kategoria: CD32
[#91] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #90

czyli wychodzi ze olać Akiko i skupić się na w miarę taniej karcie z procem 040FE i c2p robić CPU

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 11:10:25 przez lukzer
[#92] Re: Akiko 32

@lukzer, post #91

A nie lepiej opracować takie rozwiązanie jak przy Voodoo 2, połączenie AGA i CGX i automatyczne przełączanie? Amigowe SD (niektóre chyba też to miały). Dopasować rozwiązanie do w miarę nowych Radeonów w wersji mobilnej (coś ze 128/512 RAM) i taką wpinaną, zewnętrzną kartę graficzną z ww. funkcją opracujcie jeśli macie zapał, a stare Akkiko zostawcie w spokoju. Dla tych kilku gier nie warto tracić czasu. To co zaprponowałem to też SF ze względu na koszty, trudności, ale chyba bardziej przyszłościowe rozwiązanie w retro amigowym świecie. A gdzie emotka z maseczką
[#93] Re: Akiko 32

@lukzer, post #91

Nie. Wychodzi że lepiej zrobić nowe akiko bo nawet stare poprawnie oprogramowane działa szybciej niż c2p na 040.
[#94] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #93

lepiej zrobić nowe akiko bo nawet stare poprawnie oprogramowane działa szybciej niż c2p na 040.


Chyba niezabardzawo...

Amiga A1200 020/14Mhz 8Mb (Optimised 020 C2P) - 22976 realtics (3.3 fps)
Amiga A1200 020/14Mhz 8Mb (Blitter 020 C2P) - 20660 realtics (3.6 fps)
Amiga CD32 68020/14Mhz 8Mb (Optimised 020 C2P) - 18971 realtics (3.9 fps)
Amiga A1200 030/28Mhz 64Mb (Optimised 020 C2P) - 17732 realtics (4.2 fps)
Amiga CD32 68020/14Mhz 8Mb (Akiko Optimised C2P) - 12872 realtics (5.8 fps)
Amiga A1200 030/28Mhz 64Mb (Blitter 020 C2P) - 12727 realtics (5.8 fps)
Amiga A1200 030/50Mhz 128Mb (Optimised 020 C2P) - 8696 realtics (8.6 fps)
Amiga A1200 030/50Mhz 128Mb (Blitter 020 C2P) - 8296 realtics (9.0 fps)


Twoje stare Akiko (przy kodzie specjalnie optymalizowanym pod siebie) daje FPS na równi z 030/28 MHz. Gdzie tam do 040...
[#95] Re: Akiko 32

@recedent, post #94

To jest wynik z CD32 z 020.
Nic nie znaczy bo cpu po prostu nie nadąża robić danych dla c2p.
Uruchom glooma na cd32 z co najmniej 68030 i pokaż co wyszło.
[#96] Re: Akiko 32

@recedent, post #94

To stwierdzenie wydaje się być prawdziwe i dla wielu podane wyżej dane będą świętą pieczęcią pogrzebującą sprzętowe C2P, ponieważ mało kto ma świadomość, że karty turbo zwalniają przy dostępie do podzespołów Amigi, jedynym momentem w którym karta Turbo pracuje z największą prędkością to dostęp do własnej przestrzeni adresowej, czyli głównie fastramu. Każda karta turbo będzie ograniczona przepustowością Amigi, ponieważ przy cyklu dostępu, musi ona emulować oryginalne timingi procesora, w A500 zwalnia abstrakcyjnie do 7MHz, w A1200 do 14MHz. Gdyby rejestry C2P znajdowały się na karcie turbo, dostęp do nich byłby natychmiastowy i wynik "AKIKO optimised C2P" na 68030 28MHz byłby przynajmniej dwa razy lepszy niż ten podany w powyższym zestawieniu, które nie mówi nic, ponieważ nie ma testu "AKIKO optimized" dla szybszych procesorów, więc nie ma podstawy do wyciągania wniosków.


Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 15:05:21 przez sanjyuubi
[#97] Re: Akiko 32

@sanjyuubi, post #96

No OK, ale czy robiąc c2p akiko nie odpada kopiowanie danych fast>chip ram?
Bo akiko operuje chyba tylko danymi w chip ram?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 15:05:25 przez marianoamigo
[#98] Re: Akiko 32

@marianoamigo, post #97

Akiko nie operuje na żadnej pamięci, to rejestr w przestrzeni adresowej, do którego wpisujesz chunky, a odczytujesz plannar, zapisujesz gdzie chcesz, w każdym przypadku i tak musisz skopiować dane do CHIP bez względu na metodę konwersji, im szybsza metoda, tym bardziej efektywnie jesteś w stanie wykorzystać słaby transfer do CHIP.
[#99] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #90

A blitter i copper ma dostęp do czegokolwiek z poza obszaru pamięci CHIP?
[#100] Re: Akiko 32

@sanjyuubi, post #96

Cztery razy szybszy procek z dodatkowym cache na dane bez akiko ma wynik taki sam jak procek cztery razy wolniejszy z akiko.
To jasno pokazuje że warto robić sprzętowe akiko.
[#101] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #100

Które powinno być obok proca na karcie turbo, aby przesył odbywał się w obrębie karty.
Ale dane z układów AGA i tak idą slamaxarnie z płyty głównej Amigi.
Więc najlepiej wypada tu karta z wszystkim na sobie, A Amiga będzie tylko klawiaturą i portami.
Wiec Vampire. Rulez.. OK
[#102] Re: Akiko 32

@WojtekX, post #101

...

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 18:43:29 przez RokiS
[#103] Re: Akiko 32

@sanjyuubi, post #99

Copper może setować (prawie?) wszystkie rejestry chipsetu - czy może wpisywać w Akiko, tego nie sprawdzałem. Blitter też wypadałoby sprawdzić, ale ciśnięcie blitami na 16 16-bitowych słów co chwilę wydaje się bez sensu.

Nie mam odpowiedniego HW by to sprawdzić czy jest to wykonywalne, ale UAE nie chcę tego zawierzać bo może to po prostu nie zostało poprawnie zaimplementowane.

Trzeba by to sprawdzić copperlistą typu:
1. ustaw blitterowe destination na początek bufora ramki, minterm D=A
2. wpisz copperowym MOVE 16 16-bitowych słów do rejestrów akiko pierwszymi 32 wartościami pikseli chunky
3. ustaw blitterowe źródło na pierwszy rejestr akiko i blitsize 16
4. powtórz 2-4 aż nie przekonwertuje całego chunky

Czy coś. Ktoś chętny na podjęcie próby na real hw? ;)
[#104] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #103

Tylko pytanie brzmi, czy czasem nie są to rejestry znajdujące się w układzie w którym zaimplementowany jest blitter i copper, bo taki Agnus ma do świata zewnętrznego wystawione tylko tyle linii adresowych, by zaadresować 2MB CHIP. Akiko jest dla coppera układem z innego świata i trudno powiedzieć, czy C2P jest dostępne tylko dla procesora, czy też dla chipsetu też, chyba że użyto do tego linii RGA, tego tematu jeszcze ni miałem okazji badać.

Copper adresuje rejestry ich adresami z mapy pamięci, czy też ma swoje symbole zastępcze?

Jeśli C2P jest połączone z chipsetem, to dalsze kroki raczej nie mają sensu, może się to skomplikować do poziomu, który mało kto tutaj uciągnie, a także jego prędkość może być mało zadowalająca..

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 22:45:15 przez sanjyuubi
[#105] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #103

punkt 2 nie zadziala, poniewaz instrukcja move coppera adresuje 9 bitowy offset od adresu DFF000, a adresacja chipu akiko zaczyna sie nizej.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 23:52:30 przez docent

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 23:53:43 przez docent
[#106] Re: Akiko 32

@teh_KaiN, post #103

Jeśli chodzi o Coppera i Akiko, to robisz przerwanie Coppera na odpowiedniej linii, a CPU wstawia piksele.
[#107] Re: Akiko 32

@WojtekX, post #101

Nawet poza kartą turbo oryginalne akiko działa całkiem nieźle.
[#108] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #107

jakis dowod? konwersja c2p dla karty turbo to tylko na koncu maly ulamek tego co musi cpu wyliczyc, zeby zrobic efektowne demo. w miedzyczasie masz mnostwo operacji na fascie. czy ktos w ogole kojarzy jakies scenowe demo pod akiko?
[#109] Re: Akiko 32

@docent, post #105

A, no, bez kitu, więc to ucina wszelkie dywagacje czy reszta chipsetu ma wjazd do akiko bo bez coppera nie ma to najmniejszego sensu. Można robić w przestrzeni fast. ;)

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2020 09:43:33 przez teh_KaiN
[#110] Re: Akiko 32

@juen, post #108

Przecież masz w poście nr 94.
Cztery razy wolniejszy cpu z akiko wyrabia tyle samo co cztery razy szybszy bez akiko.
[#111] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #110

Co oznacza też tyle, że jak się ma turbo to akiko nie ma większego sensu, bo powyżej pewnej granicy zaczyna zwalniać to co można robić programowo.
[#112] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #110

Aha mówisz o tym poście z którego widać że akiko jest tak samo bez sensu jak posiadanie wolnej 030 świetnie.
[#113] Re: Akiko 32

@juen, post #108

Dema cóż owbreaction.wordpress.com/2020/03/15/dema

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2020 10:45:04 przez swinkamor12
[#114] Re: Akiko 32

@abcdef, post #111

Tak 060 jest szybsze w c2p od oryginalnego akiko.
Tylko jest parę problemów 060 jest absurdalnie drogie, 060 nie za bardzo lubi się z grami, 060 to już kiepskie NG bo Commodore nie używało 060.
Dlatego lepiej dorobić akiko.
[#115] Re: Akiko 32

@juen, post #112

030 rulez.
[#116] Re: Akiko 32

@juen, post #112

Dlatego lepiej robić karty turbo od razu z kartą graficzną, bo to rozwiązuje wszystkie problemy słabych platform. A koszt dołożenia frame buffera do karty turbo w dzisiejszych czasach jest dość niski w porównaniu do całej reszty karty.
[#117] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #114

Ale Commodore nie używało akiko w 500, 600, 1200 i reszcie Amig?? Chyba że czegoś nie wiem? Tzn chcesz z tych klasyków zrobić NG?

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2020 11:45:35 przez RokiS
[#118] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #114

Określ proszę poprawnie pierwszy procesor w karcie turbo który jest szybszy bez akiko niż z ... a nie wyskakuj z 060.
[#119] Re: Akiko 32

@swinkamor12, post #113

Co do dem, zgadzam się z tobą w całej rozciągłości.
Dema są przewidywalne, komputer skupia się na tym co ma podane przez kod programu.
Nic go nie zaskoczy. To jak odczyt filmu. Klatka po klatce.
Sam nigdy nie oglądałem dem, może kilka. Zawsze wolałem gry.
Tam są zmienne którym musi podołac hardware. To zresztą powód rozwoju.
[#120] Re: Akiko 32

@WojtekX, post #119

Trochę ludzie się zagalopowujecie w tym wątku i powoli zaczyna się tutaj mała wojenka, kiedy motywem przewodnim, bezinteresownym, hobbystycznym i dla samej zasady jest po prostu włożenie sprzętowego konwertera i sprawdzenia, co to w ogóle da. Fakt, że konwersja C2P to tylko fragment obliczeń powinno być dla każdego jasne jak słońce, dlatego jest to dywagacja na temat urządzenia, które raczej warto dodać do jakiegoś projektu jako bonus, jeśli jest to możliwe, a w tej chwili traktujemy akiko w OCS jako zabawkę, dla zaspokojenia ciekawości. Udowadnianie na siłę czy to ma sens czy nie, jest bez sensu.

Wg tego co napisał Gunnar Akiko wykorzystywane jest też do konwersji w drugą stronę, czyli grafik plannar do chunky (ikonki), gdy korzystamy z RTG.

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2020 18:17:16 przez sanjyuubi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem