[#211] Re: Remake'i Amigowych gier

@michalmarek77, post #210

Akurat co do tych dwóch małolatów to sami się przyznają że temat retro ich nie kręci i pierwsze sprzęty jakie pamiętają to konsola psx.Podejrzewam że z retro graniem nie mają nic wspólnego oprócz tego że zrobią czasami recke jakiejś starej gry której nie czują klimatu.A np.recenzja New Super mario bros 2 w ich wydaniu woła o pomste do nieba.Z całkiem dobrej platformówki trzymającej klimat zrobili zwykłego gniota
[#212] Re: Remake'i Amigowych gier

@michalmarek77, post #210

Człowiek, który wychował się na psx .px2 mówi fanom retro, że przyjście na imprezę retro ma tylko sens jak jesteś z Warszawy. W innym wypadku, czyli jak trzeba dojechać to strata kasy.
No jak nie czuje retro klimatu, to niech tam nie łazi proste .
[#213] Re: Remake'i Amigowych gier

@michalmarek77, post #206

Szczerze, to ja chyba jestem dziwny, bo nie specjalnie zgadzam się z nagonką tego recenzenta i jemu podobnych na tą nową wersję Superfroga.

Nie bardzo też jestem w stanie się domyślić czego by oczekiwali i co byłoby w stanie ich usatysfakcjonować.

Mam podobne wrażenie do MichałaMarka, że te wszystkie zarzuty do remake'u ten gościu mógłby skierować także do oryginału. Retro gry trzeba rozumieć, trzeba wiedzieć co w nich było i jest pięknego. Trzeba umieć się nimi cieszyć, trzeba je lubić.
[#214] Re: Remake'i Amigowych gier

@Duracel, post #213

O ludzie, masakryczny głos ma ten ktoś opowiadający o Superżabie. Nie zgadzam się z nim na ile
można ocenić grę z filmów, nie wiem jak wygląda sterowani i tak dalej. Natomiast zastanawia mnie
przewijanie ekranu w grze, nie wiem czy to wina YT, ale po dłuższej chwili patrzenia zaczyna mi się
robić dziwnie przed oczami. Tylko ja tak mam? Cholera nie piłem ani nic nie brałem, więc to nie to
[#215] Re: Remake'i Amigowych gier

@Radek_Cz, post #214

Nie tylko Ty.
Obejrzalem kilka filmow z tym nowym superfrogiem i o ile grafice faktycznie nie mozna niczego zarzucic, o tyle po 20 minutach samego ogladania mozna dostac oczoplasu
Jesli jest to tak samo odczuwalne w czasie gry, to masakra.
Obejrzalem rowniez starego superfroga dla porownania i problemow z ogladaniem nie mialem, wiec cos tu nie gra..
[#216] Re: Remake'i Amigowych gier

@selur, post #215

Ciężko raczej określać grę po filmiku na Youtubie :) . Mam Superfroga HD i powiem , że gra się całkiem przyjemnie, ale pod warunkiem uruchomienia oryginalnych planszy :)
[#217] Re: Remake'i Amigowych gier

@Olo, post #216

JA też mam Superfroga HD

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2013 10:07:34 przez Dorian3d
[#218] Re: Remake'i Amigowych gier

@Dorian3d, post #217

ja też łyknąłem i nie żałuję
ale oryginał zawsze pozostanie oryginałem
[#219] Re: Remake'i Amigowych gier

@atarens, post #218

[#220] Shadow of the Beast [PS4 remake]

@tom256, post #1

Shadow of the Beast - http://www.youtube.com/watch?v=kirF5SplD60 (tylko część zwiastunu, ale niebawem powinna być całość w znośnej jakości)
[#221] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@Sokok, post #220

Juz jest FLASHBACK. Coz, pogralem i jedyne co moge powiedziec: jest przeslicznie, nowa oprawa fenomenalnie pasuje do gry, mechanika jest solidna, sterowanie przyjemne, dodatkowo jest oczywiscie oryginal z 93 r......W remaku czuc flashbacka niemalze w kazdym pikselu
Problem w tym, ze gralem jedynie 30 minut, a pokazujace sie recenzje specjalnie nie holubia tej pozycji.....Warto zobaczyc i przekonac sie samemu....
Osobiscie jestem rozdarty - co kupic dzisiaj Flashbacka czy Brothers - a tale of Two sons..... :)
[#222] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@michalmarek77, post #221

Ale na razie chyba tylko na xbox, na psn sprawdzałem to jeszcze nie ma ? Ile kosztuje?
[#223] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@teo, post #222

800 M$ points, jakies 10$....
[#224] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@michalmarek77, post #223

To coś jak za superfroga i alien breed,czyli nie drogo
[#225] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@Sokok, post #220

Chciałem właśnie rzucić informację, ale mnie ubiegłeś.Tutaj więcej na ten temat.
[#226] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@Duracel, post #225

No ciekawe, nie powiem- zobaczymy co wyjdzie.
[#227] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@Duracel, post #225

[#228] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@teo, post #224

Cena swietna. Swoja droga, pogralem w demo, sporo ponad godzine i , no coz, swietna rzez, dla tych ktorzy pamietaja oryginal. Zdecydowanie polecam :)
Jednakze wracajac do dylematu , ktory mialem, wybralem dzis Brothers: a tale of two sons. Ta gra jest zbyt dobra. Po prostu. Artyzm w czystej postaci. W jednej lidze z Journey, ICO czy Shadow of the Colossus......Dzieło sztuki, cholera. Tak wielkie, ze wygralo z moim bezgranicznym uwielbieniem do Flashbacka. Przynajmniej do ponownego zasilenia konta .......

Swoja droga, to nie trailer a teaser SOTB. Do dzis zmartwychwstaje po wczorajszej prezentacji.....

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2013 20:51:43 przez michalmarek77
[#229] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@teo, post #224

dubel, do usuniecia

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2013 20:50:06 przez michalmarek77
[#230] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@Dorian3d, post #227

Ta nowa wersja nawet podobna do orginału :D:D
[#231] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@teo, post #230

Jeżeli chcą aby stary gracz miał silne skojarzenia z oryginałem i chcą faktycznie utrzymać jakieś więzi z oryginałem a nie tylko wykorzystać skojarzenia tytułu, to powinni oryginalne soundtracki wykorzystać do napisania nowej muzyki... Motyw z In The Tree to jeden z moich ulubionych motywów muzycznych w grach w ogóle. Idealnie oddaje klimat. No ale taki apel do twórców remake to raczej pobożne życzenie. Równie dobrze mógłbym się modlić o pokój na świecie :]
[#232] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@michalmarek77, post #221

Chyba mówisz o innej grze. Nowy flashback to generyczny twardziel, głosy postaci czytane bez cienia emocji i aktorstwa i animacja postaci tragiczna, na poziomie który krzywdzi oczy, ZERO kinetyki... W starym flashbacku czuć, że facet miał masę, że była grawitacja, płynne przejście z chodu i stania do biegu, wszystkie czynności wyglądały ultrarealistycznie bo w końcu były na bazie nagrań ruchów człowieka. W remaku animacja odpycha swoim brakiem realizmu, nie ma płynnych przejść z jednego ruchu w drugi, jak przestajesz biec to facet staje, nie zatrzymuje się, nie hamuje, po prostu staje w 0,00001s... i tak jest z wszystkimi ruchami, są za szybkie, rwane, nie widać energii kinetycznej. Skopali element który sprzedał oryginał.. dla mnie 1/10.
[#233] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@bartekxyz, post #232

Nie zgadzam sie :) Wg mnie, gra swietnie zostala przeniesiona w nowa oprawe, fizyka jak najbardziej wystepuje, a animacja postaci jest blizsza rzeczywistej - jest dynamiczniejsza. Kwestia gustu, rzeklbym. Gra jest specyficzna, i oczywiscie moze sie nie spodobac, ale 1/10 ????
Generalnie gra nie ma zbyt pozytywnych recenzji, i to mnie dziwi, bo reamake jest solidny pod kazdym wzgledem. I miodny, co najwazniejsze.

taki szybki review
[#234] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@michalmarek77, post #233

Moze nie stricte amiogow, choc podejrzewam ze wielu fanow SCUMMVM gralo we wczesniejsze czesci takze na Amidze:

Broken Sword 5
[#235] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@bartekxyz, post #232

Ja jeszcze nie grałem ale 1/10 to przesada i to gruba, na plus jest chociażby to że jest tam dołączona orginalna wersja,a z tego co widziałem na youtube to nowa wcale nie jest taka zła.
[#236] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@teo, post #235

"jest chociażby to że jest tam dołączona orginalna wersja"

Rozumiem, ze wyznacznikiem tego, ze remake jest na wysokim poziomie jest oryginal gry dolaczony do remake'a?

W ogole, to po kiego grzyba ten oryginal do remaku?
A moze wlasnie po to, ze jak remake bedzie kiepski to mamy przeciez super oryginal?! pomysł


Sorry , ale ja juz sie pogubilem w toku rozumowania amigowcow... wariat?
[#237] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@selur, post #236

Nie grałem, ale na filmiku wygląda całkiem dobrze.

Mam wrażenie, że te ekstremalnie niskie noty Superfroga, Flashbacka itp. remakeów wynikają albo z jakiegoś ekstremalnego fundamentalizmu - gdzie starzy Amigowcy są surowi w ocenach ponieważ chodzi o odświeżanie ich wyniesionych do granic kultu tytułów. Gdzie już sam fakt podniesienia ręki na odświeżanie tych tytułów uważają za bluźnierstwo i skalanie świętości... albo wynikiem oceny przez graczy, którzy gdzieś tam tylko kiedyś słyszeli, że był taki komputer jak Amiga, ale gry tego pokroju, które wtedy królowały, w ogóle do nich nie przemawiają.

Prawda jest taka, że gdyby na Amidze oryginał Flashbacka wyglądał tak jak ten remake, to większość ówczesnych użytkowników po prostu by się posikała w galoty, albo dostała zawału.

Rozumiem, że czasy się zmieniły, ale nie bardzo rozumiem jakimi kryteriami kierują się ci surowi krytykanci względem tych poprawnie wykonanych liftingów, oraz co konkretnie by ich usatysfakcjonowało i czego by się spodziewali w tego typu remaku aby wydać jaką pozytywną ocenę.

Ręcznie pixlowana grafika? Kto by wypikslował takie obszary grafiki w tak wysokiej rozdzielczości, ile by to trwało, kto by za o zapłacił i ile by zarobiono przy takich kosztach na (nie ma co ukrywać) dosyć niszowym rodzaju gry.

Dla mnie większym absurdem jest to co możemy przeczytać w ostatnim newsie na temat nowych wersji gier amigowych na Windows 8. To trochę tak jakby po zwycięskiej II WŚ dla Niemców i eksterminacji wszystkich Słowian. Goebbels z Hitlerem podjęli decyzję o nakręceniu bajki dla dzieci o dawnym, tajemniczym ludzie słowiańskim ;)

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2013 07:25:35 przez Duracel
[#238] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@Duracel, post #237

Wypixlowac tez sie da /ot choxby Dragons Crown czy Rayman Origins, Legends/.

Wydajemi ie , ze trafiles w sedno : recenzenci oczekuja nie_wiadomo_czego po takim czy innym remaku, a pozniej , gdy on rozni sie od ich wyobrazen, mieszaja go z blotem, nie zwracajac uwagi na to, ze tak odnowiona gra, na wlasnych zasadach czesto jest przemiodnym produktem.

Flashback jest zdecydowanie swietny - jakbym mial oceniac, to spokojnie 8/10 - dla osob , ktore graly w oryginal, jeszcze wiecej....Gra ma szczegolnego pecha do recenzji....
[#239] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@michalmarek77, post #238

Wypixlowac tez sie da /ot choxby Dragons Crown czy Rayman Origins, Legends/.


Nie da się (znaczy da, ale nie da - o tym niżej), to o czym mówisz nie jest pixelartem. Zupełnie inna technika. Tak jak Duracel wspomniał, nie ma szans na pixelowanie w HD. Raz nie te czasy w których są wymagane 'szybkie' metody, dwa ile by taka gra powstawała? Dziesięć lat? Dwadzieścia?? (jeżeli mówimy o prawdziwym pixelowaniu - wiem powielam słowa Duracela...;) ).
Ostatnie gry, które przychodzą mi do głowy i korzystały z tej techniki to Frogatto, Wind and Wather: Puzzle Battles, Knitty Stories, czy Cave Story.
Odnośnie remakeu jeszcze się nie wypowiem. Wygląda atrakcyjnie, a oceny graczy raczej wynikają z tego, że większa część ludzi nie miała styczności z oryginałem i nie zna kultu tej gry, a ostatecznie przesądza prawdopodobnie wiek osób, które tą grę oceniają. Poza tym gatunek nie jest popularny, nie ma milionów shadreowych efektów, więc 'z czym do ludu?'. Jak zagram to wtrącę swoje trzy grosze. Mam rozeznanie z wersją amigową i MegaDriveCD, więc punkt odniesienia jest spory, grę znam na wylot i jest jedną z moich ulubionych.

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2013 09:10:26 przez Lokaty
[#240] Re: Shadow of the Beast [PS4 remake]

@Duracel, post #237

Ja też nie grałem, ale z filmików Flashback średnio mi się podoba. I tu na pewno nie chodzi o to, że jest zły. Rzecz w tym, że w czasach, gdy powstał oryginał ta gra zdecydowanie wybijała się ponad przeciętność. Pamiętam, że z kolegami zwracaliśmy uwagę głównie na fajne intro i grafikę (zwłaszcza animację bohatera). Nie mówię, że była to pierwsza produkcja tego typu, ale na pewno robiła wrażenie. Było wiele innych gier, które "przelatywały" przez ręce, ale tylko niektóre robiły naprawdę mocne wrażenie. Pamiętam szał wśród moich znajomych, gdy oglądało się "nowości", np. Cannon Fodder, Stardust, Perihelion, Another World czy właśnie Flashback. Pamiętam też, jak w kolegą pecetowcem, który miał 386 (ja miałem A500) porównywaliśmy czym różni się wersja na Amigę. A dzisiaj czym nowy Flashback wyróżnia się na tle innych gier? Niczym szczególnym z tego co widzę. I to chyba dlatego ma kiepskie recenzje. Po prostu porównanie do mocnych cech oryginału wypada kiepsko, niezależnie od tego, że może to być ciekawa gra. To trochę podobnie jak remake'i filmów, zawsze są narażone na inne spojrzenie właśnie z tego powodu, że są nowymi wersjami klasyków. Ale nie ma co marudzić, od pewnego czasu i tak powstaje sporo gier, które można uznać za kontynuację idei z klasyków, np. sporo produkcji sprzedawanych w Humble Bundle. :)

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2013 09:11:01 przez Tom3k
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem