kategorie: Amiga Classic, Efika, eMac, iMac G5, Mac mini, MorphOS 1.4.x, MorphOS 2.x, MorphOS 3.x, Pegasos, Pegasos II, PowerBook, PowerMac, Programy
[#241] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@Amig_OS, post #240

Jakbyś mógł jeszcze porównać jak działa z opcją uae i jak działa bez. Wtedy będziemy wiedzieć jaki jest przyrost akceleracja wyświetlania (dla jakiegos większego okna).
[#242] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@recedent, post #235

Tower57 nie ma opcji "32 bit". Ma 24 albo 16. W 16 bitach widoczny jest dithering, więc na filmie z pewnością to zobaczysz.


Nie czepiajmy się terminologii, po prostu w AmigaOS 4 nie ma trybów 24bit (przynajmniej w kwestii nazewnictwa wyświetlane są jako 32Bit). Ważne jest to że wersja 16-Bit działa szybciej zwłaszcza na słabszych maszynach. Chcę wyniki dla wersji normalnej (nie 16-Bit) w FullHD. Świetnie się składa że masz kartę X1950XT, bo to ostatnia i najmocniejsza karta, która ma niezależny Blitter 2D, co w praktyce oznacza że w przypadku operacji 2D, można ją stawiać na równi z Radeonem z serii HD 6000. Zatem nie odstajesz tutaj tak bardzo.

A więc czekam na film, masz znakomitą okazję by potwierdzić teorie Rzookola że Mac G5jest szybszy, że ma szybszego cepa, szybszą pamięć, że prękość PCI-E i SATA nie mają żadnego znaczenia. Tak więc gdy zobaczę że Tower57 pomyka u Ciebie w tempie ponad 150fps, zacznę wierzyć że Rzookol może mieć odrobnę racji. Jeśli nie to zacznę wierzyć że zrobienie tak kiepskiego filmu w rozdzielczości 240p i to w roku 2018 (co już trzeba się mocno postarać), miało na celu ukryć pewne fakty, aby wyszło na Twoje.
[#243] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #241

Jakbyś mógł jeszcze porównać jak działa z opcją uae i jak działa bez. Wtedy będziemy wiedzieć jaki jest przyrost akceleracja wyświetlania (dla jakiegos większego okna).


Może Mufa zrobi test Morphosa na X5000 z Polarisem Rx560 - będą te same warunki i to zakończy wszelkie porównania.
PS.
Obiecałeś, że do końca minionego roku Morphos będzie obsługiwał te same karty w 2D/3D co AmigaOS4 więc teraz jest okazja, żeby to sprawdzić.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2020 18:20:26 przez Amig_OS
[#244] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@Amig_OS, post #243

Obiecałeś, że do końca minionego roku Morphos będzie obsługiwał te same karty w 2D/3D co AmigaOS4


Tak rzookol obiecywał? Gdzie i kiedy?
[#245] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #241

Mam maca G5 z MOSem.
Nie używam zbyt często bo to duże głośne a grafika dalej OpenGL 1.x.
Do MOSa wolę mini bo to malutkie, cichutkie, wszędzie można zabrać.
Używam obu systemów i śmieszą mnie te całe spory niebiescy czerwoni.
Amiga X1000, X5000, 460 czy 1222 jest fajna bo to nie pc, zgodne ze starym softem, ma OpenGL 2.x i gdb.
MOS przez te braki nie zastąpi Amiga Os 4.x.
Dajcie se spokój z tym wojenkami to bez sensu.
[#246] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@recedent, post #244

Tak rzookol obiecywał? Gdzie i kiedy?


Na PPA podczas naszej dyskusji o kartach graficznych. Starliśmy się wtedy ostro :) gdy wkleiłem listę obsługiwanych kart RadeonHD ale tylko w 2D ze specyfikacji Morphosa. Wtedy Rzokol rzucil taką deklarację. Deklaracja zawierała jeszcze coś ciekawszego .... Może uda Ci się odszukać ten wątek np. po wklejonej liście obsługiwanych kart w Morphos.


Ostatnia aktualizacja: 01.07.2020 18:33:17 przez Amig_OS
[#247] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@MUFA-amigaone-pl, post #242

W nowych Amigach nie ma trybu 24 bit bo po prostu nowe karty fizycznie nie mają trybów 24 bit.
Ale Amiga OS 4.x na klasyku z jakimiś starociami typu PIV obsługuje tryby 24 bit.
[#248] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #234

Jak dla mnie prędkość Ramu w Powermakach bije prędkość z X5000.


W X5000 RAM to złożona sprawa, po pierwsze warto mieć RAM w dwóch kościach bo bez tego wyniki mogą być nawet dwa razy gorsze. Po drugie trzeba jeszcze odpowiednio skonfigurować U-BOOTa w tryb przeplatania DDR. Ponieważ z góry nie wiadomo, który jest najlepszy a tryby są cztery, nikt się w to nie bawi i każdy zostawia domyślny (co nie zawsze jest najwydajniejsze).
[#249] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #207

MEncoder może i ma te same kodeki co FFmpeg ale ma inne możliwości to dwa różne programy.
[#250] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@MUFA-amigaone-pl, post #248

W X5000 RAM to złożona sprawa, po pierwsze warto mieć RAM w dwóch kościach bo bez tego wyniki mogą być nawet dwa razy gorsze. Po drugie trzeba jeszcze odpowiednio skonfigurować U-BOOTa w tryb przeplatania DDR. Ponieważ z góry nie wiadomo, który jest najlepszy a tryby są cztery, nikt się w to nie bawi i każdy zostawia domyślny (co nie zawsze jest najwydajniejsze).


Ale to chyba niedobrze, zwłaszcza w świetle użycia argumentu z DDR3-1600 i porównaniu go do maka z G5, prawda? Co zostaje wtedy z twoich teoretycznych 16GB/s, które i tak były bledne bo P5020 i jego 1333MT/s dają maksymalnie 10.6GB/s? I jak to sie maja te wyniki (praktyczne, nie teoretyczne) w porównaniu do starego retro maka z G5?

Ze pozwole sobie Ciebie zacytować:

Mac G5 ma pamięć DDR-2, 533MHz o teoretycznej przepustowości 4264 MB/s
AmigaOne X5000 ma pamięć DDR 3, PC3-16000 o przepustowości 16 GB/s


Ostatnia aktualizacja: 01.07.2020 21:54:12 przez mschulz
[#251] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@mschulz, post #250

Myślę że nawet dziś pamięć DDR 2, daje rade.
Kiedy mamy do dyspozycji szybkiego Radeon HD na PCIEX, to CPU z Altivec nadrobi nawet braku nowszej technologii.
Takiej jaką ma Amiga X5000.
Muszę zaopatrzyć mojego Maca w sensowną kartę graficzną i sprawdzić czy znacząco odbiega od X5000.
[#252] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@recedent, post #219

Aż z ciekawości kupiłem tą grę na Steam i w 1080p (nie da się ustawić 4K) miałem 500-900 fps i gra aż zglitchowała się po naciśnięciu prawego przycisku. Sama gra ma też baga gdzie jak się jest przy ścianie i naciśnie do góry i lewo to idzie tak szybko jak dużo ma klatek/s.

Limiter klatek nie działa dobrze w sensie frame pacingu bo gra zwyczajnie działa za szybko. To samo v-sync z tym że ten jeszcze daje laga więc nie używam. Po obniżeniu zegarów na gpu -1000MHz frame pacing się poprawił. Może jakby wymusić jakieś 300MHz to by działała dobrze

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2020 00:57:44 przez XoR
[#253] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@jarokuczi, post #2



Microsoft and Intel's partnership stems back to the early 80's with MSDOS and Windows. Microsoft would use Intel to power the Original Xbox in 2001. Yet in 2005 with the next generation Xbox 360, they famously split from the chipmaker in favor of IBM and their PowerPC architecture - made famous by Apple and with PowerMac line of computers. In this episode we take a look at why Microsoft dumped Intel for the Xbox 360 game system.


Ostatnia aktualizacja: 27.07.2020 08:58:04 przez philipo
[#254] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@philipo, post #253

A jest film gdzie wyjaśniają "Why PPC to Intel" w PS4 i Xbox One ? :)
[#255] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@ingenic, post #254

[#256] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #237

> No to odczyt na X5000 jest tragiczny. Zapis natomiast jest taki sam. Czyli DDR2 bije na głowe DDR3 w X5000. Ciekawe czy Mufa ma jakieś wytłumaczenie.... i ciekawe czy w X5040 jest tak samo.

Ja mam: bierzesz narzędzie nie nadające się do porównywania platform i tworzysz dziwne interpretacje ok, racja

Crisot zaznaczał, że ten 'benchmark' nie daje wymiernych wyników i prosił by nie używać go do porównania różnych platform, bo w takim przypadku - bez interpretacji - te wyniki mają jakość generatora liczb losowych.

A jaka jest interpretacja?
1) RageMem programowo przepycha dane. Wyniki pokazują ile paczek danych o rozmiarze najszerszego dostępnego rejestru procesor jest w stanie przepchnać.
2) Wersja v0.37 Ragemem jest z roku 2010r więc nawet nie ma szans by Crisot mógł zoptymalizować asembler pod P5020. Na 95% w tym przypadku Ragemem poszedł generycznym algorytmem dla G3. Być P5020 ma jakieś dodatowe rozwiązania, by usprawnić tego typu operacje. A być może nie. Ja nie wiem.
3) W trybie 'tricky' Crisot wykorzystuje czyszczenie linii cache (dcbz?) by zasymulować niższy narzut CPU (i np. pchać nawet 32 bajty do RAM w Sam440ep jednym poleceniem), ale nawet w tym przypadku nie jestem pewien czy P5020 nie ma innej organizacji cache niż G3 (czyli, czy wników nie trzeba skalować). No i funkcjonalnie ten test i tak jest bez sensu.

Używanie Ragemama do benchmarku RAM ma tyle samo sensu co wykorzystywanie trybu PI0 do oceny DMA w SSD.

Jeśli więc chcesz napisać, że ze względu na obecność VMX CPU w Mac przepchnie (a być może nawet przetworzy) więcej danych niż X5000 - jest to całkowita prawda. To właśnie pokazuje Ragemem. Ale równocześnie jest prawdziwe to co pisze Mufa, że plusem jest szybsza architektura pozostałych komponentów w X5000, które w jakimś stopniu pozwolą zaspokoić ten brak (lub tego braku nie doświadczyć, np realizując skalowanie wideo przez GPU) . Tego Ragemem nie pokaże, bo nie jest zaktualizowany. Obawiam się, że przepycha dane do GPU mechanizmami sprzed 15 lat.

Być może da się znaleźć lepszy benchmark pod RAM, CPU, GPU - ale czy jest w 2020 roku sena bić pianę nad konstrukcjami o wydajności Athlona64 x2 z roku 2005?

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2020 09:34:35 przez Radov
[#257] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@Radov, post #256

Być może da się znaleźć lepszy benchmark pod RAM, CPU, GPU - ale czy jest w 2020 roku sena bić pianę nad konstrukcjami o wydajności Athlona64 x2 z roku 2005?


Ja wiem, że obie maszyny (G5 i X5000) to kupa i ludzie lepsze pecety na śmietnik wyrzucają. Musimy tylko znaleźć osobę która przekaże to mufie bo do niego to chyba nie dotarło jeszcze.

ps. poproszę o memtest Morphosowy dla X5000 to się okaże czy wyniki są porównywalne.
[#258] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #257

No ale ta kupa w świecie Amiga OS czy Morph OS to najlepsze rozwiązania w świecie Amigi NG PPC.
Więc wszyscy się babramy w kupie, no i widać że nikomu to nie przeszkadza.
Jest tylko jeden ciągle brzydki problem. Wciąż jest mało programów, portów które by pokazały możliwości z 2005 roku. A gier i użytków było wtedy tysiące. Nawet dziś wiele się używa.
Bo np. taki Total Commander się nie starzeje. A starej przeglądarki ACDS w wersji 3 używam do dziś.


Ostatnia aktualizacja: 28.07.2020 13:26:23 przez WojtekX
[#259] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #257

Po te teksty o tym że ludzie wyrzucają na śmietnik lepsze pc niż G5 czy Amiga X5000?
Odpuść se.
Nie ma nic na x86 co by było na tyle dobre żeby tego Windowsa można było włączać nie częściej niż raz na tydzień.
Ja ostatnio musiałem zaorać dwie ostanie maszyny z XP bo mi narzekali że stare, niesuportowane, niebezpieczne, a przecież taki XP to przecież super wypasiony system w porównaniu np z arosem.
XP oczywiście za fw ale nie, stare i ogólnie be.
Może małe porównanie XP z mosem na x86? Pośmiejemy się trochę?
Tak to wygląda, nie ma na co zmienić NG.
Może lepiej dać se spokój z niektórymi tekstami.
[#260] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@swinkamor12, post #259

Każdy Aros i MorphOS ma lepszą przeglądarkę WWW w systemie niż dołączana do Win XP. Więc nie taki znowu superhiper.
[#261] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #260

Tak starożytny IE6 używany tylko i wyłącznie do ściągnięcia FF.
FF z 2018 ale i tak lepiej niż na arosie.
[#262] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@swinkamor12, post #261

Opisz kroki jakie trzeba zrobić nie mając innego komputera, żeby ściągnąć FF pod IE pod WinXP. Przyjemność godna używania IBrowse.

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2020 21:26:20 przez michal_zukowski
[#263] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #262

kiedyś się robiło wciskając win+r, "iexplore firefox.pl", enter i kliknięcie na stronie. Teraz pewnie jest ciężej bo najnowszego builda pod xp trzeba sobie poszukać. ;)
[#264] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@michal_zukowski, post #262

Doceniam to co robi Jaca, naprawdę się stara.
Ale jak na dokładnie tym samym komputerze przeglądarka będzie dużo gorsza od FF pod XP to MOS na x86 się skończy szybciej niż się zacznie.
[#265] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@swinkamor12, post #264

Ciekawość. Na dokładnie tym samym komputerze mam TenFourFoxa pod OSX, który jest obiektywnie lepszy od OWB a mimo to OSX nie odpalałem od wielu miesięcy. Jak to wyjaśnić? pomysł
[#266] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@recedent, post #265

Masz tam webasm?
[#267] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@recedent, post #265

Pewnie tak samo jak to, że niektórzy nie używają wIndow$ i nie muszą się zastanawiać, czy na XP, DP czy innych HWDP firefox będzie lepszy niż OWB, czy inne na AmigaOS czy MorphOS
Każdy niech używa czego tam chce :) Ważne, żeby miał z tego przyjemność :)

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2020 11:14:01 przez X-Type^HVR
[#268] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@X-Type^HVR, post #267

Znana śpiewka, tanio ma być. Może być ch... ale ma być tanio.
Odpowiedź też oczywista.
Jak chcecie robić dziadostwo gorsze od uae, to dajcie se spokój, szkoda czasu, pracy, zdrowia.
[#269] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@swinkamor12, post #268

"Dziadostwo gorsze od UAE"? Używałeś kiedyś Netsurfa? Z całym szacunkiem, ale do Odyssey to on ma bardzo daleko.
[#270] Re: Procesor PPC, szybkość, wady, zalety, różnice do x86, ARM

@Radov, post #256

Nawet jeśli P5020/40 miały by mechanizmy pozwalające wyciągnąć większą wydajność pamięci (zapewne wystarczyło by nie używać tylko jednego rdzenia...) to nijak to się ma do działania normalnych programów które z nich nie skorzystają bardziej niż robi to Ragemem.

Adopcja nowych instrukcji procesora w programach jest zawsze dość powolna. Developerom nie chce się nawet robić oddzielnych build-ów gdy wystarczy przełącznik kompilatora zmienić i uzyskać na części nowszych procesorów znaczy zysk wydajności bo to dodatkowy effort, ot choćby na testy, więcej miejsca program zajmuje, itp.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem