[#211] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #208

Da się.
Odpal np filemastera przed gloomem.
Potem uruchom grę i ściągnij ekran na dół.
Z "tyłu" będzie widoczny filemaster.
Przejdź do niego i włącz cache.
Możesz też wyłączyć filemastera i ukaże ci się Workbench.
A tu już w cli CPU cache
[#212] Re: CD32-AKIKO

@Norbert, post #211

Fiasko, zrobiłem tak jak mówisz, niestety po odpaleniu i włączeniu cache, z automatu wyskakują kszory więc próby z 030 fast akiko daremne w gloomie
[#213] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #212

Czyli z NOBURST jest tak samo, to jeszcze możesz obadać inne opcje CPU
[#214] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #213

Tak już z czystej ciekawości pobawię się opcjami cpu.
Wolf odpalony z wb chodzi jak szalonyn natomiast odpalony z cd - kaszanka gloomo podobna.
[#215] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #214

To może lista gier korzystających z C2P w Akiko?

DoomAttack

Fears link

Guardian
- ta gra na gołej CD32 chodzi szybciej niż na A1200+fast

Gunship 2000

Heart Of The Alien Redux
http://www.indieretronews.com/2016/11/heart-of-alien-redux-amiga-v10-another.html
- ta gra lepiej wygląda w NTSC, tylko trzeba przesunąć ekran w prefs do samej góry.

Breathless

[#216] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #215

Gunship 2000


Ciężko stwierdzić czy korzysta z Akiko, ja tego nie odczułem w swoich testach.

Że Fears, ma optymalizację pod Akiko to nie wiedziałem. Skąd takie info?

Naprawdę pięknie pod Akiko chodzi "Wing Commander AGA" ok, racja OK

Teraz dojrzałem, że Breathless dla CD32 (nieoficjalna wersja) ma podobno optymalizację dla Akiko- super OK
[#217] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #215

Za pomocą zworki odciąłem cpu i fast, i dzięki temu microcosm który uważałem za uszkodzoną płytę poszedł.
Wniosek - sx32pro z 030 niestety kisi akiko.
Bądź co bądź ta karta miała zrobić z cd32 a 1200 z dopałką no i faktycznie tak jest.
Albo akiko albo 030, trudno.
A to co mówisz żeby grać na gołej, to jak najbardziej, szczególnie że jest sporo nieoficjalnych kompilacji gier na cd32 które z sx32 pro nie chodzą (sprawdzałem).
Żeby nie musieć co chwilę podnosić obudowy i przepinać zworki odpinającej cpu i fast, w wolnej chwili wyprowadzę na zewnątrz obudowy pstryczek elektryczek i tak zakończe ten problem.
Swoją drogą ciekaw jestem ile w Polsce jest userów sx32 pro ?
Chyba spytam w nowym wątku ;)


Dzięki wszystkim za starania i pomoc w pogodzeniu sx32pro z akiko ;)
Jeszcze tylko pobawię się opcjami cpu i na tym zakończę ;)
[#218] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #217

Microcosm chyba korzysta z Akiko tylko w sensie obsługi NVRAM i obsługi napędu z DMA.

Nie chodziło mi o granie na gołej CD32, tylko o to co daje Akiko, bo o tym jest temat.
[#219] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #214

Jeszcze raz napisz który dokładnie Wolf działa z wb?
[#220] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #219

AWolf3d 0.7 link i Duke3d 0.3 link powinny biegać na Akiko, bo korzystają z systemowej funkcji WriteChunkyPixels w graphics.library.
[#221] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #219

Ten który podałeś we wczeniejszym poście, wypalilem iso i po przegraniu na dysk chodzi pieknie z wb.
[#222] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #217

Mogę Wam powiedzieć że jest połowiczny sukces, po wylaczeniu datacache, gloom odpala bez kszorów.
Na oko prędkość jak 030.
Wynika to pewnie z tego ze przy wyłączonym datacache akiko rekompensuje tą stratę.
Szkoda że nie ma programu który w trakcie gry pokazuje fpsy, no chyba że jest gdzies ?
[#223] Re: CD32-AKIKO

@dario35, post #1


FusionVShapeShifter.pdf

Wolfenstein 3D pod macOS na mojej A1200 AGA z BPPC+040/30MHz
https://youtu.be/zQsE2OOtwZo

Niedawno odkryłem, że w grudniu 2013 roku zostały udostępnione źródła
The original Macintosh Wolfenstein 3D source release
[#224] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #223

Kurcze, niezły z Ciebie grzebacz OK
[#225] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #223

kody do Wolfa pod Maka byly dostepne od 2000 roku i chyba nawet dostepne na ACS Cover CD. W 2013 byly tylko wrzucone na githuba.
[#226] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #223

To jeszcze przydałaby się jakaś dobra dusza, która na bazie tego kodu nauczyła maluczkich na forum tego i owego w kwestii kodowania gry w C. szeroki uśmiech
[#227] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #216

Naprawdę pięknie pod Akiko chodzi "Wing Commander AGA"


Ciekawe, WingCommanderCD32 działa na A600 z Vampire V2 bez Akiko :)
link


Ostatnia aktualizacja: 02.05.2017 23:38:48 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#228] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #227

Hmmm czytałem to właśnie przed chwilą...... tylko oni tam tylko piszą i piszą..... może coś dla odmiany by pokazali ? Może nawet nie jako dowód tylko aby zaspokoić naszą ciekawość.
[#229] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #227

Gratuluję! W końcu Akiko ma godnego konkurenta
[#230] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #229

Podobno ta gra korzysta z c2p w Akiko, a poszła bez emulacji Akiko.

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2017 00:30:12 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#231] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #230

Da się wyczuć jaką drobną złośliwośc w twojej wypowiedzi..
Tak, ta gra kożysta z Akiko.
A jaką wersję odpalano na Vampirze tego nie wiem, to już bądź łaskaw sam dopytać, bo jak wiadomo istnieje wersja "poprawiona" z konfigurowalnym C2P.
A i wersja oryginalna nie wiem, czy nie korzysta z systemowego rozwiązania, czyli graphic.library -> Akiko
[#232] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #231

Tu jest patch do odakikowania wersji CD32.
[#233] Re: CD32-AKIKO

@fazior, post #232

Może się mylę ale to nie jest patch do odAkikowania tylko patch do przyśpieszenia c2p na maszynach bezAkikowych.

Podkreślam mogę się mylić bo nie wiem czy poza cd32 wyszła jakaś inna wersja na cd.


Swoją drogą kompletuję drugą gołą Cd32 i wtedy się pobawię w sprawdzanie różnic wersji Akiko i non Akiko.

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2017 10:25:22 przez mikecios
[#234] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #233

"USE WING COMMANDER CDł˛ ON A NON-AKIKO AGA CHIP SET" cytat z reedme.
[#235] Re: CD32-AKIKO

@dario35, post #1

DOOM CD32

CD32 +TF328

>20 minuta

[#236] Re: CD32-AKIKO

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #235

Całkiem zgrabny pokaz możliwości, myślę, że fajnie pokazuje jak teora nie musiała mijać się z rzeczywistością ok, racja

Osobiście wywaliłbym paskudny Testament a w to miejsce dał Gloom Deluxe, no i filik był słabo policzony ten z skośnooką panią wyglądał jak w słabym ham6 a nie ham- pozatym wypas OK
[#237] Re: CD32-AKIKO

@BULI, post #236

Eh a wystarczyło wypuścić cd32 z 4mb fast i pisac gry po akiko i byłoby pięknie....
[#238] Re: CD32-AKIKO

@mikecios, post #237

Byłoby mniej wstydu, ale na pewno nie pięknie i to tylko przez chwilę.
Bo tak na oko ten Doom to jak na 386SX/25, a PC nabierały rozpędu w grach 3D i kolejnych tytułów i tak nie dałoby się sensownie uciągnąć.
No i właśnie, zarówno wielkość okienka, jak i płynność powyżej na CD32 to raczej akceptowalne minimum by zagrać będąc napalonym na Dooma, ale niezbyt "sensownie"
[#239] Re: CD32-AKIKO

@Jacques, post #238

No właśnie, i wracamy do konfigu, ktory powinien wygladać od początku: 2 MB chipu, 1 MB fastu, akkiko i 28MHz procek.
[#240] Re: CD32-AKIKO

@marianoamigo, post #239

Plus znajac zycie xena z kosmosu za taki konfig
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem