[#1201] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@zzielinski, post #1198

Wszystko zależy co to jest, poza tym ja nie zamierzam wprowadzać do gry nie wiadomo jak skomplikowanych i nowych rozwiązań. Jeśli czegoś nie będzie dało się szybko zrobić to nie będę się za to zabierać.
[#1202] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1181

ok, mam fabułę:
"Edward od lat cierpiał na zaparcia, najczęściej stolec miał formę typu 1 w skali Bristolskiej, pomóż Edwardowi wyzbyć się nadmiaru kału przeprowadzając kulki (tu już zależne od liczby żyć) przez meandry kiszki stolcowej. W wyższych etapach można dać opis, że kulki opuściły Edwarda i teraz podróżują w kanalizacji".

Fabuła ma także możliwość rozszerzenia na sequel, gdzie kulki pływałyby w rzekach docierając do morza. Przerywniki między levelami pokazywały by miejsce kulek w ciele człowieka, opis tego miejsca, dzięki czemu gra miałby wartość edukacyjną. Jedynie trzeba by było zmienić lekko wygląd na brązowawy.
12
[#1203] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@michal_zukowski, post #1202

jesli ktoś jeszcze potrzebuje fabuly do gry to słuze pomocą
2
[#1204] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@michal_zukowski, post #1203

ta fabula przywaliles jak lysy o kant kulki
[#1205] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@michal_zukowski, post #1203

Prawie tak dobre jak bajania "Frodo Bagginsa" vel "Wyklętego i zapomnianego" z dawnego Świata Gier Komputerowych na początku recenzji gier, który to początek zajmował jej lwią część

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2023 10:49:45 przez Jacques
[#1206] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1204

Tunel jest? - jest
Kulka jest? - jest

panie marudo
[#1207] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@michal_zukowski, post #1202

ok, mam fabułę:
"Edward od lat cierpiał na zaparcia, (ciach)

Nieco bardziej hardcore'owe od wersji mojej z hydraulikiem ale dobre OK

A tak zupełnie na serio to... trudno wymyślić fabułę do gry zręcznościowej gdzie nawet nie ma bohatera bo czy kulkę można nazwać bohaterem...?

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2023 11:10:11 przez Madman
[#1208] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1207

bo czy kulkę można nazwać bohaterem...?


To zależy od tego, jaka jest jej misja i powołanie
[#1209] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1181

Skoro i tak sie w grze zbiera/zalicza jakies ekstra kafelki to moze byc ich potrzebna odpowiednia ilosc, zeby odpalic martwe slonce. W jakims filmie SF byl motyw martwego slonca. Masz juz zdaje sie efekt ognistego slonca w demie/intrze gry. Po uzbieraniu odpowiedniej ilosci kafelkow, sa one uzywane do odpalenia martwego slonca, i dzielna kulka ratuje galaktyke lub galaktyki, zalezy jak levele sa nazywane. Jak gracz nie uzbiera odpowiedniej ilosci kafelkow/energii to slonca na koncu gry nie da sie odpalic.
[#1210] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1209

Taka mniej więcej jest teraz koncepcja, po to robiłem te kulki. Dla mnie problemem jest to że ma to bardzo słaby związek z rozgrywką. Te dwa elementy, ognistą kulę i tunel trzeba ze sobą powiązać i jakoś to pokazać. W tej chwili nie ma ciągłości, jest osobno kulka z ogniem i osobno tunel.
[#1211] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Drakon, post #1208

bo czy kulkę można nazwać bohaterem...?


Niech to powie to futrzakom z Fury of the Furries


Ostatnia aktualizacja: 06.10.2023 11:50:33 przez Vato
1
[#1212] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1210

To ja bym widzial to tak. Kulka ma uratowac wszechswiat/galaktyke czy cos podobnego, bo bardzo wazne slonce zgaslo/wypalilo sie. Zeby to zrobic to musi zdobyc nowy super reaktor. Taki reaktor mozna kupic w intergalaktycznym sklepie Solaris. Kosztuje 500.000 Cashium. Mozna tez w nim kupic dodatkowa kulke za 1000 Cashium. Sklep jest dostepny po kazdej galaktyce. Cashium to jest bardzo cenny mineral w calym wszechswiecie, to rodzaj miedzygalaktycznej waluty. Kulka podrozujac przez tunele go zbiera, odbijajac sie od kafelka z Cashium. I gra moze miec tak popularne obecnie dobre i zle zakonczenie. Gracz zdobyl super reaktor, to ma dobre zakonczenie, slonce znowu swieci. Gracz nie zdobyl super reaktora to ma zle zakonczenie, czyli ciemnosc.
[#1213] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Vato, post #1211

Ale nie wiem czy wiesz ale Futrzaki były stworkami
1
[#1214] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1207


czy kulkę można nazwać bohaterem...?


W mojej opowiesci to jest pojazd SF (byl taki film o podrozy do srodka ziemi juz).
[#1215] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1212

Ta historia do czego jest potrzebna ? jakies intro zamierzasz zrobic ?
ludzie czekaja aby sobie juz poskakac ta kulka

historia moze byc krótka ..poszła kulka na wybory ..
4
[#1216] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1215

zastanawianie sie nad fabułą do gry w której skacze sie kulką przerost formy nad realną trescią tu widze



no chyba ze byłoby jakies długie animowane intro na wypasie które opowiada jakąs fajną historię ( i zajmuje 5 dyskietek )


Ostatnia aktualizacja: 06.10.2023 13:15:09 przez Azakiel
[#1217] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1212

wypadła kulka z łożyska ... pomóżmy jej pokonać trudną drogę by mogła wrócić na swoje miejsce ... szeroki uśmiech
[#1218] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@makarsky, post #1217

Można spytać ChatGPT
1
[#1219] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #1218

A może niech kolejna gra będzie przygodówką i sobie Kefir nadrobi braki w fabule szeroki uśmiech
1
[#1220] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1212

I dla ulatwienia zmian, to w grze nie zdobywa sie klasycznych punktow tylko Cashium, za odwiedzenie kafelka. Tak w niektorych grach jest, ze punkty mozna wymieniac na towary. Wtedy i rekordy beda tez rozne, w zaleznosci czy gracz kupowal kulki za Cashium, czy tez nie.
[#1221] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1215

Ja wcześniej zapodałem swoją propozycję na fabułę, bo myślałem że Kefir se jaja robi i też robiłem jaja. A się okazało, że on NAPRAWDĘ się głowi nad fabułą do skaczącej kulki?! WTF?

@Kefir: wydaj grę i weź nie świruj z fabułą to takiej zręcznościówki

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2023 14:33:59 przez mastaszek
[#1222] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1215

Też uważam, że akurat w tej grze nie jest potrzebna na siłę wymyślna historyjka. Geniusz tej gry polega na jej mechanice i oprawie audio-wizualnej. Serio komuś potrzebna jest karteczka z 20 zdaniami absurdalnego niby-wyjaśnienia powodu dla którego piłka skacze po tunelu? Bez tego będzie się gorzej grało? Szkoda czasu, energii i karteczki.
1
[#1223] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #1222

Może niech fabuła będzie taka sama jak w Jump! i Yoompie! ?
1
[#1224] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1220

Chyba nie zdajesz sobie sprawy z konsekwencji jakie to mogłoby przynieść, Kefir musiałby dorobić jeszcze sklep i czekałbyś nie wiadomo jak długo jeszcze ;)
1
[#1225] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #1222

Fabuła jest pretekstem do pokazania postępów w grze, do tego jest potrzebna. Gracz mam mieć cel, który po kawałku realizuje, układanka ma się składać w całość po przejściu gry.
1
[#1226] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1225

No to może staroszkolnie i zamiast fabuły po ukończeniu każdego etapu będzie się odkrywał kawałek zdjęcia (obowiązkowo czarno-biały low res) z "gołom babom"
[#1227] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1225

Aaa… fabuła przeplata się tutaj z rozgrywką i jakoś się rozwija wraz z postępem gry. To trochę zmienia postać rzeczy. Jeżeli jest jakiś pomysł na fabułę to faktycznie można jakoś ją przedstawić. Ale bardzo się nie staraj, bo gra jest tak dobrze zrobiona, że obroni się choćby była po prostu „tylko” kulką w tunelu. Ja jej wróżę nieśmiertelność równą Tetrisowi.
1
[#1228] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1225

To zaczerp garsciami od tego co juz bylo wydane ..zobacz jak to prosto zrobili w star dust ...mapa i uwalnia kolejne lokalizacje aby ocalic swiat.

Genijalne w swojej prostocie
1
[#1229] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1224

To byla tylko propozycja, skoro Kefir chcial jakas fabule. Gra i tak ma obsuwe, wiec nie ma to az takiego znaczenia. Zamiast sklepu moze byc jakis licznik Cashium. Ogolnie to jest pare opcji:
1. Cashium moze byc rowne wynikowi gry.
2. Trudno dostepne kafelki zamiast punktow beda dawac Cashium.
3. Po przejsciu tunelu gra daje graczowi jakas ilosc Cashium zalezna od jego wyniiku albo zawsze taka sama.

A co do samych tuneli w fabule to moga to byc tunele wydrazone przez kosmiczne krety, po ktorych porusza sie kulka zbierajaca Cashium.
[#1230] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #1228

.zobacz jak to prosto zrobili w star dust ...mapa i uwalnia kolejne lokalizacje aby ocalic swiat.

O czymś takim myślałem pisząc o motywie podróży.

Myślałem o czymś w tym stylu:
https://parade.com/living/planets-in-order

Zbieramy energię w tunelach żeby dostać się do największej kuli.
To czego mi brakuje to powiązanie kuli z tunelami bo rozgrywka nie ma żadnego związku, poza tym że gramy kulką :). Równie dobrze te kule mogą być w losowej kolejności przy każdej nowej grze a ja chciałbym żeby tak nie było. Brakuje mi graficznego powiązania tunelu z planetą / gwiazdą.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem