[#2611] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2609

Wow! things are really starting to look up for the Amiga!
[#2612] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mcgeezer, post #2607

It's some way of telling that someone moves like he is needing go very fast to toilet, for making poo
[#2613] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tbone, post #2612

Wasze angielskie pogawędki mogłyby się toczyć na EAB na przykład. Bo nie dość, że język obcy to jeszcze zabawa w „głuchy telefon” przez wzajemne cytowanie z jednego forum na drugim i odwrotnie.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 14:13:16 przez Krashan
[#2614] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Krashan, post #2613

Przepraszam.
[#2615] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2610

aha... czyli do nowych gier na Amige mam podchodzic jak do nowych gier na Atari 65XE i wtedy nigdy nie bede rozczarowany pomysł

[#2616] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #2615

Bedziesz zawsze rozczarowany dopoki swojej gry nie zrobisz, wtedy co najwyzej inni beda rozczarowani.
[#2617] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2610

Co do Kung-Fu Master to się zgadzam, że gra wygląda jak wygląda... tyle że jest z 1984 roku. Sama gra też nie powala grywalnością moim zdaniem, ale trzeba mieć wzgląd na rok wydania.


Skoro wygląda jak wygląda, animacja kuleje, jest z 1984 roku to po co robić pixel perfect port na Amigę? Kto tego chce i potrzebuje? To jest proof of concept czegoś? Były fale gier w AMOS, były fale gier w Backbone, teraz będą porty gier arcade sprzed prawie 4 dekad przeniesione 1:1. Do grania 1:1 to jest oryginalna maszyna albo emulator. Skoro ktoś to przenosi, to powinien zadbać o to, aby ta gra wyglądała lepiej, grało się w nią lepiej, oferowała nieczęsto więcej. Popatrzcie ile takich remake'ów powstaje na PC i konsole i nie są zrobione 1:1, bo to nikogo nie interesuje poza autorem i rzeszą jego kumpli, którzy testowali pomagali wyrippować dźwięki i grafikę.

Co do oprawy, każdy ma inny punkt spojrzenia. Jedni by chcieli ulepszony remake, a inni...

Looking nice

This is one game that could be an 100% pixel perfect conversion on A500


Akurat w tej jednej kwestii EAB to wylęgarnia osób, które na każdą nowość, choćby się w nią grać nie dało krzykną "looking great, gonna buy it". Ja jestem zwolennikiem szanowania swojej opinii i wydawania pieniędzy dla rzeczy, które są tego warte. Nie klakieruję wszystkiemu na ślepo i nie mówię, że pada deszcz gdy plują w twarz.
[#2618] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2617

Takich konwersji z automatów może być więcej, bo:
1) gra nie wyszła dotąd na Amigę,
2) to jest gra z automatów, więc najlepsza wersja i w ogóle "szał na kortach" ;)
3) jest wsparcie klakierów.

Niektóre zabytki arcade zestarzały się mniej, inne bardziej. "Kung-Fu Master" był prymitywny już w momencie premiery, więc robienie konwersji 1:1 po 35 latach to pomyłka.
[#2619] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #2618

Cieszę się, że nie jestem osamotniony w tej kwestii.
[#2620] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2617

Jak już pisałem ta gra jest dla mnie mało interesująca. Swego czasu próbowałem w nią grać, ale skończyło się na tym że stwierdziłem że ta gra mnie nie bawi.

Skoro wygląda jak wygląda, animacja kuleje, jest z 1984 roku to po co robić pixel perfect port na Amigę? Kto tego chce i potrzebuje? To jest proof of concept czegoś?

Niektórym ta gra się podoba i to chyba dla nich.

Skoro ktoś to przenosi, to powinien zadbać o to, aby ta gra wyglądała lepiej, grało się w nią lepiej, oferowała nieczęsto więcej. Popatrzcie ile takich remake'ów powstaje na PC i konsole i nie są zrobione 1:1

Powstają też na PC remake i gry pseudo-retro wyglądające jak cyfrowa kupa. Nie zmienia to faktu że i one mają graczy. Nawet PC nie jest wolny od takich rzeczy, więc trzeba to przełknąć.
[#2621] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2619

Cieszę się, że nie jestem osamotniony w tej kwestii.


Nie jesteś.
Zero inwencji twórczej, wszystko wtórne i para idzie w gwizdek.

.
[#2622] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #2618

Kung-Fu master był grą w gruncie rzeczy zręcznościową. To nawet nie była bijatyka w rozumieniu z przed 10 lat. Były cztery możliwości... no dobra pięć. Trzepnięcie na górę w lewo, na górę w prawo, na dół w lewo i na dół w prawo. Do tego w chwilach kryzysowych wyskok z piętki zabierający energię.

Urok tej gry polegał na tym, że była dynamiczna. Pamiętam, że automat zawsze miał kilku amatorów.

Wersja na komputery domowe była, nie wiem czy nawet nie na Amigę, ale wyglądała słabiej niż na automatach. Dlatego uważam, że jest sens konwersji na Amigę wersji graficznej z automatu ze względu na sentyment. Młodzi nie będą fanami tej gry nawet jeżeli wyglądała by jak MK, to jest gra dla nostalgików... z resztą jak sama Amiga... z tego co się orientuję.

(errata)
Była na C-64 i grałem w domu :)

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 21:57:31 przez Duracel
[#2623] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2620

Powstają też na PC remake i gry pseudo-retro wyglądające jak cyfrowa kupa. Nie zmienia to faktu że i one mają graczy. Nawet PC nie jest wolny od takich rzeczy, więc trzeba to przełknąć.


Tak, tylko zapominasz o proporcji. Tam powstaje 100 gier, z czego 80 to tytuły realizowane pod kątem osiągnięć technologicznych sprzętu, 15 to remake a 5 to te, o których piszesz. A u nas powstaje 10 gier z czego 1 (może 2), która jest tworzona zgodnie z możliwościami Amigi, gdzie twórcy nie mają się czego wstydzić, 5-6 to godne pożałowania własne wariacje różnych idei tworzone w AMOS i Backbone, 2/1 to porty 1:1 gier 8-bitowych lub z początku lat 80-tych, 1 to porty SDL.

(liczby zmyślone, aby pokazać proporcję)

Nie ta skala, żeby to porównać i używać jako argument.

Wiem, że to może być ostre, co teraz napiszę, ale wolałbym otrzymywać rocznie 5 naprawdę dobrych, dobrych jakościowo tytułów + 10 mniej, ale nadal trzymających jakiś amigowy standard niż ten cały zalew crapu, który wstyd byłoby wydać pod koniec lat 80-tych na Amigę, a obecnie śmieje się z tego scena C64 i Spectrum. Wszystkie te "super produkcje" trafiają na Lemona, gdzie oceniają i komentują nie Ci od "looking good", ale Ci którzy to naprawdę uruchamiają i starają się, w te badziewia przynoszące Amidze wstyd, grać.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2019 06:45:01 przez mailman
[#2624] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2623

Spojrz na to inaczej - na platforme, gdzie nie wiadomo dokladnie ile osob ogrywa nowe tytuly - w ogole cos powstaje. Gdyby liczyc tylko liczbe osob np. kupujacych rozszerzenia, chocby w rodzaju Vampire to mamy zaledwie kilka tysiecy.

Dla mnie w grach nie do konca liczy sie to w czym to zostalo napisane, czy grafika ale grywalnosc. Grywalnosc jest troche subiektywna i to co dla jednych moze byc crapem dla innych moze byc niezla gra.

Moim zdaniem lepiej, ze cos w ogole powstaje. Nawet jesli w wiekszosci to jest crap wg. niektorych to nikt nie kaze grac. Ale przynajmniej jest jakis wybor. Oczywiscie byloby swietnie gdyby kazda gra byla hitem, a powstawalo ich sporo, ale tak naprawde to na zadnej platformie tak nie ma. Zazwyczaj liczba gier jest proporcjonalna do uzytkownikow, a hitow jest niewiele w stosunku do liczby wydanej gry.
[#2625] Re: Zapowiedzi nowych gier

@pgru2, post #2624

Zazwyczaj liczba gier jest proporcjonalna do użytkowników, a hitow jest niewiele w stosunku do liczby wydanej gry.

+1

W nowości pogrywa 100-200 osób, więc na cudy w nowych produkcjach za dużo nie ma co liczyć. Wyjdzie w przeciągu 10lat może z 5 produkcji jakości jak z lat '80 '90, zrobionych przez ludzi, którzy robią je dla własnej satysfakcji i realizacji marzeń z dzieciństwa. Pogra w nie może 100 osób więcej niż w crapa ;)
[#2626] Re: Zapowiedzi nowych gier

@flops, post #2625

w bridge strika zagralo moze ze 150 osob, a tak zeby pograc dluzej niz 15minut to pewnie z 20-30... :)

niech sobie gosciu robi to co lubi, jak zalozyl ze to jest w stanie zrobic to niech zrobi, byle do konca :)
[#2627] Re: Zapowiedzi nowych gier

@pgru2, post #2624

Spojrz na to inaczej - na platforme, gdzie nie wiadomo dokladnie ile osob ogrywa nowe tytuly - w ogole cos powstaje. Gdyby liczyc tylko liczbe osob np. kupujacych rozszerzenia, chocby w rodzaju Vampire to mamy zaledwie kilka tysiecy.


Przy braku dobrych gier i zalewie crapów odpowiedź jest prosta - nikt w to nie gra.

Dla mnie w grach nie do konca liczy sie to w czym to zostalo napisane, czy grafika ale grywalnosc. Grywalnosc jest troche subiektywna i to co dla jednych moze byc crapem dla innych moze byc niezla gra.


Dla mnie również liczy się grywalność, ale wygląd też ma znaczenie. To w czym grę napisano pozwala mniej więcej na coś się dodatkowo nastawić. Gdy słyszysz BackBone lub AMOS raczej się nie nastawiasz, choć w jednym przypadku na sto można być zaskoczonym.

Moim zdaniem lepiej, ze cos w ogole powstaje. Nawet jesli w wiekszosci to jest crap wg. niektorych to nikt nie kaze grac. Ale przynajmniej jest jakis wybor. Oczywiscie byloby swietnie gdyby kazda gra byla hitem, a powstawalo ich sporo, ale tak naprawde to na zadnej platformie tak nie ma. Zazwyczaj liczba gier jest proporcjonalna do uzytkownikow, a hitow jest niewiele w stosunku do liczby wydanej gry.


Kiedyś też miałem takie podejście, ale im więcej knotów zaczęło powstawać tym bardziej chciałoi się krzyczeć, aby przestały się pojawiać.
[#2628] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2627

Mogę się mylić, ale chyba Legion i Pole Walki było (przynajmniej w części) napisane w Amos, a zagrywałem się to w latach '90 mocno.
Ja w asemblerze zrobił bym 100x gorsze crapy niż widywane tutaj
[#2629] Re: Zapowiedzi nowych gier

@flops, post #2628

Gra jest tak słaba (Kung-Fu Master), ze nie widzę żadnego powodu, żeby w nią zagrać a tym bardziej "konwertować" (w przeciwieństwie do Rygar'a).
Jedyny powód jaki przychodzi mi na myśl to sentyment, szkoda, że jeśli już ktoś kieruje się sentymentem to nie wykaże się też ambicją i nie zrobi REMAKE na godnym Amigi poziomie- tyle mojego zdania.
Autora, który chce popełnić to harakiri, nie będę napominał na YT, ani EAB- szanuję jego wolę (chyba, ze spyta mnie o zdanie).
Gdyby ktoś wpadł na genialny pomysł wydania tego, lub upublicznienia za pieniądze w oryginalnej formie- nie poprę/nie wydam złamanego grosza
[#2630] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #2629

Naprawdę nasza społeczność amigowa jest w stanie zrobić ze wszystkiego problem. Nie ma nowych gier -źle. Są nowe gry - źle bo są złe. No sorry bardzo, ale kto ma to robić za darmo i dla garstki osób, a Cyberpunka 2077 raczej nikt nie przepisze na Amigę

To samo z nowymi, odświeżonymi Amigami... nie ma - źle, bo nie ma i wszystko robi się długo, a jak już robią to też źle bo to natywna emulacja, czyli - też źle bo po co to komu. Jak robią karty turbo, też źle, bo to kanapkowanie...

Ludzie... odpocznijmy
[#2631] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #2608

Tak wygląda oryginał niestety, wersja dla C64 wydała mi się bardziej sympatyczna.

Swoją drogą, zastanawiam się, czy gra w stylu Deathride z C64, ale polukrowana przez Koyota, znalazłaby swoich zwolenników i na naszej platformie.
[#2632] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2373

Kolejny preview Athanor 2... tym razem wersji Amigowej



Edit: Należy wspomnieć że grafika w wersji Amigowej ma być w 32 kolorach. OK

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2019 12:06:12 przez Solo Kazuki
[#2633] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2632

Rewelacja
[#2634] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #2633

A to znacie?
[#2635] Re: Zapowiedzi nowych gier

@David, post #2634

Kolejne nowe.
[#2636] Re: Zapowiedzi nowych gier

@David, post #2635

Nie mam konta na amigaworld.net bo bym się zgłosił.
[#2637] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #2636

To załóż szeroki uśmiech

Jeszcze tu info o grze dla OS4 (również z awnet).
[#2638] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #2636

Napisałem już do człowieka.
[#2639] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1

Nowa wersja gry Chips.

Tak się prezentuje w obecnej, wczesnej wersji.



Za kod (assembler) odpowiedzialny jest Alessanrdo di Gaia (sandruzzo na EAB) a grafikę ja. Takie z ziemi włoskiej do Polski ;)

Tu gameplay z obecnej wersji.

Jeszcze zostało sporo do zrobienia ale sandruzzo praktycznie codziennie podsyła mi parę kolejnych wersji i gdyby nie mój brak czas gra byłaby pewnie skończona.

Prosta ale wciągająca gra logiczna. Będzie sporo usprawnień w stosunku do poprzedniej wersji jak wgrywanie map poziomów (można je będzie w prosty sposób tworzyć samemu).

Wszelkie uwagi i pomysły mile widziane :)

Gra pójdzie na OCS z 1MB.
[#2640] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ppill, post #2639

Chwilę mi zajęło żeby wymyślić o co chodzi ale już wiem. Piksele fajne, bardzo schludne. Trzymam kciuki, mimo że gry logiczne to nie moja bajka. ;)

Skoro chcesz pomysły to masz jeden. Zrób plansze wprowadzające gracza w mechanikę - na każdej ucz jednej nowej rzeczy, czy cuś.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem