@teh_KaiN,
post #4634
Hej, istnieje technika, która umożliwia zmieszczenie się w 50 FPS polegająca na tym, że rysujesz do czasu, gdy minie klatka animacji. Wtedy pokazujesz cały, lub częściowo przygotowany bufor. Dzięki temu elementy gry działają z pełną płynnością, nie zamula kluczowych elementów.
Przykład: Jak rysujesz bufor pikseli to rysujesz co linijkę. Podstawowa trudność w tej technice polega na podziale operacji rysowniczych.
Ta technika jest odwrotna do zazwyczaj stosowanej, by narysować wszystko.
Jeżeli są jakieś mniej istotne BOBy, czy piksele to po prostu pomijasz ich rysowanie w danej klatce, by zachować płynność 50 FPS dla wszystkich elementów, w tym kursora, paska informacyjnego itp.
Są dwie strategie: albo w nast. klatce dorysowujesz brakujące rzeczy, albo rysujesz nową klatkę.
@Selur
Ja pamiętam gry z Commodore 64 i przede wszystkim urzekła mnie tam pomysłowość. To był mój pierwszy komputer. Uwielbiałem labiryntówki ze smokami. Jako dziecko zrobiło to na mnie przeogromne wrażenie.
Amiga zaś pokazała feerię kolorów, cudowne intra do gier i muzykę.
Na PC przyznam, też mam paru faworytów.
Ostatnia aktualizacja: 13.12.2022 18:17:26 przez Hexmage960