@swinkamor12, post #209
ECS to rok 1988. Potem kiszone przez światły maneadżment C=.
Myli ci się VGA z SVGA.
1991 Amiga miała jeszcze grafikę całkiem ok.
... to rok 1992.
że wreszcie w miarę tanio można używać fajnej grafiki w Amidze
@Solo Kazuki, post #211
@michal_zukowski, post #212
Oczywiście bitwa była o wyższe rozdziałki, ale po latach to co było celem czyli wzglednie działające 640x480 i 800x600 obecnie tez jest rozdziałkami retro.
@michal_zukowski, post #212
To czy to było VGA czy AGA, ECS jak dla mnie miało mniejszą rolę niż prędkość magistrali.
@nogorg, post #217
@Hexmage960, post #218
Osobiście (w realu) nie znam żadnego. Jednak wiem, że są takie osoby. Np. Charles N. Jacob, aktywny amigowiec i autor ponad stu gier pod Workbench. Tutaj na forum jest mnóstwo użytkowników Amig, więc chyba spośród nich znajdą się tacy, co korzystają z rozdzielczości 640x256.
@Dorian3d, post #2
@Hexmage960, post #218
@ZbyniuR, post #222
Przypomnijmy:
VGA: 320x200 w 256, lub 640x480 w zaledwie 16 kolorach z palety 262 tys. 1987.
SVGA: 640x480 w 256, lub 800x600 w 16 kolorach z palety 16 mln. 1989.
AGA: 1280x512 w 256 (+HAM8) z palety 16 mln.
@Solo Kazuki, post #224
@ZbyniuR, post #229
@moderator, post #231
@Solo Kazuki, post #211
@swinkamor12, post #234
Ja tam nikomu nie zabraniam, pisania w stylu pięćsetki, najlepiej na pięćsetce, pod pięćsetkę.
W a4000 i a1200 jest tak jak w a3000 gdzieś lekko poniżej 7 MB/s.
320x200 256 kolorów, niby było lepsze, ale brakowało jeszcze mocy cpu. Jak już weszło na poważnie 386 to było ok,
@Hexmage960, post #235
@swinkamor12, post #234
Pamięć chip jest w sprzęcie z AGA taktowana tym samym zegarem co w OCS/ECS.
In order to increase memory bandwidth, the Chip RAM data bus was extended to 32-bit width as in the A3000 (unlike AGA, the A3000's Chip RAM is 32-bit for CPU access only) and the Alice chip (replacing OCS/ECS Agnus) was improved to be able to support full-width access for bitplane DMA. Additionally, the memory clock was doubled.