[#5004]
Re: Zapowiedzi nowych gier
@c64portal,
post #5002
Wiesz samo okreslenie AGA jest malo dokladne. Jeszcze dobrze jest wiedziec ile chipu, ile fastu i na jaki procesor. Widzialem silnik gry Final Fight na AGA, bodaj 68040, i paredziesiet MB fastu. No i wygladal lepiej niz Final Fight na A500 0.5MB chip. Wiekszosc osob malo co wie o Scorpion Engine, a krytykuje. Ja sam nie bardzo to sledze, ale z tego co wiem to jest to program PC-towy, stworzony bodaj w Unity (to jest bodaj jakis PC-towy game maker). Bazuje on na procedurach z Blitz Basic 2, o ile dobrze zrozumialem. Ale ma tez procedury, ktorych nie ma w BB2 bo jego autor adaptuje/wprowadza rozne inne ciekawe rozwiazania, ktore byly wykorzystywane na Amidze. I SE jest caly czas rozwijany.
Video obejrzalem cale. A przyklad byl dobry, bo pokazywal jak przecietnie wygladaly gry Amigowe, ktore dzialaly na golej A500. Wedlug tam kogos z EAB dopiero od czasow gier Team 17, ktore wszystkie wymagaly 1 MB pamieci Amigowe gry zaczely wygladac lepiej. Sa dobre gry Amigowe napisane w C, ASM, AMOS-ie i Blitz Basic 2. Ale sa tez kiepskie gry Amigowe napisane we wszystkich tych jezykach. Tak jak pisalem, nie liczy sie w czym gra byla napisana, ale przez KOGO. Kiepski programista/koder nie stworzy hitu w asemblerze, a dobry programista stworzy dobra gre w AMOS-ie, chocby taka seria Valhalla.