Komentowana treść: Jump! - wersja demo
[#211] Re: Jump! - wersja demo

@docent, post #206

Mam SD 64GB z 4 partycjami i wrzucone moduły math i scsi.device, ale to wszystko powinno iśc do FastRAM.
Co do Avail... cóż mam rzec, patrz tutaj. Nie wiem tylko co to ci da.
[#212] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #211

W sumie moze tez chodzic jeszcze o to, ze sam exek ruszy np. przy 1.900.000 wolnych bajtow chipu, ale nie ubija systemu od razu tylko wywoluje jeszcze wczesniej jakies funkcje systemowe, ktore zuzywaja niewielkie ilosci czipu, ktorego juz wtedy brakuje. Mozesz sprobowac skopiowac gre do partycji bootujacej, w boot menu wylaczyc wszystkie inne urzadzenia i dyski. Uruchomic bez s-s i odpalic avail i gre, moze wtedy pojdzie.
[#213] Re: Jump! - wersja demo

@Don_Adan, post #212

Tak robię, ale po wyłączeniu wszystkich partycji i napędów (łącznie z DF0: !) nie ma braku pamięci tylko zostaje szary ekran.

Niemniej wersja z resetem działa więc jest nieźle. Bałem się że coś mam "niezgodnego" w konfiguracji i gra w ogóle nie będzie działać.

Co do uruchamiania z resetem, tak samo robi Evil's Doom standardowo. Tylko podobnie jak we wspomnianych już przypadkach w odróżnieniu do dema Jump! nie są kopiowane wszystkie dane, jedynie zakładany niewielki RAD: ze startup-sequence odwołującym się do partycji i katalogu gdzie jest gra i jej dane.
[#214] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #213

Co do uruchamiania z resetem, tak samo robi Evil's Doom standardowo. Tylko podobnie jak we wspomnianych już przypadkach w odróżnieniu do dema Jump! nie są kopiowane wszystkie dane, jedynie zakładany niewielki RAD: ze startup-sequence odwołującym się do partycji i katalogu gdzie jest gra i jej dane.

Demo Jump żadnego z plików gry nie kopiuje do RADu, jedynie tworzy plik s-s.
[#215] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #213

Jak dla mnie cos Ci zzera za duzo chipu na starcie, masz prawie 180kB chipu mniej niz maks a to jest bardzo duzo przy takim starcie systemu. Kick 3.1.4/3.2 zzera/alokuje wiecej chipu niz 3.1, ale z tego co widze to masz kicka 3.1 wiec nie tutaj jest problem. Moze jednak o czyms zapominasz przy wylaczaniu urzadzen w boot menu?
[#216] Re: Jump! - wersja demo

@c64portal, post #184

5. przy uruchamianiu z RAD: kilkukrotnie pojawiają się requester z brakiem ENV: i DATA:

Udało się rozwiązać problem?

Czy komukolwiek działa na Vampire?
[#217] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #216

BTW
W dniu wczorajszym miało miejsce małe spotkanie Atarowo- Amigowe (pozdrowienia dla organizatorów DEZ i ZED (Paweł) ).
Jak widać była okazja pograć w JUMPa:


Przy okazji kolega AK, świetnie skojarzył i nazwał efekt jednej z przeszkadzajek- sugerując, żeby docisnąć kabel z sygnałem video

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 12:10:03 przez BULI
2
[#218] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #214

Przepraszam, źle zrozumiałem stwierdzenie:
BULI przygotował skrypt restartujący system i odpalający grę z RAD.

Nie wiem czemu zrozumiałem "odpalający grę z RAD" jako że cała gra jest kopiowana i odpalona z RAD.

W takim bądź razie wszystko ok. Proponuje zostawić także tą opcję z takim opdalaniem z RAD: OK
[#219] Re: Jump! - wersja demo

@BULI, post #217

nazwał efekt jednej z przeszkadzajek- sugerując, żeby docisnąć kabel z sygnałem video

Żebyś on wiedział ile trzeba się namęczyć żeby uzyskać ładny efekt zerwanej synchronizacji...

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 21:51:20 przez Kefir_Union
3
[#220] Re: Jump! - wersja demo

@Dorian3d, post #117

A mi by się marzył dodatkowo pakiet klasycznych leveli z oryginalnego Yoompa na Atari.
Np. jako jakiś bonus pack

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2022 11:15:16 przez Jacques
[#221] Re: Jump! - wersja demo

@Jacques, post #220

Pierwowzór ma 8 kafli na obwodzie i 4 w osi Z, nie da się tego tak po prostu przenieść.
[#222] Re: Jump! - wersja demo

@Solo Kazuki, post #213

Dostępna wersja demo 1.1
* Zmniejszone użycie pamięci chip o ok. 100kb.
5
[#223] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #221

Rozumiem... Czyli nie 1:1, ale jakoś classic-alike może?
Dzięki za update dema OK
[#224] Re: Jump! - wersja demo

@Jacques, post #223

Rozumiem... Czyli nie 1:1, ale jakoś classic-alike może?

To by wymagało z miesiąc pracy i nie jestem pewien czy dałoby się uzyskać sensowny rezultat. Wszystkie zmiany zasad rozgrywki w stosunku do oryginału zostały wymuszone przez zmianę parametrów widoczności tunelu. Wciskanie oryginału do obecnego silnika spowoduje że gra będzie monotonna i z zerowym poziomem trudności.
4
[#225] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #222

Zmniejszone użycie pamięci chip o ok. 100kb


Czy zmniejszone zapotrzebowanie na chip RAM nie wiąże się z zubożeniem oprawy gry?
[#226] Re: Jump! - wersja demo
Ostatnia wersja nadal nie działa na Vampire V2 - A1200. Czy jest jeszcze szansa , że to się zmieni?
[#227] Re: Jump! - wersja demo

@turboraver, post #226

Ostatnia wersja nadal nie działa na Vampire V2 - A1200. Czy jest jeszcze szansa , że to się zmieni?

Chciałbym ale niestety nie posiadam takowego sprzętu żeby móc na nim testować grę. Sam jestem bardzo ciekawy gdzie jest problem.
[#228] Re: Jump! - wersja demo

@turboraver, post #226

To spróbuj odpalić grę pod Generic WB3.1 whdload.
Będzie można prędzej namierzyć problem
1
[#229] Re: Jump! - wersja demo
@Kefir_Union

Przez chwilę spojrzałem w kod i mam kilka pytań/wątpliwości. Być może to pomoże rozwiązać niektóre problemy. Wolisz na priv ? Jeśli nie to myślę że wtedy warto założyć jakiś wątek na forum, by nie przebijać się przez komentarze pod tym newsem.
[#230] Re: Jump! - wersja demo

@asman, post #229

Najlepiej pisz na email, jest na stronie projektu.
[#231] Re: Jump! - wersja demo

@PopoCop, post #225

Czy zmniejszone zapotrzebowanie na chip RAM nie wiąże się z zubożeniem oprawy gry?

Nie, wszystko zostaje po staremu.
1
[#232] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #231

Wersja demo pokazała że są problemy kompatybilności z niektórymi szybkimi Amigami oraz kartami Vampire. Potrzebuję jeszcze trochę czasu żeby rozwiązać ten problem.
Podjąłem decyzję że wydanie gry zostaje przełożone na wrzesień.
4
[#233] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #232

Moim zdaniem bardzo dobra decyzja. OK Nie idziesz w ślady "profesjonalnego" gamedevu. To nie jest jakiś CyberJump 2077, akcjonariusze nie cisną więc nie ma się co spieszyć.
1
[#234] Re: Jump! - wersja demo

@MDW, post #233

A tamten Cyber... nie był przypadkiem przekładany 3 razy?
Tak czy siak niech to zajmuje tyle ile trzeba, jestem pewien, że produkcja Kefira nie będzie ani Cyberjumpem ani Jumpazynem

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2022 12:06:49 przez Jacques
3
[#235] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #222

Aktualizacja:

Demo v 1.16
* Poprawki kompatybilności.
1
[#236] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #235

U mnie ta wersja (uruchamiana starterem z RADu) działa bezproblemowo na A4000 i 060 ok, racjaOK
1
[#237] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #235

Działa na Vampire V1200/V2 OK
[#238] Re: Jump! - wersja demo

@turboraver, post #237

Działa na Vampire V1200/V2

Jakieś kombinacje trzeba robić czy odpalasz loader z resetem i działa?
[#239] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #238

Odpalam loader z resetem i działa ok, racja
2
[#240] Re: Jump! - wersja demo

@Kefir_Union, post #232

są problemy kompatybilności z niektórymi szybkimi Amigami


Robilem test na CD32 z tf330. i niestety gra sie dziwnie zawiesza na menu. Bez s-s jest to samo i z Rad: też.
Systemu 3.5 i 3.2. Rom 3.1 40.60
Pod UAE wszystko smiga, ale to wiadomo. ustawione na a1200/030/3.1 rom/os 3.2.1




Da sie to odpalic?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem