kategoria: PowerMac
[#211] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #210

Mówisz, masz. Odezwij się na priva z adresem do wysyłki...

[#212] Re: Radeon HD 3850 AGP

@waldiamiga, post #193

Dzisiaj założyłem odpowiednie kabelki raz jeszcze i puściłem Tower57 (w okienku, bo na fullscreenie jest niezmiennie 50 FPS). Osiągnąłem wyniki między 78 a 134 FPS (ale najczęściej około 90).
[#213] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #212

Już wiem jak sfajczył mi się kabel. Okazuje się, że korzystając z tej karty nie mogę domknąć obudowy. Karta jest ciut zbyt szeroka i plastikowy deflektor wygina wtedy kartę w dół. Jeśli zrobię to na włączonym komputerze - dzieją się złe rzeczy. Jeśli zamknę go przed włączeniem - po prostu "pyknie" zasilaczem, błyśnie światełkiem i się nie włączy.

Sprawdziłem też RTCW. Przy włączonej synchronizacji pionowej licznik FPS zmienia się zbyt szybko, ale pokazuje między 49 a 50 FPS. Natomiast przy wyłączonej synchronizacji - robi się arcyciekawie. Widziałem wtedy na liczniku zarówno dwadzieścia parę jak i sto ileś. Ale to ekstrema. Najczęściej jest chyba około 60.

Gdyby ktoś chciał powtórzyć, to rozdziałka 1600x1200, 32-bit, tekstury w najwyższej jakości bez kompresji i trilinear antialias.
[#214] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #213

Dzisiaj z ciekawości i przy okazji przetestowałem Tower57 i RTCW na przeflaszowanym Radeonie 9800. O ile w tej pierwszej wynik był praktycznie ten sam, to w RTCW uzyskałem od kilkunastu do max. 60 FPS.
[#215] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #214

jest duza różnica pomiędzy x850 a tą kartą?
[#216] Re: Radeon HD 3850 AGP

@Kwiatki, post #215

W Quake III X850 robi około 100 FPS (z włączonym r_primitives 2). X1950 robi 150. Radeon 9800 ZTCW około 70.

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2019 20:34:59 przez recedent
[#217] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #214

Dzisiaj z ciekawości i przy okazji przetestowałem Tower57 i RTCW na przeflaszowanym Radeonie 9800. O ile w tej pierwszej wynik był praktycznie ten sam, to w RTCW uzyskałem od kilkunastu do max. 60 FPS.


Wczoraj przeglądałem pismo Amiga NG i tam też znalazłem takie dziwne testy dla RTCW, typu "gra robi od do fps...". To jest bardzo nieprecyzyjne i dla mnie osobiście nic z tego nie wynika. Poza rozdzielczością nie wiem nic na temat detali, nie wiem nic na temat levelu na którym był przeprowadzony pomiar itp.

Zastanawiam się czy mosowa kompilacja potrafi skorzystać z normalnej funkcji gry jaką jest Timedemo?
Dalej zastanawiam się czy mosowa kompilacja potrafi pracować w trybie FullHD.

Jesli dla obydwu kwestii odpowiedź jest twierdząca, to chętnie zobaczyłbym jakiś wiarygodny benchmark z Timedemo w FullHD z wszystkimi detalami na max i bez żadnych sztuczek typu r_primitives 2 w konsoli.
[#218] Re: Radeon HD 3850 AGP

@MUFA-amigaone-pl, post #217

A aosowa kompilacja jak wywołuje timedemo w RTCW i skąd?
[#219] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #218

Pierwotne dwa dema sprzed nastu lat dzialają tylko w multiplayer i są dzisiaj ciężko dostępne. No ale można pobrać nieoficjalne demo o jakże wdzięcznej (no może tutaj nie dla wszystkich) nazwie Hyperion. To demo znajdziesz w kompilacjach RTCW dla AmigaOS 4 tutaj.

Rozpakuj archiwum, przekopiuj demo Hyperion.dm_50 do katalogu z grą na Twoim dysku, konkretnie do main/demos po czym wpisz w konsoli:

timedemo 1
demo hyperion

Dodam że to demo działa w singleplayer.

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2019 16:35:37 przez MUFA-amigaone-pl
[#220] Re: Radeon HD 3850 AGP

@MUFA-amigaone-pl, post #219

A widzisz. Czyli trzeba pobrać jakieś nieoficjalne demo i umówić się, że z tego właśnie dema będziemy korzystać, żeby wyniki porównań były miarodajne - tak?

Oczywiście benchmark wykonam i zamieszczę tu w wątku.
[#221] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #220

A przecież takie benchmarki powinny być robione na wersji finalnej. Testowe, demo może zawierać wiele niedoróbek, w zależności od wersji. Klient końcowy testuje produkt a nie jakieś wersje robocze.
[#222] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #220

Użyłem zwrotu nieoficjalne, choć nie mam do końca pewności że były jakieś oficjalne. Po prostu na początku ubiegłej dekady userzy peceta robili testy na demach atdemo 6 i czasami atdemo 8. Tyle tylko że to nie były dema dołączane do gry przez Raven Software, a zrobione przez kogoś, komu udało się rozpropagować je na tyle że stały się popularne.

Tak więc oczywiście jak ktoś chce to może sobie zrobić test na popularnych atdemos, zamiast na Hyperion demo, dzięki czemu będzie miał odniesienie wydajności swojej maszyny względem np. Pentium IV + Radeon 7500, dokładnie w tych samych lokacjach.

Tyle tylko że te dema ciężko znaleźć. Gdy przeczesywałem swego czasu stare wątki na forach dla pecetowych graczy, to linki do demek były każdorazowo nieaktywne. Dwa działają tylko w trybie multiplayer, co np. w przypadku AOS 4 może rodzić pewne problemy, gdyż nie każda wersja kompilacji posiada binarkę dla MP (najnowsze odsłony jej nie posiadają).

Reasumując jeśli komuś nie pasuje Hyperion demo, lub podważa rzetelność wyników itp. niech sìę bawi w detektywa archeologa i robi testy na "oficjalnych" a w zasadzie należałoby zamiast tego powiedzieć popularnych demach sprzed lat. Ja chciałem pomóc oszczędzić poszukuwań i kłopotów, dlatego zasugerowałem użycie dema stworzonego przez znanego amigowca, które zrobi dokładnie to samo, czyli poda uśrednioną wartość fps, co na pewno jest rozwiązaniem lepszym i dokładniejszym niż próby wyłapania ustawinie zmieniającego się licznika fps metodą na oko.
[#223] Re: Radeon HD 3850 AGP

@rgrg2, post #221

A przecież takie benchmarki powinny być robione na wersji finalnej


Tu nie chodzi o "finalna vs demo". Jeśli mówimy o benchmarkach to "demo" (a właściwie - timedemo) oznacza rozgrywkę na danej planszy w trybie demonstracyjnym (czyli według nagranego wcześniej gameplay), jednak nie jest to odtwarzanie filmiku, tylko real time - dzięki temu maszyna męczy się tak samo jak przy normalnej grze, ale za każdym razem tak samo.
[#224] Re: Radeon HD 3850 AGP

@MUFA-amigaone-pl, post #219

r_primitives ustawia tryb generowania na bardziej zgodny z openglem, nie upraszcza wyswietlania więc to nie jest sztuczka,tylko opcja ktorej po prostu brak w menu.
[#225] Re: Radeon HD 3850 AGP

@MUFA-amigaone-pl, post #222

Krótka chwilka i link do atdemo6 i atdemo8 które działają
LINK

Jakoś dziwnie jesteś przewrazliwiony na nazwę Hiperion.
Równie dobrze mogłoby się nazywać Hipolit. To nazwa i to nazwa.

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2019 00:12:40 przez Norbert
[#226] Re: Radeon HD 3850 AGP

@Norbert, post #225

Pozostaje pytanie, które zadałem wcześniej, czy timedemo w kompilacji dla Morphosa działa, bo jak na razie dużo wody się tutaj leje, typu gadki o przewrażliwieniach na nazwę a konkretnych wyników czy to dla dema hyperion czy dla atdemo nikt nie podał.

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2019 04:25:23 przez MUFA-amigaone-pl
[#227] Re: Radeon HD 3850 AGP

@MUFA-amigaone-pl, post #226

Właśnie. Ktoś powinien dać dobry przykład.
[#228] Re: Radeon HD 3850 AGP

@MUFA-amigaone-pl, post #226

Znalazłem dema, które twierdziłes, że są trudne do znalezienia.
Sam zacząłeś pierwszy swoje wywody na temat nazwy. .
Wodę to ja mam w morzu, wiec dostęp do sprzętu z Morphos mam znikomy. Rzekłbym żadny.
Czekamy na Twoje testy ze sprzętu z OS4

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2019 08:16:16 przez Norbert
[#229] Re: Radeon HD 3850 AGP

@Norbert, post #228

Ja sprawdze jak wrócę do domu. W pracy mam tylko maka mini.
[#230] Re: Radeon HD 3850 AGP

@Norbert, post #228

Czekamy na Twoje testy ze sprzętu z OS4


Ten wątek to jest w dziale MorphOS i tyczy się obsługi starych radków pod AGP na Macach, a nie Polarisów na Amigach. Ja nie będę zaśmiecał wątku swoimi wynikami, chciałem tylko pomóc w uzyskaniu bardziej precyzyjnej metodologi Waszych. Poza tym w archiwum do którego linkowałem jest plik Readme, gdzie autor portu podaje wynik, jaki uzyskał na swojej X1000. Jak na razie nawet te skaczące wartości, które były tutaj podawane (a z doświadczenia wiem że są one wyższe niż uśredniony wynik podany w timedemo), się do tego nie zbliżyły. Co nie oznacza że mam chocby cień wątpliwości że gdyby zrobić z tego wątku kolejny traktujący o osiągach AOS 4 vs Morphos, to nagle jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki wyniki dla tego ostatniego wystrzeliłyby w górę zatrzymując się na wartości minimum 1fps większej niż dla sprzętu dla AOS 4.

Przerabiałem juz to po wielokroć, najpierw przy Lame, gdzie wyniki są nierzetelne, chocby ze względu na róznice w wersjach programu, potem dla DOSBoxa, który ni stąd ni zowąd przyspieszył Wam chyba trzykrotnie, po czym okazało się iż były to tylko tanie sztuczki z kręceniem cykli. Nawet poczciwy Krecio Miecio, dostał turbo nóg pod systemem motyla, gdy tylko podałem swój wynik.

Zatem nie, nie podam go bo nie bawi mnie ta dziecinada. Jak już wspominałem wątek jest na temat niebieskiego sprzętu, więc bawcie się we własnym sosie i porównujcie swoje konfiguracje. Odezwałem się tutaj nie po to by rozpocząć jakiś kolejny wyścig, a tylko dlatego że zbiegiem okoliczności dzień wczesniej czytałem artykuł Trolla w czasopiśmie Amiga NG, gdzie też nie było rezultatow dla timedemo, tylko obserwacje wskazań drawfps.

Jak ktoś zakłada wątki na forum czy pisze artki do gazet, to wypadałoby by posługiwał się możliwie najdokładniejszą metodologią. Uderzyło mnie że tak nie jest, więc spytałem czy timedemo działa na Morphosie. Otrzymałem zapytanie co i jak, więc dałem najprostrzą instrukcję z linkiem bez koneiczności szukania starych demek po forach z nastoletnią brodą.

Że Huno postanowił nazwać swoje demo Hyperion nie moja wina. Słusznie jednak o tym uprzedziłem, gdyż jak pokazuje choćby Twój przyklad (głupkowate przekręcanie nazwy "na hiperion" czy odwołania do "hipolita), część fanów Morphosa uważa tę firmę za diabła wcielonego i nie może się powstrzymać przed wyrzuceniem z siebie uszczypliwości.To tyle ode mnie.
[#231] Re: Radeon HD 3850 AGP

@MUFA-amigaone-pl, post #230

Jeszcze raz powtórzę .
Sam rozpocząłeś sprawę z nazwą tego dema sugerując ze komuś się może się nie podobać.
Teraz juz wiem jak była Twoja intencja. Robić "młyn"
Nazwa to nazwa i kropka.
Tylko Ty masz do niej jakieś uprzedzenia

Podaj wreszcie te wyniki i nie wymiguj się od tego. Słabe to jest.

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2019 16:20:20 przez Norbert
[#232] Re: Radeon HD 3850 AGP

@michal_zukowski, post #229

A więc: MorphOS 3.12, X1950XT, G5 PCIe, 1600x1200, wszystko na maksymalną jakość

Nie moglem uruchomic powyższych demosów (ani diabła wcielonego, ani tego drugiego, wywalało błędy przy ładowaniu). Jedyne co znalezłem i działało (na wersji Multiplayer) to:
http://ftp.nluug.nl/pub/games/PC/guru3d/benchmark/checkpoint.zip
z tym , ze trzeba zrobic rename suffixu na checkpoint.dm_60. Zrobilem z 10 testów i wyszło 47.4 FPSy i 76.2 FPSy dla r_primitives 2

oczywiscie TGLSYNC wyłączony

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2019 00:33:05 przez michal_zukowski
[#233] Re: Radeon HD 3850 AGP

@michal_zukowski, post #232

Bardzo mi miło że swoją interwencją przyczyniłem się do wprowadzenia lepszej metodologii mierzenia wydajności w grze RTCW, wśród polskich użytkowników Morphosa. Pokazałeś że sposobem jednak timedemo da się wykonać, więc mam nadzieje że worek z wynikami dla Maców teraz się rozwiąże. Również dla tych publicznie wspieranych przez publiczny system operacyjny.
[#234] Re: Radeon HD 3850 AGP

@michal_zukowski, post #232

Zdaje się, że timedemo chodzi tylko na dokładnie tej samej wersji gry, na której zostało stworzone (oznaczenie na końcówce pliku) - a tam może być najwyraźniej wszystko - od końcówki 49 do 60. Nie pamiętam już z jakiej płyty instalowałem swojego RTCW, ale mój domaga się tych z końcówką 49 (a takich dem nie ma - natomiast zmiana nazwy na _49 wywołuje inne błędy). Spróbuję zainstalować grę z innego źródła, zobaczymy.

P.S. Udało mi się "wygrzać" hot airem jednego z moich niesprawnych Radeonów X1950 Pro na AGP. Wygląda na to, że działa - chociaż najczęściej przy starcie rozlega się dźwięk "spłuczki" (czyli jakieś urządzenie USB w Poseidonie się wykrzacza) i nie działa wpisywanie hasła do systemu - tzn. wpisuję, ale hasło nie jest rozpoznawane - na ten "ficzer", nie wiedzieć czemu, pomaga przytrzymanie przycisku myszki przy starcie. Plus jest taki, że ten X1950 Pro jest węższy od X1950 GT, więc zamontowanie bocznego deflektora nie przeszkadza w funkcjonowaniu karty.
[#235] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #234

Udało mi się "wygrzać" hot airem jednego z moich niesprawnych Radeonów X1950 Pro na AGP

Pewnie jakiś czas podziała i znów padnie.
A jak kabelki z molexami? Przydały się?
[#236] Re: Radeon HD 3850 AGP

@waldiamiga, post #235

Owszem, bardzo dziękuję. Tylko - w zależności od karty - używam albo Molexów, albo przelotki Molex -> 6 pin. Połączenie wygląda następująco: Molex zasilający napęd optyczny rozdzielam na dwa, z czego jeden na potrzeby karty graficznej. Drugiego Molexa ciągnę z wolnego kabla zasilającego od dysku twardego (własnoręcznie wykonaną - a właściwie to własnoręcznie przedłużoną przelotką SATA -> Molex). Jeśli karta wymaga wtyczki 6 pin albo 8 pin, wtedy korzystam z przelotki robiącej tego typu wtyczkę z dwóch Molexów.

Hmm, mam nadzieję że to było jasne.
[#237] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #234

Ten co podalem też Ci nie działa (po rename)?
[#238] Re: Radeon HD 3850 AGP

@michal_zukowski, post #237

Demo Checkpoint działa tylko w wersji multiplayer, a u mnie działa tylko tryb single. Spróbuję jeszcze z wersją z GoG.
[#239] Re: Radeon HD 3850 AGP

@michal_zukowski, post #237

OK. Brakowało mi jakiegoś pliku. Dograłem z wersji GOG, uruchomiłem Bigfootowski installer, który pobrał aktualizację i teraz tryb MP już działa. Faktycznie, wystarczyło zmienić nazwę Checkpoint i demo ruszyło. Wyniki (na MorphOSie 3.11, karcie Radeon X1950 Pro AGP i PowerMacu G5 2,7 GHz, rozdzielczość 1600x1200, wszystkie opcje na max):

bez r_primitives 2:

46 FPS

z r_primitives 2:

80,5 FPS
[#240] Re: Radeon HD 3850 AGP

@recedent, post #239

Hmm, musze sobie w takim razie sprawić PCIe 2.5GHz bo nie mam najszybciej :)

btw. ktoś wie jak odpalić w full hd, wpisywalem bezposrednio w plik konfiguracyjny ale nie za bardzo to dzialało


Ostatnia aktualizacja: 30.06.2019 00:38:18 przez michal_zukowski
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem