[#421] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #414

I to jest dobre rozwiązanie, które chciałem zaproponować. Ale nie pogardzę grafiką, nawet szkicem od chętnej osoby.
[#422] Re: Zapowiedzi nowych gier

@JacK_Swidnik, post #415

Niech Robert sobie pisze grę i posty o postępach. Nie ma przymusu czytania jego wpisów przecież. Szacunek, że chłopakowi się chce cokolwiek robić i nadal próbuje. Nikomu tym nie wadzi.

Hex: masz działający edytor mapek, da się układać tilesy, czyli już coś jest. Moim zdaniem projekt tak skomplikowany jak dune jest wyzwaniem nawet dla większej ekipy dlatego podrzucam pomysł: może na początek spróbować zrobić strzelankę rts w klimacie dune (tzn grafika i story w klimacie dune), ale bez budowania jednostek. Po prostu jednostki bojowe się ma na starcie każdej mapy i ewentualnie dostajemy dodatkowe wsparcie jako przybywające posiłki. Wczoraj o tym pomyślałem oglądając gameplay z pctowej gry 'Z' od bitmap brothers. Tam jest tylko naparzanka, tu link https://www.youtube.com/watch?v=E_j1MlzjiZo Świetna gra, jeśli ktoś nie zna to polecam, no i grafika miodzio.

Byłoby to znacznie prostsze (choć i tak trudne) do zakodowania i ogarnięcia przez jedną osobę. Tytuł mógłby być Dune: Firefight :D (albo shootout, bo to też znaczy 'wymiana ognia')

ps. a teraz w locie wymyśliłem coś jeszcze prostszego: grałeś kiedyś w Rampart? :D

Pozdro i nie zniechęcaj się!
[#423] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #422

Fakt, trochę poniosło mnie wczoraj, przepraszam, to chyba przez te %
Panie Robercie niech Pan pisze co tam uważa
oceniłem Pana nie znając, tylko z Pańskich wypowiedzi na tym forum
jeszcze raz przepraszam
ale ja pustak jestem i h.....
[#424] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #422

Co do Z to jest opensourcowa wersja http://zod.sourceforge.net/
więc jakby przysiąść to by można zrobić amigową.
[#425] Re: Zapowiedzi nowych gier

@JacK_Swidnik, post #423

Przepraszam za moc mojego piwa, mam nadzieję że przynajmniej smakowało ;)
[#426] Re: Zapowiedzi nowych gier

@JacK_Swidnik, post #423

Dobre zachowanie. Pochwalam

@Hex
Rob dalej swoje.
Mała podpowiedz z mojej strony: przyjrzyj sie narzedziu o nazwie Tiled. Działa na każdej platformie a ma wg mnie Mega możliwości w budowaniu map. Ja używam tego do prac nad silnikiem platformówki. Eksportuje do CSV i dodaje dc.w przed każdą linią. Działa szybko i nie musze tracić czasu na pisanie narzędzi.
[#427] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #422

@Mastaszek

Z tego co wiem, w Z buduje się jednostki (grałem dawno temu w wersję demo). Akurat tego aspektu nie chcę porzucać bo to według mnie kwintesencja gry strategicznej.

W Ramparta nie grałem.

@JacK_Swidnik

Nie ma problemu, choć proszę nie tylko kolegę o powściągliwość i większą samokontrolę.

@Retronav

W praktyce, ponieważ gra jest na Amigę i chcę by edytor był rozprowadzany wraz z grą, jak również chciałbym zastosować swój własny format map to wolałbym jednak by edytor był programem, który działa na Amidze.

Chcę uczynić moją grę jak najbardziej elastyczną, bo sam uwielbiam edytowanie gier i tworzenie map. Dlatego gracz będzie mógł wpływać na parametry jednostek, budynków i inne oraz - na dalszym etapie - nawet móc importować własne dane do gry, jak grafika.

Trzymam zatem dane w plikach IFF, które można stosować do wszelakich danych, do których wiadomo, że będzie się je rozbudowywać, no i istnieją na Amigę narzędzia do ich obsługi jak iffparse.library.

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2017 16:13:03 przez Hexmage960
[#428] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #394

Przykład:
Polecenie będzie zapisane w 32 bitach. W młodszym słowie będzie polecenie,
a w starszym - argument. Dalsze argumenty będą w kolejnych słowach.
Polecenie nr 0 mówi: wyczyść pamięć (wstaw zera) w kolejnych n słowach.

move.l (a0),d0 ; Pobieramy polecenie
move.w (a1,d0.w*2),d1 ; Pobieramy offset
jsr (a2,d1.w*2) ; Skaczemy
...
swap d1 ; Pobieramy argument : jak dla mnie to tu powinno byc raczej swap D0
a dalej zamiast tego
.next:
clr.l (a3) ; Czyścimy bitplany
clr.l BPR(a3)
clr.l BPR*2(a3)
clr.l BPR*3(a3)
adda.l #4,a3
dbf d1,.next
rts

cos takiego
.next:
clr.l BPR(a3)
clr.l BPR*2(a3)
clr.l BPR*3(a3)
clr.l (a3) + ; Czyścimy bitplany
dbf d0,.next
rts
No i A3 musi byc wczesniej ustawione.
[#429] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #427

A jak tam studia? Jest już licencjat?
[#430] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #428

@Don Adan

Tak, masz rację. Powinno być swap d0. Optymalizacja zaproponowana przez Ciebie jest też OK. Ten kod dotyczy planowanego silnika graficznego, w którym brałby udział zarówno Blitter jak i procesor. Procesor pobierałby polecenia, a następnie wywoływał Blitter lub sam przeprowadzał operacje na grafice.

Czyli to byłoby w formie mini programu interpretowanego przez CPU. I najlepiej w asemblerze, celem jak najszybszego wykonania. Ale tak jak napisałem, teraz tego nie rozwijam, tylko edytor.

@Swis
To nie jest miejsce na takie rozmowy. W tym roku robię licencjat.
[#431] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #430

Calkiem dobry wynik jak na 37 latka. Może jakieś piwo po wykładach?!
[#432] Re: Zapowiedzi nowych gier

@swis, post #431

Daruj sobie takie komentarze.

Radze nie zwracanie uwagi na tego osobnika. I jakiegos bana prewencyjnie.
[#433] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #432

A cow. Tym złego że pytam brata w wierze i komputerze o zdrowie szkole i zapraszam na browar? Może by też pokazał mi efekty swojej pracy!
[#434] Re: Zapowiedzi nowych gier

@swis, post #433

Juz ty wiesz co. Kolega ma problemy i jakiekolwiek podsmie....ki na jego temat sa naprawde paskudne.
[#435] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Aniol, post #434

Ja nie piję, to raz. A po drugie nie znam kolegi. Ma 12 postów, pyta się kogoś o życie prywatne i zaprasza na piwo. Nie dziękuję.
[#436] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #435

No i zlapalismy kretacza pod fastnikiem na klamstwie, bo przed chwila twierdzil, ze jest Twoim bratem.
[#437] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #436

Wg Religi która wyznaje wszyscy ludzie są braćmi. Pokój wszystkim.
A kolega Hex może jednak się skusi gdzie mieszkasz? Fajnie by pogadać z bratem amgowcem który jest takim fanem i dla mnie w pewien sposób wzorem w programowaniu i pracy na skórze!
[#438] Re: Zapowiedzi nowych gier

@swis, post #437

@ Andrzej szybko GX złapałem, wyrywa się, no pośpiesz się
[#439] Re: Zapowiedzi nowych gier
A co z gra Nurek? Bo owiany tajemnicą na maxa temat... Gra niedoprowadzona do końca? Mało informacji na PPA albo nie umiem szukać....
[#440] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BomberMAX, post #439

Wpisujcie się na listę:
Nurek + 10zł szeroki uśmiech
[#441] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BomberMAX, post #439

To samo co z grą Arcymag/Archmage, (...tu wstawić resztę projektów...) i ostatnio, Diuną 3. Ale Komandos to już na pewno się pojawi.
[#442] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BomberMAX, post #439

Był dedykowany wątek o grze Nurek. Grę udało mi się dokończyć, była w pełni grywalna i udźwiękowiona. Nurek schodził po skarby, łódka, macki i rybki były animowane. Frywolnemu Marianowi udało się ugrać 800 punktów w Nurku i wpisał się na listę wyników.

Nurka znajdziesz na Aminecie (pod nazwą Diver). Moje nieopłacone strony internetowe przepadły, jak i kod źródłowy.

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2018 17:11:21 przez Hexmage960
[#443] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #442

Jezeli ciezko o grafika do gier to moze jakies gry w stylu k240, jakies rozbudowane, ciekawe
[#444] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #442

To trzymales kod źródłowy na stronie ?
Nie robiłeś backupu na cd,hdd czy dyskietkach ?,
[#445] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Norbert, post #444

Po co kolega drąży temat? W tym czasie zmieniłem twardy dysk w Amidze i straciłem większość danych. Było to wiele lat temu. Mam kilka dyskietek z backupem, ale tam nie ma kodu źródłowego gier, tylko najważniejsze pliki: klucze zarejestrowanych programów i trochę materiałów do edytora plansz do Benefactora.
[#446] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #445

A dlaczego nie napisałeś tego w poprzednim poście tam gdzie wspominasz o niezaplaconych stronach i straconych źródłach.?

Tak jak pisałem wcześniej.
Nie trać czasu na przepychanki na forum, tylko przeznacz go na to co lubisz - programowanie.
[#447] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Norbert, post #446

A dlaczego nie napisałeś tego w poprzednim poście tam gdzie wspominasz o niezaplaconych stronach i straconych źródłach.?

Tak jak pisałem wcześniej.
Nie trać czasu na przepychanki na forum, tylko przeznacz go na to co lubisz - programowanie.

To po co kolega zadaje te pytania w takim razie?

Ja lubię udzielać się na forum tak samo jak programować.
[#448] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #447

Nie dajesz pełnej informacji .
Gdybyś podał wszelkie szczegóły utraty danych juz za pierwszym razem, nie byłoby pytania z mojej strony.

Jak wstawiasz swoje postępy w programowaniu, opis kolejnego projektu czy to gry czy procedury, to piszesz bardzo obszernie, na wiele linijek.
[#449] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #441

Nie chce być niemiły bo w życiu sam nic nie stworzyłem, nie licząc PONGa na 80386, ale chciałem kontynuować myśl twierdząc, że winno się dopracować to co już jest stworzone....
[#450] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BomberMAX, post #449

Skoroś poruszył ten temat:

Kodu źródłowego Nurka ani innych starszych projektów nie mam, więc i tak byłaby to praca od podstaw. Po drugie Komandosi nie są nowym pomysłem tylko dawnym, ale moim, który realizuję.

Nie chcę wracać tak dawno do przeszłości. Po drodze przeżyłem jeden szpital, ale od wielu lat zdrowieję w takim stopniu, że wszystko już się fajnie układa, szczególnie w ostatnim okresie.

Nie chcę angażować teraz nikogo do współpracy, pozostaje mi samodzielna praca nad moim pomysłem.

A tak przy okazji, to nie mam pojęcia czemu Selur anulował tamtą zbiórkę na tileset. Sądziłem, że to na poważnie.

Nie powinienem przytaczać prywatnej korespondencji, ale teraz oferuje mi, że sam zakupi tileset i go przekaże. Nie wiem czy mu wierzyć. Powinien się wytłumaczyć.

Póki co pracuję nad kodem i przygotuję pierwszy grywalny poziom Komandosów. Dziś uporządkowałem kod. Do czasu ukończenia prac nie będę nic pisał.

@Norbert
Mam zgadywać, że o coś zapytasz? Wróżbitą nie jestem. Poza tym raz piszesz bym pisał dużo, a raz że mało. Może byś się zdecydował.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem