[#121] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Don_Adan, post #116

Jest tutaj w DJVU:
http://elysium.filety.net/docs/programming/polskie_wydawnictwa/
[#122] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Adam Kulesza, post #120

@Adam Kulesza

Dzięki za odpowiedzi.

@rzookol

Ja coś tam pisze, gorzej z dokończeniem :)

Chyba, że policzymy zrobienie pełnej wersji Psycheual z wersji demo - fakt że trzeba nad tym jeszcze posiedzieć ( w sensie dodać parę rzeczy typu wsparcie gry z klawiatury ) ale grać można ( na nagiej a500 jednakże gra się nie odpali ).

[#123] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #122

A tymczasem na C64 wyszła kolejna dobra gra http://noname.c64.org/csdb/release/?id=95999.

Ciekawe czemu na ami nie powstają przynajmniej gry na podobnym poziomie ... ?

[#124] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@twardy, post #123

Jak to ci sami co wala seryjnie gry na ZX'a to sie nie dziwie. Kolesie w ciagu roku sa w stanie wyprodukowac z kilkanascie gierek, maja chyba jakas maszyne tloczaca w domu ;)
[#125] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@selur, post #124

Ruskich nie bierzemy pod uwage w piciu i robieniu gier :)

[#126] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@HOŁDYS, post #125

Jacy Ruscy ? Polecam inne przykłady na c64 z ostatniego czasu (2-3 lata):

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=95320 - grafika prawie jak niektóre gry na a500

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=74139 Sub Hunter z 2008 - duża multiloadowa gierka ze zróżnicowanymi etapami, jak za najlepszych czasów C64

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=87696 - Heartlight C64

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=45809 - Bomberman C64 - wypas made by Samar

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=32484 Pinball Dreams c64 - konwersja z Amigi ...

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=81150 - Knight n Grail - komercyjna platformówka, opisywałem ją dla C&A Fan

Przykładów takich jak powyższe jest wiele, gry te są jakości podobnej jak w latach 80-tych czyli za czasów świetności Komcia. Zastanawia mnie czemu podobnego wysypu mniej lub bardziej retro gier nie ma na Amigę ?

[#127] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@twardy, post #126

Heartlight C64

Boulderdashowate? Muszę obadać. :)
[#128] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@twardy, post #126

Pinball to jednak trochę przesada ;)
Ta gra (Oprócz intra) Nigdy się nie ukazała.
Ale fakt że na C64 kilka fajnych gierek się pojawia i choć wiem że to offtop to dzisiaj np pojawił się Maniac Mansion dla cartridży - działa też na Vice'ie
link: http://noname.c64.org/csdb/release/?id=96067
[#129] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@carrion, post #128

Oj Jest pinball w grywalnej wersji i to od dawna, wszystko stoły działają jak trza, nie ma zapisywania highscorow i paru detali.

tutaj: http://www.interstyles.nl/pd.d64

screen: http://www.c64-wiki.de/images/thumb/b/be/PinballDreamsNightmareC64.gif/300px-PinballDreamsNightmareC64.gif



Ostatnia modyfikacja: 22.11.2010 22:13:08



Ostatnia modyfikacja: 22.11.2010 22:16:49
[#130] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@twardy, post #129

dziala ..ale muzyke spieprzyli :)

http://www.youtube.com/watch?v=B_R9qLwHsPY

[#131] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@HOŁDYS, post #130

Wypas! :)
Muzyka może nie jest super, ale każdy SID jest balsamem dla ucha, prównując do niektórych nieudolnych MEDów :)


DODANE: Ehhhh, szkoda że nie mam miejsca aby rozłożyć C-64 i odpalić sobie tą gierkę. Popsułeś mi cały wieczór :P
No nic, odpalę emulator, ale to będzie tylko namiastka...



Ostatnia modyfikacja: 22.11.2010 23:02:58
[#132] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Andrzej Drozd, post #131

emulatory SUX !
nie masz Commodore 64 :) ? nie zartuj

[#133] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@HOŁDYS, post #132

Mam nawet dwa, z tym że musiałbym je rozłożyć na podłodze przed telewizorem. Mam w pokoju 3 kompy (2xA1200 i PC), PS2 i trochę innych gratów gitarowych. Jestem oblężony. :)
[#134] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Andrzej Drozd, post #133

Chce ktos przetestować tę grę czy da się w nią grać na Amidze z 060 i RTG ?
Jest bardzo grywalna, podobna do Extreme Violence, z tym że dodatkowo posiada tryb single player.


https://sites.google.com/site/amigacorner/Home/cdogs.lha?attredirects=0&d=1

Dźwięk jest niestety niskiej jakości ale może dzięki temu będzie działać trochę szybciej.



A co do Giana's Return na klasyku to planowana jest wersja AGA lub może nawet na A500. Autorem ma być ten sam koleś co zrobił port na inne amigowe systemy.



Ostatnia modyfikacja: 25.11.2010 13:57:42



Ostatnia modyfikacja: 25.11.2010 14:00:41
[#135] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@jarrro, post #134

Ciekawostka: podsumowanie 2010 w grach na spectrum

http://www.scenial.pl/archives/3537

Ach , gdyby na klasyka tyle wychodziło ....

[#136] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@twardy, post #135

Czy ktoś pisze gry na klasyki? No jeśli chodzi na klasyki 8 bit to troszkę statystyk ze sceialowych recenzji, kóre teraz robiłem podsumowując rok

ZX SPECTRUM - ok 80 gier z samego roku 2k10, wszystko co się chce! Przygodówki, strzelaniny, komnatówki, logiczne! W 2009 roku doliczyłem się ponad 100 nowych gier na Spectrumnę!!! Jeszcze lepiej, na spectrumowych parties potrafi wychodzić np. po 20 demek na jednym zlocie:)

Link: http://www.scenial.pl/archives/3537

COMMODORE 64 - samych scenowych gier, zrobionych przez ludzi z demosceny C64 było w roku 2k10 ok 60 sztuk M. in sa gierki TRSI i naprawdę szacownych załóg. Ogólem nowych gier z samego ROKU 2010 wliczając niescenowy Public Domain serwisy Commodorowe podaja...uwaga 220 tytułów !!! za sam rok 2010 oczywiscie :) Na C64 grają nadal dziesiątki jak nie setki tysięcy userów tego komputerka:)

link do recki: http://www.scenial.pl/archives/4100

Teraz pisze do diskmaga artykuł o nowych grach na ATARI XL/XE - panowie, to jest z ostatniego roku ok 50 produkcji, 90% powstała na polskiej scenie Atari i to są zajebiste tytuły, z rozwalającą grafiką i muzyką Jakuba Husaka między innymi , który wrócił znów na scenę

Po tych ośmibitowych przeglądach chciałem napisać przegląd dekady choć na klasyczną Amigę 500/1200 i ciesze się że odnalazłem ten wątek, no i moje pytanie, co wyszło na klasyczne Amigi do pogrania w ostatnich latach? Czy można prosić o jakieś tytuły, linki, bym jakoś zaczął zbierać materiał do przeglądu? Napewno nie będzie to tyle co na scenach 8 bit, które już otrząsneły się z kryzysu i zapieprzają do przodu jak małe króliczki Duracela, ale może coś się na artek uzbiera! :)

pozdrawiam:)
Akira/SCENIAL (disk)Magazine

[#137] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Akira, post #136

Nie wiem dlaczego na Amigę się nie pisze teraz praktycznie nic, może dlatego, że jednak środowisko ośmiobitowców jest bardziej zwarte i bardziej przyjazne, tworzy jakąś społeczność. Ze społecznością Amigową to różnie bywa niestety co zresztą łatwo zauważyć też tutaj na forum. Przykre, ale tak to odczuwam. Dobrze, że prawdziwych Amigowców nie brakuje mimo wszystko :). Może też jest tak dlatego, że w sumie łatwiej ale z drugiej strony nie do końca - zrobić grę na 8-bitów - bo jednak na Amigę, to już byłyby wymagania co do grafiki i muzyki - skoro możliwości są większe. I gdyby ktoś puścił na Amigę grę z grafiką na poziomie 8-bitowych produkcji, pojawiłyby się głosy, że no fajna, no ale jednak ta grafika, itd. Sam piszę grę na C64, ale to dlatego, że mam o wiele większy sentyment do tego komputera. Co nie oznacza, że na Amigę też chciałbym skończyć jeden fajny projekt. Czas pokaże.

No i jeszcze dochodzi fakt: a na jaką konfigurację Amigi pisać? Jak przetestować to pod różnymi środowiskami - to jest wyzwanie i duży problem. Trzeba mieć duże doświadczenie w tej materii.

Ta gra na Atari mnie zniszczyła:

http://www.youtube.com/watch?v=UqmyLKG1l-4

Konwersja tego na Amigę nie byłaby trudna, ale kto by się tym zajął? Wszyscy posiadacze C64 też zazdroszczą, że nie mogą w to zagrać :).

Odnośnie posta #126 twardego, rozwinę myśl: QUOD INIT EXIT wygląda tak dobrze, bo jest w Hi-res :), ten tryb przypodobałem też i sobie :). Twardy, pod tym samym nickiem można Cię znaleźć na c64forum? Jak się miewa Twój C128? ;)



Ostatnia modyfikacja: 27.02.2011 22:04:21



Ostatnia modyfikacja: 27.02.2011 22:17:49
[#138] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #137

Ta gra na Atari mnie zniszczyła:

Fajna. Fajne wykorzystanie efektu scenowego do czegoś więcej niż tylko demo. :)
[#139] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@silverbud, post #1

Ludziska, nadchodzą zmiany na lepsze :D (jeśli chodzi o nowe gry na Amigę). Powoli polepszam swój warsztat programistyczny i zwiększam swoją świadomość programistyczną. Na studiach w tym semestrze mam przedmiot programowanie obiektowe i niedawno miałem wykład z modelowania obiektowego - arcyciekawy temat. Co prawda liznąłem już nieco C++ wcześniej i programowania zorientowanego obiektowo, ale teraz czas na rzetelną wiedzę i nabór realnych umiejętności. Studia zacząłem w zeszłym roku i pierwszy semestr zaliczyłem bardzo dobrze. Moje borykanie się z wieloma problemami programistycznymi na Amidze minęło mam nadzieję, że na dobre. Teraz czas na pisanie dobrych programów. Pisząc obecnie programy zauważyłem, że mój warsztat uległ znacznej poprawie, myślenie programistyczne kształtuje się i jest na dobrej drodze. Z ciekawostek wspomnę, że jako projekt semestralny z programowania obiektowego wybrałem zaprogramowanie gry Scrabble (również grę z komputerem) i napisałem już bardzo dużą część programu. Jest to oczywiście realizowane w Visual C++ na pececie jako program konsolowy.

Mimo wszystko jestem młody programista z niewielkim dorobkiem i potrzebuję jeszcze masę doświadczeń.

Z wątku widzę, że niewiele jest programistów piszących nowe gry na Amigę. Należę do nielicznej grupy. Żeby jasną się zadeklarować napiszę, że obecnie należę do jednej grupy amigowych programistów i artystów. Jest nią Real Native Software (w skrócie RNS).

Żeby pozostawić temat otwarty zapytam się jakie widzicie obecnie największe przeszkody przy tworzeniu nowych gier na Amigę. Taka analiza sytuacji mogłaby pomóc w ustaleniu planu naprawy obecnej stagnacji.

Pozdrawiam!

[#140] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Minniat, post #139

Trzymam kciuki OK
Młody jesteś masz zapał .. jednak bardziej w cenie jest wytrwałość

[#141] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #137

http://www.youtube.com/watch?v=wfhvH2FJ6bg&feature=related

[#142] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@silverbud, post #1

Ostatnio kupilem 2 podreczniki do Amosa pro, zamierzam w tym klepac proste gry na klasyka. Na razie tylko poczatki, literkuje sobie, zmieniam kolorki, w przyszlosci bede klepal jakies proste menusy. Przegladam szkolke w amiga magazynach i sciagam sobie gotowe projekty do przejrzenia.
13 kwietnia, bede prubowal zainteresowac klasykiem gawiedz na olcampie w Olsztynie. Moja prosta prezentacja jest juz zaklepana.
Jesli bedzie zainteresowanie nastepnymi prezentacjami to bedzie mozna zobaczyc po troche, jak powstaje moja pierwsza gra pod amosa pro na klasyka :)

[#143] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Koyot1222, post #142

Widzę że znudziłeś się już czekać na leniwych koderów i wziąłęś sprawy w swoje ręcę :) . W razie czego mogę zawsze pomóc w testach.

[#144] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@strim, post #143

Ogolnie nie, nie znudzilem sie :)
Dalej spokojnie czekam. Ostatnio tylko naszla mnie mysl zeby robic te retro wystapienia, chcialem pokazac projekty nad ktorymi pracujemy jako RNS i chcialem tez pokazac wzorem sceny C64, ze klasyk jeszcze mi sie do czegos przydaje.
Z tad stworzyl sie pomysl na napisanie prostej gry, i zdawac takie niby krotki sprawozdania co tam nowego dolozylem na kolejnych wystapieniach. Moze ktos sie zainteresuje, ktos pomoze, w razie czego sam bede mial troche pojecia o kodowaniu i moje graficzne wypociny nie beda juz moze zmora koderow :)
Zainteresowalem sie przy okazji kodowaniem w Amosie przegladajac tutoriale do deluxa kolejnych Amiga magazynow od Spect(wielki rispekt chlopie). Starsznie duzo ludzi narzeka na ten jezyk, na jego przestarzalosc topornosc i ograniczenia, pomyslalem ze to cos wlasnie dla mnie :) Poza tym cos ponad game&watch raczej nie zbuduje :) Mysle ze ten jezyk spokojnie mi wystarczy.



Ostatnia modyfikacja: 21.03.2011 12:52:23
[#145] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Koyot1222, post #142

Ostatnio kupilem 2 podreczniki do Amosa pro


a moze wygodniej PureBasic ?:)

http://www.purebasic.com

[#146] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@1989, post #145

Msyle ze Amos mi wystarczy, nie sile sie na wysublimowane programy, poza tym aktualny pomysl jest malo dynamiczny i prosty. Mysle ze nie wazne w czym bede kodowal, wazne zebym znow cos fajnego robil na klasyka :) i przedewszystkim zebym mogl to ludziom pokazac.



Ostatnia modyfikacja: 21.03.2011 12:56:36
[#147] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Koyot1222, post #146

Ja bym może coś napisał ale jak już to w C, tylko na razie nie mam wiele czasu, przydałby się jakiś tutorial dotyczący programowania, chociażby jak wyświetlać grafikę i przesuwać jakiś obiekt, bo znać język to jedno, a oprogramować sprzęt to drugie (może ma ktoś jakieś przykładowe źródła realizujące podstawowe zadania na grafice?)



Ostatnia modyfikacja: 21.03.2011 13:28:19
[#148] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Koyot1222, post #146

Hmm, duzo osob ma vga + gfx. Zrobienie gry na amosie to skazanie sie na aga, porazka. No ale to oczywiscie twoj wybor.

[#149] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@AmiChris, post #148

jaka aga? ecs chyba

[#150] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@AmiChris, post #148

Ja akurat nie mam nic przeciwko robieniu czegos na klasyku w klasycznym wydaniu. Zachwycaja mnie demka i obrazki aktualnie tworzone na C64. W zwyklym ECSie mozna wyczarowac swobodnie wiecej, 64 kolory i 1 mb dla mnie to i tak na razie za duzo :D Zgodnie z zasada, mierz sily na zamiary, Amos do tego wystarczy.



Ostatnia modyfikacja: 21.03.2011 14:50:08
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem