kategoria: CD32
[#1] Akiko 32
Witam!

Dopiero przeczytałem w AF, że niedawno zaprezentowano akiko 32 - nowy ITX bazujący na specs CD32.

Ktoś coś wie więcej?

Podobno (w newsie) piszą że "już działa".

Jaka architektura? Zero wzmianki o FPGA, więc to realna konkurencja dla V4 Standalone.

Będzie to jako Open Hardware, więc może Lotharek (czy inny Architect1200) się podejmie??

Ciekawe!

Forum tu.
[#2] Re: Akiko 32

@David, post #1

Dzięki za info! Super sprawa
[#3] Re: Akiko 32

@JakubH, post #2

Hehe troche konkurencja do V4 Standalone, bo

1) reimplementacja
2) nowy sprzęt
3) bonusowe rozszerzenia

Poza tym, to nie FPGA więc więcej osób zainteresuje (wiadomo: FPGA = herezja )
[#4] Re: Akiko 32

@David, post #3

A ta Florica to od czego i co to?
[#5] Re: Akiko 32

@Solo Kazuki, post #4

Ooo - jakaś niespodzianka (pewnie) będzie, nie wiem co, w Amiga Future (styczeń) jest tylko wzmianka o tym - 1 akapit.

Mogę wrzucić art całość, bo to w końcu legalne (prawo cytatu, wg. mnie).
[#6] Re: Akiko 32

@Solo Kazuki, post #4

FLOppy, Ram, Ide, Clockport Adapter na CPLD... jest w temacie źródłowym

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2020 21:42:49 przez abcdef
[#7] Re: Akiko 32

@David, post #3

W przygotowaniu jest także projekt FPGA Arcade 2. To może być w jakimś stopniu konkurencja dla V4 jeśli tylko będzie można ten sprzęt łatwo kupić....
[#8] Re: Akiko 32

@JakubH, post #7

No... Replay 2 to jest trochę... wypas (razem z Daughter board).

Tylko że kiedy to ujrzy światło dzienne (produkcja)... No i ile będzie kosztowało total??
[#9] Re: Akiko 32

@abcdef, post #6

Czyli zamiast FPGA jest CPLD... dobrze że tylko do tego, ale jednak.
[#10] Re: Akiko 32

@Solo Kazuki, post #9

W pozostałych starych interfejsach do CD32 też miałeś jakies CPLD
[#11] Re: Akiko 32

@David, post #5

Wrzucam całą notatkę z AF. Najwyżej pójdę siedzieć...

[#12] Re: Akiko 32

@David, post #11

Wrzucam jeszcze focię HiRes tego maleństwa, na prośbę Doriana3D:

[#13] Re: Akiko 32

@David, post #12

ktoś widzi te foto ?
[#14] Re: Akiko 32

@Dorian3d, post #13

Widzę
[#15] Re: Akiko 32

@BULI, post #14

te z 12 ?
[#16] Re: Akiko 32

@Dorian3d, post #13

Nie widzu
[#17] Re: Akiko 32

@Dorian3d, post #15

Tak, z #12- płyta główna, niebieski laminat
[#18] Re: Akiko 32

@Dorian3d, post #13

[#19] Re: Akiko 32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #18

super
[#20] Re: Akiko 32

@David, post #1

Ale po co tam Akiko? Dla 030 lepiej robic konwersje prockiem, support dla niskopoziomowego cdromu z CD32 tez niewiadomo po co, a wbudowane cia mozna zalatwic normalnym CIA.
[#21] Re: Akiko 32

@michal_zukowski, post #20

akiko po to żeby nie robić wszystkiego cpu.
Jak robi się wszystko cpu jak na pc w środku lat 90 tych to lepiej przejść na ppc.
[#22] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #21

Ale o ile pamietam to Akiko nie ma DMA więc i tak kopiowanie leci prockiem co zabija wydajność ponad jakąś biedę w stylu A1200 z Fastem. To ja juz bym sie zastanowil czy nie mozna byloby dać 2xPaula i miec 8 kanałów, albo zrobić dropin replacement dla Akiko żeby było DMA.

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2020 10:32:34 przez michal_zukowski
[#23] Re: Akiko 32

@michal_zukowski, post #22

Nie wiem jak działa ta część AKIKO, która jest odpowiedzialna za C2P (bo tylko z tego znają ludzie ten układ), ale jeśli polega to na zapisie piksela chunky do rejestrów X, i odczycie danych planarnych z rejestrów Y, to pewnie można to zrobić w CPLD i mieć dostęp do tego na poziomie prędkości pamięci FAST.
[#24] Re: Akiko 32

@sanjyuubi, post #23

Z tego co pamiętam czytasz z tego samego miejsca co wpisujesz. W sumie jaka by się dało to wepchnąć do rozszerzeń fastowych co już są na rynku (w szczególności a6095) to to by było coś! Bankowo bym to wykorzystywał w swoim kodzie. Tylko gdzie to umieścić w przestrzeni adresowej by widział to ocs?

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2020 21:22:41 przez teh_KaiN
[#25] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #24

Umieścić tam, gdzie jest w CD32, przecież ona ma EC020, czyli przestrzeń 24-bitową. Chipset niewiele ma do rzeczy, może tyle, że masz 16-bitową szynę danych, więc byłoby dwa razy wolniej niż przy Amidze z AGA.
[#26] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #24

To wymagałoby przebudowania od nowa tego rozszerzenia, bo trzeba doprowadzić 16-32 linie danych w zależności od tego, czy jest to karta na 68000/10, czy 68EC020.

Ile Akiko ma rejestrów i jakiej szerokości do tej konwersji (nie wiadomo jaki CPLD by się do tego nadał i czy np. 288 makroceli by wystarczyło)? Gdybyś mi opisał jak to ma działać, to może do A500 jakąś taką prowizoryczną podstawkę pod rozszerzenia można by zrobić. A potem, może nawet dołożyć C2P do karty Lukzera i do Wichra :)

A to musi widzieć OCS, czy tylko procek ma do tego dostęp?


Ostatnia aktualizacja: 06.03.2020 21:51:54 przez sanjyuubi
[#27] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #24

W sumie planowano rozszerzenia do Amigi 1200 z czymś w rodzaju AKIKO. Takie raczej nie powstały, ale szybsze procki załatwiają sprawę.

Moim zdaniem jednak Amiga 500 opanowałaby coś takiego, tylko może nie w czasie rzeczywistym.

Tylko nie rozumiem, czemu przywiązywać się aż tak do OCS, przecież opracowano CD32 po to, żeby dać boost grafice w Amidze.

Ja tam widzę normalną ewolucję Amig: Amiga 1000, Amiga 500, 500+, 3000, 600, 1200 itp. Każdy model coś wnosił.

Można nie akceptować Amigi One X5000 ze względu na odstęp czasu, cenę oraz brak kompatybilności, ale pewne rzeczy są naturalne.
[#28] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #24

Zdaje się, że rejestry zaczynają się od $b80038 i zapisuje się tam 8 długich słów.
Czy tak?
[#29] Re: Akiko 32

@Hexmage960, post #27

Bo a1200 są w mojej opinii niedorzecznie drogie i a600 łatwiej zawieźć na party ;)

Według tego wątku wpisuje się pod adres b80038 32 8-bitowe piksele chunky a wyciąga się 8 32-bitowych wartości planar. Nie obraziłbym się gdyby powstało rozszerzenie ocs w którym można pracować w tym trybie albo podawać 16 4-bitowych pikseli. Albo jakby ktoś zrobił zamiennik denise z 4-bitowym chunky, mniam.
[#30] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #29

Tak gwoli ścisłości to zapisuje się pod adres GfxBase->ChunkyToPlanarPtr.

Nie obraziłbym się gdyby powstało rozszerzenie ocs w którym można pracować w tym trybie albo podawać 16 4-bitowych pikseli. Albo jakby ktoś zrobił zamiennik denise z 4-bitowym chunky, mniam.

Spoko, rozumiem teraz Twoje marzenie. Mnie chodziło o to, że po co rozwijać to w OCS, skoro zostało to już rozwinięte i to jeszcze w Commodore. Ciekawym na ile taki chunky by przyśpieszył operacje.

Bo normalnie masz lookup-table z 16 trójkami RGB. Wówczas szukasz odpowiedniego koloru - bierzesz indeks i wklejasz.

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2020 01:03:55 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem