[#181] Re: Amiga i Joemonster ;)

@_arti, post #179

Mniejszy ekran, low graphics. Na 030 najszybszy jest chyba ADoom.
[#182] Re: Amiga i Joemonster ;)

@grikas, post #175

czystej ciekawosci to sprawdzilem na blizzard iV:
9.4 fps w 320x256 tyle ze to byl aDoom

[#183] Re: Amiga i Joemonster ;)

@peceha, post #182

Testujemy w high detail :) Na LOW to grali tylko posiadacze 386SX :)
[#184] Re: Amiga i Joemonster ;)

@grikas, post #183

Taa, posiadacze super dopalacza z 68030/50Mhz grali tylko na Low, bo granie w Doom'a poniżej 10fps mija się po prostu z celem :)
[#185] Re: Amiga i Joemonster ;)

@sigma2pi, post #184

A jak jest z muzyką ? Amigowe porty odtwarzają muzykę z Dooma ? Jeśli dobrze pamiętam to muza w Doomie była w formacie MIDów
[#186] Re: Amiga i Joemonster ;)

@grikas, post #185

Tak, odtwarzają MIDY, a moim zdaniem najlepszy port Dooma na 68k to DoomAttack ok, racja
[#187] Re: Amiga i Joemonster ;)

@BULI, post #186

Wątek początkowo dotyczył zdaje się wspomnieniu o Amidze ...
Dlaczego zrobiła się z tego wielka dyskusja o grach 3D, to nie bardzo wiadomo

Mnie takie pseudo-gry 3d (pseudo, bo taka miernota to była i jest nadal) na Amidze nigdy nie pociągały. I choć już w 1996 kolega przyniósł do pracy Wolfensteina i na 486 DX zagrywał się w to (zostawał po godzinach ,żeby pograć...) to mnie osobiście dopiero Quake zauroczył.
Oczywiście w wersji na PC
Amiga nigdy się nie nadawała do gier 3d, i IMHO nadal się do tego nie nadaje...

Wróćmy do listy kultowych gier na Amigę. Moje typy:
1. Moonstone
2. Deser Strike
3. Lotus II
4. Nicky Boum
5. Deluxe Galaga , Deluxe Pac-Man
6. Project-X
7. Super Frog
8. Body Blows Galactic
9. Cannon Fodder
10. Mortal Kombat II

...kolejność przypadkowa, choć zdecydowanie number one należy się Cannon Fodder.
[#188] Re: Amiga i Joemonster ;)

@Motyl, post #187

"Amiga nigdy się nie nadawała do gier 3d, i IMHO nadal się do tego nie nadaje"

A500 nie ale A4000 juz by sie nadawala, gdyby na nia pisali owe gry 3d.
[#189] Re: Amiga i Joemonster ;)

@selur, post #188

A500 dawała radę pod warunkiem, że nie było tekstur :)
[#190] Re: Amiga i Joemonster ;)

@grikas, post #189

Za żelazną bramą szeroki uśmiech. Doom w wersji tzw druciak. Dalej to już schody . Wolf3D na ST nawet grywalny https://www.youtube.com/watch?v=PeivCtE5VMU
[#191] Re: Amiga i Joemonster ;)

@sigma2pi, post #161

Ten DOOM, który zalinkowałeś chodzi na maku
w 640x480, stąd słaba prędkość na 040/25MHz.
Na Amidze byłoby jeszcze wolniej szeroki uśmiech
[#192] Re: Amiga i Joemonster ;)

@_arti, post #191

Jeśli kogoś ciekawi to niedoszły amigowy procesor Transmeta Crusoe TM5800 1Ghz w benchmarku Dooma osiąga 42,6FPS.
[#193] Re: Amiga i Joemonster ;)

@_arti, post #191

Trochę to poprawia notowania 040 względem 486 (DX, bo SX to kastrat). Na Ami z AGA w 640x480 to nie da się kopiować z fast do chip z sensowną ilością fps, tak jak zresztą na PC z kartami ISA.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2017 22:51:41 przez sigma2pi
[#194] Re: Amiga i Joemonster ;)

@grikas, post #192

Ciekawe ile uzyskuje Vampire ?
[#195] Re: Amiga i Joemonster ;)

@sigma2pi, post #190

Za żelazną bramą szeroki uśmiech. Doom w wersji tzw druciak. Dalej to już schody . Wolf3D na ST nawet grywalny https://www.youtube.com/watch?v=PeivCtE5VMU

Prawdę mówiąc mnie nie przeszkadzała stylistyka "druciaków". Za Żelazną Bramą chodziło płynnie, tylko grywalność była taka sobie. Ale np. taka Cytadela napisana w ten sposób mogłaby być płynna i grywalna jednocześnie..

Jestem ciekaw, na ile Amiga 500 potrafiłaby uciągnąć silnik Dooma, gdyby zrezygnować całkowicie z tekstur - tylko cieniowanie i obiekty 2D.
[#196] Re: Amiga i Joemonster ;)

@poweredjj, post #195

Jakby tekstury zostawić i kolory ograniczyć i okno zmniejszyć to nawet na dopałce ACA500 + ACA1232 68030 @ 25mhz - jest słabo



Edit:
Ale tu jest lepiej:



Ostatnia aktualizacja: 05.09.2017 08:35:18 przez grikas
[#197] Re: Amiga i Joemonster ;)

@poweredjj, post #195

Jestem ciekaw, na ile Amiga 500 potrafiłaby uciągnąć silnik Dooma, gdyby zrezygnować całkowicie z tekstur - tylko cieniowanie i obiekty 2D.


Bez cieniowania itd., tylko druciak, postacie też takie stickmeny z kilku kresek :). Zwykłe wypełnienie to może być już za wiele, a co dopiero cieniowanie najprostszą metodą. Sam silnik gry nie wygląda na skomplikowany, potworki poruszają się po przewidywalnych trajektoriach, prosty radar, mapy 2d z klocków tylko kilkupoziomowe, proste portale, choć przy dużej liczbie potworków i wystrzałów może nieco zwolnić. Nie wiem tylko czy z taką cienką dosłownie grafiką byłoby to grywalne. A500 z rozszerzeniem, minimum.
[#198] Re: Amiga i Joemonster ;)

@grikas, post #196

A500 z mocnym rozszerzeniem i Doom, jakkolwiek cienko wygląda w tych kolorach to da się pograć. Jest moc OK
[#199] Re: Amiga i Joemonster ;)

@sigma2pi, post #198

Mała poprawka do testu Transmety. Pod czystym DOSem jest wydajniej. Doom osiąga 76,7 FPS
[#200] Re: Amiga i Joemonster ;)

@grikas, post #199

Na WinUAE i szybkim PC jest lekko ponad 1000fps plus minus 50 fps szeroki uśmiech. Na PPC też pewnie mają z 500+fps w wersjach Doom na PPC.


Ostatnia aktualizacja: 06.09.2017 10:22:08 przez sigma2pi
[#201] Re: Amiga i Joemonster ;)

@TechNineWonder, post #132

A teraz rzeczywistość Macintosh II 1987 020/16 MHz, 1 MB, exp to 8 MB, 128 MB via FDHD.

Co z tego, skoro to był smętny klamot o funkcjonalności 286AT z Win3.x?
To do A500 nie miało żadnego lotu pod względem realnych możliwości wykorzystania , elastyczności, ergonomii.

To tak jakby Quadrę porównywać do A4000 - konfig podobny, tylko co z tego?
[#202] Re: Amiga i Joemonster ;)

@selur, post #188

Nadawała się i pisali. :)
Zacząłem przygodę z grami na Amidze dopiero na A4000 i dopiero w 3d. Te klasyczne amigowe gry nigdy mnie nie pociągały. Konkretnie zacząłem od dema NemacaIV. :)

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2017 20:46:37 przez Daclaw
[#203] Re: Amiga i Joemonster ;)

@Daclaw, post #201

Może nie było tak tragicznie? (Nazwa grupy nie jest przypadkowa)

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem