Komentowana treść: MorphOS 3.12
[#61] Re: MorphOS 3.12
OKOKOK
Implemented Boot Chime volume settings on Macs
OKOKOK

Wreszcie !!!
[#62] Re: MorphOS 3.12

@recedent, post #27

Ja aktualizowałem z płyty i mam to samo .
Wiatraki na high - po chwili obraz ciemny .... nawet motyla nie ma przy ładowaniu....

PS . Monitor mam Della 17" - więc to chyba nie "out of sync"
[#63] Re: MorphOS 3.12

@gerul, post #61

BAM!!! Nie znoszę tego dźwięku, ale też i słuchać go już teraz nie muszę:). Za to w 3.12 zdecydowanie częściej zdarzają mi się te dziwne akcje ze zmianą kolorów matrycy.

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2019 20:50:13 przez fazior
[#64] Re: MorphOS 3.12

@Kwiatki, post #62

Jeśli monitor z jakichś względów nie jest wykrywany to właśnie może tak być. Przytrzymaj CTRL przy starcie, powinno wymusić tryb 1024x768. Później wejdź do ustawień monitora, sprawdź czy monitor jest w ogóle wykryty i ew. dodaj customowe tryby.
[#65] Re: MorphOS 3.12

@Kwiatki, post #62

Potwierdzam. Też odżałowałem CDRa i efekt ten sam. Czarny ekran i trzy krótkie błyśnięcia monitora. Ctrl wydaje się nie pomagać.
[#66] Re: MorphOS 3.12

@recedent, post #65

A testowales na PCIe czy AGP?
[#67] Re: MorphOS 3.12

@michal_zukowski, post #66

Cały czas AGP. 2,7 GHz, applowski Radeon X850XT.
[#68] Re: MorphOS 3.12

@michal_zukowski, post #66

Ja mam PM G5 2,3DP z karta x800gt na AGP.
CTRL nie pomaga

monitor mam standardowo w 1280x1024 .
[#69] Re: MorphOS 3.12

@Kwiatki, post #68

Czyżby X800/850 była wspólnym mianownikiem naszych problemów?
[#70] Re: MorphOS 3.12
Pierwszy raz robiłem aktualizację na PowerBooku G4/1.67 z pendrive USB. Wszystko poszło szybko i bez problemów.
Generalnie wrażenia bardzo pozytywne. Po chwili zabawy problemów nie stwierdziłem. Ale nie próbowałem jescze podłączać zewnętrznego monitora.

No i mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że faktycznie TinyGL w MorphOS 3.12 dla wybranych Radeonów ma podwaliny pixel shaderów. Nie jest jeszcze wszystko, a to co jest może zawierać błędy. Ale zrobiono znacznie więcej niż pierwszy krok w dobrym kierunku 3D. OK
[#71] Re: MorphOS 3.12

@waldiamiga, post #1

Zassane, biorę się za instalkę. Dzięki MorphOS Team!
EDYTA: Znikł image dla Efiki.


Bo gdyż :)

"Efika:
- Download morphos-3.12.hdimg, there is no special Efika install image any
longer if you were used to use that to update your installation before."
[#72] Re: MorphOS 3.12

@MDW, post #70

No i mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że faktycznie TinyGL w MorphOS 3.12 dla wybranych Radeonów ma podwaliny pixel shaderów

Szejdery za które nie musimy płacić? Miodzio, chce DoomIII :)

Bo gdyż :)

Wiem, wiem. Wyczytałem w change logu.
[#73] Re: MorphOS 3.12

@waldiamiga, post #72

Szejdery za które nie musimy płacić? Miodzio, chce DoomIII :)

O, to to to! :)
[#74] Re: MorphOS 3.12

@recedent, post #43

A sposób z dwoma kartami graficznymi?
Jedna dla OSX a druga dla MOS (w wersji pecetowej)
Mowa o G5 PCIe.
[#75] Re: MorphOS 3.12

@recedent, post #69

albo PM G5
Jak wrzuce plytke z 3.12 do napedu - odpale kompa z altem i wybiore dysk z morphosem to i tak mam wrazenie ze moprhos uruchamia sie z plyty. Ale ..... uruchamia sie - po wyjeciu plyty z 3.12 - odpaleniu z dysku ..mam czarny ekran
[#76] Re: MorphOS 3.12

@RadziN, post #73

o co co co? Przecież Doom 3 to była porażka.
[#77] Re: MorphOS 3.12

@MDW, post #70

Po aktualizacji z 3.11 wszystko co sobie poustawiałem w systemie (dock, ikonki na pulpicie, tapeta, wygaszacz itp). zostanie jak było?
[#78] Re: MorphOS 3.12

@Jacques, post #77

U mnie nic nie poznikało. Wszystko hula jak trzeba
[#79] Re: MorphOS 3.12

@Jacques, post #77

Po aktualizacji z 3.11 wszystko co sobie poustawiałem w systemie (dock, ikonki na pulpicie, tapeta, wygaszacz itp). zostanie jak było?

To jest właśnie zaleta rozdzielenia systemu na dwie części: użytkownika i twórców systemu (SYS: i MOSSYS:). Jeżeli trzymamy się zasad i nie grzebiemy w MOSSYS: to aktualizacja niczego w SYS: nie zmienia (pomijam katalog Applications, który właściwie nie jest częścią systemu operacyjnego).

Zabawne, że MOSSYS kiedyś był przedstawiany jako wada, od kilku lat okazał się ogromną zaletą. Aktualizacja AmigaOS 3.x to nie jest łatwa sprawa jeżeli przez lata go sobie ustawialiśmy i uzupełnialiśmy różnymi dodatkami. To jest praktycznie nieaktualizowalne w sposób automatyczny. Tylko ręcznie. W MorphOS to zostało rozwiążane i działa idealnie jeżeli trzymamy się zasady.

Jest jeden mini-wyjątek - MagicBeacon wymaga trzymania swoich danych w MOSSYS:. Zupełnie nie kumam dlaczego tak się przy tym upiera. Dlatego po aktualizacji trzeba sobie skopiować ze starego katalogu (z backupu własnego albo tego, który robiony jest podczas aktualizacji) do Data to o co tam krzyczy. Muszę kiedyś zapytać dlaczego jeszcze tego nie rozwiązano w MagicBeacon i dlaczego jako chyba jedyny program łamie tak ładnie przestrzeganą przez wszystkich zasadę.
[#80] Re: MorphOS 3.12

@MDW, post #79

Mb nie wymaga. Albo masz jakąś starą wersję, albo coś namieszane.
[#81] Re: MorphOS 3.12

@MDW, post #79

Potestowałem OWB 1.26 zmiany kosmetyczne niby fajne. Ale tak:

1. Quicklinks już nie są takie quick, bo trzeba je sobie ręcznie z menu załączać przy każdym uruchumieniu przeglądarki. Zaptaszkowanie w preferencjach Quicklinks jako widoczne nie działa jakby.

2. Videoplayer szwankuje. Po kliknięciu na pasku odtwarznia poza obszar już zbuforowany powoduje dalsze przycinanie filmu (zaczytuje po kilkadziesiąt kilobajtów, zrywa połączenie, nawiązuje, zaczytuje i tak w koło przycinając bezlitośnie).

Też tak macie?

PS. Uruchomiłem 1.25 (co prawda z JIT, bo ORI instalator usunął) i problemu z odtwarzaniem po takim dalszym przewinięciu filmu nie ma.


@MDW
Idealnie by było gdyby te archiwum MOSSYS dało się z taką łatwością przywrócić w drugą stronę, jak je zrobić. Myślę o przywróceniu 3.11 bo mam parę wątpliwosci czy jednak się tak ładnie wszystko nie pozmieniało. Dla przykładu zdaje się napisy na wszelkich belkach ekranowych/okienkowych jakby pojechały parę pixeli w górę. Dziwnie to wygląda nieco na moim ulubionym Skinie - Copacati. Dziwne by było też gdybym wcześniej tego nie zauważył.





Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 18:49:17 przez ede
[#82] Re: MorphOS 3.12

@ede, post #81

Da się przywrócić. Trzeba tylko na partycję BOOT: wrzucić stary boot.img, a katalog MorphOS przywrócić z backupu - własnego albo tego, który na partycji systemowej robi instalkę podczas aktualizacji.

Serio przez jakiś drobiazg w jednej skórce chcesz się pozbawiać nowinek i poprawek tworzonych przez MOSTeam przez kilkanaście miesięcy? W amigowym świecie tak bardzo brakuje nam rozwoju, a gdy coś się rozwija to nie aktualizować? I to za darmo? Hmmm...
[#83] Re: MorphOS 3.12

@ede, post #81

Jeśli używałeś domyślnych czcionek (tych z MOSSYS:_ttf) to mogły się zmienić.
[#84] Re: MorphOS 3.12

@ede, post #81

1. Quicklinks już nie są takie quick, bo trzeba je sobie ręcznie z menu załączać przy każdym uruchumieniu przeglądarki. Zaptaszkowanie w preferencjach Quicklinks jako widoczne nie działa jakby.

Tez myslalem ze nie dzialaja bo nie zwrocilem ze w nemu jest opcja do zaptaszkowania.
Jednak gdy to zrobilem OWB od tego momentu zawsze sie uruchamia z Quicklinkami.
[#85] Re: MorphOS 3.12

@MDW, post #82

W sumie boot.img może zostać.
Potem wystarczy zmienić nazwę backupu na Morphos, a aktualnego katalogu Morphos.
Po resecie masz poprzednia wersje systemu
[#86] Re: MorphOS 3.12

@Korni, post #80

Mb nie wymaga. Albo masz jakąś starą wersję, albo coś namieszane.

Zmusiłeś mnie do sprawdzenia i... faktycznie masz rację. Drobna zmiana i już MagicBeacon nie wymaga MOSSYS:. Ale to nie ja miałem namieszane tylko tak jest standardowo w archiwum (specjalnie ściągnąłem 1.13 żeby sprawdzić). Po rozpakowaniu są katalogi:
SYS/MorphOS/Data. No i w ikonie MagicBeacon.info w "Default Tool" jest:
SYS:MorphOS/Data/MagicBeacon/MagicBeacon

Jeżeli to się skopiuje tam gdzie chce autor to mamy wszystko w MOSSYS (czyli SYS:MorphOS), a ikona szuka pliku wykonywalnego w SYS:MorphOS/Data/MagicBeacon, czyli też w MOSSYS.

Niczego nie namieszałem i dlatego tak było. No ale wystarczyło wywalić ze ścieżki dostępu "MorphOS" oraz wszystko wrzucić do SYS:Data, a nie jak zaleca autor SYS:MorphOS/Data i już jest w porządku. MagicBeacon nie przeszkadza w aktualizacji. Teraz jest faktycznie bezobsługowa w 100%. Przynajmniej w moim przypadku.

Powtórzę się ale naprawdę rozdzielenie SYS od MOSSYS to jednak z najfajniejszych cech MorphOSa. Śmieci użytkownika zdecydowanie muszą być oddzielone od systemeu. Tylko oczywiście system operacyjny musi szukać pików w możliwych katalogach w odpowiej kolejności. No ale to mamy ogarnięte od MorphOS 0.4. :) To jest zresztą typowa amigowa cecha. Tylko dorzucono do tego szukanie MOSSYS:.

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 19:22:54 przez MDW
[#87] Re: MorphOS 3.12

@Norbert, post #85

@MDW
Serio przez jakiś drobiazg w jednej skórce chcesz się pozbawiać nowinek i poprawek tworzonych przez MOSTeam przez kilkanaście miesięcy? W amigowym świecie tak bardzo brakuje nam rozwoju, a gdy coś się rozwija to nie aktualizować? I to za darmo? Hmmm...

Aż tak to nie. Ale już taka cecha moja nabyta lub wrodzona, że czasem drążę niepotrzebne nikomu szczegóły. No ale też po latach praktyki mam świadomość, że takim podejściem można też coś popsuć bezpowrotnie zamiast poprawić i to nie koniecznie tylko w komputerach.

@Korni
A no właśnie z tymi czcionkami parę rzeczy jakoś mi nieswojo wygląda np. w konsoli niewyraźnie, czy też pliki tekstowe wyświetlane z Ambienta. Kombinowałem z czcionkami, wielkościami, antyaliasem... Spróbuję zamienieć na te z 3.11, zobaczę jaki efekt.

@Phibrizzo
Ptaszkowałem: w menu, w prefsach, dawałem Use, Save, i raz czy dwa zadziałała ale przestało. Spróbuję jeszcze raz.
š
@Norbert
Dobrze wiedzieć, że tak też można :)





Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 19:35:53 przez ede
[#88] Re: MorphOS 3.12

@ede, post #87

@MDW
Autor namieszał więc.

@EDE
Ja nie mam "zdrowia" do czcionek wektorowych. Bitmapy ftw :).
[#89] Re: MorphOS 3.12

@ede, post #87

Fonty faktycznie się pozmieniały. Ale moim zdaniem na plus. Mam wrażenie, że teraz właśnie są fajniejsze. szeroki uśmiech
[#90] Re: MorphOS 3.12

@waldiamiga, post #72

Szejdery za które nie musimy płacić? Miodzio, chce DoomIII :)

Podobno jest jeszcze za wcześnie na otwieranie szampana. Ale cieszyć się już można. Tak dokładnie bigfoot odpowiedział (na MorphZone):

Yes we do, but only for the R300 family of chips (So Radeon 9500 - 9800), R400 (X700 - X850) miiight work too, but I don't remember to be honest, and finally it's far from complete and probably still has quite a few bugs in it.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem