[#301] Re: Mniej znane gry

@marianoamigo, post #300

Na YT jakość nagrania nie jest zbyt dobra a tu zrzuty ekranu bezpośrednio z gry


Tła super, wykonanie postaci takie sobie ale mają przynajmniej więcej klatek animacji niż te w Taekwondo Master hihi.

Tła są statyczne?

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 10:29:38 przez amikoksu
[#302] Re: Mniej znane gry

@amikoksu, post #301

Tak tła są statyczne, ale są szersze niż wyświetlany ekran i ekran jest przesówny w poziomie.
Tła są w 24bit, a postacie generuje ECS, czyli max 32 kolory raczej ok, racja
[#303] Re: Mniej znane gry

@amikoksu, post #301

Elegancko, dzięki.
[#304] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #287

To może kiedyś rundka w to? ;)
[#305] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #302

Aha czyli trochę na łatwiznę poszli bo co to za filozofia wstawić statyczne zdjęcie grafikę jako tło hihi.
No ale sam wspomniałeś
Ta gra to taka "próbka"

Nie mniej fajna ciekawostka.
[#306] Re: Mniej znane gry

@kashinho, post #304

To może kiedyś rundka w to? ;)


Mogło by być fajnym odprężeniem pomiędzy meczami w SWOSa
[#307] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #263

Tym razem gry podobne do wspomnianego wcześniej Wolfpack.


Hunt for Red October




Strike Fleet




USS John Young



Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 12:04:20 przez Solo Kazuki
[#308] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #307

Kilka gier z ujęciem z góry w których poruszamy się robotami (lub dziwnymi pojazdami).


Cytron




Galactic Warrior Rats




Paradroid 90




Paradroid II




Spherical Worlds




Universal Warrior

[#309] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #260

Kolejna porcja co ciekawszych klonów Arkanoida.


Anoid (tutaj jest fix), który charakteryzuje się grawitacją i jako jedna z niewielu gier działa w trybie HAM6.





B-Noid





Crystall Hammer





Jinks





Mega Ball v4.0 (są też wcześniejsze wersje)





Transputor z widokiem izometrycznym

[#310] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #309

Crystall Hammer znam, wiele spędzonych godzin i całkiem zapomniałem o tej grze. Mega Ball też potrafił wciągnąć jak CH i ma całkiem sporo różnych spadających dodatków. Reszty nie znam.

Erik. Wydaje mi się że można zaliczyć do mniej znanych gier.
[#311] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #309

Fajny klon Lode Runner.
Bode Runner, jest z 1998 roku. Gra posiada też edytor leveli szeroki uśmiech





Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 21:17:30 przez Koyot1222
[#312] Re: Mniej znane gry

@Koyot1222, post #311

Knights of the Crystallion, dosyć dziwna gra która jako jedna z niewielu jest w trybie HAM.

[#313] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #312

W związku z tym że udostępniono Tiny Invaders (32k) poniżej przegląd co ciekawszych mini(mikro?)gier.


A-Type (32k)




Rise of the Rabbits (32k)




Rise of the Rabbits 2 (32k)




Lotus Esprit Turbo Challenge 96k (96k, jak nazwa wskazuje)

[#314] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #313

Fajny pomysł na temat gier OK
[#315] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #313

Gdyby tak A type i Lotus działał pod Workbenchem a tak to sztuka dla sztuki.
[#316] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #309

Oj grało się w Megaball'a, miałem na składance CD "Now That What I Call Games vol 1" na CDTV .

Na tej samej płycie był jeszcze inny bardzo dobry klon Arkanoida : Poing.
Paletką dla odmiany sterowało się z boku z góry na dół:

[#317] Re: Mniej znane gry

@Artur Jarosik, post #316

Poing jest genialny, kazda wersja. Ale strasznie trudny :)
[#318] Re: Mniej znane gry

@juen, post #317

Rzeczywiście bardzo fajny. Pomysł na kontynuację rewelka. Warto odświeżyć :)
[#319] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #265

W odniesieniu do wspomnianego Wing Commander tym razem przegląd futurystycznych symulatorów (lub strzelanin) z widokiem kokpitu (czyli Frontier odpada).


Deep Space





Epic





Nova 9





Shadow Of The Third Moon





Star Crusader





Star Fighter: D'Yammen's Reign





Starglider





Starglider 2





Stellar 7

[#320] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #319

Dla mnie Wing Commander 1 była zawsze słabą grą pod względem technicznym, ta technika graficzna zawsze mnie odpychała, ale nie można jej odmówić klimatu, świetnej muzyki szczególnie w wersji Amigowej i kilku ciekawostek związanych z prowadzeniem rozgrywki (dowodzenie/komunikowanie się z członkami zespołu itp) ok, racja

Tak, w Epica się grało- bardzo fajny poziom graficzny/techniczny i jakość na A500

Do Star Crusader podchodziłem kilka razy (rzeczywiście fajnie zasuwa na gołej A1200), ale jakoś nie złapałem bakcyla..

Już zapomniałem, że Starglider 2 prezentuje całkiem fajny poziom silnika OK Trzeba to zweryfikować na żywo ok, racja

Grało się też na A500 w Eye of the Storm
Głównie dla "śpiewanej" piosenki w intro szeroki uśmiech


Przy okazji przypomniało się świetne tech-demo nigdy nie wydanej gry Lambda.
Naprawdę szybki i ładny graficznie silniczek- mniam


No i na końcu, pykało się w świetnie zrobioną konwersję Descent: Freespace - The Great War OK grało się dobrze zarówno na 68k z kartą graficzną (najlepiej z Warp3D) jak i PPC ok, racja
[#321] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #320

Jak dla mnie Wing Commander (wersja AGA) wyglądał właśnie bardzo dobrze w porównaniu do topornie kanciastych wektorów, ale to kwestia gustu.

Co do gier wymienionych przez ciebie to żadna z nich nie ma widoku kokpitu, zaledwie jakiś HUD.
[#322] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #321

Tak, Wing Commander AGA wygląda normalnie, czyli dobrze (nawet wersja OCS pomimo zmniejszonej ilości kolorów nie wyglądała źle) jak na ten silnik.
Tylko mnie, rzeczywiście nie do końca pasuje ten silnik graficzny.
Uważam "że to skalowanie bitmapowe" mogło by być lepiej zrobione. Owszem statki wyglądają dobrze ale z pewnej odległości, z bliska to jest straszna kaszanka, no i "pływająca" perspektywa trochę dokucza- ale przy ocenie trzeba wziąć poprawkę na czasy i możliwości sprzętowe ówczesnych sprzętów ok, racja
Tak, czy inaczej, gra się przyjemnie szczególnie w wersję AGA na CD32 z sprzętowym wsparciem Akiko ok, racja

Rzeczywiście, nie byłem dość precyzyjny (i uważny ) i podciągnąłem pod temat "gry z widokiem z kokpitu"
[#323] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #322

Właściwie to nie wiem, czy wersja Amigowa WC1 ma ten sam problem (bo tylko na A500 w to grałem), ale wersja PC jest ostro skaszaniona pod względem technicznym, tj. szybkość rozgrywki jest zależna od wydajności sprzętu. Ostatnio na GOG kupiłem dosboxową paczkę z tym, i nie da się ustawić płynnej rozgrywki. Albo klatkowanie, albo wszystko dzieje się zbyt szybko. Na mocniejszych Amigach też takie jazdy Wing Commander ma?
[#324] Re: Mniej znane gry

@okejokej, post #323

Tak i nie. Tak, bo na szybkim sprzęcie jest za szybko, ale nie, bo wersja WHDLoad i wersja dla A1200 na HD którą miałem wcześniej mają ustawienie prędkości rozgrywki.
[#325] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #322

Gra się co najmniej tak samo dobrze na A1200 z C2P przez procesor. Tylko wymaga lepszego procesora.

Edit: Nawet lepiej, bo pełnej płynności na gołym CD32 z Akiko nie osiągniesz. Na rozbudowanych A1200 trzeba nawet ustawiać mniejszą prędkość, bo inaczej gra będzie za szybka.

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2020 12:08:56 przez Solo Kazuki
[#326] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #325

Nawet lepiej, bo pełnej płynności na gołym CD32 z Akiko nie osiągniesz.


Trzeba by podyskutować co to znaczy: "osiągnąć pełną prędkość".
Na CD32 jest naprawdę płynnie (smooth jak na ten silnik WC1), a A1200 musi być dopalona lepszym CPU niż oryginalny. Dodatkowy FAST do A1200 nie wystarczy.

Apropos kolegi pytającego o płynność. To ten silnik tak, ma że "super płynności" typu 200FPS nie można osiągnąć, bo gra będzie się zachowywać jak przyśpieszony film, dlatego mówienie o płynności, z perspektywy dzisiejszego gracza, jest pewnym nadużyciem- powinno się mówić w przypadku tego silnika o szybkości gry, którą można oceniać np po synchrach do efektów dźwiękowych przy czołówce do gry, żeby się zorientować czy gra "idzie" z poprawną prędkością ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2020 12:31:20 przez BULI
[#327] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #326

Twoja teoria z synchronizacją nie ma miejsca, efekty są zsynchronizowane zawsze i są po prostu częściej (np uderzenia batuty muzyka w intro czy strzelanie). Musiałbyś odpalić grę na mocniejszym sprzęcie żeby wiedzieć jak to wygląda. Gra najpierw staje się płynna a potem powoli za szybka, ale jest to zdecydowanie powyżej tego co daje CD32 (jak dla mnie).

Ale wszystko zależy od indywidualnych preferencji, dlatego są ustawienia prędkości w tej grze dodane.

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2020 13:03:56 przez Solo Kazuki
[#328] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #327

Twoja teoria z synchronizacją nie ma miejsca, efekty są zsynchronizowane zawsze i są po prostu częściej (np uderzenia batuty muzyka w intro czy strzelanie).


W uproszczeniu wygląda to tak, że gra ma swoje punkty synchronizacji i tak na przykład jak wjeżdża logo OriginFX to animacja jedzie szybciej lub wolniej w zależności od mocy sprzętu, ale np dźwięk wybuchu fajerwerków nie pojawia się od razu po skończonej animacji loga OriginFX jeśli mamy do czynienia z szybszym sprzętem i ta animacja trwała krócej, tylko czeka na zakończenie grania melodyjki typu "fanfary" (ramy czasowe) i dopiero wtedy puszczana jest druga część animacji, czyli wybuchy (punkt na lini czasu) i sample wybuchów.
W efekcie przy zbyt szybkim sprzęcie mamy "większe"/bardziej widoczne przerwy pomiędzy poszczególnymi elementami (punktami w czasie) odgrywania czołówki.

Sam engin gry "nie urobi" więcej klatek niż ma zaprogramowane na stałe (notabene niema ich za wiele jak na dzisiejsze standardy).
Co do szybkości na CD32 która wykorzystuje w tym wypadku Akiko, możliwe, że to "super płynnie" było na Cd32 z fastem teraz już dokładnie nie pamiętam.

Musiałbyś odpalić grę na mocniejszym sprzęcie żeby wiedzieć jak to wygląda. Gra najpierw staje się płynna a potem powoli za szybka, ale jest to zdecydowanie powyżej tego co daje CD32 (jak dla mnie).


Jeśli tak się dzieje to znaczy, że gra działa za szybko na danym sprzęcie ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2020 13:28:54 przez BULI
[#329] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #328

W uproszczeniu wygląda to tak, że gra ma swoje punkty synchronizacji...

...dlatego jest ustawienie prędkości gry

Jeśli tak się dzieje to znaczy, że gra działa za szybko na danym sprzęcie

Nie wiem po co właściwie powtarzasz to samo co do prędkości, przecież wiadomo że jak piszę za szybko to znaczy za szybko.

Niemniej dalej twierdzę, że gra działa jeszcze przez pewien czas bardziej płynnie niż na CD32 dopiero potem staje się za szybka.
[#330] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #329

Żeby odświeżyć sobie pamięć i nie pisać "wydaje mi się", odpaliłem Wing Commandera Cd32 na WicherkuCd32 i bez niego.
Na gołej Cd32 prędkość wydaje się "właściwa", patrząc na synchra animacji itp. Cały czas jest płynnie, ale sama rozgrywka (sterowanie/walka statkiem) mogła być szybsza, co za tym idzie bardziej responsywna.
Na Cd32 z FAST ramem jest szybciej, wydaje się nawet, że za szybko przy animacjach, ale responsywność samej rozgrywki wzrasta i gra się jednak o wiele przyjemniej OK
Przy czym nie ma oczywiście tego efektu o którym pisałeś:
Gra najpierw staje się płynna a potem powoli za szybka

to raczej wina dostosowania ustawień patcha do twojej konfiguracji sprzętowej. Jaki masz CPU w Amidze?

Z resztą, mam w planach zrobić krótki filmik pokazujący w działaniu gry które w widoczny sposób korzystają z Akiko i Fast Ram w CD32, czyli Doom1/2, Gloom Deluxe (i późniejsze części), Another World 2 i właśnie Wing Commander ok, racja
Z tego co pamiętam jest jeszcze Breathless zmodowany pod CD32 (ale trzeba sprawdzić, czy rzeczywiście wykorzystuje Akiko do konwersji C2P).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem