[#2641] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ppill, post #2639

Graficznie, ładnie! Brawo! OK Ładnie i czytelnie.
OCS z 1mb! Kolejne brawo! OK
[#2642] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ppill, post #2639

wyglada rewelacyjnie!
[#2643] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ppill, post #2639

Zapowiada się ciekawie, lubię czasem odsapnąć na chwilę przy jakiejś mózgowej rozrywce, a tu wszystko prezentuje się bardzo ładnie OK
[#2644] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #2643

Dzięki za miłe słowa ale to sandruzzo odwala większość dobrej roboty :)
[#2645] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ppill, post #2644

Więc brawa dla was obu ok, racja
[#2646] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2425

Nowy tech gameplay z gry Inviyya.



oraz kolejne etapy w działaniu (bez obiektów).

[#2647] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2646

To.ma być na OCS, jak dobrze pamiętam- jest co raz lepiej, level 2 mi się podoba OK
[#2648] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2646

Trochę mnie dziwi że niektórzy czepiają się Rygar AGA, a nikt się nie przyczepi że tutaj wszystko jakieś mało kolorowe. Paleta jak nie przymierzając w MSX czy SMS.

Jak dla mnie paleta jakaś biedna, ale jakby to poprawić to gra zapowiada się nieźle.
[#2649] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2648

To jest OCS, a Rygar AGA ☺
[#2650] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2649

No właśnie, a teraz mi powiedz która gra ma więcej kolorów?

Edit: Gwoli wyjaśnienia, Rygara nie dałoby się w obecnej postaci przenieść na OCS/ECS. Gra ma za dużo kolorów w stosunku do obiektów i bitplanów. Proponuję obejrzeć obecne nagrania, na ekranie czasami jest kilkunastu różnych wrogów. Na dodatek jest dualfield z animowanymi rzeczami w tle (colorcycling) i cooperowe gradienty których brak na automatach.

Edit 2: Disposable Hero też jest na OCS/ECS a jakoś ma bogatą paletę nie przypominającą MSX'a.

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2019 13:55:27 przez Solo Kazuki
[#2651] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2650

Patrząc na paralaksę to to chyba jest zrobione na dual playfield czyli po 8 kolorów na warstwę. Na OCS nie poszalejesz. ;)
[#2652] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #2646

Wszystko wydaje się jakby trochę zblurowane, pogrubione.
Statek nie mógłby być w wyższej rozdziałce?
[#2653] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #2651

Nadmiernie się czepiam, żeby niektórym to uzmysłowić co właśnie napisałeś. ok, racja
Rozwijając myśl, żeby "poszaleć" jak obecnie wygląda Rygar (też ma dual playfield) trzeba było "przejść" na AGA.

Swoją drogą ciekawe co powiedzieliby niektórzy na Rygar z taką paletą.



Ostatnia aktualizacja: 05.08.2019 14:44:11 przez Solo Kazuki
[wyróżniony] [#2654] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2650

Wszystko można przenieść na OCS, tylko trzeba ustalić kompromisy (Rygar jest na C64 przecież, to na OCS by nie mógł być?) i za grafikę musi się wziąć osoba znająca się na rzeczy i te efekty dopiero oceniać, a nie wypociny programisty, który tylko grafikę konwertuje jakimś algorytmem, któremu daleko do algorytmu, jakim posługuje się mózg grafika.

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2019 17:17:28 przez sanjyuubi
[#2655] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #2654

Wszystko można przenieść na OCS, tylko trzeba ustalić kompromisy (Rygar jest na C64 przecież, to na OCS by nie mógł być?)


Tyle że na AGA trzeba mniej tych kompromisów zastosować i gra wygląda lepiej.

Jak dla mnie te kompromisy w przeszłości doprowadziły do powstania gorszych (lub w ogóle kiepskich) gier w porównaniu do innych platform. Gdyby w przeszłości nie stosowano tych kompromisów gry były by lepsze, ładniejsze i bardziej grywalne.

Rygar jest na C64 przecież, to na OCS by nie mógł być?


Rygar też jest na ZX i czego ma to dowodzić? Że można by "gorzej ale na OCS"? W przeszłości za dużo takich kompromisów było jak dla mnie.
[#2656] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2655

Właśnie, po co w ogóle robić gry na OCS skoro każdy może sobie kupić CD32 albo A1200 albo Vampira2 z Agą i pykać.
[#2657] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #2656

To nie tak.

Nie mam nic przeciwko, aby były gry na OCS/ECS. Natomiast Rygar to konwersja z automatów i jako taka podlega ona pewnym ograniczeniom. Jest ich więcej na OCS/ECS niż na AGA dlatego według mnie słusznie zostało wybrane aby wymagała AGA.

Chociaż może rzeczywiście w dobie Vampirów powinno więcej gier wychodzić na minimum AGA. Trochę mało jest dobrych gier na AGA i mogło by więcej takowych wychodzić.

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2019 21:05:48 przez Solo Kazuki
[#2658] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2648

Ale jaja. Ja sobie właśnie oglądałem filmik z tej gry Inviyya i mówię - WOW, ale grafika i płynna animacja. Dodatkowo jest to na OCS - co już w ogóle mnie zaskoczyło. A wy teraz piszecie, że jest kiepska?
[#2659] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmmigaCDTV, post #2658

mnie sie bardzo podoba :)
[#2660] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmmigaCDTV, post #2658

Pokaż no w którym miejscu napisałem że jest kiepska?

Napisałem że paleta jest jak z MSX czy Sega Master System, ale nie znaczy to że np na MSX nie ma dobrych grafik i gier. Przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem, szczególnie ostatnie zdanie.

Edit: Warto by wspomnieć że "jak na OCS". Jeżeli przykładamy do AGA (a sprawa polega na porównaniu do Rygar) to wychodzi szczególnie blado. Tym bardziej że na OCS są takie gry jak Disposable Hero.



Ostatnia aktualizacja: 06.08.2019 08:28:30 przez Solo Kazuki
[#2661] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2660

Przepraszam, aż tak nie analizowałem pana wypowiedzi. Dla mnie oddźwięk był taki, że to jednak jest kiepska grafika i że nie rozumie pan, dlaczego się jej nikt nie czepia. Wiadomości tutaj czytam jednym tchem i nie skupiam się aż tak na analizie, przez co wartościowe posty mogą ucierpieć. Przepraszam jeszcze raz.
[#2662] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmmigaCDTV, post #2661

Nie, nie rozumiem dlaczego niektórzy się czepiają Rygar AGA. Można odnieść, słusznie, że się "nadmiernie czepiam", ale chodziło mi o uzmysłowienie że w obecnej formie Rygara na OCS/ECS nie dałoby się przenieść. A że oprawa graficzna jest jak na automatach, cóż... można narzekać na grafika oryginalnej wersji.

Inna sprawa że oprawa graficzna w Inviyya jest jak dla mnie za mało kolorowa i to moje zdanie. Poza tym zwracam uwagę że nie jestem jedynym który narzeka na to więc coś jest na rzeczy. Proszę spojrzeć choćby na Disposable Hero...

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2019 08:42:13 przez Solo Kazuki
[#2663] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2662

z Rygara tez mi sie podoba :D
[#2664] Re: Zapowiedzi nowych gier

@juen, post #2663

No i te samplowane oryginalne dźwięki, mniam mniam.
No i grywalność z arcade, klasa sama w sobie.
[#2665] Re: Zapowiedzi nowych gier

@marianoamigo, post #2664

Tiny Little Slug

[#2666] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2665

Technicznie śliczne. Graficznie też spoko. Tylko ten główny bohater taki mało sympatyczny
[#2667] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2665

Muzyka piłuje korę mózgową po 15 sekundach :)
[#2668] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #2655

Ależ te kompromisy nie muszą wcale odbijać się tak negatywnie na finalnym produkcie, a efekty, które naciagają ci na twarz rozczarowaną minę, często były wynikiem zlecania konwersji osobom trzecim, które zamiast przenosić gry, to je "odtwarzały", a więc powstawały dzieła "na sztukę". Ruff'n'Tumble, Elfmania i Lion Heart (i pewnie kilka innych) są wytworami skierowanymi w stronę OCS już od samych korzeni i udowadniają, że można zarówno technicznie, jak i estetycznie, tylko trzeba się za to zabrać właściwie.

Druga sprawa to przeklęty "1MB CHIP", respirator podtrzymujący życie, który trzeba było w końcu i tak odłączyć, kto za to ponosi winę(?), amigowcy, producenci, C=, które nigdy nie dało ani grama FASTu w produktach domowych, pan Pampuch, pozostawiam już do indywidualnej oceny.
[#2669] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #2668

Ależ te kompromisy nie muszą wcale odbijać się tak negatywnie na finalnym produkcie, a efekty, które naciagają ci na twarz rozczarowaną minę, często były wynikiem zlecania konwersji osobom trzecim, które zamiast przenosić gry, to je "odtwarzały", a więc powstawały dzieła "na sztukę". Ruff'n'Tumble, Elfmania i Lion Heart (i pewnie kilka innych) są wytworami skierowanymi w stronę OCS już od samych korzeni i udowadniają, że można zarówno technicznie, jak i estetycznie, tylko trzeba się za to zabrać właściwie.


ok, racja
[#2670] Re: Zapowiedzi nowych gier

@sanjyuubi, post #2668

Piszesz o kompromisach "na siłę pod OCS/ECS", ale po co takie kompromisy, skoro można bez lub z minimalnymi?

Zapewne ktoś sobie zadawał podobne pytanie, dlatego czasami powstawały dwie wersje gier - na OCS/ECS i AGA. Gdyby było tak jak piszesz, to te wersje nie miały by sensu.

Ależ te kompromisy nie muszą wcale odbijać się tak negatywnie na finalnym produkcie

a zaraz piszesz o kompromisie
Druga sprawa to przeklęty "1MB CHIP"


Kompromisy mniej lub bardziej odbijają się na danej produkcji. Kompromisem jest zarówno OCS w stosunku do AGA jak i te 1MB Chip.

Ruff'n'Tumble, Elfmania i Lion Heart (i pewnie kilka innych) są wytworami skierowanymi w stronę OCS już od samych korzeni


No właśnie, były tworzone "z myślą o...". Nie ma więc punktu odniesienia. A porównaj teraz gry które wyszły powiedzmy na OCS/ECS i Megadrive/SNES, już tak dobrze nie jest.

Tutaj poruszamy kwestię konwersji i odniesienia, którą jest Rygar. Autor uznał że jednak można zrobić bardzo zbliżoną do automatów wersję, ale na AGA.

Zresztą podobnie wspomniane na początku wersje, zawsze jest jakaś różnica między wersją OCS/ECS a AGA. Czasami tylko kolorów, czasami o wiele więcej, choćby strasznie wykastrowany w wersji OCS/ECS Theme Park. Niemniej zawsze wersje na AGA się różnią co dowodzi że coś to daje.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem