[#4771] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #4769

Mi tez poniekąd pasowało i się grało. Ale jak pograłem w wersję automatową, to dostrzegłem jak ta konwersja jest mocno średnia.

"Czego się tyczą różnice z tą wersją?"
Różnią się min. dynamiką wykonywaniem ciosów i przeciwnicy zachowują się tak jak w wersji automatowej.
1
[#4772] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4771

Dzięki, chętnie pogram w poprawioną jak zostanie skończona
[#4773] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4768

Bez przesady, jak już mówimy jak to powinno wyglądać to min. tak:

https://www.youtube.com/watch?v=5x8RLY2DOD8

Amigowcy widać są jednak przyzwyczajeni do słabych portów arcadowych, może stąd ten wysyp tychże teraz.
[#4774] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Lapka555, post #4773

X68000 z 1987 roku był arcadowo dużo lepszy od AGA z 1992 roku więc tu nawet nie ma co porównywać.
[#4775] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4768

Widze, ze jestes "ekspertem" niebywalym od Amigi. Oryginalna wersja Amigowa Final Fight dziala na 0.5MB chipu. A ta wersja wymaga 2MB chipu. Niewatpliwie w 1991 roku bylo cale mnostwo Amig, ktore mialy 2MB chip na pokladzie.
1
[#4776] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4775

Chodzi o to, że się dało. Wystarczyło porządnie zoptymalizować pod 1 mega. Może i kosztem częstszego doczytywania.
1
[#4777] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4776

Co sie niby dalo? Programista dostal zlecenie od US Gold, ze gra ma dzialac na Amigach z 0.5MB chip. Ty nawet nie wiesz, kogo nazwales "lamusem", wiec sie lepiej nie blaznij. Czesto autorzy konwersji gier arcade na Amiga nie dostawali, nawet danych graficznych, tylko musieli je sami wyciagac z ROM-ow tych gier demontujac je i odczytujac. To nie byl czas, ze dzieki MAME i bardzo szybkim PC-tom mozna sobie wyciac cala grafike z gry i ja obrobic dowolnie. Do tego programista dostawal termin 3 czy 6 miesiecy na zrobienie portu. Nie mowiac juz o tym, ze gra miala dzialac z DYSKIETEK.
4
[#4778] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4777

To mogli pójść krok "dalej" i zrobić na 256 kilobajtów, coby na każdej Amidze 1000 gra działała. Także US Gold tutaj zawalił sprawę.
1
[#4779] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4778

Wtedy robili to komercyjnie a nie hobbystycznie wyciskając ostatnie soki z Amigi (choć i takie podejście się zdarzało), widać uznali, że tyle wystarczy by się sprzedało i można było przeskoczyć do kolejnego tytułu.
1
[#4780] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #4779

Tylko generalnie chodziło o to że dało się lepiej - na 1mega, a i tak większość dokupywała rozszerzenia. Ale woleli na 0.5 l wydać.
1
[#4781] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4780

Może na tyle ile wysiłku zamierzali w to włożyć, wystarczyło 512KB
Niestety konwersje z arcade na komputery domowe często cierpiały. Może brakowało serca i zapału, które autorzy wkładali we własne gry.

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2023 14:42:20 przez Jacques
[#4782] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Nie wiem czy to traktować jako zapowiedź gry, ale pojawił się silnik graficzny 3D o wymaganiach 020+AGA. Poniżej wideo:
8
[#4783] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #4782

imponujące, widze ze pojawił się już na ten temat news

https://www.indieretronews.com/2023/03/3d-engine-for-amiga-a1200-as-spyro.html

warto też przeczytać całą dyskusje (od początku do końca ) na ten temat tutaj (gosc stosuje sporo sztuczek optymalizacyjnych i szuka ludzi do pomocy zeby zrobic z tego cos wiecej niż tech demo)

https://eab.abime.net/showthread.php?t=113573

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2023 22:57:43 przez Azakiel
[#4784] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #4782

No opad szczęki jednak jest.
Może będzie z tego porządna gra?
[#4785] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4777

Racja, więcej o benedyktyńskiej pracy Richarda Aplina, który ripował grafikę z automatu Capcomu mając do dyspozycji jedynie Amigę 500 z 2,5 MB można było przeczytać w wiadomości ukrytej w startup sequence do gry Line of Fire. link
4
[#4786] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #4782

Bardzo fajny, szkoda że te nowe silniki nie były dostępne kiedy były potrzebne... z racji że hamski, przypomina mi ten z Ubeka, tyko tam chyba piksle 3x3 były, tutaj 2x2.
[#4787] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #4782

pojawił się silnik graficzny 3D o wymaganiach 020+AGA. Poniżej wideo:

Nagranie nie jest z A1200+fast tylko z emulatora. Na prawdziwej Amidze 1200 to działa jakieś 10-15fps. Biorąc pod uwagę słabiutką rozdzielczość (160x100) i pływające tekstury (optymalizacja korekty perspektywy blisko kamery) to ciężko się tym zachwycić. Jakąś grę da się na tym zrobić, może klon Descenta?
2
[#4788] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4787

w DREADZIE / GRINDZIE rozdzielczosc realna też dupy nie urywa (nie mówie o rozdzielczosci ekranu ale o realnym detalu bo jest tam sporo uproszczeń/optymalizacji) a wszyscy sie zachwycają, widocznie na więcej Amige bez akceleratora nie stać i cieszymy sie z tego co jest

nie widzialem lepszego silnika działającego na gołej Amidze (w pełnym teksturowanym 3D) a jesli ktoś widział to poprosze linka (ofkors mam na mysli realtime a nie jakies prekalkulowane sciemy z demosceny)

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2023 11:05:23 przez Azakiel
[#4789] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4787

No to faktycznie słaby ten silnik. Ale jak komuś nie przeszkadzają piksele jak krowy, to ma się czym zachwycać. A jak by doszły jeszcze jakieś obiekty 3d, to już mogłoby być 5-10 fps na 020 14Mhz.

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2023 11:05:18 przez amikoksu
1
[#4790] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4789

Widać tutaj ciekawe optymalizacje i na pewno jest warte uwagi. Porównując do gier 3D na A1200 to relatywnie jest całkiem nieźle i powyżej średniej. Mnie jednak z powodu niskiej rozdzielczości nie zachwyca, może ja mam za duże wymagania
[#4791] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4790

"powyżej średniej" < a powstało coś, z czym można to porównać? Tzn prawdziwe 3d, wszystko teksturowane i chodzące na gołej A1200? Bo wydaje mi się, że Dread, Gloom, AB3d i inne to są tak naprawdę 2,5D niczym pierwszy Woldenstein.
[#4792] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #4791

AB3D ? Tam czuć przestrzeń mocno. Przeszedłem całą grę jest świetna szeroki uśmiech
4
[#4793] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hellena, post #4792

Da się w AB3D ruszać głową góra-dół? Wydaje mi się, że to jest udawane 3d, tak jak Doom. Quake był prawdziwym 3d. Możliwe też, że plotę głupoty.
[#4794] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Super Metal Hero - nowe preview.

3
[#4795] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #4791

wydaje mi się, że Dread, Gloom, AB3d i inne to są tak naprawdę 2,5D niczym pierwszy Woldenstein.

"3D engine tech demo" nie jest grą i na razie nie ma sensu porównywanie tego do jakiejkolwiek gry. Żeby zrobić z tego grę to trzeba dodać obiekty i logikę, wtedy na A1200 z 10-15fps zrobi się w porywach 10.

Mój punkt widzenia jest taki, że skoro nie da się w najniższej rozdzielczości (320x256) uzyskać sensownej płynności, pozwalającej na responsywne sterowanie przez gracza, to znaczy że się NIE wyrabia. Podwajanie pikseli to wynalazek demosceny w czasach gdy inne komputery szybkościowo odleciały Amidze w kosmos a koderzy na siłę chcieli udowodnić że się da. Takie tech-dema są świetne dla entuzjastów i geeków jak ja, analizujących jak to działa, czy da się ulepszyć etc., ale granie w rozdz. 160x100 na 28" monitorze powoduje u mnie ból nie tylko oczu .
1
[#4796] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4795

Po prostu należy skończyć równaniem do A1200 z fastem jeśli chodzi o 3D.
[#4797] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

[#4798] Re: Zapowiedzi nowych gier

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #4797

To raczej fan Art, ale gdyby był grywalny to bym grał ^^
[#4799] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Gżegżółka, post #4798

Od 1:05:


Ostatnia aktualizacja: 16.03.2023 11:21:09 przez Jacques
[#4800] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #4799

Macie może jakieś info nt. Reshoot Proxima 3 ? W przypadku braku problemów gra miała zadebiutować wczoraj, jednak na dedykowanych stronach cisza o ewentualnym przesunięciu premiery.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem