[#181] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Shoonay, post #180

@Shoonay
Przeczytałem cały wątek i powiem Ci szczerze bracie, że czegoś takiego oczy moje jeszcze nie widziały. Zacząłem podejrzewać nawet, że AndreasM to tak naprawdę Keith (więc to on zauploadował na torrenta) :D :D.
Bez komentarza...

[#182] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #181

Wiesz, nie zdzwiłbym się ;)

Ale tak na serio, AndreasowiM po pierwsze jest potrzebna osoba która by mu tłumaczyła co ludzie do niego piszą i pisała za niego posty, bo jak widać na EAB ma straszne problemy ze zrozumieniem i wyrażeniem się.
Po drugie jakiś doradca od podejmowania decyzji by mu się przydał, bo to co on czasami wyprawia jest żenujące.
Jedyne czym się TCP-ACP ostatnimi czasy zajmuje to typowy trolling patentowy.

Wracając do książki... skoro już mają ten reprint, był on pewno redagowany na komputerze. Co za tym idzie mają już wersję cyfrową. Z tego prosty krok do konwersji na PDF. I wreszcie sprzedaż za symboliczną cenę.
Nie rozumiem jak tak można nie szanować własnej pracy, jeśli już książkę się nie opłaca drukować dla tych ~200 osób które się zgłosiły to wydanie cyfrowej wersji na jakimś Amazonie czy gdzieś nic chyba nie posztuje, więc cała (większość?) kasa by poszła do autora.

[#183] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Shoonay, post #182

EAB to najwieksze zbiorowisko amigowcow, wiec i odsetek esktremistow, dziwakow i snobow jest tam najwiekszy ;)
[#184] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Minniat, post #139

Witam

Żeby pozostawić temat otwarty zapytam się jakie widzicie obecnie największe przeszkody przy tworzeniu nowych gier na Amigę. Taka analiza sytuacji mogłaby pomóc w ustaleniu planu naprawy obecnej stagnacji.


Dla mnie największą przeszkodą jest notoryczny brak czasu... Chociaż i nad tym też pracuję...

Za mało istotne przeszkody uważam brak przykładów czy tutoriali jak napisać grę w "C"; czy to w z godzie z OS czy nie. Jeśli ktoś posiada jakieś ciekawe źródła gier w "C" to proszę o kontakt.
Być może sytuacja trochę się poprawi jak wypuszczę konwersje Robbo i źródła. Obecnie na mojej A1200 z 030 z fblitem chodzi znośnie (czyli jakieś 20-25 fpsów ), ale to jeszcze nie to co chcę osiągnąć. Fakt, że wszystko jest napisane w zgodzie z OS i działa w oknie WorkBencha. Ale ta gra ma śmigać na nagiej A500 i będzie....


Pozdrawiam

[#185] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #184

Być może sytuacja trochę się poprawi jak wypuszczę konwersje Robbo i źródła.

Hura! :)
[#186] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #184

Skoro asman to może wstawki assemblerowe? ;)
Trzymam kciuki za projekt!

[#187] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #184

Lepsze by bylo jakby ktos wypuscil np. zrodla fajnej gry w asemblerze z pelnym opisem co, jak, gdzie sie dzieje. Jeden listing oklepanej gry w C raczej nic tu nie zmieni. Potrzeba czegos wiecej...

Idealnym przykladem jest Wordofspectrum.org
Maja spejcalny dzial do programowania gier. Tylko szkoda, ze anglojezyczny. Przydal by sie polski. Ludzie wrzucaja listingi ze sprajtami, scrollingiem itp. itd. z pelnymi komentarzami. Cos pieknego. Zreszta liczba koderow w ciagu 4 lat wzrosla chyba tam o 100%. No ale tak to maja na WoS.

Natomiast mierna namiastka takiego dzialu jest "coders heaven" ma EAB'ie. Chociaz bardziej pasuje "trolls heaven" :) Przyklady juz nie takie podstawowe a dwa, ze czesto to raczej taki lans koderow przypomina, niz prawdziwa kopalnie wiedzy o asmie. W ogole pojawiaja sie tam czasem watki na kilkaset postow kompletnie bezuzyteczne, ktore sa tworzone przez grupke tych samych trollkoderow ;)

I teraz koncowe zestawienie porownawcze..
Dzial o kodowaniu na WoS'ie "wyprodukowal" przez ostatnie 4 lata kilka fajnych gierek.

Dzial o kodowaniu na EAB'ie "wyprodukowal" zero gier, jakis tam gowniany port i bagatela Najdluzszy Brednioserial w historii
Uznanie dla tego, ktory przebrnie przez wszystkie posty
megabrednioseriala
;)
[#188] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #184

Życzę Ci więcej czasu wolnego i byś ukończył swój silnik Robbo. Bardzo lubię gry działające pod Workbenchem, chętnie zagram w Twoją grę jak już będzie gotowa.

Jeśli mam dać jakieś porady to (o ile nie wprowadzasz jakichś innowacji), Robbo należy do gier, w których FPS się tak bardzo nie liczy, bo wszystko odbywa się w pewnego rodzaju turach, a nie w czasie rzeczywistym. Jest dużo czasu na wygenerowanie klatki animacji. Więc dlaczego chcesz osiągnąć tak dużo FPSów? Podejrzewam, że wprowadzasz jakieś efekty, animację na żywo itp. A może chodzi o scrolling w okienku?

Jeszcze jedna rada: jeśli chcesz żeby gra śmigała w 50 FPS na A500 i działała pod Workbenchem to będzie to trudne do wykonania zadanie gdy stosujesz tylko rozwiązania systemowe. System Amigi bardzo intensywnie korzysta z przerwań i zasobów sprzętowych. Rozwiązaniem jest zrobienie jednak kilku wersji swojego programu - jednej korzystającej z systemowych rozwiązań, a drugiej korzystającej bezpośrednio z zasobów sprzętowych.

Pozdrawiam.

[#189] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@selur, post #187

Witam,

@selur
Pisząc "źródła fajnej gry" co miałeś na myśli konkretnie ?

Pozdrawiam

[#190] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #189

A tak mi sie jakos powiedzialo :P
Nie uwazam, ze Robo jest kiepskie, ale mega hitem tez nie jest.
Np. Dyna Blaster jest dla mnie pozycja ciekawsza i nalezy do podobnego gatunku co Robo.
[#191] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@selur, post #190

Nie uwazam, ze Robo jest kiepskie, ale mega hitem tez nie jest.

To jest MegaHit. Bombermany też są super. :)
[#192] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Minniat, post #188

Witam,

A może chodzi o scrolling w okienku?


Właśnie chodzi o scrollowanie planszy w oknie.

Obecnie nie wprowadzam żadnych dodatkowych efektów, bo gra ma wyglądać tak jak na oryginale ( albo prawie tak jak w oryginale ) i w moim zamierzeniu ma śmigać na a500 z 0.5MB CHIP. Obecnie staram się najmniejszym kosztem przyspieszyć wersję zgodną z OS.

Pozdrawiam

[#193] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@selur, post #190

Robbo to najświętsza gra atarawców /oprócz tempesta, kesytone kapers, river raida i iliona inncyh tytułów :)/ To nie mega hit - to "once_in_a_lifetime_achievement_of_a_game_designer". Masz rację ta gra to znacznie więcej niż MEGAHIT.
Dynablaster /defacto Bomberman/ mniej, Chips Challenge bardziej. Ale fakt -gra boska, szczególnie na multitapie. w 4. :)

[#194] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@michalmarek77, post #193

Robbo to świetna gra, gra doskonała, gra w której można się zakochać, pamiętam jak projektowałem na potęgę poziomy w Robbo Konstruktorze, gdy byłem nieco młodszy :)

[#195] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@asman, post #192

Jeśli chcesz to mógłbym spróbować pomóc w rozwiązaniu Twoich problemów programistycznych.

Mam pytanie: czy nie warto zrealizować scrollingu jednak w klasyczny amigowy sposób na ekranie? Ja bym wybrał taką opcję w obliczu problemów. Jednak jeśli chcesz koniecznie by gra działała w okienku to coś podpowiem:

Jest kilka możliwości realizacji skrolowania w okienku na Amidze, ja polecam okienko typu Super Bitmap i skrolowanie za pomocą komendy ScrollLayer(). Chyba najszybsza opcja.



Ostatnia modyfikacja: 26.03.2011 19:29:19
[#196] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@michalmarek77, post #193

Robbo to świętość, został napisany zresztą przez Polaka, Janusza Pelca :).

[#197] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #196

ja wlasnie pisze gre na mojej amidze 600 prosta sztrzelanke w amosie cos ala galaga za jakies 3 miesiace powinnienem skonczyc ;).
[#198] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@michalmarek77, post #193

No tak ale atarowcy to inna nacja.. :D
Np. dla spectrum'owcow Robbo nie istnieje, za to kultywuje sie Jet Set Willy :P
a dla C-64 takim szlagierem jest...hmm sam nie wiem, ktos wie?


no ale dobra niech juz wam bedzie... Robbo rządzi !
[#199] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@selur, post #198

@selur
Dla commodore'owców pewnie Turrican, International Karate, Bruce Lee, Boulder Dash albo Giana Sisters, Archon i wiele innych, nie wiem :). Ja piszę grę na klasyka, ale na Commodore 64, bo jest MOCNE! :) OK



Ostatnia modyfikacja: 26.03.2011 22:05:32
[#200] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #199

Chociaz nie mialem komodora, obstawiam bardziej na The Last Ninja, bo na C64 ta gra wgniatala..
Aczkolwiek uwazam, ze pisanie na 8-bitowce, to juz jest naprawde sztuka dla sztuki. Tylko dla najwytrwalszych :) OK
[#201] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@selur, post #200

O właśnie, The Last Ninja, choć ja osobiście za bardzo tej gry nie lubię - wpienia mnie sterowanie - bo grafika cymes ;).

Pisanie na 8-bitowce to sztuka dla sztuki? Czy ja wiem ;). Assembler tak naprawdę nie jest trudny, bardziej bym go umieścił na półce między poezję :). Dzięki za thumbs up skoro sądzisz, że mogę być tym z "wytrwałych" ;).

[#202] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #201

8-bitowce maja tak male zasoby sprzetowe, ze napisanie dobrej gry, ktora bedzie prezentowala jakis sensowny poziom na dzisiejsze czasy, to nie lada wyzwanie dla tworcy
[#203] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #201

Robbo jest ok, ale mi się marzy nowa produkcja wyciskająca siódme poty z klasyka. Coś w stylu ProjektX z grafiką jak w Stardust albo i lepszą, a do tego z super muzą, albo platformówka kasująca Lioneheart'a czy RPG w stylu Evil's Doom. Atarowcy czy Spectrumowcy tworzą rzeczy zdawałoby się niewykonalne, a amigowcy śpią. Podobne odczucia mam co do produkcji scenowych. Zwłaszcza porównując je z rzeczami wychodzącymi na maszyny 8bitowe.

[#204] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@Minniat, post #195

Witam,

czy nie warto zrealizować scrollingu jednak w klasyczny amigowy sposób na ekranie?


Warto i wersja dla A500 z 0.5MB będzie z tego korzystać. W tej chwili najwyższy priorytet ma dla mnie wersja działająca w oknie ( całkowicie przyjazne OS ).

Ze scrollem sobie poradziłem narzucając jednym blitem ( przez blit rozumiem tu wywołanie BltBitMapRastPort czy jakoś tak to sie nazywa ) ekran gry na okno.

Mimo, że logika gry nie pozwala na optymalizację mapy gry ( czyli narzucać te kafle ( 16x16x2 ), które się zmieniły), to i tak udało mi się przyspieszyć ( bez większych zmian w źródłach ) i chyba 50 fpsów na mojej maszynie wyciąga. Jeszcze parę pomysłów na dalsze przyspieszenie jeszcze mam ( włącznie z przepisaniem na nowo logiki gry - trochę czasochłonne ). W każdym razie zoptymalizuję jeszcze renderowanie planszy a potem zajmę się błędem odtwarzania sampli - zostaje wysyłany ten sam request audio dwa razy ( na przykład odgłos wybuchu dwóch bomb obok siebie ) i to powoduje śmieszne rzeczy. Na razie nie wiem jak to rozwiązać, bo leszczu jestem z tych audio requestów, ale zwiększenie liczby requestów audio na sampel powinno pomóc.


Pozdrawiam

[#205] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@frywolny_marian, post #203

Marzenia... czarodziej
[#206] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@selur, post #205

Przeglądałem dziś niezrealizowane projekty na Amigę. Gdyby jakimś zdolnym Amigowcom udało się pozyskać źródła od autorów, którzy zarzucili pracę nad danym tytułem - to by było dopiero coś. Zawsze byłoby już bardziej z górki ;).

[#207] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #206

O jakich "niezrealizowanych projektach" mowisz ? Chodzi o te z aGTW ? Bo jesli o te, to raczej marne szanse..
[#208] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #206

A gdzie można je poprzeglądać?

EDIT:
Znalazłem.
http://agtw.abime.net/



Ostatnia modyfikacja: 27.03.2011 04:06:50
[#209] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@selur, post #207

Przeglądnij YouTube, nie wiem jaki los spotkał te gry, nie wgłębiałem się w temat. Kto wie, może byłaby szansa zamknąć te projekty, czy ktoś próbował? Choćby np: pomóc tym autorom, którzy mogliby z pomocy skorzystać. Na przykład:

Brainkiller
http://www.youtube.com/watch?v=w_Y5MEQUc38

Trapped 3
http://www.youtube.com/watch?v=b80w7PW34sQ&feature=related

Lambda
http://www.youtube.com/watch?v=twM-NEbluS8&feature=related

The Golem
http://www.youtube.com/watch?v=DNiI7e-CgOA&feature=related
Ponoć autor miał ze względu na requesta dokończyć to ale kto to wie.

Gilbert Goodmate
http://www.youtube.com/watch?v=z49GerjgW1c&playnext=1&list=PL56C557BBCD71E5F8
Choć byłby problem, bo została zrealizowana na peceta.

Wild Flying
http://www.youtube.com/watch?v=RPXaJVrJOWY&playnext=1&list=PL56C557BBCD71E5F8

Evil's Doom
http://www.youtube.com/watch?v=GL1VNmDvIjY&feature=related

Putty Squad
http://www.youtube.com/watch?v=HOJYvJnfah0&feature=related
Gra ze SNESa, też nie prosto bo te licencje, a gra wyszła na PSP, PS3, iPhone, iPad.

Dragon's Kingdom
http://www.youtube.com/watch?v=-kBE-ZadBAM

A tu dla Sega Mega Drive - Mega Ból, że to nie wyszło, turricanowaty "Hardcore":
http://www.youtube.com/watch?v=wD_oFVeYZYo



To tylko wybrane, żadna z tych gier poza Putty i Dragon's Kingdom nie występuje na stronie AGTW - na pewno jest ich więcej. Część z nich jest całkowicie niekomercyjna - nie da się ukryć, że nieco gorzej wygląda, ale kto wie, może byłaby szansa pozyskać źródło bądź pomóc autorowi/autorom w "wypuszczeniu". Spróbować nie zawadzi, zapewne ktoś już ścieżkę wydeptał w tym kierunku, szczegółów jednak nie znam.

[#210] Re: Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki

@BagoZonde, post #209

Chciałbym żeby Evils Doom ktoś skończył. Kilka innych też zapowiadało się dobrze.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem