą porty, a i nie wiem czy nie jakiś slot Zorro, ale nie pamiętam ile on ma długości.

Swoją drogą, design docsy od architektury Acutiator leżą od x lat w necie, są w miarę kompletne a nikt się nie szarpnął o implementację. Może wszystkich drażni fakt, że to niekoniecznie miało zasuwać na Motoroli, tylko był to komputer kompletnie niezależny od typu procesora? A może to to, że chipset Amigi miał tam być opcjonalnie montowany jako kompatybilność wsteczna.
[#262] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #257

Odpowiedź na:
Jeszcze taki tyci cytat z pounet.net na temat Akiko :P

Well, Akiko was a chip with integrated chunky-to-planar-converter. But as far as I remember it wasn't really used that much because some people figured out some trick to do the c2p-conversion faster with the CD32-CPU (68020) than with the Akiko-chip.


Zapytaj autora skąd wziął taką informacje?
[#263] Re: CD32-AKIKO

@ZbyniuR, post #254

Nawet na tym forum jest parę osób które to ostatnie potrafią zorganizować, ale w całej Polsce nie ma nikogo kto potrafi zorganizować produkcję scalaków.
Tu nawet rzecz nie w umiejętnościach, bo większość firm produkujących układy ASIC na zlecenie zrealizuje projekt na bazie projektu działającego w FPGA. Chodzi o zebranie odpowiedniej kasy. Ceny na zamówienie kilku niewielkich płytek drukowanych zaczynają się od 5 dolarów. Ceny na układ scalony ASIC zaczynają się mniej więcej od 100 000 USD. A jak się okaże, że się pomyliłeś w projekcie, cały „nakład” idzie na śmietnik.
[#264] Re: CD32-AKIKO

@UJP, post #259

Zaprojektowanie układu to duży koszt, jak długo powstaje Vampire II ? i jeszcze jest dużo do zrobienia do finalne wersji


Moim skromnym zdaniem za dużo kombinują. Po co jakieś patenty z Intela przenosić (chyba MMX, nie śledzę, kiedyś coś mi się obiło o uszy)? Vampir ma być takim NG dla ortodoksów, dla którego porzucą kiedyś stare Amigi, a może ma odciągać od NG? Przecież Motorola miała ciekawe rozwiązania, które w zupełności wystaczą do amigowania w klasycznej, pierwotnej postaci. Zamiast MMX trzeba było wrzuciś DSP Motoroli, który był na kartach dźwiękowych i popędzić go ile się da. Podobnie z M68k, nie wiem, czy koniecznie musi być 68060, ale jeżeli już to max uzupełnione o to co w Oxypacherze było. Nie mam na myśli zcalania procesorów, ale obok siebie w jednym układzie i popędzić ile to się da. Co do grafiki to AGA (ewentualnie chip z Rangera kompatybilny z AGA) i popracować jeśli się da nad zwiększeniem ilości pamięci i jej prędkości, a jak się nie da, to zostaje jak jest, czyli sama AGA plus coś do akceleracji 3D voodoo 1,2 tak jak to było w prehistorii PC, kiedy te stare układy tez do 3D się nie nadawały. Kto wie, czy dodanie takiej karty (rodzina układów ze starych kart graficznych dla Amigi lub takiego Voodoo a może starego Ati) nie byłoby prostszym i szybszym rozwiązaniem. Stery by były, może nawet bez poprawek. Nie wiem jak tam kwestia patentów, ale pewnie na wiele rzeczy wygasły i możnaby je w miarę tanio jak na realia IT wykupić. Do tego potrzeba FIRMY MATKI lub fundacji/stowarzyszenia inaczej nie będzie nic. Co najwyżej brednioseiale na salach sądowych. Wygląd to Amiga5000 w rozmiarze i kolorze CD32 z normalnym CD/DVD, dyskiem SD. A teraz walcie rybą.

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2018 11:56:21 przez KM
[#265] Re: CD32-AKIKO

@KM, post #264

Dobrze zrobili. Dzięki AMMX można normalnie oglądać filmy mpeg w 640x480 25fps.
[#266] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #265

Od tego masz PC. A DSP nie uciągnąłby tego?
[#267] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #262

Może i spytam ale zacytowałem to z pół uśmiechem ;)
[#268] Re: CD32-AKIKO

@KM, post #264

Po co jakieś patenty z Intela przenosić (chyba MMX


Nie "MMX" od Intela, a "AMMX" czyli 64Bit jednostka SIMD podobna do MMX Intela ale nie jest to 1:1 kopia MMX ( podobnie jak 3DNow AMD), Intel by i tak nie bawił się w licencjonowanie swojej technologi dla tak małego projektu, nawet tak starej jak MMX.
A DSP Motoroli potrzebowało by zgody lub wykupienia licencji od NXP ( aktualnego "spadkobiercy" Motoroli ), a i tak trzeba byłoby je robić od podstaw bo było projektowane w latach 80/90` i na pewno nie mają go VHDL , no i dodanie rozkazów SIMD typu MMX do procka jest łatwiejsze do wykonania ( gdzieś czytałem że te AMMX zajmuje w FPGA dużo mniej niż niekompletne jeszcze FPU ), oraz bardziej uniwersalny od DSP.
Wygaśniecie patentów to jedno, a dostępność do źródeł to drugie, ani DSP Motoroli, ani tym bardziej Voodoo 1/2 nikt nie upublicznił ( nawet nie wyciekły nieoficjalnie ), więc to byłaby taka sama robota jak przy Vampirem czy WinUEA ( reverse engineering ).
Pewnie jakieś 3D kiedyś wrzucą do Vampire v4 ( chyba już w Natami eksperymentowali z jakimś open source silnikiem 3D, pamiętam screeny ze statkiem kosmicznym ), ale najpierw niech skończą to co rozgrzebane ( chociażby FPU, czy MMU ).
Nie Wiem też czy akurat miniGL od 3dFX byłby optymalny ? znowu gier 3D na Amigę nie powstało aż tyle żeby być uwiązanym do tak archaicznego i nie rozwijanego API ?

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2018 18:13:12 przez UJP
[#269] Re: CD32-AKIKO

@UJP, post #268

Napisałem, że nie tracić czasu na dodawanie instrukcji i robienie jednego procesora, ale dwa obok siebie (skoro CPU i GPU moga być obok siebie w jednym układzie tak mi się wydaje chyba np. xbox 360 ostanie wersje, ale głowy nie dam) to to samo tu zrobić. Wsadzić w jedno wspólne FPGA: M68k, DSP, AGA, GFX i popracować co najwyżej na komunikacją między nimi, a nie budować procesor na nowo, bo życia i chęci nie starczy. Być może szło się dogadać w kwestii udzielenia licencji w zamian za udzial w ewentualnych zyskach (tak im to leży, jakoś nie wierzę, że ludzie walą drzwiami i oknami po licencję na wynalazki z lat 80/90). Co do 3D nie powstały, bo nie było porządnych kart 3D na Amidze (Virge to raczej żart niż interesujące 3D, może to wina małej pamięci, ale nie sądzę). Ponad rok temu byłem szczerze zainteresowany rozwojem Vampira i wersją samodzielną, a teraz coraz mniej.
[#270] Re: CD32-AKIKO

@AmmigaCDTV, post #260

Najlepszym chyba rozwiazaniem, przy podobnych do twoich oczekiwaniach bylo by zrobienie np. plyty A1200 atrapy z wkomponowanym sprytnie minimigiem czy tam vampirem standalone pomysł
Moze nawet na starosc sam bys zapomnial o tej drobnej niekoszernosci i mogl bys sie w pelni cieszyc swoim skarbem
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem