[#4621] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4620

Dupę urywa
[#4622] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4620

O ile bardzo podoba mi się grafika i ogólnie - zaprojektowanie tego poziomu, to trudno mi pozbyć się wrażenia, że projekt - zamiast rozwijać się w przód, rozrasta się na boki.
Pierwsze słyszę, że gra miała być w klimacie steampunk/Lovecraft, ale może ktoś z patronów wie lepiej że tak miało być od początku. Ale czy w takim razie bronie i przeciwnicy nie wymagają stworzenia od nowa? A może będzie jak w grze Quake, gdzie poziomy "średniowieczne" przeplatają się z dziwnymi fortecami i futurystycznymi instalacjami?
1
[#4623] Re: Nowe gry

@recedent, post #4622

Stawiam na to drugie. Od dawna były przymiarki do lovecraftian na ichnim discordzie, jeszcze jak się to nazywało Dread. Sam KK też nigdy nie był fanem "futurystycznych" poziomów z Quake'a i wolał te średniowieczne.

Ja tam się cieszę, bo BLASK niestety nie został dokończony a smaka na takie klimaty narobił. ;)
[#4624] Re: Nowe gry

@recedent, post #4622

to znaczy sie, ze to teraz bedzie bardziej Hexen niz Doom..
[#4625] Re: Nowe gry

@recedent, post #4622

Bo to prawdopodobnie bedzie jednak inny projekt niz Dread tylko korzystajacy z silnika Dreada. Grafika jest ladna. W sumie RPG dzialajacy na takim silniku to moze byc niezla gra, ale tez duzo trudniejsza do stworzenia i zbalansowania, tym bardziej ze zwykle RPG to sa gry z 4-6 osobowa druzyna a nie jednoosobowe.
[#4626] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4625

No jest juz taki fps-rpg na Amige ale to jednak bedzie daleka droga do stworzenia gry RPG z obecnej wersji.



Ostatnia aktualizacja: 06.12.2022 19:14:18 przez selur
[#4627] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4625

Trojan, konwersja klasycznej gry arcade w Scorpion Engine. Na oko daje rade, z tego jak pamietam oryginal arcade.

link
1
[#4628] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4627

A tutaj bardzo krotki filmik z Reshoot Proxima 3. Etap Slonce.

link
1
[#4629] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4625

Mnie ta grafika przypomina mroczniejsze Legends of Valour. Chyba taki doomowy klimat jak w Dread bardziej mi odpowiadał, ale zobaczymy...

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2022 07:36:41 przez Jacques
[#4630] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4628

Cecconoid, port . Muzyka niezla, no i grafika ktora sie bedzie Selurowi snic po nocach.

link
[#4631] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4628

Rzeczywiście króciutki, jegomość dłużej wciska Enter niż prezentuje gejmplej
[#4632] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4630

...i tak oto po wielu latach ciezkiej pracy, Amiga dogonila wreszcie ZX Spectrum
Teraz tylko dogonimy C-64 i bedzie sukces.

[#4633] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4630

Styl graficzny od razu przypomniał mi Artefakt Przodków na małe Atari aż łezka się w oku zakręciła.

[#4634] Re: Nowe gry

@selur, post #4632

Dla mnie ta gra to techniczna miazga. I to w dodatku w wykonaniu kogoś, kto głównie się muzyką zajmuje. ;)

Zwróć uwagę ile tam się rzeczy dzieje na ekranie, zwłaszcza w drugiej połowie filmiku. Nie masz z tym żadnej zamuły ani zgubionych klatek. Wszystko jest niesamowicie płynne nawet jak cały ekran jest obsypany partiklami. Coś pięknego.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 17:50:06 przez teh_KaiN
2
[#4635] Re: Nowe gry

@teh_KaiN, post #4634

Dla mnie ta gra to techniczna miazga


Bo jako programista nie jestes grafikiem i masz braki poczucia estetyki.
A dla mnie to rodzaj nowoczesnego turpizmu, ere ZX Spectrum i Atari podziwialem wiele lat temu, Amiga to jednak o niebo lepszy sprzet
[#4636] Re: Nowe gry

@teh_KaiN, post #4634

Hej, istnieje technika, która umożliwia zmieszczenie się w 50 FPS polegająca na tym, że rysujesz do czasu, gdy minie klatka animacji. Wtedy pokazujesz cały, lub częściowo przygotowany bufor. Dzięki temu elementy gry działają z pełną płynnością, nie zamula kluczowych elementów.

Przykład: Jak rysujesz bufor pikseli to rysujesz co linijkę. Podstawowa trudność w tej technice polega na podziale operacji rysowniczych.

Ta technika jest odwrotna do zazwyczaj stosowanej, by narysować wszystko.

Jeżeli są jakieś mniej istotne BOBy, czy piksele to po prostu pomijasz ich rysowanie w danej klatce, by zachować płynność 50 FPS dla wszystkich elementów, w tym kursora, paska informacyjnego itp.

Są dwie strategie: albo w nast. klatce dorysowujesz brakujące rzeczy, albo rysujesz nową klatkę.

@Selur

Ja pamiętam gry z Commodore 64 i przede wszystkim urzekła mnie tam pomysłowość. To był mój pierwszy komputer. Uwielbiałem labiryntówki ze smokami. Jako dziecko zrobiło to na mnie przeogromne wrażenie.

Amiga zaś pokazała feerię kolorów, cudowne intra do gier i muzykę.

Na PC przyznam, też mam paru faworytów.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 18:17:26 przez Hexmage960
[#4637] Re: Nowe gry

@selur, post #4632

muzyka wymiata
[#4638] Re: Nowe gry

@selur, post #4632

Wiedzialem Selur, ze bedziesz pod ogromnym wrazeniem tej grafiki, i w koncu przestaniesz marudzic przynajmniej do konca roku.
A co Amiga dogonila? Masz tutaj wymagania oryginalnej wersji gry.

MINIMUM:
OS: Windows 7 SP1+, 8, 10, 64-bit versions only
Processor: SSE2 instruction set supported
Memory: 4 GB RAM
Graphics: Graphics card with DX10 (shader model 4.0) capabilities
DirectX: Version 10
Storage: 150 MB available space
Sound Card: Any Compatible Sound Card
Additional Notes: See Unity3D 2019 base requirements
RECOMMENDED:
OS: Windows 8+
Processor: x86 Quad Core, 3.2Ghz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Graphics card with DX10 (shader model 4.0) capabilities
DirectX: Version 11
Storage: 150 MB available space
Sound Card: Any Compatible Sound Card
Additional Notes: See Unity3D 2019 base
[#4639] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4638

A co Amiga dogonila? Masz tutaj wymagania oryginalnej wersji gry.


Moge stworzyc gre w AMOS'ie, ktora bedzie wymagac 1 Gigabajt Chip RAMU...

Szach i Mat !
[#4640] Re: Nowe gry

@selur, post #4639

Nie mozesz, bo nie bedziesz mial jej na czym testowac. No i zrobienie graifiki o wielkosci 1GB zajeloby Ci troche czasu. Chyba, ze jakies filmiki bys konwertowal. Ale nawet filmiki odgrywa sie z fastu przekopiowujac je do chipu, moze oprocz V4SA. Ale i tak by Ci brakowalo jeszcze wtedy 0.5GB chipu.
[#4641] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4630



w koncu jakas "nowa" gra na Amige która nie wygląda jak "mój pierwszy dzień z Deluxe Paintem" podoba mi sie stylistyka i ograniczona paleta barw ale żeby nie popadac w skrajnosc zamieniłbym te wszystkie dithery na dodatkowe odcienie szarosci
[#4642] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #4641

ograniczona paleta barw

3 kolory widzę.
[#4643] Re: Nowe gry

@mmarcin2741, post #4642

oda do 3 kolorow

3 kolory widzę, 3 kolory czuję, 3 kolory bedom w tej grze !
3 kolory dla selura.... Eeeee??? bardzo mu wspolczuję

3 kolory tylko nie rycz, nie marudz (selurze), ja cie o to mocno prosze
3 kolory zajebiste, w nowej grze amigowej, ci tutej przynosze !

pierwszy kolor bialy dla sierot atarowych , nie maja cudownej Pauli ani Blitera
sluchac sie nie tego nie da, ogladac tez, wegla trza sypac... az mnie bierze cholera

drugi kolor czerwony dla spragnionych betarycerzy, i paskudnej kiecki mojej zony
Niebiescy i Czerwoni podbiegli do broni, bo wyzwalania ami-swiatka nikt im nie zabroni
Ci z czerwonej wsi zaczęli, niebiescy skończyli
Mortal Kombat w telewizji, patrzcie moi mili
Okazalo sie ze Mufa nie byl murzynem,
jeno jak w nowej grze, czerwonym w biale kropki - postepowym ami-rykaninem

trzeci kolor czarny i zarazem ostatni, dla trumniarzy... ich ojciec (R.I.P Sinclair) juz nie zyje, nie maja takze matki
bo przeca na spectrumowym ekranie tylko "klasz kolor" i czarna, wszechobecna nedza
a tutaj Panie masz , nowa amigowa gre w az w 3 kolorach a selur drze juz jape.... a to wredna jedza !!!

a wiec nic pan nie poradzisz, 3 kolory amigowa grac miec musi !
tylko bialy, czarny i czerowny, bo sie blitter z wysilku udusi !

a selur niechaj se rozpacza, niech publicznie drze szaty, 3 kolory nam niosa, graficzny kaganek oswiaty...


gwizdanie
2
[#4644] Re: Nowe gry

@selur, post #4643

Tutaj masz Selur troche technicznych danych od autora portu. Zebys sie uczyl jak na A500 stworzyc gre, ktora w oryginale wymaga procesora 3.2 GHz. I pamietaj, ze ilosc kolorow to nie jest wszystko. Przede wszystkim liczy sie grywalnosc.

link
[#4645] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4630

No to tutaj ja trochę "poSelurzę".

Idea gry jest "wow cool" ale na zasadzie odmienności od nurtu. Ale jak spojrzeć na to "z perspektywy" to obecna wersja gry by się nadawała jako "bonus" (ukryty lub nie) a nie sama gra. Powinno tak to być stworzone, jak dla mnie, w stylu tego co robi Lazycow czy McGeezer, gdzie masz możliwość gry w oryginalną wersję, ale sama gra jest "ulepszona".

Ogólnie to może z technicznego punku widzenia jest wiele obiektów, cząsteczek, pocisków... tylko czemu wszystko musi być w jednym kolorze? Ja rozumiem konwencję artystyczną, ale to mogło być jako opcja (np monochrome on/off), a nie główna grafika gry. Mogli by dodać choćby czerwone wybuch i pociski. Nawet na ZX jak jest możliwość, to się "ucieka" od minochrome, aby gry wyglądały lepiej. To już nawet Luftrauserz (wersja na C64 gry Luftrauzers) dodali kolory aby nie było "monotonnie" i w stosunku do oryginału gra jest "bardziej kolorowa" przynajmniej, bo musieli niestety sporo "powycinać" z oryginału.

Wiem że niektórzy lubią takie "artystyczne zajawki", ale nie sądzę by ktoś pokazał komuś spoza "amigowego światka" że jest taka nowa gra na Amigę.
[#4646] Re: Nowe gry

@Solo Kazuki, post #4645

Ja tam grafika sie nie zajmuje ale najprawdopodobniej chodzi o szybkosc dzialania. Odpal sobie Workbencha na 68000 w 4 kolorach i w 16 kolorach, i porownaj szybkosc dzialania systemu. Poza tym to jest konwersja w stylu 8-bit, jakbys poczytal info o tej grze na Steamie. Jakos nie widze tej gry w wiekszej ilosci kolorow, tym bardziej drugiej jej czesci w stylu Robotron z arcade. Jesli by to miala byc przygodowka to powinno byc minimum 32 kolory na 68000, ale to nie jest przygodowka.
[#4647] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #4646

Tu nawet nie ma 4 kolorów, w tym sęk. Tu nie chodzi raczej o szybkość, bo tak samo wygląda też gra na PC, tylko o wygląd "jak z ZXa". Nie ma wielkiego znaczenia czy pikselki (jako cząsteczki) są białe czy czerwone, to by były potrzebne "aż" dwa bity, a dodatkowo możliwy czwarty kolor. A że gra i tak zwalnia na 68000 i zalecany jest szybszy CPU, tym bardziej te nie jeden a dwa bity nie mają dużego znaczenia.

Trochę tu jak dla mnie "udziwniasz", jak by to Amiga dostawała "zadyszki" już przy 2 bitach. Gdyby ktoś nieobeznany by to czytał, to by mógł pomyśleć że lepiej sobie z tym radzą nawet sprzęty 8bit.

Edycja: Dobrze wiem co to za gra a Steam przeglądam dosyć często. Tego typu gier wychodzi sporo, ale ja nie po to odpalam PC żeby grać w grę z *ZX.

*mała korekta, nawet na ZX gry są bardziej kolorowe. ok, racja

Edycja 2: W zasadzie są 3 kolory, bo się pojawia czasami czerwony. Więc to i tak są 2 bity potrzebne, a jeden kolor jest nie wykorzystany.

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2022 11:58:17 przez Solo Kazuki
[#4648] Re: Nowe gry

@Solo Kazuki, post #4647

Chyba jednak rzeczywiscie "selurzysz" i nie wiesz, ze gra to nie tylko sama grafika, ale i logika gry, czyli kontrola setek elementow na ekranie i sprawdzanie setek kolizji na ekranie., szczegolnie to widac w klonie Robotrona, czyli drugiej czesci gry. Czwarty kolor jest pewnie do czegos uzywany, spytaj sie autora na EAB.
[#4649] Re: Nowe gry

@Solo Kazuki, post #4645

Powodzenia ze zrobieniem tylu partikli i ogólnej rozpierduchy na wielu kolorach. To specjalnie jest 1bpp żeby operacje były mega szybkie i można było poszaleć z tym co dzieje się na ekranie. Można by każdemu bitplanowi przypisać oddzielny kolor, ale zakładam że działają one jak warstwy techniczne i tego typu zabieg nie wyglądałby dobrze. Mechanicznie gra jest prosta, owszem. Za to wfekciarstwo i stylistyka pierwsza klasa. Tyle że nie każdemu taki styl odpowiada. Mi jak najbardziej.

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2022 15:32:41 przez teh_KaiN
[#4650] Re: Nowe gry

@teh_KaiN, post #4649

Tyle że nie każdemu taki styl odpowiada

No właśnie. I na tym skończmy, dodam tylko że osobiście gra mi się w zamyśle bardzo podoba, tylko to wykonanie...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem