[#211] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #209

Nie przepadam za uplifting trance, ale ten w Wild Flying po prostu rwie z kapci. Pamiętam jak pierwszy raz odpaliłem demo tej gry na mojej Ami. Koparka opadła! szczęka opada! pokłony

[#212] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Lokaty, post #211

Ja mam na PC pozycję, która bardzo przypomina tę grę. Gierka to PYROBLAZER. Kupiłem z jakąś gazetką i dla mnie to niemal to samo (pomysł).

http://www.youtube.com/watch?v=TBFexpjgbDo



Ostatnia modyfikacja: 27.03.2011 12:03:05
[#213] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Lokaty, post #211

ale ten w Wild Flying po prostu rwie z kapci.

Kurcze, niezła. Jakoś wcześniej nie spotkałem się z tą gierą. Nawet newsa na PPA w 2005 roku przegapiłem.

[#214] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #209

Co do jednego z tytułów to chodziło Ci raczej o Evil's Doom SE 98.

[#215] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@grxmrx, post #214

Też mi się tak wydaje bo mam Evil`s Doom.
[#216] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #209

Evil's Doom nie ukazal sie oficjalnie. Nieoficjalnie istnieje i jest calkiem niezle.
Tylko w jakims tam momencie trzeba wyedytowac save'a. Wersja SE'98 miala miec tylko kosmetyczne zmiany. Ogolnie gra ma swietna muzyke i grafike a z tego co widzialem, gameplay jednak troche gorszy niz Black Crypt.
Na jutubie mozna znalezc cale walktrought tej gry.
[#217] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@grxmrx, post #214

Też mam Evil's Dooma z tym, że nie udało mi się uruchomić ;) nigdy, ale chodzi mi o oficjalkę, o niej nie słyszałem. To są Panie i Panowie po części projekty, które są praktycznie UKOŃCZONE - a przynajmniej jest engine (!!).

[#218] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Ender, post #212

@Ender
No rzeczywiście podobna, ale no przepraszam Ender, nie taka graaaafa :D

[#219] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #217

Ostatnią zdaje się wersją ED była 1.8, natomiast chłopaki na EAB ostatnio widziałem tam ją ponaprawiali do wersji 1.9, i już chyba bardziej ukończona nie może być ;)

[#220] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #217

Też nigdy nie udało mi się uruchomć Evil's Doom. Byłem pewien, że to nieskończona, zabugowana gra i to dla tego. Może spróbuję jeszcze raz.

[#221] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #218

To wiem, ale na nowe sprzęty byłoby jak znalazł. ;) Znaczy się klimat zostaje, grafa dopracowana.
[#222] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Ender, post #221

Tylko kto ewentualnie by grafę dopracowywał, ot co ;). Sam pomysł jest super, szkoda tylko, że środowisko amigowe jest do tego stopnia leniwe, że nic pewnie w tej materii nie zrobi.

[#223] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #204

(...)zostaje wysyłany ten sam request audio dwa razy(...)


Ten problem brzmi znajomo, spotkałem się z nim. Czy na pewno korzystasz z BeginIO() zamiast SendIO() przy wysyłaniu requestów? I czy pole ioa_Cycles wypełniasz na 1?

(...)zwiększenie liczby requestów audio na sampel powinno pomóc.


Kilka requestów na sampel używa się przy samplach o rozmiarze większym niż 128kB.



Ostatnia modyfikacja: 29.03.2011 00:04:34
[#224] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Minniat, post #223

Witam,

Czy na pewno korzystasz z BeginIO() zamiast SendIO() przy wysyłaniu requestów? I czy pole ioa_Cycles wypełniasz na 1?


U mnie jest SendIO a ioa_Cycles na 1. Prawdę mówiąc to poradziłem sobie z tym sprawdzając czy request był wysłany ( mam flagę w mojej strukturze do tego ) i robię WaitIO ( spowalnia strasznie całą gre ) i, wtedy działa, co jest w początkowej fazie najważniejsze dla mnie - w każdym razie zostawiłem ten problem na później. Oczywiście sprawdzę z BeginIO. Wielkie dzięki za poradę.

Z innych rzeczy to przyspieszyłem renderowanie planszy i widzę jeszcze jedną możliwość przyspieszenia i nad nią się teraz skupie.


@BagoZonde
Skoro asman to może wstawki assemblerowe?

Pewnie, że będą. Jak bym mógł to bym wszystko w asemblerze natrzepał - bo jak patrzę jak gcc 2.95.3 generuje zopytmalizowany kod to serce się kraje.


Pozdrawiam



Ostatnia modyfikacja: 29.03.2011 10:43:26
[#225] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #222

No właśnie. Jak to mówią anglosasi "Much ado about nothing" ......
Tyle, np, było hałasu o fanowską kontynuację Superfroga 2 na Ami .....
I nic.
Jedyne co wychodzi to porty.....
Gdyby chociaż były tak dopracownae jak te, które teraz powstają na Atari 8-bit.

Zresztą , nawiązujac do postu: http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=11&t=22973

Na 360 powstała w HD, za 3 złote gra , która zawiera w sobie esencję Amigi /Superfroga/, stworzona przez amatorów, udostępniona dzięki usłudze Microsoftu. Czy to nie straszne, że n maszynie Microsoftu debiutuje najbardziej amogowa gra ostatnich lat ?


A teraz Panowie. Jest ktoś w stanie przeportować to na Morpha? Aos 4 ?Natami?
Czegoś takiego potrzebuje Amiga, nie 3d, w którym nigdy nie będzie nawet "średnia"......

[#226] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@michalmarek77, post #225

Witam,

Gdyby chociaż były tak dopracownae jak te, które teraz powstają na Atari 8-bit.


Czy mógłbyś podać konkretne produkcje na Atari 8-bit, które miałeś na myśli pisząc o tym, dziękuje.

Pozdrawiam

[#227] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #226

Yoomp, Crownlands, His dark majesty, Bomb Jake, Hobgoblin, Kolony 20xx,
dalej mam wymieniać ?

Zapraszam na www.atarionline.pl

Poniżej zwycięzcy KAZ Kompo 2010

http://www.atarionline.pl./v01/index.php?subaction=showfull&id=1295535842&archive=&start_from=20&ucat=1&ct=nowinki&zin=POKE&rok=2003

Każdemu fanowskiemu środowisku życzę takiej ekipy, która jest tam obecna.
To są PASJONACI. kurde, przynaję się, podziwiam ich z to!



Ostatnia modyfikacja: 29.03.2011 14:40:30
[#228] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #224

Witam,

Sprawdziłem i jednak miałem BeginIO a nie SendIO. Morał taki, że moje tymczasowe rozwiązanie zostaje.

Pozdrawiam

[#229] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@michalmarek77, post #225

Na 360 powstała w HD, za 3 złote gra , która zawiera w sobie esencję Amigi /Superfroga/, stworzona przez amatorów, udostępniona dzięki usłudze Microsoftu. Czy to nie straszne, że n maszynie Microsoftu debiutuje najbardziej amogowa gra ostatnich lat ?


A teraz Panowie. Jest ktoś w stanie przeportować to na Morpha? Aos 4 ?Natami?
Czegoś takiego potrzebuje Amiga, nie 3d, w którym nigdy nie będzie nawet "średnia"......


Amiga nie musi być nawet średnia.
Wystarczy że będzie równie dobra jak iPhone.
Zamiast marnowania czasu na platformówki,
lepiej się zająć czymś co będzie można robić również z innymi i może np sprzedać.

[#230] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@zolty, post #229

Zamiast marnowania czasu na platformówki,


rzeczywiscie, takie gry to maja smaczek na klasyku, z tymi pikselozami, chocby na UAE :). Pykam sobie czasami w Arabian Nights, Cannon Fodder..., nie zaplacilbym nawet zlamanego centa za to samo, tylko w HD. Klimat ucieka i juz nie to samo :P

Moj syn gra w to i inne.., jest szczesliwy przy 32-64 kolorach w 320x256. Dziecko to ma duza wyobraznie, nie potrzebuje HD i milionow kolorow :)

[#231] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #228

Sprawdziłem i jednak miałem BeginIO a nie SendIO. Morał taki, że moje tymczasowe rozwiązanie zostaje.


Mogę przysiąc, że z tym problemem się spotkałem i go rozwiązałem, najwyraźniej zapomniałem już jak. Swoją drogą to problem występował u mnie tylko przy wysyłaniu pierwszego requestu, później już było OK. Czy mógłbyś przesłać mi fragment swojego kodu odpowiedzialnego za odtwarzanie dźwięku? Postaram się Ci pomóc.

Ten kod powinien składać się z tych części:
a) alokacja kanałów,
b) zatrzymywanie dotychczasowego requestu,
c) ustawianie głośności i częstotliwości odtwarzania oraz
d) odtwarzanie dźwięku.

Przy czym punkty c) i d) mogą występować w jednym requeście.



Ostatnia modyfikacja: 01.04.2011 10:32:09
[#232] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #204

Nie znam się na systemie, ale czy czasem drugi raz dla sampla to nie jest odgrywana jego repeat part, bo tak jest w przypadku DMA. Może ustaw pustego sampla do odegrania, no chyba, że masz tak zrobione.
[#233] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@michalmarek77, post #227

dziękuję za siebie - mimo iż regularnie załapuję się na początek drugiej dziesiątki w Kaz Kompo
ale pracuję, pracuję nad tym - zobaczymy jak będzie w tym roku szykuje się parę niespodzianek (puk, puk - w niemalowane)
no i - myślę także o amidze, może coś sklecę prostego na klasyka, heh - tak dla zabawy i jakże pouczającej krytyki wymiataczy na tym forum

OK

Atari i Amiga rules, ale tylko w konfiguracji 8/16-32 bit

[#234] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@xeen, post #233

:)

Dla mnie Atari rządzi zawsze, za wyjątkiem rodziny ST - to się wybitnie do gier nie nadawało :)

Ehhhh, jaka szkoda , że tak późno wydali Falcon'a.

No ale konsole mieli boskie. Lynx'a kocham do dziś, Jaguar, choć przehypeowany jest niczym zakazany owoc - miał to "coś" - przebłysk geniuszu inżynierów tej firmy......

Fantastyczni ludzie maczali palce w Atari Inc. No , może za wyjątkiem Tramielów :)

Swoją drogą, ciekawe gdzie dziś by była marka "Amiga" gdyby trafiła w ręce Atari. JIL jeśli chodzi o swą działalność była chyba jednak bliżej Amigi niż Commodore. No coż, nieważne A1000 zmieniła świat, zrewolucjonizowała go, i marka skończyła /niestety/ tak jak kończą dzieci rewolucji..........


.....................................................................

Cóż, przynajmniej nikt jej nie zapomni :)

Pozdrawiam

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem