[#211] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #210

Aaa- dobre
[#212] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #211

Po lekkiej optymalizacji swoich ustawień mam obecnie:
37-33 FPS z dźwiękiem przez SoundBlastera
55-51 FPS z dźwiękiem przez Paulę ok, racja
[#213] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #212

55-51 FPS z dźwiękiem przez Paulę

SUPER !
[#214] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #213

Pojawiła się nowa wersja pod WarOSa, działająca na ekranie 8bit zamiast 16bit, czyli wygląda trochę gorzej, ale może będzie szybsza na słabszym sprzęcie.
LINK do pobrania:
https://github.com/Cowcat5150/devilutionX/releases
[#215] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #213

Sprawdziłem u siebie.
Czy soundblaster czy Paula to mam baz zmian 6fps.
[#216] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #215

Na tym 8-bit mam 11fps ale grafika słabo jest z kolorami.
[#217] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #216

Zgadza się, grafika musi wyglądać gorzej, aczkolwiek źle wygląda na powierzchni, w podziemiach jest już całkiem przyzwoicie ok, racja

Dla Diablo znaczenie ma tylko ustwienie AHI Unit 0, MUSIC czy inne UNITy nie mają znaczenia.
Ilość kanałów audio dla UNIT 0 obowiązkowo ustaw sobie na 1 (to nie jest ilość odgrywanych kanałów np PAULI, tylko ilość kanałów do miksowania.
Najszybciej powinno być na Pauli np 8Bit DMA.
I najszybsze jest AHI ver 4.18 -> LINK
[#218] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #216

Wersja 68k działa w 8bit i wygląda tak samo jak 16bit.
Wersja PPC nie posiada łatki dla tego trybu.
Zgłosiłem to opiekunowi wersji PPC:
http://eab.abime.net/showthread.php?p=1367989#post1367989

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2019 21:29:36 przez Artur Jarosik
[#219] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #218

W podanym przez Ciebie wątku na EAB, user Cowcat w poscie #4 pisze:

- devilutionx-alt binary should be used only for Morphos


Skąd mogę zassać devilutionx-alt ?
[#220] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #219

[#221] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #220

Właśnie znalazłem, miałem już edytować swój poprzedni post.
[#222] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #221

Na 060 polecam wypróbować Zoom wciskając 'Z'.
Gra jest wtedy w 320 na 240 i działa szybciej.
[#223] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #222

A da się zrobić, żeby gra działała w wyższej rozdziałce niż 640x480 (jakiś upscaling, albo co)? Denerwuje mnie okienko na 1/4 ekranu.
[#224] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #223

@recedent
Da się, pogadam z CowCatem.

Najnowsza wersja 68k w włączonym AMMX

devilutionx_special.zip

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2019 19:51:36 przez Artur Jarosik
[#225] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #224

Na Blizardzie odpala bez zmian.
Ale versja na Ppc deviluation-8bit mam 12fps i chodzi przełączanie przez "z"
[#226] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #224

Na Vamiprku 500 v2 47-51 fps :)
[#227] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #223

A da się zrobić, żeby gra działała w wyższej rozdziałce niż 640x480 (jakiś upscaling, albo co)? Denerwuje mnie okienko na 1/4 ekranu.


A tryb pełnoekranowy nie działa? Wtedy chyba problemów z wypełnieniem całości ekranu nie ma (na AOS 4 nie ma).

A co do upscalingu, to na podstawie wersji dla AmigaOS 4 mogę tylko powiedzieć że działa bezproblemowo, ale ... w kompilacji wykorzystującej SDL2. W archiwum z najnowszą wersją jest też kompilacja dla SDL1 i tam to nie działa. Myślę że gdyby było to pod SDL1 takie łatwe i trywialne, to by skalowanie okna w tej kompilacji również działało.

No ale może rzeczywiście jest to do zrobienia, tylko wymagało dodatkowego nakładu pracy, jakichś sztuczek i obejść, w które Kas1e nie chciał się bawić, bo w przypadku AmigaOS 4, gdzie jest SDL2 nie ma to sensu.
[#228] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MUFA-amigaone-pl, post #227

skąd wziąć wersję na os4.1
[#229] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #228

Pisze teraz z telewizora, gdzie nie bardzo wiem jak wklejac linki, ale u mnie na forum.amigone.pl znajdziesz watek o Diablo wraz z linkiem, na amigans.net rowniez.
[#230] Re: Zapowiedzi nowych gier

@marpla, post #226

[#231] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #230

Odpaliłem diablo na OS 4.1fe
Sdl1 klatek 7
Sdl2 klatek może 1 masakrycznie wolno.
[#232] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mwb113, post #231

Ciekawe rzeczy, bo SDL2 jest zawsze szybsze od SDL1, testowałeś na WinUAE? U mnie na realnym sprzęcie np. jest to 90fps wobec około 60fps pod SDL1, ale są tacy co mają pod SDL2 i 150fps. Przypuszczam jednak że w przypadku AmigaOS 4, w przeciwieństwie do 68k nikt tego specjalnie nie optymalizuje, bo i po co, skoro już 60fps powinien wystarczyć każdemu. Problem jest inny, niestety wspólny dla wszystkich wersji, jakim jest brak możliwości załadowania zapisanego stanu gry.

Póki to nie zostanie rozwiązane to program ten jest tylko ciekawostką, a nie grą. Nie wiem jak u Was, ale mnie bardziej kręci granie niż jaranie się fps'ami. Szanuję pracę Artura i innych zaangażowanych w projekt, natomiast coś tu chyba stoi na głowie w kwestii priorytetów, skoro nie rozwiązano sprawy krytycznego błędu, a zamiast tego trwa "walka o klatki na sekundę".
[#233] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MUFA-amigaone-pl, post #232

Nie. Testowałem na A1200 PPC
[#234] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MUFA-amigaone-pl, post #232

SDL2 nie zawsze jest szybsze (co pokazuja wyniki) a przenoszenie go na 68k nie ma sensu (jak rowniez uzywanie na Amidze).
SDL2 wrzuca wszystko jak moze do pamieci graficznej jako tekstury.
Ma to oczywiscie swoje plusy i minusy.
[#235] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MUFA-amigaone-pl, post #232

Póki to nie zostanie rozwiązane to program ten jest tylko ciekawostką, a nie grą. Nie wiem jak u Was, ale mnie bardziej kręci granie niż jaranie się fps'ami. Szanuję pracę Artura i innych zaangażowanych w projekt, natomiast coś tu chyba stoi na głowie w kwestii priorytetów, skoro nie rozwiązano sprawy krytycznego błędu, a zamiast tego trwa "walka o klatki na sekundę".


Optymalizacje asm i ammx tworzy Samuel, inna osoba w zespole.
Przyspieszył grę trzykrotnie.
Ja w tym czasie walczyłem z wczytywaniem i zapisywanime stanu gry.
Po miesiącu walki poległem tak jak i deweloper DevolutionX oraz Marlon (znacząco pomógł przy konwersji SDL2 do SDL1).
(Nad wersją 68k pracują 3 osoby).

Po miesiącu przerwy postanowiłem znowu spóbować się z tym zmierzyć.
(Samuel mnie dodatkowo zmotywował swoją pracą).

I po kolejnym miesiącu mogę stwierdzić , że to naprawię.

Oto aktualny postęp prac:
Video

(Dosłownie przed chwilą udało mi się naprawić wczytywanie przedmiotów).

Myślę, że w tym tygodniu uda mi się naprawić zapisywanie stanu gry.
(Wziąłem specjalnie urlop).


A poza tym prawdziwi mężczyźni grają bez sejwów

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2019 20:54:54 przez Artur Jarosik
[#236] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #235

.

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2019 22:21:07 przez Dentox
[#237] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dentox, post #236

Dla mnie i tak jesteście mistrzami za to co robicie. Pozdrawiam Wszystkiego najlepszego w nowym roku.
[#238] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #235

Myślę, że w tym tygodniu uda mi się naprawić zapisywanie stanu gry.
(Wziąłem specjalnie urlop).

yippeeOK
[#239] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #224

hej Arti, link do wersji AMMX nie bangla :(
[#240] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #239

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem