[#331] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #330

Fajnie, chętnie obejrzę coś z Akiko w akcji.
Co do Breathless, nie słyszałem o wykorzystywaniu tego chipu.
[#332] Re: Mniej znane gry

@marianoamigo, post #331

Chodzi mi o tą wersję:
http://www.indieretronews.com/2014/09/breathless-aga-first-person-shooter-for.html
Na okładce dumnie widnieje:
Optymised for AKIKO

[#333] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #332

Może na zasadzie systemowej funkcji WritePixelArray czy coś tam, wtedy automatycznie idzie przez Akikko...ciekawe.
[#334] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #332

Szkoda że nie ma jej już na stronie do pobrania.
[#335] Re: Mniej znane gry

@nostrum666, post #334

Leży na FTPku EAB
[#336] Re: Mniej znane gry

@waldiamiga, post #335

Może źle szukam, ale ja jej tam nie widzę.
[#337] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #330

Na gołej Cd32 prędkość wydaje się "właściwa", patrząc na synchra animacji itp. Cały czas jest płynnie, ale sama rozgrywka (sterowanie/walka statkiem) mogła być szybsza, co za tym idzie bardziej responsywna.


No właśnie sam o tym piszesz i sobie zaprzeczasz. Na wszystkich nagraniach z gołej CD32 gra nie ma "właściwiej" ilości klatek i dynamiki oraz responsywności. Synchronizacja jak już pisałem jest "inteligentna" i zawsze pasuje. Inna sprawa że na mocniejszych prockach grę można nadmiernie przyspieszyć, co powoduje że wszystko jest "za bardzo".

to raczej wina dostosowania ustawień patcha do twojej konfiguracji sprzętowej. Jaki masz CPU w Amidze?


Ja? Właściwie miałem najpierw tylko gołą Amigę a potem od razu przeskoczyłem na 040@40MHz. Więc przywykłem do prędkości (ograniczonej) na takiej konfiguracji i jest dla mnie widoczne że na gołej CD32 osiąga ona około 75% "właściwej" płynności.
[#338] Re: Mniej znane gry

@nostrum666, post #336

Masz rację, znikł katalog usera Earok.
[#339] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #337

Problem jest z samą grą , napisana jest w typowy PCtowy sposób - jeśli masz za szybki procek, wszystko się rozjeżdza. Miałem to na 040/40 i jak dla mnie było już za szybko.
[#340] Re: Mniej znane gry

@marianoamigo, post #339

Ja miałem wersję z możliwością regulacji, widocznie trafiłeś na jakąś wersję bez tej opcji.
[#341] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #340

Regulacji? W sensie co, suwak do FPS?
[#342] Re: Mniej znane gry

@marianoamigo, post #341

Nie, ustawienia prędkości (original C2P, slower, slow, normal, fast, fastest, itp). Podobne jak w wersji WHDLoad, a nawet bardzo podobne. Podejrzewam że autor wersji WHDLoad maczał palce w wersji którą miałem (nie pamiętam co za grupa tamtą wersje robiła).

Edit: Sprawdź czy w tooltype twojej wersji takiego czegoś nie ma, bo coś mi świta (ale pewny nie jestem) że to się tak ustawiało. Albo w jakimś pliku konfiguracyjnym.

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2020 10:41:57 przez Solo Kazuki
[#343] Re: Mniej znane gry

@marianoamigo, post #341

Chyba nie tą wersję miałem, ale wersja na AmiNecie (tą zapewne masz) ma switch

SD=SlowDown/N
060 rulez, waits the specified number of VBLs (1 VBL=0.02 s) between each frame.

Ustawienia tej wersji są chyba w pliku WingOpts.
[#344] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #337

No właśnie sam o tym piszesz i sobie zaprzeczasz. Na wszystkich nagraniach z gołej CD32 gra nie ma "właściwiej" ilości klatek i dynamiki oraz responsywności. Synchronizacja jak już pisałem jest "inteligentna" i zawsze pasuje. Inna sprawa że na mocniejszych prockach grę można nadmiernie przyspieszyć, co powoduje że wszystko jest "za bardzo".


Przeczytaj spokojnie to co wcześniej pisałem o silniku WC (płynność VS szybkość odtwarzania).
Ilość klatek animacji jest z góry ustalona i niezmienna w tej grze.
Na szybszym sprzęcie masz efekt "szybciej odtwarzanego filmu", czyli "płynniejszej animacji", ale to są dokładnie te same klatki animacji odtworzone w krótszym przedziale czasowym, stąd pojawiające się dłuższe przerwy w intrze i nienaturalna szybkość odtwarzania.
Tak, ta "inteligentna" synchronizacja o której piszesz tak właśnie działa. Twórcy WC przewidzieli problem z szybkością i obeszli go w ten sposób.

na takiej konfiguracji i jest dla mnie widoczne że na gołej CD32 osiąga ona około 75% "właściwej" płynności.


Tu już mówisz oczywiście o swoich subiektywnych odczuciach co do właściwej prędkości/płynności.
Niestety, nie można w przypadku tej gry tak po prostu powiedzieć 100% prędkości.
Patrząc na "tajmingi " chociażby intra, to właśnie prędkość na CD32 Akiko (podobnie to pamiętam z starego PC kolegi) wydaje się najbliższa temu w co celowali twórcy, trzeba wziąć pod uwagę, że jest to engine wydany w roku 1990 (więc hardware bazowe to raczej nie był 386).
Ale zgadzam się z tobą, że WC AGA działające szybciej (byle nie za szybko i stałą prędkością) np CD32 z Fastem (z wykorzystaniem AKIKO) jest przyjemniejszą grą, poza wspomnianymi intramii

Chyba nie tą wersję miałem, ale wersja na AmiNecie (tą zapewne masz) ma switch


Co do wersji WC AGA, (nie licząc WHDload), to ten PATCH to jest jedyna opcja opalenia WC AGA na Amidzę z fast ram (obecność pamięci fast bez patcha powoduje wyświetlanie niepoprawnych kolorów) a tym bardziej z lepszym procem ok, racja

Chodzi mi o tą wersję:
http://www.indieretronews.com/2014/09/breathless-aga-first-person-shooter-for.html
Na okładce dumnie widnieje:


Sprawdziłem Breathless dla CD32 z FASTEM i porównałem do A1200 z Fastem i moim zdaniem niestety ta wersja wcale nie wykorzystuje AKIKO do konwersji C2P
[#345] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #344

Ale zgadzam się z tobą, że WC AGA działające szybciej (byle nie za szybko i stałą prędkością) np CD32 z Fastem (z wykorzystaniem AKIKO) jest przyjemniejszą grą, poza wspomnianymi intrami


Jeżeli wyznacznikiem jest oryginalna wersja dla MS-DOS, to intro jest tak jak na dopalonej Amidze - przez pewien czas jest tytuł i dopiero po kilku sekundach są fajerwerki. Więc można by rzec, że się "źle przyzwyczaiłeś" do zbyt wolnej wersji czołówki.

Co do wersji WC AGA, (nie licząc WHDload), to ten PATCH to jest jedyna opcja opalenia WC AGA na Amidzę z fast ram


Wydaje mi się że miałem inny patch i działał dobrze na 040@40HHz. Choć głowy za to nie dam.
[#346] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #345

Btw. czy na 040 nie lepiej odpalić SuperWing Commander wersji dla Maca?
[#347] Re: Mniej znane gry

@michal_zukowski, post #346

Tyle że to trochę inna gra. Na dodatek SWC nie działa tak dobrze na 040 (i słabszych) jak WC.
[#348] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #345

Jeżeli wyznacznikiem jest oryginalna wersja dla MS-DOS, to intro jest tak jak na dopalonej Amidze - przez pewien czas jest tytuł i dopiero po kilku sekundach są fajerwerki. Więc można by rzec, że się "źle przyzwyczaiłeś" do zbyt wolnej wersji czołówki.


Tak, próbuję szukać porównania do wersji źródłowej, czyli MS-DOS ale uruchomionej na sprzęcie z tamtych czasów, a wszystkie obecne nagrania z rozgrywki jakie znalazłem są z DosBoxa lub w najlepszym wypadku 386.
Tak jak wspomniałem, mam inne wspomnienia z WC i PC mojego kumpla z owych czasów, ale biorę pod rozwagę, że mogę się mylić, bo pamięć lubi płatać figle

Wydaje mi się że miałem inny patch i działał dobrze na 040@40HHz. Choć głowy za to nie dam.


W mojej ocenie to ten sam patch (może wcześniejsza wersja), jeśli jesteś w stanie to znaleźć sprawdź co to za wersja.
[#349] Re: Mniej znane gry

@michal_zukowski, post #346

W Super Wing Commander grałem na 3DO, nie wiedziałem, że wyszło na Macintosha 68k- trzeba to oblatać na Amidze OK
[#350] Re: Mniej znane gry

@Koyot1222, post #36

Wspominasz o Brutal Homicide II które zostało niedokończone, ale przecież jest także Brutal Homicide.




A co do tego typu gier ciekawe też jest James Bond: You Only Live Twice (oparte na filmie z serii James Bond pod tym samym tytułem).

[#351] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #350

Grało się swego czasu w te "shareware" o ile pamięć mnie nie myli.
Jednak najlepszą tego typu grą (rozwałka- demolka multiplayer na jednym kompie) na Amidze jest PayBack ok, racja
[#352] Re: Mniej znane gry

@BULI, post #351

Kolejna gra która jest znana, ale ma mniej znaną wersję.

Tym razem popularny Frontier, który jest w dwóch wersjach.

Pierwsza to powszechnie znane wydanie w wersji na dyskietce.

Druga to mniej znane późniejsze wydanie CD32 na płycie CD.

Główne różnice wersji CD32:
- gra jest w wersji v1.10
- brak zabezpieczenia gry
- poprawiono wiele błędów
- jest więcej obiektów i szczegółów
- dodano nowy dodatek do komputera nawigacyjnego


Kilka zrzutów z wersji dla CD32:












[#353] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #352

Normalnie RTX ON!
[#354] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #352

Jest różnica na plus. Ile to fps wyciąga na standardowej A CD-32?
[#355] Re: Mniej znane gry

@marianoamigo, post #353

Nie wiem po co ta ironia? Gra jest poprawiona i lekko poszerzona, nikt nie mówi o rewelacjach.


W odpowiedzi na #354
Nie wiem bo nie miałem nigdy CD32, tylko A1200 z 040@40MHz. Na moim sprzęcie różnica między zwykłą wersją a tą ulepszoną nie była zbytnio widoczna. Lecz przypuszczam że wersja CD32 działa lepiej na gołej CD32 niż wersja zwykła na gołej A500.
[#356] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #255

Dwie gry dla niedoszłych bombardierów


WREX





The Deep, będący portem z automatów do gier

[#357] Re: Mniej znane gry

@Solo Kazuki, post #168

Kolejne gry w stylu Colonization.


Christoph Columbus / Voyages of Discovery. Istnieje wersja na układy AGA która pod WHDLoad posiada angielskie tłumaczenie.




Conquestador / Spoils of War




Discovery: In the Steps of Columbus




Merchant Colony






Ostatnia aktualizacja: 30.07.2020 09:59:36 przez Solo Kazuki
[#358] Re: Mniej znane gry

@Koyot1222, post #36

Kilka gier w stylu wspomnianego Scorched Tanks. Poza raczej dobrze znanymi Worms i Worms:DC polecił bym zapoznać się jeszcze z kilkoma podobnymi grami.


Altillerus





Altillerus 2





AMPU





Battle Duel





Charr to ciekawa wariacja, gdzie można wystrzelić nawet kilka różnych pocisków naraz.





Frontal Assault





Tanx

[#359] Re: Mniej znane gry

@HOŁDYS, post #266

OldTimer był u nas dość mało znany ze względu na język i ilość dyskietek. A będąc przy nim, wie ktoś czy tak jak w wersji PC dało się wejść do kabiny stworzonego samochodu i pojechać?
[#360] Re: Mniej znane gry

@diecast64, post #359

Z serii różnych symulatorów latających, mało znany, a może mało popularny ze względu na wymagania sprzętowe była gra wydana przez Digital Integration - Tornado, tak w wersji na ECS jak i AGA. Duża ilość detali niestety powodowała wzrost potrzebnej mocy procesora. Ale jak dla mnie jeden z ładniejszych symulatorów na Ami - zwłaszcza na AGA.

link

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2020 19:12:32 przez diecast64
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem