Wątek zamknięty
[#91] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_tBn_, post #88

To, że proponujesz zwrot komuś pieniędzy ze swoich funduszy jest dla mnie dowodem na to, że nie zrozumiałeś w czym leży problem.

Przeczytaj spokojnie i bez emocji to co napisałem w akapicie dotyczącym zwrotu kasy. I wyłuskaj z niego warunek logiczny tzw. condition.

Są pewne normy funkcjonowania w społeczeństwie. To, że coś jest robione pod szyldem "Amiga" z ich egzekwowania nie zwalnia.

Czy publiczne linczowanie, obrzucanie kogoś błotem, wylewanie wiadra pomyj .. jest zgodne z normami nowoczesnego społeczeństwa?
2
[#92] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #90

Po raz kolejny zaznaczam, że piszę jedynie jako obserwator.

Jestem niemal pewien, że nie chodzi o żadną próbę oszustwa (takie słowa, które tu się pojawiają są wg mnie mocno na wyrost). To jest małe środowisko i raczej nikt nie robiłby takich rzeczy wśród swoich.

Jestem niemal pewien, że intencje autora były jak najbardziej dobre. Być może jednak projekt go nieco przerósł. Sam bym się nie zdziwił, bo zaprojektowanie takiej gry, z taką grafiką, z tyloma poziomami to jest ogromne zadanie jak dla jednej osoby. Dawniej tak rozbudowane gry na Amigę tworzyły profesjonalne wieloosobowe studia. Domyślam się, że poziomy w takiej grze (układ kafelków) to jest sprawa dużo trudniejsza niż ułożenie plansz do takiego Jet Set Willy, bo tutaj trzeba na przykład uwzględniać zależności możliwego czasu przelotu piłeczki między kafelkami, zmiany jej prędkości, itp. aby w ogóle grę dało się przejść.

Problemem jest chyba właśnie brak komunikacji. Jak to się mówi "lepsza wiadomość jakakolwiek niż brak wiadomości". Przy braku informacji i odpowiedzi na pytania, rodzą się różne potwory, domysły i inne dziwne myśli.

Podejrzewam, że gdyby ta komunikacja była, chociaż niewielka, to sytuacja nie narosłaby do takiego pożaru, a wiele osób nadal szczerze by kibicowało autorowi. Niestety mam wrażenie, autor sam dodał oliwy do ognia swoją ostatnią wypowiedzią.






Ostatnia aktualizacja: 12.07.2024 16:36:07 przez prz
1
[#93] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #90

XTD, podajesz z goła odmienne sytuacje. Kontaktując się z Supportem człowiek ma już produkt, za który zapłacił i tylko nie umie go używać, bo powiedzmy nie chce mu się czytać instrukcji lub wpisać 2 słów w wyszukiwarce. Wtedy brak odpowiedzi jest niczym niezwykłym. Co innego gdybyś kupił program i go nie otrzymał. Powiedzmy kupujesz instrument VST do utworu który tworzysz, jeszcze w promocji aby zmotywować do szybszego zakupu, płacisz kilka stówek, czekasz, czekasz i czekasz, lata mijają ... no i nic.

Gra miała podane konkretne terminy wydania, więc to nie kupowanie czegoś co "kiedyś wyjdzie". Było bardzo dużo czasu na realizację, bardzo. Było również bardzo dużo czasu kiedy autor miał tylko i wyłącznie pozytywne wsparcie. Nie skorzystał, nie naprawił swoich niedociągnięć. Nie rozliczył się z tymi co tego oczekiwali. Nikt go tu nie linczuje po prostu ludzie piszą jak widzą sytuację i czego oczekują. Posty nie są nawet specjalnie agresywne. Rzeczy nazywane po imieniu to nie lincz ani hejt.
3
[#94] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Rafael/ARMO, post #91

Czy publiczne linczowanie, obrzucanie kogoś błotem, wylewanie wiadra pomyj .. jest zgodne z normami nowoczesnego społeczeństwa?
Wskaż proszę posty w których mamy lincz, obrzucanie błotem i wylewanie wiadra pomyj ?

prz
Jestem niemal pewien, że nie chodzi o żadną próbę oszustwa (takie słowa, które tu się pojawiają są wg mnie mocno na wyrost). To jest małe środowisko i raczej nikt nie robiłby takich rzeczy wśród swoich.
Jakbyś zatem nazwał sytuację do której doszło, przypominam że autor pokazał dopiero grafikę na box, a o gotowości gry informował lata temu, jak ludzi robili wpłaty.

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2024 16:44:46 przez brain030
2
[#95] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #94

Jakbyś zatem nazwał sytuację do której doszło, przypominam że autor pokazał dopiero grafikę na box, a o gotowości gry informował lata temu, jak ludzi robili wpłaty.

Być może konsekwencja tego, o czym pisałem w poprzednim poście. Nie chcę opowiadać o tym jakie wyobraźnia nasuwa domysły, ale "oszustwo" jest tutaj akurat na dość dalekim miejscu.
[#96] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #93

Ależ ja nie bronię w moim poście Kefira ani nie mówię, że nie macie racji.
Ja po prostu wskazuję na nieco szerszy kontekst i powody (społeczne) tego, że tak trudno się z ludźmi skontaktować.

Teraz np. od dwóch dni staram się różnymi kanałami dotrzeć do jednej firmy. Bezskutecznie, pełne ignorowanie.
Na poprawienie błędów w pewnych wtyczkach czekam już pół roku (jedna z nich) oraz 2 lata (druga z nich). Zero konkretnych odpowiedzi. A sprzedaż idzie pełną parą, kij tam, że są błędy.

Kefir też mógłby w sumie sprzedać grę taką, jaka jest. A potem by naprawiał błędy. Niektórzy jednak mają taki charakter widocznie, że nie chcą wypuszczać czegoś niedopracowanego, byle szybciej.
3
[#97] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #94

Wskaż proszę posty w których mamy lincz, obrzucanie błotem i wylewanie wiadra pomyj ?

Proszę bardzo, daleko nie trzeba szukać, niech będzie Twój post #1776
Tutaj już nie chodzi tylko o pieniądze, ale o sposób w jaki zostały "wyciągnięte", a następnie potraktowanie ludzie, którzy chcieli/chcą się wycofać. Nikt mi nie powie, że robienie akcji z promocją starej ceny, bo za miesiąc wyjdzie gra i będzie drożej to nie był wałek. Było to zwykłe oszustwo, bo gry nie było. Do tego wiecznie niezadowolony autor, ciągle z jakimiś fochami, już na etapie kiedy nie było zamieszania, ciągle coś mu się pasowało, sam ustalił ceny, ale były za niskie bo nie zarobi, sam ustalił termin, ale go nie dotrzymał, wszystko co mówił było nieprawdą. Wymyślał wiecznie coś nowego (zupełnie niepotrzebnego) co odwlekało projekt, jak ktoś próbował mu pomóc z pomysłem na fabułę, grafikę czy cokolwiek innego to tej pomocy nie chciał. Zrywał kontakt. Zupełnie jakby prowadził terapię psychologiczną, patrząc jak reagują inni.

Doprawdy dużo można znieść i wybaczyć, ale tutaj było za dużo rzeczy, których się nie akceptuje, nawet w małym środowisku. Jeszcze gdyby nie sprzedał gry która już niby dawno jest ukończona, co sam mówił (kolejna nieprawda), byłoby lepiej a tak jest jak jest. Oliwy do ognia dolewa kompletna olewka ludzi, którzy byli mu tyle lat przychyli i chcieli mu pomóc. Ma szczęście, że nikt się nie zdecydował (nic o tym nie wiem) na kroki prawne w celu odzyskania pieniędzy, bo jak widać obowiązujące przepisy prawa też ma w nosie. Nie ma i nie będzie pozwolenia na takie traktowanie ludzi, nawet w świecie Amigi.


1. Pejoratywny język: Użycie takich słów jak "wałek", "oszustwo", "ciągle z jakimiś fochami", "wszystko co mówił było nieprawdą" oraz "kompletna olewka ludzi" podkreśla negatywny ton wypowiedzi i wzmacnia jej oskarżycielski charakter.

2. Publiczne napiętnowanie: Takie publiczne oskarżenia mogą prowadzić do ostracyzmu i nagonki na autora, zwłaszcza w naszej małej amigowej społeczności. Nawet jeśli niektóre zarzuty mogą być uzasadnione, forma wypowiedzi jest skrajnie negatywna i ma na celu zdyskredytowanie Kefira.

3. Sugestia działań prawnych: Wzmianka o możliwości podjęcia kroków prawnych dodaje dodatkowego ciężaru oskarżeniom i sugeruje, że autor nie przestrzega prawa, co może dodatkowo zaszkodzić jego reputacji.
5
[#98] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Rafael/ARMO, post #97

Kolego nie znasz znaczenia słów które używasz, nigdzie nie nawołuję do linczu, czyli samosądu w celu zrobienia komuś krzywdy (najczęściej fizycznej) przez osoby nieuprawnione. Słowa które używam są skierowanie głównie do procederu a nie osoby personalnie, nie mówię "ten i tamten to oszust" tylko do sytuacji które miały miejsce i tak:

"Nikt mi nie powie, że robienie akcji z promocją starej ceny, bo za miesiąc wyjdzie gra i będzie drożej to nie był wałek. Było to zwykłe oszustwo, bo gry nie było."

Moja ocena sytuacji jest podyktowana wieloma dowodami i faktami, o sprawie (promocji) pisały różne niezależne portale na co są dowody. Czy napisałem nieprawdę, czy minąłem się z faktyczną sytuacją ?

Sprawa może mieć konsekwencje prawne, bo i sytuacja była ta tym polu (wiele umów kupna-sprzedaży), czy napisałem nieprawdę, ktoś to neguje ? Jak niby inaczej o tym napisać ? To jest dla Ciebie obrzucanie błotem ?

Czy "fochy" to wylewanie na kogoś pomyj ? Nie żartuj, nie jesteśmy na forum dla dzieci. Doucz się proszę o znaczeniu słów które używasz, a potem się wypowiadaj.

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2024 17:58:28 przez brain030
5
[#99] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #98

A ja miałbym następującą propozycję. Nie wiem jak fabuła, mało mnie ona interesuje, ale skoro Kefir zajmuje się projektem okładki to rozumiem że gra jest gotowa. W takim razie niech udostępni wersję cyfrową wszystkim, którzy zakupili a pudełka będzie wysyłał później, jak już będą gotowe. Myślę że to zadowoli wszystkich zainteresowanych.

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2024 18:10:18 przez nostrum666
6
[#100] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #99

Nie sądzę, żeby to było na zasadzie "najpierw zróbmy to, co ważniejsze, a potem dopiero okładkę". To nawet nie ma sensu - robi się to, na co akurat ma się wenę / ochotę. Bo w ten sposób idzie wszystko do przodu. Ja np. tworzę muzykę, ale zdarza mi się też usiąść przed programem i bawić się synthami tworząc sobie brzmienia - bez żadnego konkretnego celu (chociaż mój zestaw presetów stał się właśnie jednym z oficjalnych dołączanych do nowego Synthmastera 3). Innym razem bawię się jeszcze czymś innym. Czy to znaczy, że wszystko co miałem dokończyć (jeżeli chodzi o muzykę) już dokończyłem? Nie, mam masę pozaczynanych rzeczy, do których muszę nabrać ochoty, bo inaczej (na siłę) nic nie idzie. Tworzenie okładki może być bardzo dobrą motywacją do skończenia gry - to już nie jest jedynie produkt, który "kiedyś będzie", ale jeszcze nie wiadomo jak wygląda. Teraz jest to już produkt, który ma kod, projekt okładki i coraz mniej zostało do ukończenia. A jak gra wyjdzie to fajnie by było, gdyby jednak nie miała od początku bagażu złych, negatywnych emocji.
[#101] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@bfgmatik, post #85

W tym małym środowisku są ludzie tak nienawistni , okropni że głowa mała. Którzy za jakąś wypowiedż czy odpowiedż na post jakby mogli to spalili by ciebie na stosie.
[#102] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@djpiotrs, post #101

Sam kiedyś napisałeś pod AmiHERO, że Amigowcy nie potrzebują moich gier i to było przykre, bo zaraz miałem przed sobą upływające godziny, dni, miesiące i lata spędzone na nauce programowania. Zarówno ja, jak i Selur byliśmy zdziwieni, a przecież to Selur zazwyczaj hejtował 8-bitowe konwersje na Amigę.

Tu autor się obraził teraz i nie dowiemy się, jak postępy z projektem idą. Może skoro się odezwał, to warto było spytać też czy wszystko już ok, czy jest w stanie dokończyć swoje dzieło, a nie od razu z grubej rury "oddawaj kasę". Sam fakt, że się odezwał powinien uspokoić niektórych. Czy ta gra naprawdę tylej est warta żeby rzucać się do człowieka który właśnie wrócił do zdrowia? Rozumiem, że zapłacono rok/2 lata temu czy kiedy, ale i z jednej i z drugiej strony należy się szacunek moim zdaniem. Po co takie szczucie?

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2024 18:53:40 przez tukinem

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2024 18:54:01 przez tukinem
1
[#103] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #102

Szczucie jest wszechobecne.
Niejaki Ronan Fed, twórca bardzo fajnych darmowych pluginów muzycznych, po fali hejtu itd. wyłączył stronę, nakazał wszystkie jego wtyczki usunąć ze wszystkich serwisów i przestał odpowiadać na jakiekolwiek posty. A, przypomnę, sprawa dotyczyła ukończonych, darmowych wtyczek. Mam je tak w ogóle, fajne są, jedne z lepszych darmowych.
[#104] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #103

Niejaki Ronan Fed

a myślałem, że to zjawisko ma miejsce tylko u Polaków.
[#105] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #103

Problem w tym, że dotarliśmy do absurdu. Obecnie nie można powiedzieć nikomu niczego co może źle odebrać, nie można zwrócić uwagi ani próbować naprowadzić na "dobre tory" gdy z nich zjeżdża. Każdy wie najlepiej, a inni niech siedzą cicho. Od razu człowiek posądzany jest o lincz i hejt, o czym świadczy choćby analiza mojego posta przez Rafael/ARMO wyżej. Nie użyłem ani jednego słowa uznawanego za niecenzuralne czy obelżywe, nie napisałem nic co jest niezgodne z faktami, nigdzie personalnie go nie obraziłem, "foch" to nie obraza. Zostałem jednak oceniony jednoznacznie, że robię licz i hejt. Ludzie są przewrażliwieni na punkcie wszystkiego i robią co im się podoba nie zważając na innych.
4
[#106] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #103

Druga strona medalu jest taka ze najlepsi twórcy (projektanci, programiści, twórcy sprzętu) są delikatnie mówiąc mocno zakręceni a ktoś bardziej złośliwy powiedziałby ze mają ostro zrytą banię :). W branży retro na szybko naliczyłem dwie osoby które „się obraziły” a w innej branży jeszcze jedną.
[#107] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@bfgmatik, post #106

Albo to różnica pomiędzy odczuciem z 5-minutowego pogrania i oceny gry, a wielo wielogodzinnym wkładem poświęconym w powstanie tejże gry.
[#108] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #102

Sam kiedyś napisałeś pod AmiHERO, że Amigowcy nie potrzebują moich gier


Nie gier tylko gry , chodziło o AmiHero , na szczęście twoja inteligencja nie pozwoliła się na mnie obrazić.OK
[#109] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@djpiotrs, post #108

A teraz z innej beczki. Jest gdzieś demko Jumpa do pobrania i pogrania? Chciałbym przetestować grę, która wywołała największą amiburzę 21 wieku.
[#110] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #109

Czy gdzieś jest to demo do pobrania to nie wiem. Było na którymś AGS pod A500mini i Winuae
[#111] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #109

http://www.amigajump.com/
1
[#112] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #87

Tak jak myślałem, nie zapłaciłeś za preorder, a biegasz z pochodnią wokół stosu jak nawiedzony. ogień piekielny
Mam taką propozycję... może ci co nie zapłacili powstrzymają się od podgrzewania atmosfery, bo naprawdę nic dobrego z tego nie wyniknie....

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2024 21:19:17 przez wali7
6
[#113] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #100

robi się to, na co akurat ma się wenę / ochotę
Jak się założyło firmę, wzięło od klientów pieniądze i wystawiło faktury, to robi się to, co się zrobić powinno, a nie to, na co ma się ochotę. Czyli albo się dostarcza towar, albo przeprasza i zwraca kasę. Dziwię się "kręgowi obrońców", że popierają niesolidność w biznesie. To byłem ja, hejter, który gry nie kupił.
19
[#114] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@wali7, post #112

Może to Ty kolego przestaniesz straszyć innych w temacie, bo jeśli ktoś ma podejmować kroki prawne to z pewnością nie Ty, nie piszemy w temacie "prawnik wali7 straszy i poucza". Widzę, że próbujesz podtrzymać niemiłą dyskusję, mącisz dalej wysnuwając wnioski mając zerową wiedzę, może czerpiesz z tego przyjemność, albo lubisz straszyć innych ? Przestań pisać posty, które nic nie wnoszą i tylko denerwują.
6
[#115] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #114

Posty szkalujące Kefira bardziej nic nie wnoszą i są bardziej denerwujące.

To napisałem ja, niehejter który grę kupił szeroki uśmiech.
4
[#116] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #114

Czujesz że cię straszę? Ciekawe... a boisz się czegoś?
Nie piszę jako prawnik, bo nim nie jestem, nie piszę również jako profesor PAN, chociaż akurat nim jestem.... piszę jako wieloletni użytkownik tego forum zasmucony nakręconą tutaj niefajną atmosferą hejtu i nagonki.
A czym się denerwujesz? Zapłaciłeś, straciłeś pieniądze? Nie. Więc w czym problem?
1
[#117] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #115

Posty szkalujące Kefira bardziej nic nie wnoszą i są bardziej denerwujące.
albo żartownisie, bagatelizujący wszystko co się stało, bo grają wiecznie w demo ;)

acha, szkalowanie to rozsiewanie nieprawdziwych informacji, wiedziałeś ?
2
[#118] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@wali7, post #116

Sam ją dalej nakręcasz nie widzisz ? Może moderacja zadziała i wykasuje zbędne wypociny ...
2
[#119] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Krashan, post #113

Jak się założyło firmę, wzięło od klientów pieniądze i wystawiło faktury, to robi się to, co się zrobić powinno, a nie to, na co ma się ochotę. Czyli albo się dostarcza towar, albo przeprasza i zwraca kasę. Dziwię się "kręgowi obrońców", że popierają niesolidność w biznesie. To byłem ja, hejter, który gry nie kupił.


Nie, źle mnie odebrałeś. Mam na myśli, że robi się to, na co ma się ochotę, w sprawie gry. Raz jest to okładka, innym razem kod, innym razem levele albo testowanie - ale chodzi o czynności związane z grą. Nie jest tak, że jak jest okładka to automatycznie oznacza, że kod jest skończony.
2
[#120] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #117

albo żartownisie, bagatelizujący wszystko co się stało, bo grają wiecznie w demo ;)


Nie, lepsi są podżegacze których sprawa nie dotyczy, bo nawet gry nie zakupili xD.

acha, szkalowanie to rozsiewanie nieprawdziwych informacji, wiedziałeś ?


Pisanie że jakoby specjalnie zrobił zbiórkę żeby kogoś okraść, jest szkalowaniem.
5
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem