[#451] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@WojT_GL, post #447

Czyli pierwsza partia na Wielkanoc a druga na Boże narodzenie.
Swoją drogą bardzo jestem ciekaw czy koszt tłuczenia tego w Chinach jest naprawdę taki atrakcyjny dla takich małych ilości, że nie można by tego tłuc w Polsce lub jakimś innym kraju z naszego regionu.
Nie znam się ale byłem w kilku narzędziowniach w Polsce i były świetnie wyposażone w porównaniu do tego co można było zobaczyć na filmikach, ale może też są zajebiście drogie.
[#452] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@cossack, post #451

Pewnie jest tylko jedna możliwość żeby to sprawdzić - zapytać samemu na ile polska narzędziownia wycenia taki projekt.
[#453] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@recedent, post #452

Mieć SIWZ projektu to można by popytać. Choć przyznam, że nie spędzałem czasu z handlowcami a konstruktorami i operatorami którzy pokazywali co w ilu osiach z jaką precyzją itp. Ogólnie robi to olbrzymie wrażenie. To co widać na filmikach z Chin pachnie 3 światem. Może ktoś ma jakieś doświadczenie i zdecydował się robić coś w Chinach bo taniej niż w Polsce, lub odwrotnie. Relacja Francja - Chiny zapewne wskazuje na Chiny w produkcji, ale czy relacja Polska - Chiny też wskazuje na Chiny? Jest bardzo wiele świetnie wyposażonych narzędziowni ale może są koszmarnie drogie, ale istnieją bo są konkurencyjne wobec podobnych zakładów z Europy Zachodniej, głównie z tych rynków spływają zamówienia.
[#454] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@cossack, post #453

Większość rzeczy robi się w Chinach bo jest po prostu taniej i w ogóle możliwe. W PL (czy innym kraju) nikt się takiego batcha nie podejmie - jeśli nieleci w milionach sztuk to się nikomu to nie opłaca i nikt się tym nie zajmie :)