[#121] Re: Zapowiedzi nowych gier

@marpla, post #117

Pobrałem tą wersję i na vampirku wiesza się :( pokazuje się puste okno w Diablo z pustym przyciskiem, naciskam przycisk i reboot - guru. Poprzednia wersja działa.


Podmień font tym:

http://netsurf.baderman.net/CharisSILB.ttf

Teraz pokaże się informacja o błędzie.
[#122] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #120

Sprawdziłem i działa ta wersja z 30.11.19 chyba ostatnia.
Na drugim lvl chciałem wejść w jakieś mroczne przejście i wyjście do workbench.
Przejścia między lvl spoko, gra też się szybko załadowała. Jeszcze jest wolno, ale na to chyba sposobu za dużego nie ma jak kręcenie karty.
[#123] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #116

A to już robi wrażenie. ok, racja
[#124] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #121

Działa :) tylko żeby działał save :(
[#125] Re: Zapowiedzi nowych gier

@marpla, post #124

Zapis gry działał bo zapisywałem, ale jeszcze nie ładowałem. Sprawdzę wieczorem i napisze.
[#126] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #125

Wczytywanie nie działa jeszcze.

Aktualizacja boju o fps-y:

[#127] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #126

Jak liczysz FPS?
[#128] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #127

Parametrem -f.
[#129] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #126

Super Robota !
Amiga Forever !
[#130] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #129

Te 38 FPS to chyba na vampirze. 060/50 u mnie i mam tylko 6.
[#131] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #130

Oczywiście , że na Vampirze :)
[#132] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #131

Oczywiście , że na Vampirze :)




]Muszę kupić
[#133] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #130

Bez jaj Diablo na PC nie było tak wymagające.
[#134] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #133

Ale w PC ( V2/4 też ) nie Musisz przepychać danych przez 16 bitową 7MHz magistralę ( Zorro II ) która teoretycznie ma transfer 14MB/s, a realnie nie przekracza 4MB, Mediator PCI też ma nie wiele większe transfery ( te 133MB/s którymi tak się chwali Elbox to teoretyczny transfer miedzy kartami PCI ), jedyna magistrala która ma jakiś sensowny transfer to ZorroIII, tyle że mało która karta to wykorzystuje.
Na PC PCI w zależności od chipsetu realny transfer może być zbliżony do tych 133MB/s, no i w chwili premiery Diablo były już karty na AGP gdzie transfer jest minimum 2x
No i pozostaje kwestia samych chipsetów kart graficznych używanych w chwili premiery Diablo w PC, na PC z grafiką Cirrus Logic GD5426 na ISA ( Picasso II ) nawet na MMX też by diablo skakało.
Na jakiej karcie RTG i ile taktowana była 060 przy tych 6 FPS ?
[#135] Re: Zapowiedzi nowych gier

@UJP, post #134

Radeon 9250 128mb i 68060 taktowany oryginał 50mhz
Jak by była kompilacja pod ppc to myślę że by było znacznie szybciej.
[#136] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #3

No dobra - jak to w ogóle odpalić na MorphOSie? Próbował ktoś?
najnowszy devilutionx wywala mi błąd:

DUMMY: SDL_RaiseWindow @ SourceX/dx.cpp:135
DUMMY: SDL_ShowWindow @ SourceX/dx.cpp:125
DUMMY: SDL_DisableScreenSaver @ Source/init.cpp:80

SFileOpenFile: Not found: ui_art\title.pcx
TTF_OpenFont: Couldn't open CharisSILB.ttf
SFileOpenFile: Not found: ui_art\black.pcx
MSGBOX: SDL Error
Couldn't open CharisSILB.ttf

The error occurred at: SourceX/DiabloUI/art_draw.cpp line 32


a wersja devilutionx-warpup-elf w ogóle sie nie uruchamia.
Co jest potrzebne? Mam wykonywalkę i diabdat.mpq (z wersji GOG) w katalogu "data".

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2019 20:41:21 przez recedent
[#137] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #136

Nie w data diabdat.mpq musi być w katalogu z deviluation
[#138] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #135

to już wiadomo skąd taki wynik, Masz 2-3x wolniejszy CPU i 10-20x niższy transfer CPU-GPU

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2019 20:56:15 przez UJP
[#139] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #137

No dobra. A da się grę odpalić w okienku? Bo mój monitor nie łapie trybu 640x480.
[#140] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #139

Wsadzę kwarc 66 to zobaczę jak będzie. Dam znać
[#141] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #136

Mnie też nie działa. Za to wcześniejszy port (bodajże opisany jako devilutionx-new-render) bangla. Grałem tylko kilka minut więc nie wiem jak ze stabilnością.
[#142] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #140

To nie Masz 060@60MHz jak w opisie ?
BPPC miał problem z 60MHz że Wróciłeś do 50MHz ?
[#143] Re: Zapowiedzi nowych gier

@UJP, post #142

Nie nie mam na razie, kwestia dni bo oscylatory będę miał powiedzmy w środku tygodnia. Wtedy sprawdzę jak będzie. Wcześniej miałem na 60 i było ok.
[#144] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #139

Da się odpowiedzieć z cytatem (automatycznie) na opisywany post ?

A da się grę odpalić w okienku?


Nie próbowałem, może się da.
[#145] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #103

Chipset Amigi (AGA) ma takie fajne pole optymalizacyjne. Ten, "nielubiany" podział amigowej pamięci graficznej na bitplany okazuje się bardzo użyteczny w kontekście optymalizacji animacji.

Otóż wystarczy np. skorzystać z możliwości podziału na dwa 4-bitplanowe bufory (z wyłączonym trybem dual-playfield). Daje to 256 kolorów na ekranie, z możliwością zaoszczędzenia zarówno pamięci, jak i czasu procesora/koprocesora wideo.

Np. jeden bufor zajmuje jeden cały ekran (np. 320x200x4), zaś drugi może być nieco większy i zawierać w sobie całą planszę gry (np. 640x400x4). Teraz przygotowujemy pierwszy bufor rysując tło - tzn. tylko wartości "PlaneOnOff". Wybieramy w ten sposób zestaw kolorów dla tego miejsca (16 banków po 16 kolorów).

  • Można sobie podzielić np. ekran na główny obszar gry oraz panel boczny. Ekran główny może korzystać np. z 2 banków, czyli 32 dowolnych kolorów (np. 16 dla tła i 16 dla obiektów, bo przecież obiekty powinny się wyróżniać z tła).
  • Panel boczny może korzystać z innego banku 16 kolorów na wyświetlanie statusu,
  • łatwo dodawać "przyczepione" komunikaty na ekranie (które nie poruszają się podczas scrollingu, ponieważ przesuwamy tylko jeden bufor) itp.
  • nadal pozostaje mnóstwo wolnych kolorów, bo 13 banków po 16 kolorów (208 kolorów).

Te proste, acz bardzo użyteczne zabiegi (warto przecież podzielić sobie paletę na szereg zestawów, żeby grafika była czytelna) przyśpieszają animację.

Amigowy Blitter ma wydajność taką, że rysując cały ekran 320x200x1 obsłuży w 400 FPS, zatem 320x200x8 obsłuży w 50 FPS. A i tak dotyczy to samych BOBów. Przecież dzięki scrollowaniu oszczędza się - znów - w ogromnym stopniu czas Blittera, bo rysuje on tylko miejsca zmodyfikowane.

Potencjał jest zatem wysoki.

Tylko Amiga to umożliwia (Only Amiga makes it possible).

P.S. Gwoli ścisłości - sprzętowy przesuw może działać w wielu sytuacjach na korzyść (błyskawiczny przeskok), ale po zastosowaniu tych zabiegów może nawet nie być konieczny i wystarczy rysować ekran na bieżąco.

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2019 01:02:22 przez Hexmage960
[#146] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #143

dużo zależy jaką Masz pamięć, mnie 060 rev.6 która chodziła 96MHz w Apollo na BPPC poszła tylko 66MHz (przy RAM 1:1 ustawionym na 60ns) i 75MHz (przy RAM 1:1 ustawionym na 70ns) i to przy modułach 50ns
żeby poszło 80-100MHz to już trzeba pamięć dać 1:2 lub zrobić sobie samemu SIMM-a na szybszych pamięciach, EDO najszybsze chyba były 30ns
[#147] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #145

Sorry, jaki to ma związek z tematem?
[#148] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #147

Odpowiadałem na post KaiNa, czy na chipsecie Amigi można realizować tego typu gry i czy osiągnie się dobry Framerate używając tylko Blittera do rysowania.

Poza tym Artur pisał, że wersja AGA jego portu jest w planach. Może te wskazówki pomogą jemu (i innym) w optymalizacji rysowania.
[#149] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #144

Da się odpowiedzieć z cytatem (automatycznie) na opisywany post ?


Z tego co wiem to nie.

Nie próbowałem (odpalać w okienku), może się da.


Jaka magiczna kombinacja/parametr do tego służy?
[#150] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #149

Piszę z pamięci, ale tak na 95% wydaje mi się że jest coś takiego jak tekstowy pliczek diablo.ini i tam się m.in. zmienia tryb wyświetlania obrazu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem