[#151] Re: Mniej znane gry

@Dorian3d, post #150

Niektóre da rade uruchomic na cd 32 .
[#152] Re: Mniej znane gry

@AD99, post #149

Nie wiedziałem, że Lula wyszła na Amigę

Wet: The Sexy Empire

[#153] Re: Mniej znane gry

@Dorian3d, post #152

to ja cos dorzuce ostatnia na amige fajna przygodówke

Caribbean Disaster




HOL z opisem



Ostatnia aktualizacja: 02.03.2019 18:10:15 przez HOŁDYS
[#154] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #128

Powracając do konwersji ze sprzętów 8-bit i starych automatów, kilka dodatkowych gier.


Gringos





High Noon




Pssst




Super Gridder




Zerberk

[#155] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #154

Wow! Ten High noon!
Będę w niego grał. Wygląda smakowicie! szeroki uśmiech
Doskonała :D



Ostatnia aktualizacja: 04.03.2019 13:06:30 przez Koyot1222
[#156] Re: Mniej znane gry

@Koyot1222, post #155

Ten pacjent z zakładu pogrzebowego, co zbiera zwłoki, ja nie mogę
[#157] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #154

W Pstttt grałem na Timex 2048.
[#158] Re: Mniej znane gry

@Duracel, post #157

Amigowy Psttty ma bardzo ładną grafikę (wniosek na podstawie YT) OK
[#159] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #154

Tym razem coś dla fanów Puzzli.

Jigsaw



Program obsługuje obrazki IFF w rozdzielczościach 320/640 x 256/512 dla OCS/ECS w trybach do 32 kolorów, EHB i HAM6 a dla AGA dodatkowo do 256 kolorów i HAM8. Jako podkład muzyczny można użyć jakichkolwiek MOD-ów PT.

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2019 19:40:35 przez Solo Kazuki
[#160] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #159

Hit Tiles 2 Special Edition.
Polega na tym samym co Mahjong Solitaire czyli łączenie w pary tych samych klocków. W odróżnieniu jednak od innych gier tego typu można zmieniać zestawy kości/klocków.

Dodatkowe zestawy

Dodatkowy zestaw

[#161] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #160

MarryAmPic, czyli Memory Pair, polegająca na odkrywaniu zasłoniętych kart w celu odnalezienia pary. Dodatkowo MarryAmPic posiada tryb szukania konkretnej pary wyznaczonej przez odtworzenie związanego z nią dźwięku. Gra umożliwia zabawę do 4 graczy i używanie róznych zestawów kart+dźwięków.

MarryAmPic (68k)

MarryAmPic 2 (MorphOS)

Jednakże archiwa z grą nie zawierają żadnego zestawu kart, dlatego trzeba ściągnąć jakiś.

Lista zestawów (AmiNet)

Lista zestawów (Strona MarryAmPic)




Ostatnia aktualizacja: 17.03.2019 13:51:48 przez Solo Kazuki
[#162] Re: Mniej znane gry

@HOŁDYS, post #153

Dorzucam kolejna malo znana a znalazlem orginal w kolekcji

Mafdet And The Book Of The Dead

link

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2019 15:33:22 przez HOŁDYS
[#163] Re: Mniej znane gry

@HOŁDYS, post #162

A tego to tak jak Smash (może też masz w kolekcji?) nie ma nawet w SPS. Spróbuj się skontaktować z SPS w celu utrwalenia dla potomnych tej gry w obrazie IPF.
[#164] Re: Mniej znane gry

@HOŁDYS, post #162

Push 'n Pull




Jest to klon gry Don't Pull z zestawu Three Wonders na automaty.

[#165] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #164

o krokodyl z Cocobanana
[#166] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #164

Urocza i dynamiczna gra.
[#167] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #164

Realm of Sendai



Jest to klon serii gier Final Fantasy. Gra jest niezła, ale kuleje graficznie. Najnowsza dostępna wersja z którą się spotkałem to 1.0.
[#168] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #167

1497: Five Years After




Jest to oczywiście klon gry Colonization.
Przy okazji, co nie każdy może wiedzieć, grę Colonization można odpalić na ekranie Workbencha.

[#169] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #168

Colonization to świetny przykład wspaniałej gry pod system. System jest użyty jako narzędzie do stworzenia przepięknej i złożonej gry. Co do tego parametru - nie znałem go. Dziękuję! OK

Teraz muszę koniecznie kupić Colonization, bo od dawna z tym zwlekam.
[#170] Re: Mniej znane gry

@Hexmage960, post #169

Pięknie ładnie, tylko że nie da się nijak powiększyć okienka gry. Nie ma to jak mieć WB w wysokiej rozdzielczości i Colonization wielkości znaczka pocztowego.
[#171] Re: Mniej znane gry

@recedent, post #170

Tak ma być, bo grafika została zaprojektowana do rozdzielczości LORES 320x256. Gra została zaprojektowana nawet dla gołej Amigi 1200.

Gra prezentuje się w tej rozdzielczości bardzo dobrze i działa szybko.

Na powyższym zrzucie widać chyba rozdzielczość 640x512 i przyznasz, że grafika nadal jest atrakcyjna.

System został wykorzystany należycie, i tak jak napisałem - uprościł tworzenie takiej gry. Autorzy mogli skupić się na mechanice gry.

Choć w kwestii systemowych okien, to szybsze okienka byłyby wskazane. Ja już opracowałem własny patent na rozwiązanie tego problemu, o czym pisałem na forum.

Patrz na gry typu Foundation. Bardzo wolno to się wczytuje i działa, bo bazuje na non-stop c2p całego ekranu. Podobnie Napalm. Procesor jest cały czas zajęty. Ludzie bez dopalaczy sobie nie pograją.
[#172] Re: Mniej znane gry

@Hexmage960, post #171

Ale nie chodzi mi o skalowanie grafiki, tylko o możliwość powiększenia okna gry. Każde systemowe okienko ma do tego gadżet w dolnym prawym rogu ekranu. Ten w Colonization jest nieaktywny powyżej pewnej wielkości. To po co te systemowe rozwiązania, skoro nie działają?
[#173] Re: Mniej znane gry

@recedent, post #172

dla lansu.
[#174] Re: Mniej znane gry

@recedent, post #172

Ale nie chodzi mi o skalowanie grafiki, tylko o możliwość powiększenia okna gry. Każde systemowe okienko ma do tego gadżet w dolnym prawym rogu ekranu. Ten w Colonization jest nieaktywny powyżej pewnej wielkości.

Nie każde systemowe okienko można powiększać. Po drugie każde okienko ma możliwość określenia maksymalnego i minimalnego rozmiaru.

Zauważ, że obok okienka z mapą masz też trzy mniejsze okienka, których rozmiaru nie da się zmieniać. Ponieważ ich grafika została stworzona dla 320x256, to one są takie małe na ekranie 640x512.

Jak mniemam na ekranie 320x256 okno gry można powiększyć na cały lub prawie cały ekran. Zatem wystarczy grać w tej rozdzielczości i masz mapę na cały ekran.

Masz tam okienko z podglądem całej mapy (tzw. minimapa), w której bieżący fragment mapy jest oznaczony prostokącikiem. Celowo zatem tak zrobiono, że widać tylko fragment mapy.

Ciekawym jak gra zachowuje się na ekranie 640x256. Przetestuję jak już kupię tę grę.

To po co te systemowe rozwiązania, skoro nie działają?

Działają, tylko zostały stworzone dla niskiej rozdzielczości. Gra działa naprawdę fajnie i szybko biorąc pod uwagę wydajność systemowych okienek w 256 kolorach.

System jest wykorzystany po to, by autorzy mogli skupić się na mechanice gry. Moim zdaniem nie ma co marudzić, bo takie gry można policzyć na palcach jednej ręki.

Colonization wygląda na porządnie zrobioną grę.

Użytkownik np. z 1920x1080 przecież zawsze będzie marudzić na taką grę, że nie działa w rozdzielczości jego blatu. Nie dowodzi to, że gra jest zła. Najlepiej odpalać taką grę na odrębnym ekranie 320x256, co umożliwia Amiga OS i problem rozwiązany.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2019 08:13:04 przez Hexmage960
[#175] Re: Mniej znane gry

@Hexmage960, post #174

Najlepiej odpalać taką grę na odrębnym ekranie 320x256, co umożliwia Amiga OS i problem rozwiązany

Właśnie !
[#176] Re: Mniej znane gry

@Hexmage960, post #174

Najlepiej odpalać taką grę na odrębnym ekranie 320x256, co umożliwia Amiga OS i problem rozwiązany.


AmigaOS umożliwia, ale monitor już niekoniecznie :)

A "odpalanie na osobnym ekranie 320x256" - to jest właśnie to, co gra robi domyślnie. Czyli tooltype WORKBENCH w ikonce jest zwyczajnie bezużyteczny.
[#177] Re: Mniej znane gry

@recedent, post #176

A "odpalanie na osobnym ekranie 320x256" - to jest właśnie to, co gra robi domyślnie. Czyli tooltype WORKBENCH w ikonce jest zwyczajnie bezużyteczny.

A wiesz może jak gra działa w 640x256? Piksele są prostokątne? Jestem ciekaw.

P.S. Otwieranie na ekranie Workbencha często pozwala oszczędzać pamięć graficzną (jeśli okna są typu Simple Refresh). Więc może się w pewnych przypadkach przydać.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2019 10:34:54 przez Hexmage960
[#178] Re: Mniej znane gry

@Hexmage960, post #177

Prostokątne jak w pysk strzelił:

[#179] Re: Mniej znane gry

@recedent, post #178

OK. Czyli jednak lepiej grać w 320x256.

P.S. To Twój blacik? Skąd takie dziwne kolory?
[#180] Re: Mniej znane gry

@Hexmage960, post #179

Nie do końca. Na takim ekranie gdy dasz maksymalny widok na okno rozgrywki elementy nachodzą na siebie i zawsze coś jest zasłaniane. Jeżeli chcesz wygodnie operować wszystkim i nic nie mieć zasłonięte najwygodniej się gra na ekranie 640x512 lub 640x480.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem