[#181] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Daclaw, post #27

Moi kumple w latach 93-94 mieli gdzieś klasyczne gry 2D, gdy wchodziło 3D i to był wtedy szał. Sfrustrowani amigowcy rzucali się na każdy ochłap, przypominający, chociaż w ogólnych zarysach, Wolfa czy Dooma. Nikt już nie pękał z dumy z powodu płynnego scrollingu amigowych chipsetów...


Tak, też tak miałem. Ale tu nie chodzi o "pękanie z dumy (w tamtym czasie) z powodu płynnego scrollingu amigowych chipsetów..." tylko trzymanie się faktów (dzisiaj) i nie opowiadanie bzdur, że w dziedzinie gier 2D PC w latach 93-94 zdeklasował Amigę czy choćby się z nią zrównał, bo to bzdura i niesprawiedliwość pod adresem Amigi.

Amiga była komputerem do gier 2D, a nawet drogie karty graficzne i muzyczne do PC (przekraczające czasami kilkakrotnie wartość Amigi) nie miały właśnie tego "płynnego scrollingu amigowych chipsetów", nie wspominając o rozpikslowanych "duszkach" i tłach.

Nie dorabiajmy Amidze czegoś w czym nie sposób było jej konkurować z modularnym i nowszym PC (gry 3D), ale nie odbierajmy jej też tego w czym bezapelacyjnie była wtedy lepsza od PC (gry 2D). Wyglądały lepiej i często brzmiały lepiej, bo ludzie którzy je robili na Amidze, byli wtedy przeważnie mistrzami w swoim fachu. 16 bit i 16 kanałów w PC sprawy nie załatwiało od tak z urzędu. Muzyka często odgrywana była po prostu z płyty PC.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2015 16:28:35 przez Duracel
[#182] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Duracel, post #180

Było dokładnie tak jak pisze Duracel...no i pikseloza na monitorach VGA w trybie 320x200 była nie do zniesienia. Obraz Amigi, choć niby operowała w tej samej rozdzielczości, jako że oferowała obraz nieprogresywny, "dzieki" tej ulomnosci prezentował się o niebo lepiej.
A gier w Svga w tamtym okresie była garstecza, V for Victory i coś tam chyba jeszcze...Dopiero w czasach Pentium 133 i PCI nieakcelerowane 640x480 było jako tako grywalne...wyjątkiem było genialne Little Big Adventure:)
Jak ktoś miał w tamtych czasach styczność z obiema platformami tylko to potwierdzi
[#183] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@michalmarek77, post #182

Co to w ogóle za porównanie? Gdybyś puścił obraz z PC na TV, to byś miał równie cudowny.
[#184] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Pinto, post #183

Gdyby było można pewnie bym to zrobił :) i zanim cokolwiek napiszesz - nie było to wtedy możliwe na żadnej z kart kompatybilnych z VGA. No chyba, że miałeś kartę TV w piecu kosztujaca owczesnie koszmarne pieniadze...
[#185] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Pinto, post #183

A Ty grałeś w gry PC na telewizorze?

Mój Boże, to dopiero historia. Dzisiaj się okazuje, że te 20 lat temu ludzie chcący jedynie grać na PC wydawali bez sensu całą masę złotówek na monitor PC w sytuacji gdy można było grać na TV
[#186] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Duracel, post #180

Po pierwsze nikt nie pisze że Amiga miała dźwięk gorszy od PC na początku lat 90'tych. Jak się upowszechniało z czasem 16 bit, 44Khz dźwięku stereo to Amiga zostawała w tyle i bez znaczenia czy mówimy o starej A500 czy o najnowszej A1200.
Gierki 2D od premiery pierwszego Wolfa zaczynały być "passe" a tendencja ta umocniła się po wydaniu Dooma. To że na Amidze przewijanie ekranu było płynniejsze to jak na tamte lata był coraz mniej istotny szczegół. Z czasem i tak PC dorobiło się równie płynnej animacji. Jazz Jackrabit z 1994 jest brzydki ? https://www.youtube.com/watch?v=b16upFloYak Lost Viking w wersji na PC był niegrywalny ? https://www.youtube.com/watch?v=IDomDKkUaO8 Prehistorik 1 i 2 to też pokaż tej brzydkiej grafiki 2D na PC tylko dlatego że obraz się przewija w inny sposób ? Zatwardziali Amigowcy mają dziwny nawyk tłumaczenia wszystkiego co złe i całej porażki Amigi jako wynikającej ze wszystkiego tylko nie z faktu że ich komputer był zbyt wolno (prawie wcale) rozwijany. Skoro sprzedaż spadła i Escom zbankrutował to nie dlatego że był to pech tylko przez fakt że A1200 była komputerem słabym, złym. Ludzie nie wybierali PC dlatego że taka była moda, wybierali to co jest lepsze i bardziej opłacalne (nawet przy nieco wyższej cenie) niektórzy Amigowcy nie mogą się z tym pogodzić. O cenach PC z tamtych lat była już mowa wielokrotnie nawet na tym forum, podałem wcześniej linka do wypowiedzi jednego z forumowiczów przytaczających cennik z 1993 z 386,486 i Amigami 1200. Przytocz jakieś cenniki, podaj przykłady proszę bardzo, jeśli uważasz że ty wiesz lepiej jak było to czekam na konkrety z lat 1992-94 bo tych latach mówimy (po premierze A1200 do końca Amigi).

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2015 16:47:38 przez Fenio
[#187] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@Fenio, post #179

Ale ja już ci napisałem czym był C128. To były trzy komputery w jednym. I porównywanie go do Atari 130 dowodzi że tego nie doczytałeś i/lub nie masz o tym pojęcia. 130 to była 65 z większą ilością pamięci. Commodorki różniły się dużo bardziej. A ile sam tryb 128 można by od biedy nazwać modyfikacją C64 to trybu CPM i niezbędnego do tego procesora Zilog żadna miarą modyfikacją nie nazwiesz.
Kolejne czego nie wiesz to powód dlaczego C128 i C128D okazały się niewypałem komercyjnym. A powód był prozaiczny czyli cena, koszt dwu procesorów, dwu układów graficznych oraz sporego ROMu tak wywindowały cenę że chętnych do kupowania było niewielu.
Wstrzymał bym się na twoim miejscu od ferowania opinii jaki komputer powinien powstać a jaki nie. Nie wiem czy wiesz ale było 16 bitowe spectrum i sprzedało się w mniejszej ilości egzemplarzy niż ulepszony klon ZXa czyli SamCupe którego oferowano już w czasie kiedy na rynku były Amigi i Atari ST.


Pozdrawiam
[#188] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@RadoslawF, post #187

To przecież ci napisałem że nie każda decyzja była trafna, Commodore wybrał głupio dodając do C128 kolejne procesory zwiększające cenę gdy efekt końcowy wykorzystania tego sprzętu był nieadekwatny do jego ceny. Commodore sprzedawał rzeczy przestarzałe, słabe ale za to drogie a wyjątkiem był C64 i pierwsze Amigi. Myślisz ze dlaczego Atari i Commodore splajtowało ? Mieli pecha ? :) Nie, inwestowali w rozwój niewłaściwych komputerów z niewłaściwą drogą rozwoju. Commodore zmarnował miliony na tworzeniu pecetów, potem utopił pieniądze w C128 a na koniec załatwił się Amigami CDTV, CD32 i A1200 która nie zdążyła nawet na siebie zarobić zanim zamknęli interes. Atari gdyby ograniczyło liczbę modeli 8 bitowych i skupiło się na porządnym 16 bitowym Atari ST być może mogło by istnieć do dzisiaj gdyby szli w odpowiednim tempie rozwoju i odpowiednim kierunku rozwoju dobrze inwestując swój budżet. Pamięta ktoś Atari Jaguar ? To dobry przykład jak można iść w złym kierunku rozwoju a Playstation niech będzie przykładem jak bez przesadnych inwestycji w nowoczesny sprzęt (PSX wcale nie był super hiper pod względem hardware) można zrobić produkt udany.

Nie wiem czy wiesz ale było 16 bitowe spectrum i sprzedało się w mniejszej ilości egzemplarzy niż ulepszony klon ZXa czyli SamCupe którego oferowano już w czasie kiedy na rynku były Amigi i Atari ST.

I co tym chcesz dowieść ? W czasie gdy sprzedawano Atari ST i Amigi nadal na topie w sprzedaży był C64 a wspomniane wcześniej klony Pegasusa do dzisiaj klepią hurtowo w Chińskich fabrykach a mamy już erę w której telefon komórkowy jest setki razy wydajniejszy niż ta konsola. Ale odpowiednio dobrana cena i utrafienie w niszę na rynku przekłada się na sukces.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2015 17:03:50 przez Fenio
[#189] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Fenio, post #186

Koleżko, a ile ty masz lat?
[#190] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Fenio, post #186

Gierki 2D od premiery pierwszego Wolfa zaczynały być "passe" a tendencja ta umocniła się po wydaniu Dooma.


Ale tu nikt nie polemizuje z tym faktem. Sam wielokrotnie pisałem o tym, że wszyscy (tak gracze jak i wydawcy) dostali małpiego rozumu na punkcie 3D i stąd takie absurdy jak MK w 3D, Worms w 3D itd.

Napisałeś jednak wcześniej rzeczy niezgodne z prawdą i na inny temat. Mianowicie o tym, że gry 2D na Amidze wyglądały gorzej niż na PC w tamtym okresie, a to nie prawda i na to Ci odpowiedziałem w poprzedniej wypowiedzi.

To że na Amidze przewijanie ekranu było płynniejsze to jak na tamte lata był coraz mniej istotny szczegół.


Ze względu na ówczesną obsesję gier 3D, wówczas było jak mówisz. Jednak aby być uczciwym dzisiaj, trzeba trzymać się faktów i nie wmawiać ludziom, że PC wówczas miał gry 2D o takiej samej czy wręcz lepszej jakości niż Amiga. To po prostu NIEPRAWDA.

Z czasem i tak PC dorobiło się równie płynnej animacji.


"Z czasem..." no tak z czasem... dzisiaj jest już świetna...

Przytocz jakieś cenniki, podaj przykłady proszę bardzo, jeśli uważasz że ty wiesz lepiej jak było to czekam na konkrety z lat 1992-94 bo tych latach mówimy


Nie mam pod ręką. Musiałbym pogrzebać w prasie z tamtego czasu, a nie mam tej w domu tylko na działce. Posiłkuję się jednak swoją pamięcią. PSX'a którego kupiłem jeszcze na Grzybowskiej za 1100zł, wymieniłem na używanego 486DX 66Mhz z marnym monitorem i trzeba przyznać, że finansowo była to dla mnie baaaardzo atrakcyjna wymiana. Chyba nie trudno się domyślić ile kosztowała wówczas taka A600 czy CD32 z AGA w stosunku do nowoczesnego PSX'a.

Z racji tego, że robiłem wtedy jeszcze muzykę na trackerze pamiętam ile kosztował mnie Sound Blaster aby korzystać na PC z Fastrackera. Można było spokojnie za jego cenę kupić całą Amigę.

Po tym co piszesz, jak mijasz się z prawdą porównując tamtejsze gry 2D na Amidze i PC, i jak przyparty do muru niewygodnym zdaniem sypiesz ogólnikami, zmieniając delikatnie kontekst wypowiedzi, odnoszę nieodparte wrażenie, że w tamtych czasach wcale nie miałeś Amigi, a Twoim pierwszym komputerem był PC.

Dzisiaj natomiast pastwisz się nad trupem Amigi odbierając dawne atuty Amigi przypisując je PeCetowi mimo iż wtedy wcale ich nie miał.

Przyjrzyj się tym grom których linki wrzuciłeś. Nawet na tym YT widać jakie mankamenty w grafice gier 2D miał ówczesny PC w stosunku do Amigi. Nie bądź zachłannym PeCetowcem, nie opowiadaj nieprawdy, tylko oddaj cesarzowi co cesarskie, a Bogu co boskie

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2015 17:13:08 przez Duracel
[#191] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@Fenio, post #188

Wiemy że nie każda ich decyzja była trafna.
W czasach C64 mieli kurę znoszącą złote jajka i szukali kolejnej. W efekcie każdy ich kolejny 8 bitowiec nie odniósł sukcesu finansowego. A niektóre konstrukcje były ciekawe pod względem programowym lub sprzętowym (właśnie C128).
Jak dorobili się kolejnej kury czyli Amigi to następnej szukali głównie na innych platformach czyli pecetach. I znowu klęska.
Ale to nie powinno cię upoważniać do stwierdzeń "wydali lekko zmodernizowane C64 jako Commodore 128" czy "C128 jest tym dla C64 co A1200 dla A500" lub "W zasadzie to ten komputer w ogóle nie powinien powstać tak samo jak Atari 130 było zbędnym ogniwem pomiędzy wersjami z 64kB pamięci a komputerami nowej generacji (16bit)." bo nie jest to prawdą i tylko prowokuje do niepotrzebnych dyskusji odbiegających od tematu.


Pozdrawiam
[#192] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Andrzej Drozd, post #189

Koleżko, a ile ty masz lat?
Koleżko dla ciebie mogę mieć 13. Podać ci jeszcze jakieś istotne informacje jak rozmiar buta albo koszuli ? Prowadzisz jakąś ewidencje czy chcesz udowodnić relację pomiędzy wiekiem a nieomylnością ? Ile trzeba mieć aby mieć rację ? Pewnie z 70.

"Z czasem..." no tak z czasem... dzisiaj jest już świetna...

Podałem ci kilka przykładów gier 2D z tamtych lat na PC co przemilczałeś. Pewnie wszystkie były brzydkie i niegrywalne za to na Amidze były piękne i grywalne. Jak gry 2D na PC były znacznie gorsze to były czasy świetności A500 a nie A1200.
[#193] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Fenio, post #192

Odniosłem się wyżej.

Pewnie wszystkie były brzydkie i niegrywalne za to na Amidze były piękne i grywalne.


No wreszcie zbliżyłeś się do prawdy w choć jednym zdaniu
[#194] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@Fenio, post #179

No to wspaniałe PC przez cały czas rozwoju Amigi przez Commodore (połowa lat 80-pierwsza połowa lat 90) dorobiło się "fundamentalnych" zmian polegających na prostym rozszerzeniu 8bitowej szyny ISA do 16bit w AT, zastosowaniu drugiego (takiego samego) kaskadowego kontrolera IRQ, dodaniu drugiego, bardzo wolnego kontrolera DMA (tego samego typu co w XT), no i cudowna wręcz magistrala VESA będąca lokalną magistralą 486 (oczywiście warto wspomnieć o "przejściu" świata PC na 32 bity, gdy Compaq włożył 32bitowy CPU w 16 bitową magistralę systemową), więc musiała zostać uśmiercona przy wprowadzeniu nowszych CPU.... Zaiste olbrzymie róznice technologiczne W miarę sensowny rozwój PC zaczął się dopiero po rozpowszechnieniu się magistrali PCI i odejściu od systemu operacyjnego bazującego na x86 pracującym w trybie rzeczywistym. A to już były czasy, gdy dla Amigi było "po zupie" (druga połowa lat 90)
Oczywiście, z tym opisem sytuacji w Commodore zgadzam się - to była firma zarządzana już wtedy przez księgowych, to w branży IT najprostszy sposób doprowadzenia firmy do upadku (dlatego wróżę upadek Apple z uwagi na śmierć Jobbsa). O sukcesie konstrukcji zgodnych z IBM PC zadecydowała nie przewaga technologiczna (bo w czasach gdy Amiga się rozwijała takiej przewagi nie było), tylko model biznesowy - uwolnienie dokumentacji przez IBM, a wcześniejsze wypromowanie jej jako swoistego standradu dzięki własnej renomie. Potem to już była dokładnie strategia według powiedzenia "nawet Wiedźmin dupa, kiedy wrogów kupa".... żadna firma na świecie nie mogła produkować taniej niż setki relatywnie niewielkich, dalekowschodnich firm tłukących klony IBM PC w setkach tysięcy egzemplarzy. Commodore opacznie zrozumiał popularność PC próbując robić własne klony, podczas gdy ich szansa leżała wyłącznie w rozwoju własnj, uniaklnej konstrukcji, jaką była Amiga. Dokładnie tak, jak robił Apple, przeskakując do świata PC dopiero wtedy, gdy rzeczywiście był najwydajniejszy (czyli 10 lat temu).
[#195] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@RadoslawF, post #191

Ale to nie powinno cię upoważniać do stwierdzeń "wydali lekko zmodernizowane C64 jako Commodore 128" czy "C128 jest tym dla C64 co A1200 dla A500" lub "W zasadzie to ten komputer w ogóle nie powinien powstać tak samo jak Atari 130 było zbędnym ogniwem pomiędzy wersjami z 64kB pamięci a komputerami nowej generacji (16bit)." bo nie jest to prawdą i tylko prowokuje do niepotrzebnych dyskusji odbiegających od tematu.

Ale to jest prawdą :) Z punktu widzenia klienta dlaczego miał wybierać znacznie droższe C128 ? Podobne możliwości miał na znacznie tańszym C64 a naprawdę większe możliwości dawały dopiero 16 bitowe komputery nowszej generacji. Po co Commodore wydawał C128 ? Nie była to próba unowocześnienia udanego i super sprzedającego się C64 ?
Czy nie jest trafne porównanie tego co otrzymuje klient pomiędzy C64 a C128 i A500 a A1200 ? W obu przypadkach jest niewykorzystany pełny potencjał lepszego komputera przez niedostatki oprogramowania. W obu przypadkach różnice w ewolucji technicznej są zbyt małe a cena zbyt wysoka. Oba przypadki były finansową porażką i oba nie wniosły żadnych rewolucyjnych zmian, zamiast tego było ulepszanie obecnej generacji która w momencie premiery była generacją przestarzałą stąd też mała ilość oprogramowania które było nadal pisane głównie na C64 jak i Amigi z OCS/ECS. One trafiały ceną i możliwościami w zapotrzebowanie rynku, C128 i A1200 nie trafiała z powodów wymienionych powyżej.
[#196] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Fenio, post #192

Ile trzeba mieć aby mieć rację ?


Pewnie powyżej jednego miliona w banku szwajcarskim.pomysł

PS. badam forum w kontekście występowania w postach osobnika o ksywce cacodemon666.pomysłOK
[#197] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Andrzej Drozd, post #196

Dobra, widzę co się dzieje... więc odpuszczam dalszą dyskusję bo nie ma sensu.
Napisałem co miałem napisać i oddalam się.

Dobrej "zabawy" z fanem PC, który nawet po tylu latach, nawet po jej śmierci nie wyzbył się kompleksów w stosunku do atutów Amigi (w tamtych latach naturalnie) względem PC

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2015 17:30:39 przez Duracel
[#198] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@wali7, post #194

No to wspaniałe PC przez cały czas rozwoju Amigi przez Commodore (połowa lat 80-pierwsza połowa lat 90) dorobiło się "fundamentalnych" zmian polegających na prostym rozszerzeniu 8bitowej szyny ISA do 16bit w AT, zastosowaniu drugiego (takiego samego) kaskadowego kontrolera IRQ, dodaniu drugiego, bardzo wolnego kontrolera DMA (tego samego typu co w XT), no i cudowna wręcz magistrala VESA będąca lokalną magistralą 486

Może nie były to najlepsze rozwiązania ale spełniły swoją funkcję przy zachowaniu rozsądnej ceny. Wystarczy przeanalizować czym był by pecet gdyby nie ta 16 bitowa magistrala ISA, gdyby nie wydano VLB do 486 albo gdyby nigdy nie opracowano standardu VESA. Te rozwiązania w tamtych latach zrobiły to co nich należało. Wprowadzenie VLB to było rozwiązanie problemu niskiej wydajności ISA, był problem i nie ma problemu bo jest VLB czyli sukces. Vesa też zrobiła to co miała zrobić gdy upowszechniały się gry korzystające z SVGA. Historia pokazała że ta droga rozwoju była słuszna, dzięki niej PeCet przeszedł od mało użytecznego i drogiego komputera biurowego do taniego komputera multimedialnego.

Dobrej "zabawy" z fanem PC...

LOL :) Kto chwali PC ten jest fanem nawet jeśli pisze prawdę ? Amigę też mogę wychwalać ale jak będzie dyskusja o innych latach a nie A1200 i jej AGA. Jak w innym wątku ktoś zacznie dysputę o C64 to też go będę wychwalać, będę wtedy fanem C64 Tym się różni fan od fanboya, fanboy widzi wszystko w superlatywach co wiąże się z jego kochanym komputerem, nawet jeśli mija się to z prawdą. Wszystko co u konkurencji Amigi to jest "be". Fan po prostu ceni dany sprzęt/firmę ale ma świadomość o jego zaletach jak i wadach.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2015 17:38:15 przez Fenio
[#199] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@Fenio, post #195

Podobne możliwości miał na znacznie tańszym C64


Jeśli C64 miał podobne możliwości to wyświetl na nim ekran 640x200, zapisz dyskietkę dwustronnie bez odwracanie jej (w odpowiedniej stacji) i na koniec uruchom na nim CPM.

Czy nie jest trafne porównanie tego co otrzymuje klient pomiędzy C64 a C128 i A500 a A1200 ?


Nie, nie jest trafne i nawet pisałem dlaczego. Z jednej strony masz ewolucję z 16 na 32bit a z drugiej dołożenie drugiego procesora (też 8 bit i w dodatku starszego) . W jednym masz rewolucję techniczną a w drugim komplikowanie i podrażanie konstrukcji.

Oba przypadki były finansową porażką i oba nie wniosły żadnych rewolucyjnych zmian,


Jeśli zamiana procesora z 16 na 32 bit i poprawienie układu graficznego nie jest dla ciebie rewolucyjną zmianą i jeśli wprowadzenie do sprzedaży A1200 było finansową porażką to EOT z mojej strony.


Pozdrawiam
[#200] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@RadoslawF, post #199

Jeśli zamiana procesora z 16 na 32 bit i poprawienie układu graficznego nie jest dla ciebie rewolucyjną zmianą i jeśli wprowadzenie do sprzedaży A1200 było finansową porażką to EOT z mojej strony.

AGA rewolucyjna? Owszem, gdyby ukazała się 1990.
[#201] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@RadoslawF, post #199

Możliwości podobne, nie takie same. Większość wolała zrobić to samo na ekranie w niższej rozdzielczości odwracając dyskietkę i bez użycia CPM ale za to taniej. Na A500 też nie wyświetlisz takich trybów jak na A1200 i co z tego ? Możliwości obu tych komputerów są podobne. A1200 to nie była żadna rewolucja a jej 32bitowy procesor był powolny już w 1992r. Pora zejść na Ziemię a nie bujać w obłokach.
[#202] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@Fenio, post #201

Pora zejść na Ziemię a nie bujać w obłokach.


Właśnie próbowałem ciebie na tę ziemię sprowadzić. Wygląda na to że nie wyszło.

A1200 to nie była żadna rewolucja a jej 32bitowy procesor był powolny już w 1992r


Jak porównasz do 68000 z niepełnymi 8MHz w A500 to była to rewolucja. A z A500 przecież porównywałeś. Nie wierzysz poczytaj sobie pierwsze recenzje A1200 i porównania z A500.


Pozdrawiam
[#203] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@michalmarek77, post #182

Odczucie pikselozy było kwestią tylko i wyłącznie subiektywną, kiedy patrzałem na ostry jak brzytwa obraz monitora Philips w którym było widać każdy piksel na A600 mojego kolegi, to wracałem z niedosytem do swojego domu i Amigi podpiętej do TV. Piksel w TV bardziej przypominał plamkę, stąd wrażenie "sprzętowego antyaliasingu".

Gdyby monitor CRT był taki zły, to nie powstałyby żadne scandoublery, stąd wniosek jasny, byli Amigowcy, którzy chcieli pracować na monitorach VGA (bo powstały scandoublery), natomiast nie było PC-towców, którzy chcieli używać TV lub ich ilość była pomijalna (stąd brak standardowo obsługi trybu PAL lub NTSC w kartach graficznych - nie jestem pewien co do kart Tseng Labs, bo to były dość ambitne projekty).
[#204] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@Fenio, post #198

Kto chwali PC ten jest fanem nawet jeśli pisze prawdę ?


Nie, pod warunkiem, że do prawdy nie dokłada nieprawdy wmawiając wszystkim całość jako prawdę.

pozdrawiam.
Miłego wieczoru.
[#205] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@Duracel, post #181

Amigi były bezkonkurencyjne w dziedzinie 2D póki miały blitter, a PC miały za słabe procesory i brak DMA, by brak blittera skompensować.
[#206] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@sanjyuubi, post #205

Akurat DMA w IBM PC było od zawsze (a przynajmniej od czasu XT), tyle że bardzo wolne i samych kanałów DMA było niewiele.
[#207] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@RadoslawF, post #202

Jak porównasz do 68000 z niepełnymi 8MHz w A500 to była to rewolucja. A z A500 przecież porównywałeś. Nie wierzysz poczytaj sobie pierwsze recenzje A1200 i porównania z A500.
To o wiele za mała różnica wydajności skoro te dwa komputery dzieli aż 5 lat i to w okresie bardzo szybkiego rozwoju technologicznego. Gdyby A1200 powstała w 1990 to przyznał bym ci racje ale w 1992 ani procesor A1200 ani powolna AGA nie były żadną rewolucją i bez znaczenia co pisali wtedy w recenzjach. Recenzenci to nie są wyrocznie, też się mylą (kiedyś o A600 pisano że powinna mieć kontroler SCSI bo to przyszłość a nie gorsze IDE).
[#208] Re: Games TOP10 - wyniki za listopad/grudzień 2014

@sanjyuubi, post #203

Odczucie pikselozy było kwestią tylko i wyłącznie subiektywną, kiedy patrzałem na ostry jak brzytwa obraz monitora Philips w którym było widać każdy piksel na A600 mojego kolegi, to wracałem z niedosytem do swojego domu i Amigi podpiętej do TV. Piksel w TV bardziej przypominał plamkę, stąd wrażenie "sprzętowego antyaliasingu".


Ależ oczywiście, że nie był odczuciem subiektywnym. Wszystko zależało od rozdzielczości i tego co się oglądało na tym PeCetowym monitorze. Jeżeli oglądałeś digitalizowane zdjęcia i renderingi to oczywiście pixelozy nie widziałeś, ale jeżeli oglądałeś gry 2D w rozdzielczości wówczas będącej standardem, to pixeloza była widoczna bez dwóch zdań, no chyba, że ktoś widział oczami wyobraźni :> i nienawiści do Amigi. Nie wiem po co to zaklinanie faktów.

Nie zachowuj się jak bohater wątku ;))) który miesza prawdę z nieprawdą i jeszcze mimo jednoznacznych wypowiedzi ze strony części Amigowców o wyższości PC w kategorii 3D oskarża tych ludzi dementujących jego kłamstwa o to, że bezkrytycznie wychwalają we wszystkim Amigę ponad PC :)

Scandoublery do Amigi nie powstały po to aby Amigowcy mogli sobie grać w gry 2D i aby poprawić jakość wyświetlania tych gier. Powstały po to, aby w sposób bardziej komfortowy używać systemu Amigi i programów z nim związanych.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2015 18:10:17 przez Duracel
[#209] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@Fenio, post #207

Przestań bujać w obłokach czy owijać w bawełnę i nie udawaj że różnica między 000 a 020 czy między OCS a AGA zatarła się samoczynnie z powodu wieku. Zarówno w 92 jak i dzisiaj ta różnica jest taka sama.


Pozdrawiam
[#210] Re: Wolny chipset AGA - mit czy fakt?

@RadoslawF, post #209

Różnica jest taka sama, nikt nie twierdził inaczej.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem