Wątek zamknięty
[#361] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@baderman, post #359

Na teście można a na amidze nie ?:)
[#362] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@JIL, post #361

Na teście można a na amidze nie ?:)

Na pececie też nie można. Na oryginalnym IBM PC z 1981 też przecież nie pójdzie.
Argument tak samo z dupy, jak oczekiwanie wypasionego Dooma na gołej A500.
[#363] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Daclaw, post #362

Powiem, że jakby powstał Doom na a500,
to ten fakt nie zmieniłby niczego, jeśli
chodzi o mój stosunek do tego komputera.
[#364] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@XoR, post #360

Fake news

They had to replace the test's original CPU and display, so it's really only a shell.


O nie- mój świat upadł.. głową w mur
A z drugiej strony ulżyło. Czyli są jeszcze inne platformy "sprzętowe" które też czekają na swojego mesjasza, tfu- swojego Dooma
[#365] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@BULI, post #357

[quote]Jakby to kogoś interesowało to dooma właśnie odpał ono na teście ciążowym
https://www.cdaction.pl/news-61935/doom-uruchomiony-na-tescie-ciazowym-wideo.html


He, he- dobre
[/quote]

Mamo! Złapałem jelenia!... Tfu - fraglesa!


ehh, nie da się nawet zagnieżdżać quotów. Jakie lame.

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2020 14:42:34 przez snajper
[#366] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@BULI, post #364

Odpaliłem go kiedyś na sony ericsson p1 z symbianem. Win95 chyba tez. Podobno odpalania dooma na starszych modelach np se k800😊
[#367] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Bociek78, post #366

Podobno odpalania dooma na starszych modelach np se k800

I na starych Siemensach z tej samej epoki. Tyle, że chociaż nie były to smartfony, to te SE i Siemensy miały już ARMy po 100-200MHz i kilka-kilkanaście MB wolnego RAM zależnie od modelu, więc sporo się już dało z tym zrobić.
[#368] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@mmarcin2741, post #363

Nie rozumiemy się. Doom chodzi na A500. Doom chodzi na każdej Amidze z procesorem 020+ i jakąś pamięcią fast. Doom chodzi na Amidze od 25 lat.

A że nie chodzi na podstawowej A500? W świecie PC jakoś nikomu to nie przeszkadzało, że nie chodził na AT z 286, 1MB i bez HDD albo na XT, więc o co Wam kamą?

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2020 15:57:58 przez Daclaw
[#369] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Daclaw, post #368

W takim razie tytuł tej mydlanej opery wprowadza w błąd.
[#370] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Daclaw, post #368

O to "kamą" że Amiga miała być dekadę przed konkurencją a tu 94 i nie działa Doom...
[#371] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@XoR, post #370

Mógł działać. Od dużej biedy na A1200 z fastem, a opcji na mocniejszą konfigurację każdej Amigi było pełno, od lat. Tylko A600 wtedy odstawała pod tym względem.

Po prostu, tej gdy na Amigę nie wydano z innych powodów.
[#372] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@XoR, post #370

Nie sądzę, żeby właśnie to autor miał na myśli. Nawet w 1994 roku nikt normalny nie oczekiwał, że Doom będzie działa na A500 czy nawet A1200 skoro nawet na 386DX/40 jest niegrywalny. Dopiero 486 i to z wysokim zegarem umożliwia komfortowe granie w Dooma. Mam gdzieś w piwnicy PC z 25Mhz 486DX i kiedyś sprawdzałem jak Doom na nim działa i było słabo, więc co dopiero Amiga ?! Jeśli już to na 040 o czym sam Carmack pisał, ale było to zupełnie nieopłacalne przedsięwzięcie, a upadające Commodore oraz spiracony i kuraczący się amigowy rynek gier raczej nie sprzyjał do przenoszenia takiego tytułu jak Doom, Hexen czy jakikolwiek inny topowy FPS w tamtym czasie.
[#373] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@ingenic, post #372

Nawet w 1994 roku nikt normalny nie oczekiwał, że Doom będzie działa na A500 czy nawet A1200 skoro nawet na 386DX/40 jest niegrywalny.


Ale najwyraźniej oczekiwał, że na SNESa powstanie, mimo że nawet na 386DX/40 był niegrywalny. I te oczekiwania zostały spełnione.
[#374] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@recedent, post #373

Bo owe oczekiwania że SNESa wiązały się z zyskiem oraz reklama dla ID Software.
Jak już napisano SNESa sprzedało się multum a Amig troszeczkę, więc wszystko już jasne.
[#375] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@WojtekX, post #374

Jasne - wszystko już zostało wyjaśnione a nie wiem czemu ludzie nadal ciągną ten wątek.

"Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest"?
[#376] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Bociek78, post #366

Ja odpalałem na P1i i wczesniej na P900i, chodziło elegancko w koncu cep w tych słuchawkach to ARM 204MHz
[#377] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Daclaw, post #362

W roku '85 gdy pojawiła się 1sza Amiga, najlepszy PC to było 286 EGA, w '87 gdy się pojawiła A500 to już były 386 VGA. No to czemu oczekiwać że na A500 ma działać i to pięknie? Zwłaszcza że to niższa półka cenowa.

Choć z drugiej strony, skoro dało się zrobić na C= Vic20, jakby ktoś chciał to by zrobił. I nie byłoby gadania że - Tylko Amiga tego NIE potrafi. ;)

A propo mocy SNES ma procek 3.5MHz i DSP 21MHz, a co było dodane w karcie z Doomem, wie ktoś?
[#378] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@ZbyniuR, post #377

Doom na VIC20 na pewno ma dużo wspólnego z Doomem, w ten sposób da się zrobić na każdy komputer, jeśli grafiki/grywalności jest 5%.

Nie wierzę, że na 13-tej stronie tematu pytasz o to, co siedzi w cartcie Dooma na SNESa

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2020 19:55:06 przez Jacques
[#379] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@recedent, post #373

SNESów sprzedano dużo, piractwo carta z Doomem nie wchodziło w grę, a sam Doom był klasą samą w sobie, więc mądre głowy wyliczyły się opłaca - nawet jeśli zdecydowano się mocno okroić z oprawy graficznej w stosunku do oryginalnej wersji.
Co do Amigi... wiadomo. A500 i pokrewne w podstawowym konfigu za słabe, a sam Carmack wbrew temu co fanatyczne amigowce opacznie zrozumiały - nie twierdził, że się nie da, tylko że wymagać to będzie dużych nakładów dla nielicznej grupy posiadającej 040 lub wyżej. Także można zamykać.
[#380] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@ZbyniuR, post #377

W SNES to DSP jest tylko do audio, sam procek nie ma nawet połowy wydajności 68000 z Amigi.
Największą robotę robił chip SuperFX jaki właśnie siedzi w karcie z ROM-ami.
Sam chipset SNES-a i ilość pamięci RAM ( 128KB 8bit ) jest większym ograniczeniem dla Dooma niż OCS/ECS w Amidze.

A Widziałeś tego Dooma na VIC-20 ?


Doom na Amigę 500 jednak "trochę" lepiej wygląda


Ostatnia aktualizacja: 08.09.2020 20:23:39 przez UJP
[#381] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@UJP, post #380

[#382] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@nogorg, post #381

Zresztą nie tylko autor, ale sam Doom na SNESa też. Dla tych co nie chce im się czytać całości:

The development hardware was a hacked-up StarFox cartridge (because it included the SuperFX chip) and a modified pair of game controllers that were plugged into both SNES ports and connected to the Amiga’s parallel port. A serial protocol was used to communicate between the two for downloading code, setting breakpoints, inspecting memory, etc.



Więc można powiedzieć, że Doom na SNESa był wcześniej na Amidze niż na SNESie pomysł
[#383] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@nogorg, post #382

Fajnie, ale jakbyś prześledził ten wątek od początku to wiedziałbyś, że to już było :)
[#384] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@abcdef, post #383

Możliwe. Ale stety mam lepsze sposoby na marnowanie czasu niż czytanie ciurkiem wszystkich 13 stron tego wątku :). Natomiast to co zrobiłem przed wklejeniem linku to sprawdzenie w wyszukiwarce czy nazwisko autora nie pojawiło się już na tym forum. Rezultatów nie było. A teraz są.

Więc dorzucę jeszcze film gdzie Linden opowiada o tym, ok 4 minuty:

[#385] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@nogorg, post #384

No 13 stron nie musiałeś, bo ta informacja jest... w komentarzu #5 :)
W #12 wspomniałem imię. A w #3 że amiga była wykorzystywana jako część platformy developerskiej. Ale ok, przyjmuję taką argumentację.
[#386] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@abcdef, post #385

Zadowolony z przebiegu dyskusji ? Zaspokoiłeś swoją ciekawość ?
[#387] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@ingenic, post #386

Jak masz coś konkretnego do powiedzenia to powiedz.
[#388] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@abcdef, post #387

Pytania były konkretne. Jeśli masz problem ze zrozumieniem to poproś kogoś o pomoc.
[#389] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@ingenic, post #388

Nie chodzi o zrozumienie treści pytania tylko intencji za nimi się kryjących. Nie ja wracam do dyskusji, ta została zakończona końcem sierpnia, pojawiła się ciekawostka dot. testu ciążowego co do której napisałem 1 komentarz. Kolejne dotyczą tylko i wyłącznie ciekawostek nogorg - czyli uświadomieniu go iż jakkolwiek jest to ciekawa informacja i wiąże się z tematem to ten aspekt całej sprawy został omówiony już na samym początku dyskusji. Nie bardzo zatem rozumiem skąd pytanie o zaspokojenie ciekawości. Zatem jeśli nie zrozumiałeś wcześniej to pytam wprost, o co ci człowieku chodzi? Czy tak sobie lubisz w dyskusji rzucić pytaniami ni z gruchy, ni z pietruchy?
[#390] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@abcdef, post #389

Myślę, że wszyscy zaspokoili już swoją ciekawość (a wielu - również swoje ego). Temat zamykam.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem