[#1561] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1557

Jeszcze uzupełnię swoją wypowiedź. Wrzuciłem przed chwilą ten filmik do innego tematu ale ponieważ jest tu ciekawy fragment to zapostuję jeszcze raz. The 8-bit Guy rozważa zrobienie MS-DOSowej wersji swojej gry RTS, którą ogarnął prawie w pojedynkę. Prawie, bo oprócz muzy jeszcze pomagali mu testerzy itp... no i na C64 poszło mu fajnie ale w EGA już rozważa zatrudnienie grafika od pikseli, bo temat jest po prostu za trudny (a więc i czasochłonny).

https://youtu.be/NB_VBl7ut9Y?t=32m29s

Dlatego przy porównywaniu szesnastobitowców do ośmiobitowych komputerów byłbym ostrożniejszy.
[#1562] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1561

Wczoraj sobie przypomniałem grę, w którą grałem jako dzieciak, pierwsza gra i pierwsze spotkanie z komputerem ;)
Electro Body
Można by ją przenieść na Amigę, chyba
[#1563] Re: Zapowiedzi nowych gier

@SuperBuster, post #1562

Electro Body


Mieliśmy to w sklepie (w latach 90tych), słabo się sprzedawała,
teraz widzę dlaczego. Wiem, że czujesz sentyment ale w porównaniu
z gierkami na Amisię jest po prostu drętwa, Selur miałby używanie ;)
.
[#1564] Re: Zapowiedzi nowych gier

@rePeter, post #1563

Pamiętam jak znajomy mi tę grę kiedyś rekomendował: nie jest za dobra ale jest polska. :)
[#1565] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #1560

Nie zgodze sie, po co scrolowanie do tego typu gry? Grales kiedys w Prince of Persia ? PoP nie ma scrolowania i dlatego jest ciekawsza, bo nie wiesz co Ciebie czeka na nastepnym ekranie.
[#1566] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1557

Nie trzeba sie trzymac palety przy takiej grze, oprocz bohatera i paru innych rzeczy. Kazdy ekran moze miec wlasne kolory, przez to gra jeszcze lepiej moze wygladac niz wersja na MSX2.
[#1567] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #1566

Czyli ktoś te kolory dla każdego ekranu musi skomponować. Ja nie piszę czy i o ile gra może wyglądać lepiej na Amidze tylko ile więcej roboty kosztuje by wyglądała lepiej.
[#1568] Re: Zapowiedzi nowych gier

@rePeter, post #1563

Tak, mam sentyment, ale ogólnie zastanawiam się patrząc na grafikę, że Amiga dała by radę ją pociągnąć ;)
Mi jako 8-9 latkowi gra się podobała, ale denerwował brak możliwości zapisu.
[#1569] Re: Zapowiedzi nowych gier

@SuperBuster, post #1562

Takie Electro Body mogloby zostac stworzone w Backbone... byloby troche mniej kolorow ale przeniesienie samej mechaniki byloby banalnie proste moim zdaniem. I lepsza muze by to mialo jeszcze w trakcie rozgrywki. To ze jest to stosunkowo prosta gra do zrobienia niech swiadczy o tym fakt ze port tej gry byl robiony nawet na Pegasusa jakis czas temu... i bylo nawet dosc dlugie grywalne demo juz wypuszczone. Moim zdaniem nie warto ElectroBody zawracac sobie glowy bo Amiga zasluguje na lepsze gry. Ogolnie uwazam podobnie jak KaiN ze bez scrolla da sie zrobic gry dosc szybko, ale trzeba miec mega pomysl zeby gracze wybaczyli ta niedoskonalosc techniczna...

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2017 07:39:37 przez Axi0maT
[#1570] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #1569

Mirror by Gus Entertainment



http://www.pouet.net/prod.php?which=72491
[#1571] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #1569

Takie Electro Body mogloby zostac stworzone w Backbone... byloby troche mniej kolorow...


Mogłoby też zostać stworzone w Red Pill, nie mieć "mniej kolorów", działać płynniej (niż Backbone) i mieć mniejsze wymagania.

Jak dla mnie Backbone powinno powoli "wymierać śmiercią naturalną" na rzecz Red Pill. Czemu tak się nie dzieje i dalej sporo "twórców" korzysta z tego ograniczonego i wolnego crap-engine jest dla mnie zagadką. To trochę tak jakby babrać się w g..nie gdy jest brązowa plastelina...
[#1572] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #1571

Backbone - mialem na mysli ogolnie gamecreator. Do tak slamazarnej i prostej gry jak Electrobody nie trzeba klepac kodu tylko mozna wykorzystac wlasnie kreator. Dal mnie czy to backbone czy Red Pill, jeden pies, nie ma to znaczenia. W tej kwestii mam podejscie podobne do selura.
[#1573] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #1572

Ale nie trzeba robic skrolla zeby zrobic swietna gre. Do tego jest potrzebny dobry pomysl, zdolnosci graficzne/muzyczne i zaciecie do tworzenia coraz lepszych rzeczy. Niestety niektorym brakuje absolutnie wszystkiego procz checi zarabiania.

Jesli ktos po 4 latach robi taka sama szmire, sklepana w gamemakerze na szybko i tylko podmienia zestaw grafik, to dla mnie to jest po prostu olewactwo i funta klakow nie dalbym takiemu tworcy.

btw.
Swietny przyklad z tym planet X2 - mimo ze graficznie to raczej bardzo srednio wyglada (nawet jak na C64) to technicznie gra jest bardzo zaawansowana i tworca ma leb jak sklep, ze cos takiego zrobil. Np. w czasach Zx spectrum slyszalem tylko o jednej strategii czasu rzeczywistego - bardzo toporna gra Stonkers.

Dopiero od jakiegos czasu na 8-bitowce pojawiaja sie prawdziwe wypasione platformowki/strategie/czy RPG, o ktorych w latach 80/90 mozna bylo jedynie pomarzyc.
Dlatego mimo tego, ze te gry wygladaja na monitorze duzo gorzej niz pierwszy lepszy amigowy bakbonowy krap to i tak sa duzo wiekszym osiagnieciem.
Ja bym wolal takiego planet x2 z poprawiona grafika niz Tog 3. W pierwsza wersje krapa Tog zagralem moze 5minut (bo pozniej byla darmowa) i wylaczylem.. na druga nawet nie spojrzalem a o trzeciej czesci nie chce nawet slyszec.
[#1574] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1573

Tylko w kółko wracacie do tego samego schematu myślenia "na Amidze to powinno wyglądać lepiej" itp.

X2 na C64 to nie tylko uznania godne dokonanie, bo gościu wcisnął do tej ciasnej pamięci taką grę a więc musi być herosem optymalizacji. Częściowo to prawda. Ale druga strona medalu jest taka, że aby wcisnąć RTSa do C64 ten RTS musi on musi zostać odpowiednio uproszczony w swojej mechanice. A więc różne problemy wynikające np. z interakcji wielu jednostek nie zaistnieją. Dlatego gierki na ośmiobitowce są dużo wdzięczniejszym tematem dla amatorów i zapaleńców niż Amiga.

Nie ma się co zżymać. Na Amigę powstała taka masa gier i dem, że życia nie starczy żeby wszystko przeorać. Zagraliście już we wszystkie, że tak wyczekujecie na nowe tytuły? A amatorskie tytuły zawsze powstawały. Kiedyś lądowało to na dyskietkach jako shareware i nie było problemu. Może autorzy nauczą się kiedyś jak robić gry, a może znudzą tematem. Ich sprawa. Te amatorskie gry nie mają żadnego związku z tym, że na Amidze nie ma mocnych tytułów jak przed laty. Więc po co po nich jechać?
[#1575] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1574

Dobra... to ja ide grac w Settlersow a Wy se tutaj podziwiajcie bakbonowe cuda

gud lak hef fak
[#1576] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1575

Podziwiać nie trzeba. Tak samo jak przeżywać jakby rodzinę mordowali.
[#1577] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1576

Nowości, nowości...
https://youtu.be/pqOZQmvXGsc
https://youtu.be/qj9u0rpY8VE

Ten cały Miky na początku wydawał mi się jakiś taki, a teraz jednak baaaardzo pozytywne zaskoczenie.




Ostatnia aktualizacja: 01.12.2017 21:14:38 przez R222
[#1578] Re: Zapowiedzi nowych gier

@R222, post #1577

Miky's Land bardzo dobra. Spokojnie mogłaby się znaleźć jako "disk-space filler" na jakimś coverdysku w 1991 r.
[#1579] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #1578

Wyglada jak gra na poziomie Morton'a albo Trog'a :) ciekawe jak tylko bedzie z grywalnoscia.
[#1580] Re: Zapowiedzi nowych gier

@slay, post #1570

Mirror jest całkiem niezły, głównie dzięki pomysłowi, bo oprawa dość prosta. Ile ta gra ma poziomów?
[#1581] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #1580

Ukazało się nowe demo AlarCity - Survival Mode demo V1.0:
[#1582] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Na Aminecie pojawiły sie zrodla gry Breathless (w asmie) wraz z edytorem poziomów (w C, więc może sportuję na mosa) OK
[#1583] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #1582

Pisałem o tym na gadaczu by Hexmage960 przerobił kod w Asm i zastosował swoje c2p. Nie jest zainteresowany.
[#1584] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1583

Nowy, lepszy Dream of Rowan dostępny już w pre-orderze.
[#1585] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sir_Lucas, post #1584

super
[#1586] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #1585

A ja tam wolę nowy lepszy Alarcity, wczoraj ukazało się nowe demo :)
[#1587] Re: Zapowiedzi nowych gier

@SuperBuster, post #1562

Przypomina trochę atarowską Misję jakby ktoś ją przerobił na wersję we flashu :)
[#1588] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Gżegżółka, post #1586

Pod wzgledem techniczmym Alarcity bije na glowe tego potworka.
Jedynie szkoda, ze grafik sie nie wysilil z tymi cukierkami Haribo i tilsetem wzietym zywcem z internetu. Choc pewnie i tak bedzie to jedna z najlepszych gier wydanych do tej pory.
[#1589] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Duracel, post #1587

A dlatego, że obie gry łączy osoba Janusza Pelca.
[#1590] Re: Zapowiedzi nowych gier

@zzielinski, post #1581

Zwycięzca Capacitor Party 2017 - Malaga-Spain: gra Golden Wing
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem