[#2671] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2670

No i wolny czas też nie jest z gumy. Na AGA pisze się łatwiej bo nie trzeba aż tak móżdżyć nad tym "jak coś zrobić" tylko można skupić się na samej grze. Sam bym pewnie pisał pod AGA gdybym takową miał, ale sorry, za droga to dla mnie impreza. ;)

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2019 08:44:31 przez teh_KaiN
[#2672] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #2668

są wytworami skierowanymi w stronę OCS już od samych korzeni i udowadniają, że można zarówno technicznie, jak i estetycznie,

Nie chcę rozpętywać kłótni, ale to stwierdzenia ogólne, które pojawiają się i przy produkcjach R3D.
Gier "Łamiących zasady hardawre OCS" na Amigę jest tylko kilka, a wszystkie nowopowstające gry są do nich porównywane. Porównywać jest dosyć łatwo, ale zrobić coś lepszego od tych gier jest bardzo trudno.
Scena Amigowa od lat pełna jest dzieł graficznych, które udowadniają, że niby można, problem w tym, że w przypadku gier większość z tych efektów jest nieużywalna lub nieopłacalna w wykorzystaniu w połączeniu z innymi elementami potrzebnymi do gier.
Gdyby grafikę Lionheart i włożony w nią wkład można było by powtórzyć to szybko powstało by Lionherat 2 i potem 3 a może i 4 cześć. Podobnie z wielokrotnie przywoływanym Agony, które też nigdy nie doczekało się sequela. Co ciekawe gra wielokrotnie była "odświeżana" za pomocą nowych technologi. Niestety zawsze gdzieś umierały te projekty.
Przyczyn może być kilka:
- zbyt duży nakład pracy w przypadku stworzenia 1szt gry
- zbyt małe dochody w porównaniu z nakładem pracy
- zbyt wysoki próg i zrobienie czegoś jeszcze lepszego to jak rozbicie się o sufit
- nie wiem czy ktoś się zastanowił, że taki Thalion (wydawca i developer Lionheart) wydał tylko jedną grę. Taki hit i się rozpadli? A może raczej zbankrutowali.
Agony? Developer Light & Magic, tylko jedna gra w dorobku.
Tak, że dobrze jest obiektywnie rozeznać obie strony. Z jednej strony jako odbiorca, który chce mieć fajny produkt i zakupi nawet drogą grę. Z drugiej strony producent, który chce zarobić przynajmniej na zwrot kosztów z nakładem na produkcję nową. Producent, który liczy żeby przynajmniej takiej drogiej gry rozeszło mu się chociaż kilka tysięcy egzemplarzy.
[#2673] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2672

Zgadzam się z tobą, ale jest kilka nieścisłości w twojej wypowiedzi.

Thalion (wydawca i developer Lionheart) wydał tylko jedną grę. Taki hit i się rozpadli?

Thalion wydał znacznie więcej gier, lista gier jest dostępna na stronie poświęconej temu studio.

Developer Light & Magic, tylko jedna gra w dorobku.

Po pierwsze Art & Magic. Po drugie wydali kilka gier, choć tylko jedną na Amigę. lista jest tutaj.
[#2674] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2673

Faktycznie, na szybko obskoczyłem sobie tylko bazę HOL.
Ale podtrzymuję swoją tezę, że łatwo jest porównywać do tych kilku gier nowopowstające produkcje a niezwykle trudno i czasochłonnie było by zrobić coś na podobnym poziomie.
Nie ma sensu oczekiwać od produktów tworzonych hobbystycznie takiej epickiej jakości. Nie zwróci się to ani w postaci pieniędzy ani w postaci sławy i darmowej reklamy.
[#2675] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2670

A porównaj teraz gry które wyszły powiedzmy na OCS/ECS i Megadrive/SNES


No właśnie, to o czym piszesz, to problem z konwersjami i udowadnia, że konwersje na Amige byly traktowane po macoszemu i żadko kiedy prezentowały adekwatny poziom wykonania, o okrajaniu z leweli i innych dodatków z powodu oszczędności nośnika nie wspomnę.
O konwersje/wydawanie gier na konsole dbały firmy matki, Commodore tego nie robiło.
No i konwersje z Amigi na inne systemy też często wypadaly blado (teraz na myśl przyszedł mi np Lotus2, SOTB na MegaDrive) ok, racja
[#2676] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #2675

żadko kiedy prezentowały adekwatny poziom wykonania, o okrajaniu z leweli i innych dodatków z powodu oszczędności nośnika nie wspomnę.


Cały czas mówisz o tym samym co ja. Okrajano żeby wyszło na OCS/ECS z max 1MB.

O konwersje/wydawanie gier na konsole dbały firmy matki, Commodore tego nie robiło.


Bardzo rzadko, często byli to ci sami wydawcy co wersji na Amigę, a czasami nawet te same grupy.
[#2677] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2665

Bardzo ciekawie sie zapowiada, 0.5MB Chip i OCS tylko, typowe old schoolowe podejscie, do tego HAM6 i podobno jest pisana w C, efekty jak na C sa bardzo fajne, nie mowiac o minimalnych wymaganiach. A najciekawiej wyglada porownanie silnika gry w wersji bez grafiki z wersja z grafika.

https://www.youtube.com/watch?v=k_PfDeDRdnE
[#2678] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2676

Cały czas mówisz o tym samym co ja. Okrajano żeby wyszło na OCS/ECS z max 1MB.


Nie, nie mówimy o tym samym. Ja miałem na myśli słabe konwersje nie ze względu na "tylko 1MB Chip", tylko na fakt nie dołożenia "odpowiedniej staranności" i cięciu kosztów za wszelką cenę, czyli traktowanie konwersji na Amigę "po macoszemu".
Wiem, ze pijesz tu do konwersji Rygara (mnie ta konwersja przekonuje), ale ja pisałem ogólnie o historycznych już konwersjach.

Bardzo rzadko, często byli to ci sami wydawcy co wersji na Amigę, a czasami nawet te same grupy.

Że bardzo rzadko, firmy takie jak SEGA, czy Nintendo miały wpływ na to co jest/bylo wydawane na ich konsole? Bo ja o tym pisałem.
A wpływ te firmy miały. Słuzyły często pomocą (sprzęt deweloperski, programistczna pomoc), ale i swoje wymagania, opłaty za licencję. Tak po prostu nie można było sobie oficjalnie wydać gier na te platformy, bez zgody "matki".
Szczególnie Nintendo lubowało się w poprawianiu/ulepszaniu konwertowanych tytułów, skutkiem czego czasami wychodziły zupełnie inne gry lub crapy.

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2019 12:58:08 przez BULI
[#2679] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #2678

żadko


Jo Cię prosza... To już drugi raz, a taki widok chciałbym oglądać jak najrzadziej.
[#2680] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #2678

Ja miałem na myśli słabe konwersje nie ze względu na "tylko 1MB Chip", tylko na fakt nie dołożenia "odpowiedniej staranności" i cięciu kosztów za wszelką cenę, czyli traktowanie konwersji na Amigę "po macoszemu".


Co często sprowadzało się do "Tylko 1MB chip", a nie "braku odpowiedniej staranności". Należy rozgraniczyć przypadki vide Tiertex od tych których się nie dało na OCS/ECS przenieść bez strat i było tak, jak pisałem. Na AGA i 2MB chip te gry wyglądały by bardzo podobnie lub tak samo, na OCS/ECS trzeba było ciąć.

A wpływ te firmy miały.


Owszem, ale nie taki jak sugerujesz, bardziej chodziło o sprawy licencyjne. Zresztą sam zaraz piszesz.

Szczególnie Nintendo lubowało się w poprawianiu/ulepszaniu konwertowanych tytułów, skutkiem czego czasami wychodziły zupełnie inne gry lub crapy.


Tak po prostu nie można było sobie oficjalnie wydać gier na te platformy, bez zgody "matki".


Nintendo do powstawania niektórych gier często miało tyle samo do gadania co do powstawania klonów konsoli NES. Uważasz ze taki Sachen (chiński producent gier z akcentami 18+) pytało się o coś Nintendo z ich polityką "familijną"?

Edit: I nie ma to nic do Rygar. Po prostu takie jest moje zdanie, że gdyby nie podejście "OCS i 1MB chip" wiele gier było by lepszych. Ale nie wszystkie, dlatego po części się z tobą zgadzam w sprawie "braku staranności" (szczególnie przy konwersjach z ST).

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2019 12:59:51 przez Solo Kazuki
[#2681] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2672

Zgadzam się całkowicie z Koyotem. Dodam od siebie tylko jedną uwagę. Kilka razy przewinęło się na naszym forum [krytyczne] zdanie, że na EAB-ie zachwala się każdą grę, nawet jeśli to jest "krap". Za to PPA poszło w inną skrajność surowo i bezsensownie krytykując nawet całkiem ciekawe produkcje. A czy któryś z Was, samozwańczy krytycy, zastanowił się, czy twórcę takiego "krapa" zachęcą Wasze ciosy do dalszego wysiłku? Dlaczego ta wąska grupa czuje się w obowiązku do wytykania choćby najmniejszego "nie po mojej myśli"? Osobiście wolę zachęcające komentarze na wyrost "looking good" niż "eee, nie ta paleta, nie te bitplany, nie ten typ" i tym podobne "fachowe" oceny. Przed pewnymi opiniami powinno się powstrzymać, jeśli mają przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. No chyba że ktoś celowo chce zrównać z ziemią i kompletnie zniechęcić biednego twórcę chcącego z radością dać coś społeczności amigowej. Jeśli tak, to co tutaj robią tacy ludzie?

Nie trzeba być śpiewakiem żeby ocenić cudzy głos nie ma tutaj żadnego zastosowania. Są ludzie, którzy chcą tworzyć na Amigę i słusznie oczekują entuzjastycznych reakcji, bo to daje motywację do dalszej pracy i ulepszania warsztatu. Jeśli ktoś tego nie czuje, spoko, nie musi. Ale to nie znaczy, że ma od razu wytaczać swoją armatę.
[#2682] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #2679

Myślisz, że mnie to nie boli

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2019 13:02:00 przez BULI
[#2683] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #2681

Czyli co? Nie wolno krytykować, bo ktoś się obrazi? Krytyka rzadko kiedy jest obiektywna - to subiektywne odczucie. Grunt, aby była w miarę konstruktywna i na pewno jest lepsza niż "looking good", bo tak czy owak na Lemon zostaną jej przyznane oceny i komentarze graczy, a nie klakierów na poziomie 3/10.

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2019 18:12:20 przez mailman
[#2684] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2670

1MB CHIP to co najwyżej jest pseudo-kompromisem, a praktycznie ograniczeniem, które narzucali sobie sami twórcy, bo użytkownicy więcej nie mieli, użytkownicy więcej nie mieli, bo nie mieli powodu by wydawać kasę na rozszerzenia, skoro i tak wszystko wychodziło na 1MB CHIP i kółko się zamyka.

Najwięcej różnic w wersjach OCS/AGA bierze się z powodu różnicy pamięci i to chyba nie jest odkrycie Ameryki, gdyby A1200 miała 1MB CHIP jak na początku zakładano, to gry wyglądałyby tak samo jak na OCS, bo nie byłoby miejsca na grafikę o wyższej ilości kolorów, nawet jeśli by były rozszerzenia pamięci, to i tak gry AGA wychodziłyby na 1MB CHIP. Amigi z OCS/ECS przecież nie są ograniczone do posiadania tylko 1MB pamięci.
[#2685] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #2672

To są tylko przykłady awangardowych produkcji, a nie próg do zaliczenia. To odniesienie było skierowane naprzeciw stwierdzeniu, że przenoszenie czegoś na OCS z góry narzuca, że to będzie produkt gorszy, graficznie bez wątpienia, jeśli oryginał był w 256 kolorach, ale technicznie sprawa jest przegrana tylko w niektórych przypadkach i to głównie, przez ograniczenia pamięci (np. Primal Rage, gdzie ta gra nie nadawała się do konwersji nawet na gołą A1200, ostatecznie wydana jako gra AGA, gdzie naprawdę to OCS z 2MB CHIP). Wiele portów gier mogło by być lepszymi portami, gdyby przyłożono się do nich tak, jak przykładano przy tworzeniu oryginału, zewnętrzne studia i osoby portujące gry, nie myślą w ten sam sposób, co autorzy.
[#2686] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #2684

Najwięcej różnic w wersjach OCS/AGA bierze się z powodu różnicy pamięci i to chyba nie jest odkrycie Ameryki

Problem w tym że jak dodasz dodatkowy 1MB Chip do OCS/ECS, to nie osiągniesz tego co daje AGA. Więc różnice między wersjami na OCS/ECS a AGA nie biorą się tylko z powodu pamięci, ale także większych możliwości układów AGA.


gdyby A1200 miała 1MB CHIP jak na początku zakładano...

Bardzo dobrze że tego nie zrobiono. I na tym można poprzestać dywagacje bo nie wiadomo (na szczęście) co by było gdyby tak zrobiono. To chyba jedna z niewielu rzeczy której na szczęście nie zrobiono dla oszczędności.
[#2687] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2686

Nie osiągniesz tego, co daje AGA graficznie, ale pod względem mechaniki, jak i samej zawartości, gra rozgrywa się głównie w kontekście ilości pamięci (dodatkowe animacje, dźwięki, większe mapy, itd). Gorsza grafika w OCS to coś z czym trzeba się pogodzić, może być mniej kolorowa, ale i tak dalej być schludna i estetyczna, OCS nie zmienisz na AGA, z dołożeniem pamięci już przecież problemu nie ma (ale chyba był w latach '90, gdzie dodatkowy CHIP, nie wspomnę o FAST to była rzadkość).
[#2688] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2553

Według tego co zostało napisane na stronie FB gry Black Dawn Rebirth
all just about finished now

można niedługo się spodziewać jakichś informacji dotyczących już konkretnie samego wydania gry.

[#2689] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2688

NINJFERATU AMIGA OCS WIP VIDEO

[#2690] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2688

Na stronie Black Dawn Rebirth został umieszczony wpis dokładnie opisujący sytuację. Dla zainteresowanych wpis jest dostępny tutaj.

[#2691] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #2689

Kolena gra Amitena. Nie wypowiem się sam, wkleję jeden komentarz z IRN.

Amiten Software equal the shame of the Amiga... omg... no no no!
[#2692] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2691

Amiten Software equal the shame of the Amiga


Że co, że Amiten Software wyrównuje wstyd Amigi?
[#2693] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #2692

Piszącemu raczej chodziło o "Amiten Software równa się...".

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2019 12:38:12 przez Solo Kazuki
[#2694] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2690

Powiem tak, IMO najlepiej graficznie zrobiony szpil na Amisie od niepamiętnych czasów!
Oby miód był na podobnym poziomie.
[#2695] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Dorian3d, post #2689

I wonder where they got the graphics from this time.

I wish Amiten would just try harder at creating games, this is the same engine as the one in Coco Bongo and is equally as floored from a design perspective (the scrolling), I agree this devalues the Amiga people are trying to make better games.

The real kick in the teeth will be if they sell the game. There isn't much good about Amiten in my opinion and they should consider their involvement in the Amiga and perhaps move to a simpler platform.
[#2696] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mcgeezer, post #2695

I wonder where they got the graphics from this time.


Ninja sprite is from Ninja Gaiden. Other objects are probably also more or less "borrowed".
[#2697] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2648

I know you all love this game so I'll self promote it here for you guys froth over.



szeroki uśmiech
[#2698] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mcgeezer, post #2697

One of the best Arcade game conversion to Amiga. No doubt. Fantastic job McGeezer. Music and soundtrack have the Arcade feeling too. If it was released back in the day it would be a hit. Unfortunately I am only 1/4th of a player and this game is too fast and too difficult for me . Nevertheless technically it's great OK
I wish you did the Trojan Arcade game conversion instead. I was fascinated by it in the late 80s.

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2019 20:58:28 przez Umpal
[#2699] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mcgeezer, post #2697

That sounds interesting. Is music based on any kind of sound synthesis or it is based purely on samples?
[#2700] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #2699

In all honesty I'm unsure, DJ Metune has created the audio, it is currently 158Kb with all of the songs complete. The guy is a genius in my book.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem