Komentowana treść: Jump! - wersja demo
[#181] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #180

To byly tylko przykladowe komunikaty o problemach. Gdyby sie one wyswietlaly na wyjsciu z programu to czesc uzytkownikow wiedzialaby o co chodzi i sama by sobie z nimi poradzila. A co do "Cant Alloc", to ja widzialem np. taki komunikat "Cant Alloc CIA!", to niekoniecznie musi byc tylko pamiec. Pelny debug w grze nie jest potrzebny, ale taki minimalny by sie przydal. A ludzie rozne dziwne rzeczy robia z plikami. Ja zawsze sie staralem dodawac rozne komunikaty o bledach, nawet bardzo nieprawdopodobne do wystapienia. Bo to bylo tylko moveq #error_number,D0 na wyjsciu, a EaglePlayer sam juz to wyswietlal.
[#182] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #172

No będzie można zautomatyzować proces odpalania gry beż SS. Teraz pod systemem z rtg jest zwiecha. A tak po kliknięciu ikonki z automatu zrobi się reset a po chwili gra uruchomi się sama.
[#183] Re: Jump! - wersja demo

@mateusz_s, post #182

No będzie można zautomatyzować proces odpalania gry beż SS.

No to już jest reboot loader w pakiecie, możesz pobrać ze strony.
[#184] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #183

robię właśnie testy i są problemy, co odnotowuję poniżej:
konfig:
A1200 (Escom) kick 3.2, TF1260 (pełny 060)

1. pliki w katalogu C nie mają bitu Execute po rozpakowaniu -> może lepiej spakować je nie ZIPem a LHA?
2. gra uruchamiana jako RAD: jako skrypt JumpStart czy nawet z SS nie uruchamia się. kończy się komunikatem w CLI www.amigjump.com
3. plik jump_demo też nie ma bitu Execute
4. uruchamiany po prostu z WB ma za mało pamięci.
5. przy uruchamianiu z RAD: kilkukrotnie pojawiają się requester z brakiem ENV: i DATA:



Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022 21:34:08 przez c64portal

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022 21:35:15 przez c64portal
[#185] Re: Jump! - wersja demo

@c64portal, post #184

1. pliki w katalogu C nie mają bitu Execute po rozpakowaniu -> może lepiej spakować je nie ZIPem a LHA?

To nie problem niepoprawnego spakowania, tylko niepoprawnego rozpakowania archiwum po stronie użytkownika.

Przed chwilą rozpakowałem archiwum pod Workbenchem 3.9 systemowym UnARC (SYS:TOOLS) i zero problemów- bity poprawne, wszystko się odpala.
Dla testów rozpakowałem też 7-ziperm pod Windowsem i przeniosłem rozpakowane demo na Amigę bez żadnej ingerencji i też- zero problemów z bitami.

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022 22:10:45 przez BULI
[#186] Re: Jump! - wersja demo

@BULI, post #185

Archiwum ZIP nie przechowuje bitu protekcji E na pewno, i dlatego ZIP nie jest zalecany do pakowania nim Amigowych exekow. To ze Amigowe programy moga ustawic bit E dla pliku przy rozpakowywaniu archiwum, albo ogolnie wszystke (4 wazne) bity RWED to jest inna sprawa (ale to jest tzw. obejscie problemu). Bit E jest na przyklad ustawiany, gdy kopiujesz plik za pomoca Filemastera 2.2 (copy), ale nie jest ustawiany, gdy kopiujesz za pomoca Dopusa 4 (copy clone). To wszystko zalezy od ustawien i przyzwyczajen uzytkownika. Do pakowania ADF-ow ZIP jest Ok, do pakowania Amigowych exekow nie jest Ok. Dlatego ja tylko LHA i LZX uzywalem, tak samo zreszta jak Wepl na stronie whdload.de. Moze archiwum ZIP wyglada bardziej profesjonalnie na stronie WWW niz archiwum LHA czy LZX, ale to sa zwykle potencjalne problemy.
1
[#187] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #186

ale nie jest ustawiany, gdy kopiujesz za pomoca Dopusa 4 (copy clone).


Co oznacza "copy clone"? Kopiowałem masę plików w DO4 i nie przypominam sobie, żeby ginęły bity protekcji E.
[#188] Re: Jump! - wersja demo

@kempy, post #187

Copy clone oznacza skopiowanie danego pliku z bitami protekcji i data powstania/ostatniej edycji pliku.
Copy oznacza skopiowanie danego pliku i ustawienie bitow RWED (choc bit R musi byc ustawiony dla kickow 2.0+, ale dla 1.3 moze nie byc ustawiony) oraz zmiane daty pliku na aktualnie pokazywana przez system.
Troche zle zrozumiales, przy copy clone, nic nie jest zmieniane, czyli Dopus 4 nic nie zmieni jak nim kopiujesz. Ale Filemaster 2.2 juz zmieni bity i date jak bedziesz nim kopiowal. Mozesz sobie sprawdzic kopiujac nim jakis plik ktory nie ma ustawionego bitu E. Kopiowanie nim to jest szybsza wersja na ustawianie bitow protekcji. Np. z plyty CD jak pliki kopiujesz, tam zwykle nie ma ustawionych bitow W (Write) i D (Delete)., czyli jest R-E- a po skopiowaniu Filemasterem 2.2 bedzie RWED.
[#189] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #188

Czyli rozpakowanie tego ZIPa pod windą i odpalenie pod WinUAE nie sprawia problemu (tak jak u mnie, serio), ale pod real Amigą jest problem bo archiwum jest spakowane jako ZIP a nie np. LHA?

Trochę to dziwne dla mnie, że windows nie gubi tych bitów protekcji podczas rozpakowywania, a amigowy system już tak :)
[#190] Re: Jump! - wersja demo

@karolb, post #189

Tak, rozpakowywałem amigowym UNZIP i trzeba ręcznie ustawić potem atrybut E.
[#191] Re: Jump! - wersja demo

@Jacques, post #190

Tak, rozpakowywałem amigowym UNZIP i trzeba ręcznie ustawić potem atrybut E.

Potwierdzam, sprawdziłem na UNZIP który był u mnie na dysku i po rozpakowaniu nim nie było bitów E.
Z to jak pisałem wcześniej, systemowy UnARC rozpakował z atrybutami E, tak jak windowsowy 7-ZIP ok, racja
[#192] Re: Jump! - wersja demo

@Jacques, post #190

To rozwiązuje problem, wszystko działa?
[#193] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #192

BTW
Spróbowałem dla ciekawości odpalić najnowsze demo JUMPA na 68060 (60MHZ) w Amidze 4000 z CyberStormem MK3.
Odpaliłem Amigę bez startup-sequence, bez ładowani jakichkolwiek modułów, bez mapowania kicka, czysta A4000 po włączeniu, dodatkowo w BOOTMENU wyłączyłem CACHE i gra się uruchomiła.
Wydaje mi się, że w grze przestała działać klawiatura (czyżby problem z przerwaniami?), ale joystick na pewno działał i pograłem z 15 minut bez problemów.
Po wyjściu z gry Amiga się zamroziła- potrzebny był reset.
Tak to wygląda (na szybko) u mnie na 060 ok, racja
[#194] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #192

U mnie działa bez S-s na Warpie 1260, ale u innych jeśli nie działa to raczej z zupełnie innego powodu. Po prostu bez flagi nie daje się uruchomić, a nie, że się później wywala Jednak LHA to standard jeśli chodzi o Amigę
1
[#195] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #183

Wersja z RAD działa wyśmienicie.
040JIT, 8 MB Chip, 32 Fast 64 MB Z3 Automatic. Jedyne co musiałem włączyć to Oczekuj na Blitter
Super robota OK
[#196] Re: Jump! - wersja demo

@BULI, post #193

Wydaje mi się, że w grze przestała działać klawiatura (czyżby problem z przerwaniami?),

Raczej inny hardware obsługujący klawiaturę.
[#197] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #195

Jedyne co musiałem włączyć to Oczekuj na Blitter

Bez tego nie działa? Na pewno nie powinno być włączone "immediate blitter" ale czekania nie trzeba włączać.
[#198] Re: Jump! - wersja demo

@karolb, post #189

Nie wiem, nie mam PC-ta. Co znaczy rozpakowanie pod Winda? Ze potem od razu uruchamiasz gre, czy tez jeszcze kopiujesz potem te pliki do jakiegos katalogu Amigowego? Pisalem, ze samo kopiowanie plikow potrafi ustawic 4 bity RWED dla przekopiowanego pliku, zalezy czego sie uzywa do kopiowania danych. Ogolnie to watpie, zeby pod Windowsem bit E byl ustawiany. Co najwyzej WinUAE moze miec taka opcje. Jest tyle watkow w sieci, ze "file is not executable", ze kazdy moze sobie o tym poczytac jesli chce.
[#199] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #198

W moim przypadku archiwum rozpakowywane zostało pod windowsem i skopiowane na kartę pamięci FAT32 bezpośrednio pod Windows Explorerem (bez emulatora etc).
Na Amidze skopiowane pod Workbenchem lub DOpusem 4.x więc żaden program przy kopiowaniu nie ingerował w bity!
[#200] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #183

Panie drogi, z bootloaderem działa!

Czyli że warto zrobić dwa osobne starty - bez resetu i z resetem. Nie wiem natomiast czy to kopiowanie do RAD: będzie miało sens w pełnej wersji.

Edycja: Tylko dlaczego bez bootloadera nie działa? Oczywiście jak nie pisze że brak mu pamięci. Z tego co wiem to nie ma wpływu większa paleta kolorów WB gdy się uruchamia bez s-s (a dokładniej chyba bez IPrefs)?

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 17:39:43 przez Solo Kazuki
[#201] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #200

Gra potrzebuje 1925700 bajtow chipu w jednym kawalku - szansa, ze po zabootowaniu do WB bedzie tyle dostepne jest bardzo mala. m.in. z powodu fragmentacji pamieci.
[#202] Re: Jump! - wersja demo

@docent, post #201

Gra potrzebuje 1925700 bajtow chipu w jednym kawalku - szansa, ze po zabootowaniu do WB bedzie tyle dostepne jest bardzo mala. m.in. z powodu fragmentacji pamieci.

U mnie pod WB 640x256x4 działa
[#203] Re: Jump! - wersja demo

@docent, post #201

Nie wiem czy ci umknęło czy w ogóle nie czytałeś, ale u mnie brakuje pamięci nawet bez startup-sequence.
[#204] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #202

hehe, to jeszcze masz z 20kb zapasu... no ale kto uzywa workbencha w takiej rozdzielczosci? :) I pewnie masz jeszcze defaultowe ikonki :)))
[#205] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #197


Bez tego nie działa?


Nie. Sprawdziłem na różnych wersjach procesora, różnych wersjach pamięci Fast i gra ruszyła dopiero po zaznaczeniu tej opcji.
Bez tego ruszyło mi tylko i wyłącznie na 020 24bit, 2 MB Chip, 8 MB Fast Z2, bez s-s, o czym pisałem wcześniej.
[#206] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #203

A masz moze druga stacje dyskow lub stacje hd?
Wrzuc moze to, co wyswietla avail po zaladowaniu bez s-s
[#207] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #200

Nie wiem natomiast czy to kopiowanie do RAD: będzie miało sens w pełnej wersji.

Oczywiście, że ma sens, bo do pamięci RAD kopiuje (generuje) się w zasadzie tylko startup-sequence, które mówi systemowi gdzie jest gra na dysku i jak ją wystartować ok, racja
Także powinno działać i zajmować w pamięci max kilka kilobajtów
1
[#208] Re: Jump! - wersja demo

@BULI, post #207

Ściągnąłem zipa z rozwiązaniem z RAD: i nadal działa ( ), tylko teraz dodatkowo trzeba było ustawić flagi executable także dla plików w podkatalogu C gry (rozpakowane UNZIP pod AmigaOS)
Serio... Zamieńcie to na archiwum LHA, bo nie przystoi takiej produkcji

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2022 10:42:30 przez Jacques
1
[#209] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #170

Coś mi chodzi po głowie, że rozwiązanie z odpalaniem z RAD: było chyba oficjalnie użyte w bardzo "poważnej" grze "Robinson's Requiem" i nie było to traktowane jak jakaś partyzantka czy hack. Ale tam chodziło chyba o to żeby na gołej A1200 zostało jak najwięcej RAMu ze standardowych 2MB. Ja tylko z ciekawości raz tak uruchomiłem tę produkcję, bo wtedy miałem już chyba 10MB RAM i uruchamiała się normalnie z WB.
[#210] Re: Jump! - wersja demo

@MDW, post #209

Slam Tilt też ma taką opcję startowania.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem