[#151] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MUFA-amigaone-pl, post #150

Dzięki. Faktycznie można tam ustawić opcję Fullscreen 0.

No to tak: Gra się uruchamia, pokazuje się okienko 640x480, które błyskawicznie zmienia się w 320x200, wyświetla fragment jakiegoś filmiku (z przekłamanymi kolorami - może logo Blizzarda?) i odgrywa ułamek sekundy muzyczki po czym wisi. Logi wyglądają następująco. Okienko:

Log Server:
Name:
Background CLI [ Work:gry/Diablo/devilutionx ]
Category:
Illegal instruction


debuglog:

screen depth 32
surface depth of SDL_VideoSurface 32
Create Shadow surface
screen depth 32
surface depth of SDL_VideoSurface 32
Create Shadow surface
screen depth 32
surface depth of SDL_VideoSurface 32
Create Shadow surface
screen depth 32
surface depth of SDL_VideoSurface 32
Create Shadow surface
TaskTrapHandler: MsgPort 0x167fd3c0
TaskTrapHandler: Task 0x18aba4a8 <Background CLI>
TaskTrapHandler: Msg 0x167fd390
TaskTrapHandler: TrapMsgPort_68k 0x140f7b10
TaskTrapHandler: Send Msg
TaskTrapHandler: Wait Msg


to co wypluwa gra przez CLI:

DUMMY: SDL_RaiseWindow @ SourceX/dx.cpp:135
DUMMY: SDL_ShowWindow @ SourceX/dx.cpp:125
DUMMY: SDL_DisableScreenSaver @ Source/init.cpp:80

DUMMY: SFileSetBasePath @ SourceX/storm/storm.cpp:817
Couldn't create directory 'SYS:Prefs/Env-Archive/.local/share/diasurgical/devilution/': 'Operation not permitted'
DUMMY: PeekMessageA : unknown SDL message 0x1
DUMMY: false_avail : return false although event available
DUMMY: PeekMessageA : unknown SDL message 0x1
DUMMY: false_avail : return false although event available
DUMMY: PeekMessageA : unknown SDL message 0x1
DUMMY: false_avail : return false although event available
SDL_UpperBlitScaled: passed a NULL surface
[#152] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #151

A na fullscreenie działa?
[#153] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #151

Napewno dobrze by bylo zmienic ta sciezke:
SYS:Prefs/Env-Archive/.local/share/diasurgical/devilution/
moze PROGDIR: ? PROGDIR:config/ ?
[#154] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #152

Na fullscreenie nie działa, tzn. coś się wyświetla tylko mój Cinema Display pokazuje "Out of range" (a raczej - miga swoim białym światełkiem trzykrotnie, co oznacza to samo). Ale chyba jest tak samo.
[#155] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #154

Aktualizacja , tym razem test na Vampirze StandAlone v4, najnowszy rdzeń x12:
[#156] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #155

Ładny progres. A czy może wykorzystanie ppc jest w planach. Czy raczej marzenia?
A i przydał by się load stanu gry.
[#157] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #156

Tak, na PPC było by super szeroki uśmiech
[#158] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #157

No raczej.
Co jak co.. ale akurat Diablo powinno działać na Blizzardzie

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2019 10:08:38 przez Vato
[#159] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Vato, post #158

Wersje PPC są planowane, w tym WarpOS.

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2019 10:20:44 przez Artur Jarosik
[#160] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #159

Wersje PPC są planowane, w tym WarpOS.


yippee super Tańczący banan
[#161] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #160

OK
[#162] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #159

WarpOS odżył, głównie za sprawą sonnet.library. Pojawiło się nieco portów szpili znanych z NG i jak widać to nie koniec... I dobrze.
[#163] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #162

Włożyłem oscylator 66mhz i szału nie zrobil, gra znacznie przyspieszyła, chodzi mi o to że jest to odczuwalne. Ale FPS tylko skoczył o 2. Czyli teraz jest oszałamiające 8 FPS.
Miałem nadzieję na jakieś 15fps chociaż. A tu rozczarowanie.
Czy wersja procesora może mieć wpływ na prędkość jego działania, np. ver1 a ver6 o tym samym taktowaniu będą sobie równe. Mówimy o pełnych pcocach mmu/fpu.
[#164] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #163

Było 6 FPS , Podniosłeś zegar o 33%, to ile się Spodziewałeś że przyśpieszy ? 150% ?
6 + 33% = 8
i tak bardzo ładnie poszło, liniowo z przyrostem zegara procka, pewnie dla tego że z CPU równolegle przyśpieszyła magistrala pamięci.
niskie FPS w przypadku 060 to jednak nie problem wąskiego gardła do GPU ( przynajmniej na tym poziomie, może się ujawni przy wyższych zegarach ), a bardziej braku optymalizacji kodu dla tego CPU ( przy tym kodzie na najszybszej 060@100MHz nie ma co liczyć na więcej niż 12 FPS )

ale z drugiej strony V4 ma teoretycznie 200 MIPS, 060@66MHz niecałe 90 MIPS, czyli powinno być w okolicach połowy wyniku V4, ponad 20 FPS, a jest miej niż 20%, czyżby ten MMX takiego kopa dawał ?


Ostatnia aktualizacja: 03.12.2019 18:54:26 przez UJP
[#165] Re: Zapowiedzi nowych gier

@UJP, post #164

Ja chciałem przetestować na A1200 + medek + radek + Apollo1260@75 i gra permanentnie odpala się w oknie mimo zmiany ustawienia w diablo.ini :(
[#166] Re: Zapowiedzi nowych gier

@marpla, post #165

A skasuj plik ini. Może diablo odpali normalnie i założy nowy plik.
Jest jakichś parametr do odpalenia na fullscreen?
[#167] Re: Zapowiedzi nowych gier

@UJP, post #164

Pisza na forum Apollo, ze na razie nie uzywaja AMMX tylko zwykly kod 680x0. Na Vampirze jest szybciej z paru powodow. Bardzo szybkie kopiowanie danych (pamiec i kontroler pamieci). O ile dobrze zrozumialem to od razu operuja tez na pamieci karty graficznej (czyli brak kopiowania z fastu do pamiecj karty graficznej). 68080 moze duzo wiecej instrukcji CPU niz 68060 wykonywac rownolegle czyli 2 na raz. Czasami sie trafi, ze 3 lub 4, ale to juz bardzo rzadko. I to juz moze dawac lacznie taka roznice w predkosci.
[#168] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #166

To nic nie daje.
W diablo.ini jest fullscreen=1

W CLI mam:
Bug in BestCModeIDTags Found use 16 bit screen fallback

Tak ja by brakowało mi właściwego trybu wyświetlania ?
Tryb 640x480 mam aktywny w Picass96mode w wszystkich kolorach.
[#169] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #162

WarpOS odżył, głównie za sprawą sonnet.library. Pojawiło się nieco portów szpili znanych z NG i jak widać to nie koniec... I dobrze.


Zgadzam się ok, racja
Quake III i Wolfenstein RTTC robią swoje OK
[#170] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #169

A kiedy możemy liczyć na warpos?
[#171] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #167

Tak się z ciekawości zapytam, czy jakby pamięć radeona w mediatorze dodać do systemu (mediator to umożliwia) i jakby zmusić program do uruchomienia się w tej własnie pamięci to czy zyskało by się na prędkości? Teoretycznie kopiowanie z pamięci fast (radeon) do pamięci fast (radeon) i pamięci gfx (radeon) powinno być dużo szybsze niż poprzez szynę amigi. Czy zmuszenie programu aby się załadował i uruchomił z pamięci fast radeona jest w ogóle wykonalne?
[#172] Re: Zapowiedzi nowych gier

@dolek, post #171

Możesz tak zrobić ustawiając priorytet pamięci FAST na Radeonie na wyższy niż ma standardowa FAST na karcie turbo, system automatycznie załaduje tam aktualnie uruchamiany program, jeśli tylko będzie wystarczająco duży jaj wolny fragment.
Ale obstawiam że będzie dużo wolniej, ponieważ CPU ma dużo wolniejszy dostęp do pamięci na karcie PCI niż na karcie turbo, dodatkowo w A1200 dostęp do tej pamięci jest przez okno 4-8MB a nie ciągły ( 24 bit magistrala adresowa na slocie karty turbo A1200 taktowana 14MHz, a na karcie turbo Masz lokalnie 32bit magistralę adresową i zegar 25-66MHz w zależności od CPU/karty ), a większość kodu (wykonuje CPU, może jedynie pomogłoby to blitter-owi karty graficznej, ale nie wiem w jakim stopniu ( czy w ogóle ) jest on wykorzystywany.

taka operacja na pewno by była dużo szybsza w przypadku procka PPC na karcie PCI ( Sonet itd. ) , wtedy w ogóle pomijamy hardware Amigi i cała komunikacja idzie przez PCI z maksymalną możliwa szybkością ( może nawet coś w okolicy tych 133MB/s z materiałów reklamowych Elbox-u ), tylko znowu po co skoro do pamięci na karcie pewnie CPU ma jeszcze szybszy dostęp niż przez PCI ?


Ostatnia aktualizacja: 04.12.2019 18:22:59 przez UJP
[#173] Re: Zapowiedzi nowych gier

@UJP, post #172

No tak, tylko ciekawe czy w przypadku tej gry procek ma tak dużo roboty obliczeniowej jak w przypadku gier doomopodobnych, gdzie musi obliczać/ renderować sceny, czy bardziej działa na zasadzie platformówek 2D gdzie grafika jest z góry zdefiniowana i tylko trzeba w odpowiedniej chwili odpowiedni jej kawałek dokleić i przesunąć obraz w którymś kierunku. W takim przypadku gro czasu zajmują operacje kopiowania fragmentów pamięci, aby złożyć scenę i przesłanie całości do karty graficznej. Tak mi się przynajmniej wydaje.
W każdym bądź razie z ciekawości wypróbuję to, tylko najpierw muszę odpalić grę, na razie zatrzymuje mi się na czarnym ekranie, mam działający kursor myszki i nic więcej.
A jak się zmienia priorytety pamięci?
[#174] Re: Zapowiedzi nowych gier

@dolek, post #171

Chyba sie nie da. Chyba, ze sa karty typu Sonnet na PCI z procesorami 68040/68060 to wtedy chyba by sie moglo to udac. Ale oczywiscie ktos musial by jeszcze to zaprogramowac, zeby Amiga drugi procesor 680x0 uzywala do niektorych zadan.
[#175] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #174

Dać, to się da, użyć pamięci karty graficznej jako fast i odpalić w niej program, tylko że będzie to chodziło wolniej niż w pamięci na karcie procesorowej, ponieważ szyna do pamięci na karcie procesorowej ma taktowanie 25-66MHz, nie jest segmentowana i jest na wyłączność dla procka a do PCI trzeba się "przecisnąć" przez 4-8MB okno, a magistrala jest taktowana 14MHz i transfer musi być dzielony jeszcze z resztą kart na mostku PCI, sam sposób komunikacji z mostkiem też daje jakiś narzut ( pewnie nie jest tak efektywny jak kontroler pamięci w CPU )

Drugi procek 68K na karcie PCI ? za bardzo skomplikowane, a wynik i tak będzie mierny wydajnościowo ( nadal będzie wąskie gardło tylko w drugą stronę ) i ciężkie do wykorzystania przez istniejący już soft, co innego jak by na tej karcie była też reszta chipsetu Amigi, wtedy będzie szybciej i cały soft bez większych poprawek skorzysta, tylko że w ten sposób dochodzimy do tego co mamy już, V2/V4 :)

Łatwiej byłoby jednak zrobić jakiś lepszy mostek PCI od mediatora, w A3000/4000 na bazie Prometheus-a ( bo ZorroIII ma 32 bit magistralę danych, 25MHz i 32 bit magistralę adresową ), a w A1200 tylko rozwiązanie z lokalną magistralą PCI na karcie procesorowej jak G-Rex PCI w Blizzardach, wtedy można ominąć 24 bit magistralę adresową i pchnąć transmisję nawet z 66MHz, wymagałoby to jednak zaprojektowania nowej karty, a wtedy i tak będzie jeszcze szybsza pamieć dla CPU na niej i znowu docieramy do już istniejącego rozwiązania, Warp1260 :)

Tak więc nie ma co kombinować i wymyślać koła na nowo, tylko zbierać kaskę na V4 lub Warpa i Diablo będzie hulało te 50FPS, a może i 100


Ostatnia aktualizacja: 06.12.2019 19:02:03 przez UJP
[#176] Re: Zapowiedzi nowych gier

@UJP, post #175

Ja zostaję z BPPc tylko dajcie diablo pod wosa.
[#177] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #176

Wersja WOS. Na razie bez dźwięku.

https://youtu.be/HT6WpBVKmB0

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2019 20:23:47 przez Artur Jarosik
[#178] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #177

Ostatnie kompilacje deviluation z 12.12 i chyba z 11.12 sypia błędem 004 podczas ładowania już startu gry.
A to sprawdzę. Jak można dostać tego waosa.
[#179] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #178

Nowa zoptymalizowana w asm i ammx, stabilna wersja (mnie się jeszcze nie wywaliła).
Płynne odtwarzanie video, bez przycięć (jedynie wychodzenie z video trochę jeszcze trwa).

devilutionx.lha

devil-wos-D.lha (brak dźwięku)

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2019 10:28:09 przez Artur Jarosik
[#180] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #179

Jest zapis i odczyt savów?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem