[#4831] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4823

Z tego co czytalem o kontroli dla joypada CD32 to chyba tej konwersji nie robila osoba, ktora grala w oryginal Rick Dangerous dluzej. W oryginale dynamit/bombe mozna bylo postawic w miejscu, albo podeslac pod nogi przeciwnikowi. Chyba, ze to w Rick Dangerous 2 tylko bylo mozliwe, moze juz zle pamietam po 30 latach, ale wydaje mi sie ze w obu czesciach Ricka sie tak dalo, tam nawet sekrety byly pochowane w ten sposob.


W oryginalnym RD Fire+góra to strzała Fire+dół to postawienie dynamitu. Tutaj strzał jest po prostu pod Fire (co jest wygodne), ale automatycznie wymusiło kiepską zmianę dla dynamitu. Wystarczyłoby w opcjach ustawić classic i cd32 do wyboru a tak to dla mnie nie jest to teraz w ogóle grywalne.
[#4832] Re: Zapowiedzi nowych gier

@san_u, post #4827

To jest już jakaś reguła, że od któregoś roku wszyscy zobowiązani są dodawać trainery, inaczej są nie na czasie? Nie zauważyłem tego trendu na PC. Rick jest grą zręcznościową, nie łatwą, ale też nie absurdalnie trudną, wystarczy nauczyć się poziomów metodami prób i błędów. Tak przeszedłem RD2 na Amidze, choć tam pomocny był wybór poziomów, dzięki czemu mogłem sobie potrenować, zanim przeszedłem wszystko od początku do końca za jednym razem. Taka opcja tu by się bardziej przydała niż trainer, choć osoby liczące na turystyczny charakter gry, nie byłyby zadowolone. Niestety, ale właśnie z takiego powodu gry bawiły kilka-kilkanascie godzin, a nie pół od momentu pierwszego uruchomienia, trainery są antyklimatyczne i w dobie powszechnego piractwa, kiedy człowiek był otoczony milionem gier, miały sens, gdy ktoś chciał po prostu przelecieć przez wszystkie gry, które ma, jakby oglądał film.


W tej nowej wersji jest opcja wyboru świata.

W moim przypadku świat gier zatoczył koło i jak za małolata leciało się z tytułem za tytułem tak dzisiaj jest podobnie. Nie mam czasu i cierpliwości, żeby się męczyć z takimi archaicznymi mechanikami. O ile ktoś grający na emulatorze i tak sobie będzie mógł zrobić zapis, tak na klasycznym sprzęcie jest to niemożliwe. Jak ktoś chce się sprawdzić to niech sobie gra w oryginał, ale jak ktoś poprawia to niech robi grę bardziej elastyczną z umiarkowanym trainerem jako opcją i np. z informacją, że po użyciu się nie zobaczy ekranu końcowego. Jakoś bym to przeżył.

RD2 był dla mnie za trudny już w epoce. O ile każdy świat przechodziłem bez problemu i czasem zdarzało się przejść je wszystkie za jednym podejściem. Ale dopiero po przejściu czterech odblokowywał się ten ostatni i tam pomyłki skutkowały grą zupełnie od początku.

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2023 09:01:25 przez kempy
[#4833] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AD99, post #4829

@san_u post #4828 (sorry)

Troszkę sprzeczną argumentacje podajesz, bo niby wyższy próg wejścia na Amigę i jednocześnie na c64 bez ASM nie podchodź?

No ja się z tym nie zgadzam:
- Amigi 030 i w górę, umożliwiają porzucenie ASM i nadal osiągnięcie fajnych efektów (czyli niższy próg wejścia)
- nowe gierki na c64 nie są "z fajnym" efektem, one są z fajnym efektem i do tego super grywalne
- takie proste gry i efekty jak w Anabalt i Hexagon są proste do uzyskania na Amidze AGA (oczywiście z lepszą paletą, rozdzielczością, ilością paralax, czy co tam można dodać aby AGAtowców zadowolić)

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2023 15:04:23 przez Ankuz MkOne
[#4834] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AD99, post #4829

.

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2023 15:01:08 przez Ankuz MkOne
[#4835] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Ankuz MkOne, post #4833

C64 to taki średni przykład to tam większość gier na jedno z 4 kopyt, ale już Amstrad CPC to inna bajka:
2
[#4836] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4835


To zjada nawet pewne nowe "produkcje" Amigowe :/
[#4837] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Ankuz MkOne, post #4833

takie proste gry i efekty jak w Anabalt i Hexagon

Hexagon to jest gra na A500, 0,5mb chip. i do tego w Hiresie.
[#4838] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Ankuz MkOne, post #4836

Skoro 90% nowych gier dla Amigi jest robione na poziomie 8 bit to nie dziwota że to paszkwile.
[#4839] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4837

Hexagon to jest gra na A500, 0,5mb chip. i do tego w Hiresie.


No właśnie, Ty to zrobisz na A500.
Zatem dla wielu innych , powinna być to pestka na 020/AGA no nie?
A jednak, nawet takie gierki się nie pojawiają ... (Jumpa do tego nie porównuje).
[#4840] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Ankuz MkOne, post #4839

no aż takiej tragedii nie ma, trzeba poczekać
3
[#4841] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Cyberpunk: Alien City - nowe demo.
1
[#4842] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #4841

Tutaj jest gameplay dema Cyberpunk: Alien City:
1
[#4843] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AD99, post #4829

Tam jest trudno przejść pierwszą planszę bez straty życia-spadając nie można sterować postacią.


Można sterować.
[#4844] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Ankuz MkOne, post #4833

Nie ma tu nic sprzecznego, dobrą grę o odpowiedniej złożoności i grafice, która spotka się z aplauzem amigowców, jest zaprogramować trudno, z kolei prostą grę jak jakiś port z 8-bitowca całkiem łatwo, stąd wylew hobbystycznych projektów tego pokroju. Na C64 wymagania są mniejsze co do złożoności i grafiki, ale samo programowanie jest od początku trudne, więc byle kto się za taką nie weźmie. Pod pojęciem próg wejścia miałem na myśli "oczekiwania graczy co do danej platformy" VS "grafika i złożoność wydanej gry". Na Amidze możesz mieć dobry pomysł, ale jak nie będzie reprezentowało odpowiedniego poziomu pod względem grafiki, to już jest ble, już nie mówię, co się stanie, kiedy ten pomysł jest średni.


- takie proste gry i efekty jak w Anabalt i Hexagon są proste do uzyskania na Amidze AGA

(oczywiście z lepszą paletą, rozdzielczością, ilością paralax, czy co tam można dodać aby AGAtowców zadowolić)


Skąd pomysł, że jak coś wygląda prosto, to jest proste w realizacji? Ta pierwsza gra to może jeszcze nie wymaga aż takiego główkowania, ale ta druga wygląda jak czysta matematyka.Tto nie jest moim zdaniem coś, w czym hobbysta jest zazwyczaj dobry, a tryb planarny i operacje matematyczne na nim są bardzo karkołomne i nieintuicyjny.
[#4845] Re: Zapowiedzi nowych gier

@san_u, post #4844

ta druga wygląda jak czysta matematyka.Tto nie jest moim zdaniem coś, w czym hobbysta jest zazwyczaj dobry, a tryb planarny i operacje matematyczne na nim są bardzo karkołomne i nieintuicyjny.

Hexagon nie jest trudny do zrobienia, zwykłe rysowanie linii i wypełnianie blitterem. Problem w tym że nie da się zrobić w ScorpionEngine
Jak mi się będzie nudzić po skończeniu Jump! to może zrobię.

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2023 08:23:09 przez Kefir_Union
1
[#4846] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #4808

Uwielbiam takie gierki myślę że godności Amigi nie uchybi gra z taką grafiką, bo pomimo tto, tego typu gry mają swój klimacik.

Również kocham takie gry. Mają w sobie magię przyciągania. Zazwyczaj najbardziej przyciąga i fascynuje tajemniczość, coś nieodkrytego, niewidocznego gołym okiem.

Dla przykładu zawsze fascynowały mnie świecidełka w Bruce Lee, smok, świeca w Hero of the Golden Talisman, czy niebieska sakwa w Bagitmanie.

Ale nie oznacza to, że na Amigę nie mogą powstawać nowoczesne gry. Dla przykładu ciekawym tematem są takie gry jak The Lost Vikings 2. Wiele takich sequeli mogłoby na Amigę powstać.

Sam opracowałem techniki, które mogłyby pomóc w implementacji. Jednak chciałbym by to były autorskie gry, z własną grafiką.

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2023 08:46:58 przez Hexmage960
[#4847] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4840

Takie podejście mi się podoba:
yes 24bit copper, we have 3 copper list at all time. That give us about 400+ color on screen for the road and the background

wykorzystywanie "fiuczerów" to lubię (copper rulez) super
Obecny poziom gry jest naprawdę dobry, do szczęścia brakuje tylko wzniesień/ pagórków ok, racja
EDIT:
Doczytałem w komentarzach, że autorzy niestety nie planują dodawania wzniesień

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2023 10:26:36 przez BULI
[#4848] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4845

zwykłe rysowanie linii i wypełnianie blitterem


Technika jest prosta, jednak wyliczenie współrzędnych, to już troszkę trudniejsza sprawa. Ludzie w naszym wieku często nie pamiętają podstaw, bo nie mają potrzeby ich używania w życiu :)
[#4849] Re: Zapowiedzi nowych gier

@san_u, post #4848

, jednak wyliczenie współrzędnych, to już troszkę trudniejsza sprawa

No bez jaj, tam jest obrót punktu w 2D
2
[#4850] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4849

No bez jaj, tam jest obrót punktu w 2D


Syty nigdy nie zrozumie głodnego
[#4851] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #4732

Jest juz wersja beta dostepna.

link
[#4852] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4851

A tutaj gameplay:
1
[#4853] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #4852

Muzyka jak w Panu Kleksie w siedzibie wielkiego elektronika
3
[#4854] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #4852

W teorii to jest wersja ze 100% skonwertowanym kodem Z80 z wersji arcade na 68k. Ciekawi mnie czy wszystkie sekrety sa skonwertowane? Powinny byc dodatki, ukryte punkty itp. Glownie bombardowalo sie ziemie a ona odslaniala takie sekrety, jak ogladalem jak w gre grali na automatach.
Tutaj jest opis chyba 2 sekretow:

link

Mozesz sprawdzic czy sa, bo jak nie ma to JOTD powinien to naprawic. No i jak dla mnie bardzo dziwne jest startowanie gry. 5 i 1? Przeciez to zaden standard Amigowy.
[#4855] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4854

No i jak dla mnie bardzo dziwne jest startowanie gry. 5 i 1? Przeciez to zaden standard Amigowy.
Bo to standard MAME. 5 (Coin Slot 1), 1 (1 Player Mode)
[#4856] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmiClassic, post #4855

Ale to jest Amiga a nie MAME. Taki wybor jest bardzo nieintuicyjny. Powinien byc dolaczony opis, albo standardowy Press Fire to Start. Bo w tym momencie to nie jest konwersja z arcade tylko bardziej cos na ksztalt JIT Z80 na 68k, choc nie w scislym znaczeniu JIT.

BTW. Po ponad 7 latach pracy nad gra podobno pojawila sie juz gra Scourge of the Underkind u kupujacych.
[#4857] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4856

This Is Sparta !!!
Wracając do gry pobrałem, sprawdziłem i jestem zdziwiony, że to nie rusza na A500.
Responsywność na razie słaba, ale to beta.
Ciekawi mnie czy wszystkie sekrety sa skonwertowane? Powinny byc dodatki, ukryte punkty itp. Glownie bombardowalo sie ziemie a ona odslaniala takie sekrety, jak ogladalem jak w gre grali na automatach.
Tak są 'skonwertowane', znalazłem i 'Sol Citadel' i 'White Flag'.
Niestety jak sprawdzam takie konwersje, to utwierdzam się, że arcade tylko na MAME
[#4858] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4856

Sprawdź sobie jak działają na Amidze gry z Arcadia - tutaj też F-ami (albo numerami, nie pamiętam) wrzucasz monety i startujesz. Tego nie da się prosto obskoczyć, bo masz dwie akcje - wrzut monety i potem start.

Można przerobić, owszem, ale nie wiem czy warte to zachodu z powodu że dla niektórych to "nieamigowe".
[#4859] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4856

podobno pojawila sie juz gra Scourge of the Underkind


Skąd to info?
[#4860] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmiClassic, post #4857

jestem zdziwiony, że to nie rusza na A500.

Gra Xevious działa w 128 kolorach z OSD i ma trochę ruchomych obiektów. Żeby to w miarę działało i wyglądało jak oryginał potrzeba AGA i min. 68020. Docelowo gra ma działać na "gołej" A1200. Tutaj masz wypowiedź JOTD (autor portu) w tej sprawie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem