[#1651] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1650

A nie odnosicie wrażenia, że wysyp takich "perełek" może oznaczać jedno? Amiga (68k) w świadomości wielu ludzi, może nowych, młodych, równa się Amiga 500 (1MB RAM), czyli to takie Commodore 64 z większą pamięcią. Wiem, że to krzywdzące, ale faktycznie jest ciut tutoriali DP na Amigę, więc kolejny tego typu produkt zaczyna mnie zastanawiać. Czy o taki renesans/koniec dla Amigi z dzieciństwa walczyliśmy?

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2017 11:44:58 przez KM
[#1652] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM, post #1651

Uważam że najlepsza metoda, to w ogóle nie wspominać o tych wszystkich beznadziejnych produkcjach.
[#1653] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM, post #1651

Każdy z nas za młodu na pewno chciał stworzyć własną grę. Większość nie miała wtedy ani umiejętności, ani możliwości. Teraz możliwości się pojawiły (tutoriale, UAE i inne), ale umiejętności nadal brak. Co jednak nie stoi na przeszkodzie, aby coś tam sobie dłubać. Nikomu nie można zabronić. Piętnować jednak trzeba nie tych "bedroom coders", którzy mentalnością tkwią trzy dekady temu i wydają takie potwory, ale tych, którzy wynoszą takie badziewia na piedestał pochwalając ich pracę. Jeżeli nie będzie klakierów popierających takie inicjatywy, a jedynie krytycznie będzie się oceniać dokonania takich koderów, być może ci nadal bez talentu dadzą sobie spokój lub po prostu dokształcą się w tym, w czym mają braki (dostęp do możliwości i wiedzy jest), a na światło dziennie wyjdą zdolni, którzy uformują się w grupy.
[#1654] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1650

Na szczęście pliki z gry to czyste IFF, więc bym może ktoś z większym talentem szybko to przerobi na coś ładniejszego.

[b]Owszem, zgadzam się i popieram takie podejście OK
Technicznie gra jest prosta ale ma fajny płynny przesów ekranu i nieskomplikowaną rozgrywkę. Jedyne co jej brakuje to odrobinę lepszej grafiki.
Z tego co widzę to autor gry zrobił już drugi projekt i się rozwija. Napisał, że chodziło mu o rozwinięcie możliwości technicznych. Fajnie jak by mu ktoś pomógł poprawić grafikę do tego co jest, albo przy jakimś nowym projekcie, bo z tego co widać jest z nim kontakt i chłopak chce robić coś dalej.

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2017 12:34:31 przez Koyot1222
[#1655] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1653

Każdy z nas za młodu na pewno chciał stworzyć własną grę. Większość nie miała wtedy ani umiejętności, ani możliwości. Teraz możliwości się pojawiły (tutoriale, UAE i inne), ale umiejętności nadal brak. Co jednak nie stoi na przeszkodzie, aby coś tam sobie dłubać.

Zgadzam się. (Normalnie jakbyś czytał w mojej głowie szeroki uśmiech) Najgorsze jest to, że mi nadal nie przeszło. Przynam się bez bicia, jeżeli coś kiedyś wypuszczę, to będzie najpewniej dla NG, bo łatwiej, mniej ograniczej sprzętowych itd. Na razie trzymać kciuków nie trzeba. szeroki uśmiech
[#1656] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1649

Na Lemon Amiga w komentarzach do swojej gry autor strzelił focha i zarzekł się, że już nie będzie tworzył gier, gdyż "większość ludzi nie potrafi się z nich cieszyć, gdy wyglądają jakby grafikę robił siedmiolatek...". No cóż... Jak napisałem - dobry kod, ale na tę grafikę mógł poczekać...
[#1657] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1656

Duzo niesmacznych rzeczy jestem w stanie przetrawic w amiswiatku ale jesli ktos wystawia sam sobie, za raczej slaba gre ocene 10/10, to to juz jest zwyczajna kpina.
buuu!


p.s.
Na Nowy Rok zycze wszystkim aby AMIworx tez strzelil focha i przestal "produkowac" gry na Amige.
[#1658] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1657

Narcyz...

A skoro już mowa... Sny Rowana się wszystkie wyprzedały i Amiten sprzedaje już tylko wersję cyfrową.

Damn...
[#1659] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1649

To Franko widok z Góry .
dziwne nie wymaga karty graficznej ?

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2017 15:38:14 przez Dorian3d
[#1660] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1658

Nie za bardzo rozumiem co Wam sie nie podoba w grze The Dream of Rowan. Serio uwazacie, ze to totalny gniot? Gra napisana w Amosie nie w Backbone. Duzo kolorowej grafiki, animacja bohatera calkiem niezla (pomijajac skok bo jest troche zmaszczony), sporo leveli, widac tez ze grube setki godzin jest wlozone w kod gry. Fakt, gra nie jest darmowa, ale nie jest tez jakims mega gniotem, wiec ja osobiscie nie widze tutaj powodu do krytykowania. Sam Amiten to koles specyficzny, ale kazdy jest inny, ja tam nic do niego nie mam. Czasem ogladam jego filmiki na zywo, chlopak poswieca mnostwo czasu na swoje hobby i bardzo dobrze sie przy tym bawi. Zaspalem troche wersje pudelkowa, ale jesli bedzie drugi batch to kupie gre w takiej wersji chocby i dlatego, ze liznalem troche Amosa i wiem ze napisanie i skonczenie takiej gry to zmudna i dluga robota. Jesli mialbym ja oceniac w skali od 1-5 to dalbym 3.
[#1661] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sordan, post #1660

Jak na amosowa gre, to mozna dac ocene 3 w skali 1/6. Jednak jest to gra komercyjna, stworzona juz przez zespol kilku ludzi (ponoc kazdy jest dobry w swoim fachu) i 15 euro za wersje cyfrowa, to zdecydowanie za duzo jak na obecna jakosc "produktu".
Nie porwal mnie tez longplay z gry, bo "az" 20 minut grania to troche slabo.
[#1662] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sordan, post #1660

Sordane - OK
Można mieć różne zdania, ale 15 euro w porównaniu do np. 30-paru za backbone'a jest całkiem w porządku. Jak zauważył Sordan, ta gra jest napisana, a nie wyklikana. Stworzenie czegoś takiego wymaga mnóstwa pracy i te piętnaście ojro jest całkiem wyważone. Gra się może nie podobać, ale absolutnie nie jest to gniot. W tej kategorii znajdzie się całe mnóstwo, które Rowan zmiażdży na przedbiegach. Amiten realizuje swoją pasję na swój sposób i, choć czasami się obrazi, to jednak się nie poddaje i dalej klepie swoje. Ja to poczytuję za duży plus.
[#1663] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #1662

Gra wygląda całkiem fajnie ale niestety nie uruchomi się na 020. Właśnie próbowałem demo i nic z tego. W wymaganiach ma 030 25Mhz więc teoretycznie powinna ruszyć i na 020 28Mhz, ale teoria a praktyka... w końcu 020 to nie 030.
[#1664] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nostrum666, post #1663

Ano fakt, zapomnialem ze troche krytyki jest odnoscie wymagan. Ja mam 060/80 i nigdy na to nie zwracam zbytnio uwagi.
[#1665] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1661

20 minut to też "longplay" z Another World :P
[#1666] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1665

Mam takie małe pytanie. Ile nowych gier powstało na amigę w tym roku?
[#1667] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1661

Autor tego Rowana chyba nigdy nie gral w doslownie nic. 15€ za ten produkt to calkowicie alternatywna rzeczywistosc. Zadanie pieniedzy za takie hobbystyczne, amatorskie wprawki jest zwyczajnie niestosowne.
[#1668] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nostrum666, post #1663

Kompletnie nie miałem pojęcia o wymaganiach tej gry. Autor odjechał zdrowo. Nawet 020@28MHz (zakładam z Fastem, co daje jakieś 5 mipsów), to zdecydowanie za dużo, a co dopiero 030, plus do tego 2MB Chipu, czego w ilości grafiki i jej animacji niestety nie widać. Ale od strony kodu powinno to wyglądać znacznie lepiej, bo Amiten ma już jakieś doświadczenie w Amosie...
[#1669] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #1668

Amigowcy chcieli zeby ich wypasione A4000 sie do czegos przydaly, no to maja... Dream Of Rowan'a
[#1670] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1669

Na dobry Nowy Rok z radością zapowiadam Komandosów, nową grę! Pomysł nie jest nowy, gracz wciela się w elitarnego Komandosa armii amerykańskiej.

Gra należy do przygodowo-zręcznościowych. Trzeba będzie używać przedmiotów i urządzeń na planszy.

Silnik jest na bardzo zaawansowanym etapie. Podzielony jest na szkielet gry oraz logikę gry. Gra jest pisana w C i jest 100% w zgodzie z systemem, przy czym wymaga joysticka pod gameport.device.

Tech-demo z kodem źródłowym do pobrania tutaj: http://coreprogramming.pl/Commandos/Komandosi.lha

Wymagania to AmigaOS3.0. Powinno ruszyć na OCS bo korzysta z 32 kolorów, przy czym piszę to na Amidze 1200.

Plik z grą to Game.

Sterujemy joystickiem, klawiszem Esc wychodzimy.

Podgląd pliku Game.c: http://coreprogramming.pl/Commandos/Game.c

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!




Ostatnia aktualizacja: 01.01.2018 08:21:10 przez Hexmage960
[#1671] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1670

głową w mur
[#1672] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #1671

Rozumiem, że kolega nie sprawdzał dema. Silnik jest na zaawansowanym etapie.
[#1673] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1672

Kolejny ;)
[#1674] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1670

A gdzie Diuna? Pewnie przegapiłem rilejs...
[#1675] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1670

No to pisz, że powinno ruszyć na A1200 gołej lub Fast, turbo i jak już skończysz to wtedy sobie sprawdź, czy ruszy na OCS.
[#1676] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM, post #1675

Ktoś może się orientuje,czy poza elektroniczną dystrybucją The Dream of Rowan można kupić wersje pudełkową?
Gra jest fajna przypomina mi troche gexa 2D
Szkoda,że twórca wydał wersje tylko na ECS.Na AGA byłoby ciekawiej.

Ps.Szczęśliwego Nowego Roku wszystkimszeroki uśmiechszeroki uśmiechszeroki uśmiech
[#1677] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1674

A gdzie Diuna? Pewnie przegapiłem rilejs...

Zdecydowałem się na dużo prostszy projekt. Pomysł na tą grę nie jest nowy, ale już sobie wszystko zaprojektowałem.

Silnik potrafi ładować grafikę ikon i bobów (obiektów Blittera) ze zwyczajnych obrazków IFF, obsłużyć joystick, mysz i klawiaturę, wyświetlić i animować Boby.

To wszystko już działa i stanowi szkielet gry. Logikę gry rozbudowuję (w tech-demku można połazić bohaterem).

Logika gry jest wywoływana z pętli głównej i można ją podmieniać. W następnej kolejności dodam prosty edytor plansz, wykorzystujący tą własność.

No to pisz, że powinno ruszyć na A1200 gołej lub Fast, turbo i jak już skończysz to wtedy sobie sprawdź, czy ruszy na OCS.

Testuję na Amidze 1200 z turbo i fast. Chodzi bardzo płynnie. Maszyny z OCS nie mam, ani WinUAE postawionego.

Docelowo piszę na dowolną Amigę (niekoniecznie AGA) z systemem 3.0 oraz mile widzianą pamięcią Fast. Być może będzie po prostu wersja OCS i AGA. Grafika jest póki co robocza, ale bardzo udana.

Dzięki temu, że gra jest 100% systemowa, być może pójdzie też na kartach graficznych, bądź systemach nowej generacji (ale tak jak wspomniałem potrzebny joystick na gameport.device).

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2018 12:54:06 przez Hexmage960
[#1678] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1677

Zdecydowałem się na dużo prostszy projekt. Pomysł na tą grę nie jest nowy, ale już sobie wszystko zaprojektowałem.


No a rok czasu pracy nad Diuną stracony ? Tyle zapowiedzi i relacji z tworzenia na marne ?
[#1679] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1658

Pojawiło się info o dodruku drugiej partii CD "The Dream of Rowan"- trzeba się tylko zdeklarować aby oszacowali ilość sztuk.

http://rowan.amiten.es/preorders.html

PHYSICAL COPY / AVALIABLE SOON DEPEND ON DEMAND IF YOU ARE INTERESTED PLEASE DECLARE INTEREST AT:

CLUBAMITEN@GMAIL.COM




Ostatnia aktualizacja: 01.01.2018 16:33:22 przez Amig_OS

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2018 16:34:20 przez Amig_OS
[#1680] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #1678

No a rok czasu pracy nad Diuną stracony ? Tyle zapowiedzi i relacji z tworzenia na marne ?

Po prostu realnie oceniłem ile pracy programisty oraz jak dużo grafiki będzie potrzebne do stworzenia RTSa od podstaw z własną grafiką. Mógłbym robić klon Dune 2 z grafiką z PC lub grę Komandosi z grafiką od podstaw. Wybrałem to drugie, również ze względu na małą złożoność.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem