[#4466]
Re: Zapowiedzi nowych gier
@Motyl,
post #4465
O ile kojarzę to muzyka jest
jeszcze w opracowaniu więc może i efekty czekają na swoją kolej. Z tym, że owszem - przy sfxach z muzyką w trakcie gry na Pauli sprawa się trochę komplikuje. Na czterech kanałach ciężko poszaleć, bez konkretniejszych kombinacji. Dla przykładu w zapostowanym wcześniej filmiku z roboczej wersji "Devil's Temple" dobrze słychać, że gdy muzyka gra na dwóch kanałach to jest całkiem fajnie, ale gdy wchodzi melodyjka to silnik zaczyna ubijać losowo (?) poszczególne kanały z muzyką by odtworzyć dźwięki i szczerze pisząc to nie brzmi zbyt atrakcyjnie. O chodzi np. o ten moment
https://youtu.be/IXxiiSBYjN8?t=303.
Z tego co słyszę w automatowej wersji "1942" to tam muzykę udają jakieś dziwne piski i chrzęsty, ale w miarę się to wszystko razem stapia tworząc atmosferę bitewnego galimatiasu. Wtedy nie rzuca się w ucho tak bardzo gdy niektóre dźwięki są urywane. "1943" na Amidze też przeznacza tylko jeden kanał na sfxy, ale zawsze ten sam i tutaj np. bas nigdy nie jest urywany przez dźwięki co jest z korzyścią dla muzyki, aczkolwiek niekoniecznie dla odgłosów wybuchów itp. Inna sprawa, że tam muzyka i dźwięki tkwią mocno jeszcze w epoce 8-bitowej, a od gier na Amidze chyba nie tego dzisiaj ludzie oczekują.
Konkludując - fajnie jak zarządzanie kanałami i podział między muzyką i dźwiękami jest dobrze przemyślany. A czasem lepiej zostawić graczowi możliwość wyłączenia muzyki niż ładować ją na siłę do amigowej gry i skazywać na słuchanie ciągłej czkawki. Więc owszem - może być trudno, jeśli nie ma to być zrobione byle jak :)
Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022 11:08:59 przez nogorg