[#4681] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4680

Tak kiedys... ale mamy dzis. Przy czym grafike i dzwiek zawsze mozna poprawic lub zrobic lepsza ale wydajnosci kiepskich game makerow nikt juz nie poprawi !

Jedyne wyjscie, to mocno zwiekszyc wymagania sprzetowe no i pozniej wychodzi taki potworek w kilkunastu kolorach na AGA z procesorem 030... to jest tragedia.
2
[#4682] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4680

Poziom grafiki nieadekwatny do wymagań gry. Kiedyś takie gry potrafiono robić na A500 512 kb ram.

Dzisiaj niektórzy tez potrafią ale nikt za to nie zapłaci ;)
5
[#4683] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4682

Ciekawe, że na demoscenie obywa się bez finansów
4
[#4684] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #4683

Wydaje mi się, chociaż nie jestem do końca pewien, że zrobienie gry to harówka w porównaniu do zrobienia dema. pomysł
5
[#4685] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #4684

Wydaje mi się, że szanujące się grupy demoscenowe i tak robią demo za demem, nawet jeśli cykl zrobienia dema jest krótszy niż gry (o ile jest, pewnie zależy od projektu)
Choć faktycznie przygotowywanie poziomów pewnie jest nużące, ale kto broni by grę też tworzyła grupa ludzi i poziomami zajął się ktoś kto do tego czuje bluesa, a nie koder? No chyba tylko chęć utrzymania większej kontroli nad projektem przez tego ostatniego

Kolejna wrzutka Kefira dotycząca finansów zaraz spowoduje wydzielenie drugiego off-topa w stylu niedawnego "Rynek retro, preordery, ceny gier..."
No to Yoomp! na Atari był/jest za darmo do ściągnięcia, z limitowanym wydaniem fizycznym. I w sumie po latach żałuję, że się nie skusiłem na boxa.
Czekam za to na Jumpa w wersji box po preorderze, niech już się ukaże jak najszybciej, bo ten bumerang o finansach wraca co rusz.
Takie "sour grapes", napisaliby Anglosasi

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2023 15:06:08 przez Jacques
[#4686] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #4683

Demoscena to inna filozofia jak gry.
2
[#4687] Re: Zapowiedzi nowych gier

@amikoksu, post #4686

Kapitańsko-oczywiste, faktycznie demoscena jak się za coś bierze to (m)nie(j) marudzi

Wydaje mi się, że nie do wszystkiego trzeba mieszać finanse, może po prostu tę platformówkę dla CD32 tworzą mniej zaangażowani/utalentowani/doświadczeni autorzy.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2023 15:08:12 przez Jacques
[#4688] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4682

Zdecyduj się, czy robisz to jako hobby czy dla zarobku. Jak dla zarobku, to Amigę lepiej odpuścić, na Androidzie i iOSie trafisz do większej ilości odbiorców.
Jak tu już wcześniej zostało powiedziane, cała demoscena jakoś tworzy bez konieczności finansowej motywacji.
I żeby nie było - tak, wiem, że zrobienie dobrej gry to kupa roboty, szczególnie na Amigę z jej ograniczeniami. Realia jednak są jakie są i moim zdaniem, tworzy się na nią głównie z pasji. W celach zarobkowych są inne, znacznie bardziej opłacalne ścieżki. Tu to można co najwyżej traktować na zasadzie "jak wpadnie parę złotych na piwo, to spoko", ale nie liczyłbym na jakikolwiek substytut pracy na etacie, bo się gorzko rozczarujesz.
3
[#4689] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #4685

Raczej porownujesz rzeczy nieporownywalne. Wez sobie prosty przyklad KK/Altair i jego silnik do gry Dread. Najpierw bylo demo/intro. A potem na bazie tego kodu KK zaczal robic gre, dolaczyli do niego graficy i muzycy. Teraz niby jest przerwa w tworzeniu tej gry. Ale i lat ten projekt byl rozwijany? Okolo 3 lat. I raczej konca nie widac choc jest grywalny, i pewnie moglby byc wydany.
2
[#4690] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #4684

Wydaje mi się, chociaż nie jestem do końca pewien, że zrobienie gry to harówka w porównaniu do zrobienia dema.


Gra to złożony proces, więcej instrukcji , procedur , obliczeń i i zdarzeń obiektów i tła itp. .. . Nie ma co porównywać.
1
[#4691] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #4689

To jest dobry przykład. Po trzech latach nie ma żadnej gry, jest silnik i to nieukończony.

Zrobienie gry a dema to dwie różne bajki. Robienie dema można porównać do zrobienia samego silnika gry ale w uproszczonej wersji. Dlaczego uproszczonej? Bo gra musi być idiotoodporna i posiadać ekosystem z obsługą przez użytkownika, demo nie musi i można oszukiwać robiąc uproszczenia.
To mamy sam silnik, a gdzie do tego rozgrywka?

Te dzisiejsze platformówki (i w ogóle gry) dlatego są takie słabe technicznie bo stworzenie wyżyłowanych pod chipset silników wymaga umiejętności i dużo czasu. Jeśli ktoś nauczył się programować dopiero w erze PC to już w ogóle nie rozumie na czym polega optymalizacja i wykorzystanie hardware, będzie chciał robić gry gdzie co klatkę rysuje się wszystko od nowa i na koniec kopiuje do bufora ramki. Na Amidze też tak można, najprostsze gry wyrobią gdzieś tak od 030/50MHz. Przykład portu Rick Dangerous Advance który wymaga 060 i RTG a dałoby się zrobić na golasa A1200 dobrze ilustruje o czym mówię.

Jump! mnie nauczył że robienie gry to tworzenie rozgrywki a nie slinika. Silnik to dodatkowy koszt i problem na powolnych komputerach. Zrobienie z Dread pełnoprawnej gry (jak już będzie silnik) to zadanie dla kilku ludzi na rok.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2023 16:31:27 przez Kefir_Union
6
[#4692] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4691

Więc zacząłeś robić grę nie mając pojęcia jak się tworzy gry
[#4693] Re: Zapowiedzi nowych gier

@djpiotrs, post #4692

Więc zacząłeś robić grę nie mając pojęcia jak się tworzy gry

Tak, myślałem że jak zrobię edytor do poziomów to w dwa tygodnie będzie gotowe :) W sumie to by się dało ale kto by chciał w to grać?
4
[#4694] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4693

No tak. Wszystko wymaga czasu i pracy .... .
[#4695] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #4685

Choć faktycznie przygotowywanie poziomów pewnie jest nużące, ale kto broni by grę też tworzyła grupa ludzi i poziomami zajął się ktoś kto do tego czuje bluesa, a nie koder?

A jak mają to robić ludzie, którzy nie pisali silnika gry? Edytor może napisać tylko koder bo zna ograniczenia sprzętowe.
3
[#4696] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4695

Edytor koder, poziomy mogą tworzyć użytkownicy edytora (pomocnicy). Nie było to jasne w mojej wypowiedzi może, dziwne, bo napisałem poziomami a nie edytorem

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2023 19:40:31 przez Jacques
[#4697] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #4678

Patrząc na takie gry, zawsze się zastanawiam, jaki był powód że ktoś się za to zabrał?
Ja rozumiem że w retro nie ma co doszukiwać się racjonalnych powodów ale tak patrząc że gra nie była jakimś hitem, nie wyróżnia się oprawą, nie ma porywającej rozgrywki, to czemu akurat to?
[#4698] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4697

Bo może Amiga nie uciągnie lepszych portów gier z 8bitowego MSXa bez jakiś większych niskopoziomowych kombinacji.
1
[#4699] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4697

Powiem co mi chodzi po głowie od pewnego czasu. Moim marzeniem jest zrobienie takiej gry na Amigę classic:

https://www.youtube.com/watch?v=f7iaZFFNAYg

Myślałem trochę nad silnikiem i przy pewnych uproszczeniach 030/50MHz wystarczy żeby pociągnąć rozdziałkę 320x200 w 25fps.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2023 20:11:16 przez Kefir_Union
5
[#4700] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4699

ale w (para)3d czy w 2d jak Abuse?
[#4701] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #4700

Oczywiście w 3D, inaczej co to byłoby za wyzwanie?
Takie coś 030/50Mz pociągnie w 320x200
https://www.youtube.com/watch?v=iUWdSgUaFz4&;

Rysowanie można uprościć do ścian poziomych / pionowych czyli tak jak w Wolf3D.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2023 21:12:31 przez Kefir_Union
5
[#4702] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #4684

nie prawda, to sa dwa rozne swiaty i nie ma co porownywac

mozna trafic na gry zrobione przez demoscenowcow, ale w druga strone juz trudniej :)

ja bym porownal demoscene do kogos kto uprawia sport dla wlasnej sadysfakcji
1
[#4703] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4701

Oo Panie ! Nie prowokuj ..
1
[#4704] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4697

Patrząc na takie gry, zawsze się zastanawiam, jaki był powód że ktoś się za to zabrał?


MSX był dosyć popularną platformą w Brazylli a w Europie m.in. w Hiszpanii. Autor na swojej stronie posługuje się m.in. językiem hiszpańskim stąd podejrzewam, że chodzi o przeniesienie swoich ulubionych tytułów z dzieciństwa na ten drugi bliski sercu komputer. ;)

https://s0yamigamsx.wordpress.com

"Welcome to the website dedicated to the world of Amiga and MSX computers.

The site will be dedicated, above all, to possible projects to convert games to the Amiga platform with RedPill, a program to easily create games without knowing how to program."
2
[#4705] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4701

mocno ambitny projekt ale czy koniecznie musi byc w 3d ?
[#4706] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #4705

mocno ambitny projekt ale czy koniecznie musi byc w 3d ?

Oczywiście. Chciałbym zrobić coś czego jeszcze na Amidze nie było, przekroczyć kolejną barierę "nie da się".
To się nawet da zrobić na A1200 z fastem ale potrzebne ze 20MB.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2023 23:12:50 przez Kefir_Union
2
[#4707] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4706

no to maly hint od gorszego programisty:

moze zamiast przekraczac bariere 3d (a wiadomo jak gry w 3d sie prezentuja na Amidze)
uzyj czesci swojego silnika od Jumpa, do stworzenia czegos takiego jak "lot w tunelu" ze strzelaniem w jakies kosmiczne mysliwce, np. render tunelu "gwiazdy smierci" itp.. Przy takiej oprawie audio-video jaka prezentuje jump, to bylby hicior. Moim zdaniem lepiej uzyc sprawdzonych pomyslow na gre, niz byc rozczarowanym po wydaniu swojej nowej koncepcji. Gracze jednak maja sporo przyzwyczajen i niechetnie je zmieniaja.
Ja bym widzial taka wypasiona wersje StarDusta w tunelu ale oczywiscie decyzja zawsze nalezy do kodera.

1
[#4708] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #4707

uzyj czesci swojego silnika od Jumpa, do stworzenia czegos takiego jak "lot w tunelu" ze strzelaniem w jakies kosmiczne mysliwce,

Nie sądzę żeby mi się chciało robić drugi raz prawie to samo. Gra w stylu "My Friend Pedro" w uniwersum FlashBack mogłaby być wielkim hitem.
3
[#4709] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #4708

Jasne, ze w Flashback to kopalnia pomyslow na swietna gre ale jest jedno "ale"... oryginalny i najlepszy zarazem Flashback, nie jest gra 3d. A z kolei ten nowy Flashback w 3d, wygladal po prostu ZLE.
[#4710] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #4709

Oryginalny Flashback to jest silnik bardzo podobny do Prince of Persia. To wygląda rewelacyjne:
https://www.youtube.com/watch?v=iUWdSgUaFz4&t=336s
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem