Komentowana treść: Jump! - wersja demo
[#91] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #90

Slave'y WHDload maja sens dla starych tytulow


Czyżby ?...... .
[#92] Re: Jump! - wersja demo

@djpiotrs, post #91

Tak, nowe Amigowe gry powinny nie miec bledow i dac sie odpalic z HD bez problemu. To tylko zalezy od umiejetnosci kodera/programisty tworzacego gre. Ale oczywiste jest tez, ze niektorzy wola miec wszystkie gry odpalane spod WHDload bo im tak jest wygodniej. Idea WHDload bylo to, zeby odpalac gry i dema, ktore nie mialy wlasnych instalatorow z HD, a nie wszystkich gier czy dem jak leci. Oczywiscie chodzi o dobrze napisane gry czy dema, bo nowe gry/dema z bledami powinny byc poprawione przez autorow a nie przez autorow slave'ow. Ewentualnym wyjatkiem moga byc wersje dla A500 mini bo ta konsola tak ma, ze obsluguje taki format.
1
[#93] Re: Jump! - wersja demo

@asman, post #89

NOP przed wyjściem z przerwania daje pewność że rte jest ostatnią wykonywaną instrukcją i nie zostanie sparowany z kodem poza przerwaniem.
Problem może na 060 sprawiać write-back cache. Może dojść do sytuacji gdy program opuścił przerwanie a dane jeszcze nie trafiły do rejestrów chipsetu bo czekają na zapis. Czy da się WBC wyłączyć?

Ci którym działa na 060 niech napiszą czy coś musieli wyłączać.
[#94] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #92

Idea WHDload bylo to, zeby odpalac gry i dema, ktore nie mialy wlasnych instalatorow z HD, a nie wszystkich gier czy dem jak leci

Tak, Whdload wyewoluował z takiej potrzeby, co nie powinno i nie ogranicza w żaden sposób obecnych możliwości tego pakietu.
Nie przypadkiem napisałem o WHDload, bo obawiam się miliona dobrych rad i miliarda indywidualnych oczekiwań co do tytułu, a przypominam, że ideą było zrobienie dobrej gry na "niebotycznym" poziomie dla A1200 z FASTem.
WHDload mogło by odciążyć autora od poszukiwań- tym bardziej, że idealnie, pod każdy "system amigowy" nie da się napisać gry, która ma z założenia wykorzystywać potencjał CHIPSetu i omijać jego ograniczenia ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2022 21:02:35 przez BULI
1
[#95] Re: Jump! - wersja demo

@BULI, post #94

To nie tyle sam WHDload moze odciazyc autora od poszukiwan bledow. Co po prostu inny koder, ktory ma wieksze doswiadczenie w temacie Amigi i szybszych procesorow. Ale oczywiscie slave dla danej gry jest bardzo przydatny przy poszukiwaniu ewentualnych bledow, bo WHDload ma bardzo dobra obsluge bledow. Sam doradzilem paru autorom gier Amigowych zrobienie wersji WHDload do wylapywania bledow koderskich i z tego co wiem to sa zadowoleni bo bardzo to ulatwia ich znajdywanie.
2
[#96] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #95

Weż Człowieku przestań bredzić ! Jak masz taką więlką więdzę to czemu nie napiszesz cokolwiek według swojej wiedzy.
3
[#97] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #93

Ja odpalam na 060, bez wyłączania czegokolwiek. Startuje bez ss, coby chipu starczyło.
2
[#98] Re: Jump! - wersja demo

@djpiotrs, post #96

Pisanie gier to nigdy nie byla moja dzialka, bo mnie to nigdy nie interesowalo. A swoja wiedze wykorzystywalem do tego co lubie, albo co wydawalo mi sie ciekawe, albo bylo jakims ciekawym wyzwaniem. Z kolei po Tobie widac, ze nie masz absolutnie zadnej wiedzy jesli chodzi o kodowanie w asemblerze 68k, za to jestes bardzo znerwicowany.
8
[#99] Re: Jump! - wersja demo
040 + JIT + P96 + 8MB Chip + 32 MB + WB3.9 - nie działa. Zamraża system
To co wyżej tylko bez startup - sequence - uruchamia się do momentu wybrania levelu. Potem nic się nie dzieje tylko muzyczka gra
020 bez JIT + reszta jw - także zamraża system.
Ta samą opcja tylko bez startup - seqence - jak przy 040, dochodzę do wyboru levelu. Muzyczka gra i wszystko staje.
Wypaliłem (dodając s: startup - seqence ) w MakeCD dla CD32, odpalił płytę ale staje tylko na oknie cli. Nie uruchamia dalej.
Poszedłem tym tropem dalej i zrobiłem HDF (z samą grą bez Workbencha i s-s jak w przypadku ISO dla CD32) i odpaliłem na podstawowej A1200 + 4MB. Nie rusza. Dochodzi do Cli i koniec.
Sprawdzę jeszcze jedno: goły WB 3.1 na podstawowej A1200 z Fastem, z S-S i bez.
Fajna gra, patrząc na filmiki, ale chocki klocki z jej uruchomieniem to sprawa do poprawy. Gdyby była na dyskietkach, nie było by kłopotów, wkładasz do stacji i jedziesz z kokosem. Ale skoro gra ma się uruchamiać z HD/CD w otwartym WB, to powinna się właśnie tak odpalać, bez kombinacji z wyłączeniem s-s i przy włączonym P96 (jak ktoś ma)
1
[#100] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #99

U mnie na ROM 3.1 A1200 ESCOM 060 nie odpala sie ...dopiero bez startup-sequence i bez setpatch poszlo
Na drugiej A1200 C= z Elsat 4 MB poszlo od strzala

Ps.bardzo ladnie ta gierka wykonana i smiga az milo na 020/14 mhz

Ps.Don_Adan nie pisal gier a wrecz przeciwnie ;) ale nie mozna ujmowac mu braku wiedzy

Ps2. Byc moze problemem jest ROM 3.1 setpatch patchuje tu co innego niz w 3.0

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2022 08:56:48 przez HOŁDYS
2
[#101] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #99

Piekło ami-dewelopera: "Zrób tak, żeby działało na wszystkich konfiguracjach".
3
[#102] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #99

040 + JIT

Jakiego emulatora używasz?

Ale skoro gra ma się uruchamiać z HD/CD w otwartym WB, to powinna się właśnie tak odpalać, bez kombinacji z wyłączeniem s-s i przy włączonym P96 (jak ktoś ma)

Problem z P96 zamierzam rozwiązać stosownym komunikatem.
Jeśli chodzi o odpalanie z otwartym WB to niestety ale to jest problem systemu i hardware Amigi, który nie obsługuje pamięci wirtualnej i zawsze ktoś będzie miał taką konfigurację z zajętym częściowo chipramem. Gra potrzebuje jakieś 1,8MB chip i nie ma sposobu żeby poprosić system o zapewnienie takiej ilości.
Problemy rozwiązuje zrobienie całej gry NDOS z dyskietek, tylko nikt nie wytrzyma czekania na wczytanie plików 2MB przed każdym poziomem.
Zrobię loader, który zresetuje system i automatycznie odpali grę bez WB.
3
[#103] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #102

Zrobię loader, który zresetuje system i automatycznie odpali grę bez WB.

Ja podam mały tip. To, co w Workbenchu załadowanym na Amidze zajmuje głównie pamięć graficzną jest ekran systemowy.

Możesz go spróbować zamknąć za pomocą funkcji CloseWorkBench(), dzięki czemu odzyskasz pamięć CHIP (przynajmniej 40 kB dla ekranu 640x256 4-kolorowego lub 120 kB dla ekranu 640x512 8-kolorowego).

To powinno ułatwić start z WB.

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2022 09:44:34 przez Hexmage960
1
[#104] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #102

Jeśli chodzi o odpalanie z otwartym WB to niestety ale to jest problem systemu i hardware Amigi, który nie obsługuje pamięci wirtualnej i zawsze ktoś będzie miał taką konfigurację z zajętym częściowo chipramem. Gra potrzebuje jakieś 1,8MB chip i nie ma sposobu żeby poprosić system o zapewnienie takiej ilości.

Przecież ma ustawione 8 MB CHIP.
[#105] Re: Jump! - wersja demo

@Pinto, post #104

Przecież ma ustawione 8 MB CHIP.

U niego problem powoduje P96 a nie chipram.
[#106] Re: Jump! - wersja demo
U mnie działa bez problemu (odpalałem od razu bez startup-sequence). Pierwszy etap banalny, ale drugi dość trudny.
[#107] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #105

1
[#108] Re: Jump! - wersja demo

@Mir3k, post #14

2
[#109] Re: Jump! - wersja demo

@Dorian3d, post #107

WARP 1260 Jump!

Jedna z niewielu gier które na monitorze bokiem ogląda się tak samo dobrze jak normalnie ;)
Mój zamówiony Warp1260 niestety ciągle do mnie jeszcze nie dojechał.

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2022 15:03:56 przez Kefir_Union
[#110] Re: Jump! - wersja demo

@BULI, post #70

Udało mi się po wielu próbach przejść wszystko na poziomie HARD (10884 punkty)



A ja zrobiłem 11100 punktów
2
[#111] Re: Jump! - wersja demo

@nostrum666, post #110

A ja zrobiłem 11100 punktów

Mam straszną wiadomość. Po przejściu całej gry na hardzie wynik nie mieści się w 5 cyfrach. Nie chcę dorabiać kolejnej na ekranie, punkty na hardzie będą mnożone przez trzy zamiast przez cztery.

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2022 16:18:48 przez Kefir_Union
1
[#112] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #105

W dalszych krokach tam gdzie napisałem że bez s-s, a więc P96 nie było włączone.

Loader będzie gitOK
[#113] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #112

Moje testy:
Podstawowa A1200, 2 MB Chip, 8 Fast, 020 24 bit, KS 3.1, goły 3.9.
Po załadowaniu systemu: WB w 4 kolorach, 320x256, wolny chip 1.91, fast 5,75 i co? Brak wolnej pamięci.
Coś jest nie tak.
[#114] Re: Jump! - wersja demo
Może dodasz highscore przez neta ?
Jeśli nie da się odpalić wraz z grą systemu ze stosem, to może savegame by się tworzył, który możnaby jakimś programikiem pchełką wrzucać highscore na serwer ?
Coś na kształt "osiągnięć" ? Czas spędzony w grze etc :)
To samonapędzająca się reklama ;) A i program badawczy środowiska!
[#115] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #113

Dobra ruszyło ale w trybie bez startup - seqence.
Moje szkraby zachwycone.
Ja zresztą też.
Tylko czekać na poprawioną wersję i zanabywać.
Będzie wersja dla CD32?

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2022 10:45:12 przez don_rafito
[#116] Re: Jump! - wersja demo

@pawelini, post #114

Dobry pomysł z high score - popieram :)

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2022 17:46:10 przez mateusz_s
[#117] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #111

Graficznie rewelacja !0/10
Muzyka reperacja ! 10/10
Grywalność 3/10 nie wciąga 2 etap bardzo trudny jak na początek

Fajnie by było jak byś to poprawił


Yoomp! OCS może nie ma tak Pięknej grafiki ale grywalność i dynamika 9/10



Ostatnia aktualizacja: 15.05.2022 18:24:16 przez Dorian3d
2
[#118] Re: Jump! - wersja demo

@Dorian3d, post #117

Grywalność 3/10 nie wciąga 2 etap bardzo trudny jak na początek


Na poziomie Easy czy Hard? :P

Na Easy przeszedłem za 5tym podejściem i odblokowałem bonusowy, tam to mnie dopiero zaskoczyło że skoki co 2 kafle, i ta dynamika w grze połączona z muzyką :).

Spróbowałem na Hard i zaskoczenie, bo myślałem że będą te same plansze z większym tempem, a tutaj się okazuje że jest inny układ kafelek w zależności od poziomu trudności.

Bajer :)
1
[#119] Re: Jump! - wersja demo
Przed chwilą miałem możliwość sprawdzenia działania dema na TheA500 mini i wszystko hula aż miło. Gra świetna, jestem pełen podziwu jak to płynnie działa i wygląda.
[#120] Re: Jump! - wersja demo

@Dorian3d, post #117

Fajnie by było jak byś to poprawił

Twój głos jest odosobniony, nie widzę powodu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem