[#4861] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Drakon, post #4859

Stad:

link

To jest bodaj wersja gry, ktora jest dolaczana do czegos tam z A1200.net od niezbyt uczciwego Phila z Singapuru.
[#4862] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #4858

Widzisz, tylko to tez jest cos innego. Arcadia Systems ma wlasny caly system w ROM-ie obslugujacy ROM-y z grami. I tam dla kazdej gry, trzeba by wszystko przerabiac. A jest parenascie gier w tym systemie. No i jak dla mnie obsluga klawiszy tego systemu jest opisana w readme. Choc pewnie pod MAME to tez jest "5" i "1". Ale ja nie uzywalem nigdy MAME, wiec obsluge wszystkich przyciskow i wrzutnikow, zrobilem po mojemu, intuicyjnie. Tak jak to wedlug mnie to powinno wygladac. A Xevious to jest tylko 1 gra, i taka zmiana jest duzo prostsza do zrobienia, bo JOTD ma zrodla w 68k, od autora konwersji z Z80.
[#4863] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmiClassic, post #4857

jestem zdziwiony, że to nie rusza na A500.

Jaki programista, takie wymagania.
1
[#4864] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4863

Pewnie spluwasz z obrzydzenia jak myślisz o programistach gier na PC. Ci to nie potrafią gry napisać na CGA.
[#4865] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4864

Każdy robi jak potrafi i bardzo dobrze.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2023 16:26:36 przez amikoksu
1
[#4866] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4864

A potrafią? szeroki uśmiech
[#4867] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hellena, post #4866

Niektórzy potrafią:

[#4868] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4867

to jakas nowa moda ?
im brzydsza gra tym lepsza ?
[#4869] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4867

WolfensteinCGA w ustawieniu na Tandy pod KCS-em
4
[#4870] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #4869

to mi bardziej na zwykłe CGA wygląda, ale to może wina emulacji. Jak złożę A2500 to sprawdze jak działa pod Viaductem pod C=2286. On ma emulacje Tandy.
1
[#4871] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4870

Tak, masz rację, to było CGA akurat OK
[#4872] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4862

Podobnie jest też choćby w Rainbow Island, gdzie spacją wrzucasz monety, fire to start. Ale zaiste w instrukcji to pisze. Natomiast pamiętaj że to póki co beta, w finalnej wersji zapewne będzie readme.
[#4873] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4863

A możesz mi powiedzieć odkąd OCS/ECS potrafi obsłużyć 128 kolorów bez copperowych kolorów? Bo Xevious w tylu jest, o wielu obiektach na ekranie nie wspomnę.
Edycja: Także bez HAM, bo i tak nawet jeśli dało by radę, to by i tak wyglądało strasznie z powodu "sypania się" kolorów i wolno z powodu tego trybu.

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2023 07:06:23 przez Solo Kazuki
1
[#4874] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #4873

128 kolorów? Szczerze?
Obejrzałem sobie gameplay, później zagrałem pod MAME i na pierwszy rzut oka ta słaba grafika wygląda na 16 kolorów max 32, więc przy dobrze dobranej palecie wszytko powinno wyglądać bardzo dobrze w 32 kolorachok, racja
Może autorzy pokuszą się o ulepszenia jak w Rygar, gdzie dzięki copperowi mamy ładny gradient na niebie, tutaj można by poprawić wodę, może wycieniować trawę, ale specjalnie wysilać się dla tej grafiki, żeby wyświetlić 128 mdłych kolorów, których nie widać gołym okiem to moim zdaniem był by grzech ogień piekielny
[#4875] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #4868

to jakas nowa moda ?
im brzydsza gra tym lepsza ?


nie nowa moda tylko stara np. popularna także na tym forum (przykład: ludzie kupują do Amigi karty turbo za całkiem konkretne pieniądze by potem odpalać na nich Dooma 3 wyglądającego jak kupa w porównaniu do oryginału) tego nie zrozumiesz to jest stan umysłu
[#4876] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #4875

ludzie kupują do Amigi karty turbo za całkiem konkretne pieniądze by potem odpalać na nich Dooma 3


Gorzej. SuperFroga.
[#4877] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #4874

z ta grafika juz sie nic nie da zrobic, ona jest po prostu mega SLABA i wyglada jak gra z 8-bit.

Nie da sie zrobic gradientu na copperze w rzucie top-down, bo niby jak... tecza na trawie ma byc ?

Na oko to tam jest 1 niebieski, 2 kolory zielone i z 8 szarych co daje te mityczne 128 kol. ha ha ha
1
[#4878] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #4877

Wersja na 8bitowych komputer MSX2 wygląda tak:


Pewnie nawet można uruchomić pod AmiMSX.

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2023 22:48:13 przez michal_zukowski
[#4879] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #4877

Na oko to tam jest 1 niebieski, 2 kolory zielone i z 8 szarych co daje te mityczne 128 kol. ha ha ha
XnView na oko zliczył 175 odrębnych kolorów z tilesetu gry

Panowie, to jest port 1:1 a nie remake czy remaster. Graficznie jest bardzo dobrze, ale responsywność kuleje okropnie. Problemem takich portów jest to, że były mile widziane kiedy Amiga była na topie. Każdy liczył, że w gry na które traciło się masę kasy, będzie można pograć w domu na komputerze.
Dzisiaj tworzenie takich portów uważam za irracjonalne, tym bardziej że jest MAME.
2
[#4880] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmiClassic, post #4879

Bo tak naprawdę, jakiś grafik mógłby przygotować lepszy tileset. To tło aż się prosi o podmiankę na coś ładniejszego. Oczywiście do wyboru.
[#4881] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #4877

Nie da sie zrobic gradientu na copperze w rzucie top-down, bo niby jak... tecza na trawie ma byc ?

No da się ok, racja w Shadow Fighter się dało (copper wypełniał nie tylko niebo, ale i elementy scenografi/planszy), tak samo w "najnowszym" Hyper Runner copperem zrobiono oprócz nieba cieniowanie drogi.
Zamiast tęczowego, proponował bym spokojny stały zielonkawy (schodzący do szarości w cień na końcu ekranu) gradient na trawę

No i oczywiście w oryginale obiekty naziemne przesuwają się synchronicznie z podłożem a nie pływają jak w tym porcie- jest co poprawiać.

Co do tej "ładnej grafiki", to trzeba mieć świadomość, że to gra z 1982 roku (tak miałem w MAME pod Amigą), więc w kontekście historycznym nie jest tak źle ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2023 07:21:05 przez BULI
[#4882] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4863

Jaka to cena?
[#4883] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4878

Taka wersja to pewnie i na A500 pojdzie. Tylko tej wersji dosc daleko do oryginalnej, o ile ja dobrze pamietam po tylu latach. W oryginale byly ruchome bazy a tutaj sa statyczne. Z tego co JOTD pisal to najwiekszy problem jest wlasnie z bazami, bo sa duze, maja duzo kolorow i sa ruchome. No i wiekszosc zapomina jeszcze o potrzebnej mocy procesora, tak jakby grafika byla wszystkim. W oryginale ta gra uzywa dwoch Z80. Targetem autora konwersji programu z Z80 na 68000 jest X68000, bodaj 10MHz o ile dobrze pamietam. X68000 ma lepsze mozliwosci graficzne niz AGA. Ale z tego co czytalem, to X68000 nie zawsze sie wyrabia z ta gra. Byc moze sam kod 68k mozna zoptymalizowac, bo go nie widzialem, wiec nie wiem jak dobry jest.
[#4884] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4883

W oryginale ta gra uzywa dwoch Z80.

The game uses three Z80 microprocessors...

[#4885] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmiClassic, post #4884

Tak, ja bazowalem na tej informacji:

link

Gdzie jest mowa o 2 Z80. Czyli o MAIN CPU i SUB CPU, SOUND CPU nie jest tutaj liczony, bo w sumie Amigowy port nie emuluje muzyki tylko ma wlasna muzyke, skonwertowana przez Polaka.

BTW. Pomylilem X68000 z NeoGeo, wstyd. Ale NeoGeo ma jeszcze wieksze mozliwosci niz X68000.
[#4886] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4885

JOTD w tej wypowiedzi 'przypuszcza', że działają tam dwa Z80.

Czyli o MAIN CPU i SUB CPU, SOUND CPU nie jest tutaj liczony...
SOUND CPU nie jest liczony bo to inny chip.
The game uses three Z80 microprocessors and a Namco 3-channel PSG for sounds.

A szczegółowiej:
CPU:
maincpu Zilog Z80 @3.72 MHz, sub Zilog Z80 @3.72 MHz, sub2 Zilog Z80 @3.72 MHz, 50xx:mcu Fujitsu MB8842 @1.536 MHz, 51xx:mcu Fujitsu MB8843 @1.536 MHz, 54xx:mcu Fujitsu MB8844 @1.536 MHz
Audio chips:
mono Speaker, Namco @0.96 MHz...
Jest co emulować
[#4887] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmiClassic, post #4886

No nie wiem, jest ewidentnie SOUND CPU w MAME.

link

To ze ma uklad dzwiekowy PSG to nie oznacza, ze ten uklad sam odtwarza dzwieki z gry. To jest tylko uklad tak jak Paula w Amidze. Potrzebuje procesora, ktory bedzie obslugiwal dzwieki i muzyke, czyli tak zwanego playera.
[#4888] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #4852

Pamiętam to z automatów.

Zachciało mi się zrobić strzelankę. Po skończeniu Jumpa! to będzie moja następna gra:



Mam działający silnik na A1200+fast, który rysuje tło + planetę w 25fps, myślę że będzie się dało zrobić z tego grę.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2023 22:13:57 przez Kefir_Union
8
[#4889] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4888

Jeszcze dwie godziny i bysmy uwierzyli ;)

Co do gry to w takim wydaniu to ma mało wspólnego z oryginałem (automatowym Asteroids czy amigowym Stardustem). Granie dookoła kulki 3D a "zawijanie" ekranu na planszy 2D to dwa zupełnie inne światy i gameplay.
1
[#4890] Re: Zapowiedzi nowych gier

@kempy, post #4889

zalezy co Kefir mial na mysli... a tego nie wie nikt.
Moze mial na mysli klasyczny remake stardusta a moze nie :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem