Komentowana treść: Jump! - wersja demo
[#121] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #115

Dobra ruszyło ale w trybie bez startup - seqence.

Wcześniej też pisałeś że bez s-s. To gdzie tkwił problem? Coś jeszcze przeszkadzało?
[#122] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #121


Moje testy:
Podstawowa A1200, 2 MB Chip, 8 Fast, 020 24 bit, KS 3.1, goły 3.9.
Po załadowaniu systemu: WB w 4 kolorach, 320x256, wolny chip 1.91, fast 5,75 i co? Brak wolnej pamięci.
Coś jest nie tak.

To było z S-S, tylko maksymalnie odchudziłem WB, ale jednak był on normalnie uruchomiony.
Mało tego, próby ustawienia Chip na 4-8 MB nie dały rezultatów, podobnie z Fastem. Z3 nie łyka, musi być Z2.

Natomiast wcześniejsze próby były z i bez S-S, ale były na pełnych procesorach.
Reasumując: u mnie zatrybiło na 020 24bit, na gołym WB i bez S-S

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 09:17:56 przez don_rafito
[#123] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #122

Ja mam problem na prawdziwym sprzęcie. Mam A1200 i Warp 1260 i nawet bez startup-sequence pisze mi że brakuje mu pamięci. Nie wiem o co chodzi, bo już bardziej nie mogę "odchudzić". Mogą być winne moduły (scsi.device do większych dysków i jeszcze coś), ale one chyba do FastRAM są ładowane.
[#124] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #123

A ile jest dostepnej pamieci chip po uruchomieniu bez s-s?
[#125] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #123

Daj Avail najpierw, potrzeba ponad 1.8MB chipu na starcie, byc moze nawet ciaglego. Podejrzewam, ze moduly kickstartu albo file system moga go troche zjadac, wylacz wszystko co zbedne w Boot Menu.
[#126] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #125

Udało mi się odpalić, ale i tak nie działa. Mam szary ekran tylko.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 16:22:05 przez Solo Kazuki
[#127] Re: Jump! - wersja demo

@kempy, post #124

Tylko jakieś 150k mam zajęte, reszta wolne, ale i tak za mało. Po wyłączeniu wszystkich napędów i partycji poza tą z grą (wyłączyłem nawet DF0) nawet tylko 130k. Jednak jak już uruchomiłem to tylko szary ekran mam i nic więcej.



Edycja: Na 152016 bajtów nie pisze już o braku pamięci!

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 16:40:25 przez Solo Kazuki
[#128] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #125

Jeszcze jedno, bo nie mogę edytować. Nie mam ładowanego KS, bo mam go z Warp1260 (można wczytać do 4 różnych KickStartów). Moduły zajmują pamęć, ale wybitnie widać że prawie w całości są w FastRAM (kilkasek kB zajęte). Być może coś jeszcze z ChipRAMu biorą, bo jak już się załadują, to poniżej 150k z CHipRAM nie mogę zejść.

Edycja: Zapomniałem dodać. Nie działa też jak dam setpatch, dalej tylko szary ekran.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 16:59:04 przez Solo Kazuki
[#129] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #127

Dziwne, to jest komunikat systemu a nie gry. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to, ze Kefir uzyl hunkow typu bss_f (bss_p) lub data_f lub code_f zamiast bss lub data lub code. I z jakis powodow ten hunk alokuje przez system tylko pamiec fast w obszarze ZII a nie ZIII, moze to byc tez kwestia zle zdefiniowanej pamieci przez Warp, brak jakiejs flagi. Ja nigdy nie uzywalem tego typu hunkow jedynie jak cos mialo byc w chipie to dawalem bss_c, data_c lub code_c. Jak masz Filemastera 2.2 to zrob FileEdit tego exeka i zrob screen z poczatku pliku. Jesli to jest problem hunka to wystarczy jeden bit zmienic dla kazdego hunka alokujacego pamiec.
[#130] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #129

Udało mi się odpalić, ale gra nie działa u mnie po prostu. Mam tylko szary ekran zaraz po uruchomieniu.
[#131] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #130

mam tak samo na a4000
[#132] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #129

Wrzuciłem na stronę wersję z kilkoma zmianami sposobu allokacji pamięci.
[#133] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #130

U mnie działa na Warpie z Kickiem 3.1, uruchamiam spod FFS bez S-s. Ustawione 50 MHz.
[#134] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #132

U mnie dalej tylko szary ekran. KS 3.1, ale dysk SFS.
[#135] Re: Jump! - wersja demo

@Jacques, post #133

Znaczy na więcej niż 50MHz nie działa? Czy masz tak standardowo?
[#136] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #135

Znaczy na więcej niż 50MHz nie działa?

Gra wymusza 50Hz, do takiej częstotliwości jest synchro muzyki i logiki gry. Tyl;ko że powinieneś dostać komunikat jeśli jest inne odświeżanie.
[#137] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #136

Koledze Jacques chyba chodzi o MHz w procesorze. Warp ma możliwość zmiany taktowania CPU nawet "w locie" przy zmianie w opcjach.

Edycja: Możliwe że chodzi o system plików, gdyż ja mam wszystkie partycje w SFS a nie FFS.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 18:34:47 przez Solo Kazuki
[#138] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #137

To mozesz sprawdzic na innych czestotliwosciach jeszcze. Jak bedzie dzialac na 50 MHz a nie bedzie dzialac na 100 MHz, to pewnie problem z przerwaniami. Jak nie masz FFS to mozesz sprobowac skopiowac gre do RAMu i stamtad odpalic, masz duzo RAM-u to wystarczy. Choc wedlug mnie raczej to nie jest problem file systemu.
[#139] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #138

Zmieniłem częstotliwość na 50MHz (ze 100MHz) i dalej nie działa. Podejrzewam że to filesystem albo coś jeszcze u mnie w systemie innego.

Edycja: Skopiowałem do RAMu i z RAM: Też tylko szary ekran. Nie mam pojęcia co jest nie tak.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 19:04:15 przez Solo Kazuki
[#140] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #139

No coz, to musisz zaczekac na wersje WHDload, naprawiajaca bledy.
[#141] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #129

Dlatego gra mi ruszyła dopiero jak ustawiłem w NieKoszernej pamięć fast w Z2
[#142] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #140

Choc jeszcze jedno przyszlo mi do glowy. Jestes fanem wszelkiego rodzaju 2-3 przyciskowych dzojow/padow. Moze jest cos zwalone z obsluga takiego sprzetu w grze. Odlacz dzojstik/pad i sprobuj odpalic gre.
[#143] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #142

Miałem zaiste podpiętego joypada działąjącego w standardzie CD32, ale jego odpięcie nic nie pomogło. Cięgle widzę szary ekran...
[#144] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #141

To mozesz sprobowac sprawdzic nowa wersje demo ze strony Jumpa na ustawieniach z pamiecia w obszarze ZIII. Jak nie zadziala tak jak Solo Kazukiemu to pewnie jeszcze jakas alokacja pamieci nie jest poprawiona.
[#145] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #135

Tak, przeważnie roboczo korzystam z 50 MHz. W sumie mogę odpalić Jumpa na wyższych częstotliwościach.
[#146] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #144

No ja bym się nie zdziwił, gdyby jemu działało. Już Jacques odpalił na Warp1260, więc nie ma to nic wspólnego z kartą rozszerzeń.

Pytanie co by mogło jeszcze mieszać bez s-s, może moduły ładowane (scsi.device, itp)?
[#147] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #146

Coś u ciebie siedzi w chipramie. U mnie gra się odpala pod gołym Workbenchem w 640x256x4 a na pasku jest ponad 2,000,000 bajtów wolnych.
[#148] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #141

Test nowego dema nic nie dał. Gra nie chcę się uruchamiać na pełnym procesorze. Musi być okrojona 020 (24bit) a co w związku z tym, na okrojonej Motoroli nie można korzystać z pamięci Z3, tylko Z2.
[#149] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #146

Ja przetestowałem w konfiguracjach ACA1221, ACA1234-33MHz oraz Vampir V1200 kick to 3.1.4 z WB 3.1 i tak na obu ACA gra nie uruchamia się bez s-s z cli szary ekran ale działa bez s-s po wpisaniu loadwb, endcli i uruchomieniu z ikony, natomiast na V1200 nie udało mi się uruchomić w żaden sposób. Z ikony pod wb widać na belce że pamięć chip spada do kilku KB i fast zmniejsza się o ok 2MB a po chwili wraca do rozmiarów z przed uruchomienia i wyskakuje okienko to co normalnie po wyjściu z działającej gry i nic się nie dzieje.
[#150] Re: Jump! - wersja demo

@don_rafito, post #148

Test nowego dema nic nie dał.

U mnie na konfiguracji A1200 i Z3 fast normalnie działa. Opcja Z3 mapping mode ustawiona na 'real' (0x40000000).
Pod emulatorem na A4000 z KS3.1 też wszystko działa.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 21:04:59 przez Kefir_Union
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem